Jaha, kumi vaihdettu.
Homma alkoi raidetangon sisäpään suojakumin irti naputtelulla.
Raidetangon sisäpäätä irrottaessa, jos pihdit luistavat, on suuri apu venttilinhiontatahnasta pihtien leuoissa.
Puhdistettava huolellisesti pois käytön jälkeen tai kohta pallo tulee ulos poterosta.

Tässä on jo sylinterin varsikin irtautumassa.
Siinä tuli mieleen sellainen, että olisivat tehneet kierteet tuohon tappiin toiseenkin päähän.
Seuraavaksi sylinteri irti, on kiinni yhdellä pultilla.
Pultin irrotuksen jälkeen voi varovasti kammeta sylinteriä, että irtoaa.

Puhelin valitettavasti hukkasi pari kuvaa, mutta tuolta se näyttää, kun ruvetaan laittamaan uutta kumia.

Näppärää olisi ollut irrottaa koko raidetanko, mutta en jaksanut, nyt roikkuu nipparin varassa.
Tästä välistä puuttuu yksi kuva, tässä uusi kumi jo paikoillaan.
Kuumailmapuhallin todella hyvä apu ja kapeakärkiset pihdit, joilla vetää kumi paikoilleen varovasti.
Lubrikanttiakin laitoin kumin sisäpuolelle. (edelleen ollaan autohommissa)

Orkkis kumit pysyy paikoillaan ilmankin varmistuksia, mutta laitoin kuitenkin nipparit oman mielenrauhan vuoksi.

Sitten vielä irronnut putki paikoilleen ja homma melkein valmis.

Sen ympäri kääntyneen suojakumin saa vedettyä kuosiin pihdeillä, kun varovasti sen tekee.
Takaisin naputtelu tylpällä tuurnalla.

Homma kesti 2,5 tuntia sisältäen puolikkaan pitsan skruudaamisen, kupillisen kahvia, kevyttä seurustelua naapurin kanssa ja muuta yleistä säätöä.

Toivottavasti tästä on jollekin apua tulevaisuudessa.
Tosin noi kuvathan häviää, jos ei niitä tuijoteta riittävän ahkerasti.
E:
Näköjään näissäkin on eroja.
