Korppiloinen kirjoitti:
ds-jekkeri kirjoitti:
Tulipa luettua uudestaan tämä oma tekstini vuoden takaa. Nyt on Activa monilta osiltaan entisöity ja pajalla katsastettuna odottamassa isäntäänsä hakemaan. Ei helvetti, ei tätä näiden tekstien lukemisen virvoittamana pysty myymään.
Mitäs kaikkea Activan entisöinti piti sisällään?
Paljon. Ehkä tulee myöhemmin täydellisempi selostus Activa restauration-threadiini, mutta lyhyesti (nämä siis jo aikaisemmin tehtyjen ja raportoitujen lisäksi):
- Kylkikotelot vaihdettu mestarin toimesta, alusta on millilleen ristimitassa
- Kaikki väljät nivelet ja laakerit (noin 10 kpl) vaihdettu uusiin, käytetty aina alkuperäistä varaosaa kun ollut saatavissa
- Jäähdytin ja lämppärin kenno uusi (lämppärin kennon vaihto ja kanavien puhdistus, siinäpä homma muuten)
- Takapään activa-sylinterin alapusla uusi (alkuperäinen varaosa joka oli ilmeisesti maailman viimeinen, nyt osa on nfp)
- Activa-killukkaa, kinkstaavia ja killutinta vaihdettu paljon
- Ovitiivisteet vaihdettu
- Imusarjatiivisteet vaihdettu
- Etuvilkut (himmenneet) vaihdettu uusiin
Ja paljon, paljon muuta. Työtunteja satoja takana.
Valmishan se ei ole mutta sanoisin, että teknisesti parempikuntoista saa jo hakea, erityisesti activa-systeemin osalta. Isoin rasti joka on edessä on koko auton maalaus, jos täydellisen haluaa. Ja ainahan sitä halutaan.