Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]

Sivu 2/2 [ 36 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Re: Varaosakirppis
ViestiLähetetty: 16.05.2014 23:44 
Käyttäjän avatar

Täähän huutaa johonkin wikiä.. jokainen päivittää varastonsa itse. Vielä parempi olisi jos sinne olisi käyttäjätunnukset että ei irvileuat pääset editoimaan turhuuksia sinne. Toi nettikauppaidea on tuhoon tuomittu, ei kellään ole aikaa alkaa tekemään palkatonta työtä päivittämisen muodossa. Tai ainakaan en itse rupea enkä odota sitä täten keltään muultakaan.

2x C5HDi Break erikoppaset, 2x Xantia Bk 19TD Aut & 2.0HDi, 3x BX 19 TZi Vaninaihio (2xAut), BX Van 18TD, BX4WD Break, BX Van D projekt, InvaBX 16TRS Aut; 3x2CV6. 2xVisa14TRS; XM 2,5TD Break; BX 18TD Break Aut + BX Van D Aut+XM 2,5TD BK
Poissa

ViestiLähetetty: 16.05.2014 23:52 

Haa Teuski, en olekaan ainoa sinisilmäinen :mrgreen: Tämä oli esimerkki elävästä elämästä. Olen pitänyt listaa meillä olevista varaosista. Kun tulee uusia osia, ne tulee kyllä (useimmiten) lisättyä listaan, mutta kun joku otetaan käyttöön, sen poistaminen listalta jostain syystä unohtuu... Ihan samoin kävi, kun joskus aikoinaan yritin pitää luetteloa pakastimen sisällöstä. Ja esim. ACryn sivuilla oli ainakin ennen myynti-ilmoituksia autoista, jotka oli jo myyty, kun myyjä unohti ilmoittaa.
Mutta ehkä minun pitäisi nyt unohtaa mahdolliset negatiiviset seikat ja keskittyä vain niihin positiivisiin, ettei tämä taaskin jää vain suunnitteluasteelle.

Poissa

ViestiLähetetty: 17.05.2014 03:10 
Käyttäjän avatar

Ketju nimeltä "varaosakirppis" josta luen vain leukojen länkytystä muttei mitään myytävää :lol:
Laitetaan tähän vaikka heti ilmoitus: kovin ehjät CX Break (BAT) ja XM V6 24 V (aito ZPJ4) yhteishintaan 1400 eur.
pm tai 040 702 41(ysi yksi) tai eej(mjours)flybe.com

Honda Valkyrie F6C, Plymouth Fury Custom Suburban ja Pontiac Firebird Trans Am.
Poissa

ViestiLähetetty: 17.05.2014 07:13 
Käyttäjän avatar

Profiili WWW
Kaapelimies kirjoitti:
Täähän huutaa johonkin wikiä.. jokainen päivittää varastonsa itse. Vielä parempi olisi jos sinne olisi käyttäjätunnukset että ei irvileuat pääset editoimaan turhuuksia sinne. Toi nettikauppaidea on tuhoon tuomittu, ei kellään ole aikaa alkaa tekemään palkatonta työtä päivittämisen muodossa. Tai ainakaan en itse rupea enkä odota sitä täten keltään muultakaan.

Joopa joo, olen samaa mieltä, ajankäytön suhteen. Jäi kuitenkin vaivaamaan se että kuinka hyvin tunnet, vai etkö usko minun tietävän mistä puhun, kun sanon OpenCart alustaa paremaksi kuin näitä foorumeita tuon toiminan alustaksi.

Ei MediaWiki, DokuWiki, PmWiki eikä WikkaWiki tee ilmoitusten selaamista yhtään miellyttävämmäksi. Minä ainakin näkisin mielelläni että sivuston ulkoasu, kuvitus, tuotetiedot ja selattavuus on vähintään tämän http://mystoret.com/kauppa/ tasoista. Ja kun katselee kuinka paljon täälläkin kirjoitelijat käyttävät BB-koodeja en usko että tuo wiki ajastus ottaa tulta.

Ja sitten tämä
"Alusta antaa mahdollisuuden asetella monen tasoisia ryhmiä, Ylläpitäjä, Myyjät ja Asiakkaat, kaikille näille annetaan toimenkuvaan sopivat oikeudet ja hinnoittelu perusteet ostajana."
Mihinkä sinä luulet noita käyttäjä ryhmiä tarvittavan, tietysti siihen että ostaja on ostaja ja myyjä on myyjä, ja PÄÄ-pomo pitää kurin ja liittymät kunnossa, katekorioi epäluotettavat myyjät ja iloitukset.

Eli myyjät itse myyvät tuottensa, heille annetaa oikeuksia sen verran että tuo myynti-ilmoituksen saa tehtyä, ylläpitäjä katsoo valvoo ja vastaa siitä että julkaistu ilmoitus on kuvitettu niin kuin on sovittu, ja että käytetään ilmoituksen otsakkeissa oikeita osien nimiä, joka on tärkeää äkkinäiselle osan hakuja tehdessä.

Ylläpitäjä on myös se jonka nimiin tuo pilvipalvelu ostetaan, ja jonka tililtä maksut siirtyy hostaajalle ja jolla on tuo PayPal tili. Hän käyttäköön vapaat resussit kuinka haluaa.

Jos homma menee pälkäsi listaukseksi osista, tuskin noita tulee selailtua. Kuvat ja hyvä kuvat on tärkein,pienin sopiva koko 800 x 600 johon on helppo kamerasta otettu kuva pienetää niin että suhteet eivät muutu.

Nyt sitten hakuseen se joka kykenee OpenCart alustalla olemaan se ylin pomo. minnekkään Hostinger Suomi palvelimelle ei tämmöstä, eikä yleensäkkään mitään PHP -alustalla olevaa liittymään kannata rakennella, vaikka kuinka olis ilmainen. toivottavasti Kaapelimies löytää tästä muutakin kuin kirjotusvirheet.

Nyt sitten ihan asiantuntevaa ritiikkiä miksi ei näin voit tehdä.

Minä arvaan että siltä joku vetäsee esille Osclass alustan, ok se on ihan hyvä, jopa parempi, mutta ainakin minulla on käännöstyöt Osclassin kanssa vielä pahasti kesken, jos ne olisivat olleet tässä ja nyt valmiit olis kiskasut DEMOn pystyyn ja olisitte voineet arvioida sen soveltuvuutta ihan käytännön tasolla. Mutta ehkä sitten myöhemmin.
.

Poissa

ViestiLähetetty: 19.05.2014 15:18 
Käyttäjän avatar

Profiili WWW
Nyt kun täällä leijailee taas osien paalailu-uhkaa ilmassa niin saataisko tästä mitään järkevää aikaiseksi?

Jos ei nyt sotketa mitään myymisiä, ebayta ja verkkokauppoja tähän vaan mietitään sitä paaliin menevien osien talteenpanoa.
Ketään ei varmaan kiinnosta alkaa mitään erillistä palvelua ylläpitämään vaan homma voisi toimia esim ihan patongin ketjussa.

Ideoita ilmoille!

Jos joku ilmestyy pihalle takakontti täynnä vaikkapa nyt beksin tai visan osia niin lupaan että pääsevät katon alle :D

-=Citroën - Yhtä mukava kuin hyvä nojatuoli. Mutta parempi ajaa.=-
-=C-Crosser 2.2HDi '07|C4 Cactus BlueHDi100 ETG '16=-
Poissa

ViestiLähetetty: 19.05.2014 15:25 
Käyttäjän avatar

Ei tähän tautiin taida olla lääkettä, melkein joutuu väkivallalla uhkailemaan, että saa ilmaisia osia jollekin työnnettyä :lol:

Yksi hyvä esimerkki on, että käyn vehosta hakemassa osan, josta tulee tarpeeton. Maksan siitä 56€ ja kaikki mulkoilee kun pyydän siitä 50€ :roll:
Onkohan tämä se kuuluisa "pidä vittu tunkkis" syndrooma? :lol:

Viimeksi muokannut Esa66 päivämäärä 19.05.2014 15:29, muokattu yhteensä 1 kerran

Poissa

ViestiLähetetty: 19.05.2014 15:27 
Käyttäjän avatar

Teuski kirjoitti:
Jos joku ilmestyy pihalle takakontti täynnä vaikkapa nyt beksin tai visan osia niin lupaan että pääsevät katon alle :D

Entäs 2CV:n tai Dyanen roinaa? :P

2CV AZU '61 » 2CV6 '71 » Acadiane Mixta '81
Jousitus on täysin erillinen ja ainutlaatuisen pehmeä, tehden ajon yhtä miellyttäväksi
kuin missä tahansa loistoluokan autossa. (2CV-esite,1956)
Poissa

ViestiLähetetty: 19.05.2014 15:31 
Käyttäjän avatar

Profiili WWW
2cvkimmo kirjoitti:
Teuski kirjoitti:

Entäs 2CV:n tai Dyanen roinaa? :P

nooo...kai nekin kelpaa ;)

Mieluusti tavarat inventoituna ja laput päällä niin pysyy joku tolkku hommassa, mä voin kyllä hoitaa kuvaamisen nettiin :)

Poissa

ViestiLähetetty: 19.05.2014 19:29 

Tämähän on sitten se ongelma että tavaraa on muttei ole mieltä lähtee viemään Eurajoelle kun matkaa on yli 400km.Kyllä ne mieluummin kippaa silloin paikalliselle romuttamolle.

Poissa

ViestiLähetetty: 19.05.2014 20:55 
Käyttäjän avatar

Profiili WWW
Ei niitä tänne pakko ole tuoda, kunhan johonkin talteen sais :D

Poissa

ViestiLähetetty: 20.05.2014 17:24 
Käyttäjän avatar

Esa66 kirjoitti:
Yksi hyvä esimerkki on, että käyn vehosta hakemassa osan, josta tulee tarpeeton. Maksan siitä 56€ ja kaikki mulkoilee kun pyydän siitä 50€ :roll:
Onkohan tämä se kuuluisa "pidä vittu tunkkis" syndrooma? :lol:
Veholla on lasipalatsi ja sulla ei ole? :lol:

Kommenttini sisältävät henkilökohtaisiin kokemuksiini ja yleiseen elämänkatsomukseeni perustuvaa tietoa, josta johtuen virheiden mahdollisuus ei ole poissuljettu, joskin kokonaisuuden huomioiden vähäinen.
Poissa

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 2/2 [ 36 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2