Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 1/1 [ 6 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Xantia 2 juositus tai sen puute.
ViestiLähetetty: 16.06.2014 22:10 

Viestit: 55
Arvoisat kanssa ajoneuvoilijat.
Kuinkas paljon autonne etujousitus painuu kasaan, tuollaisen raavaan suomalaismiehen massalla painaen.
Kysymys lienee melkoisen subjektiivinen, joten annataanpa hivenen taustatietoutta.

Xantia 2, hydractive 2, V6 mylly ja 4hp20 vaihteisto.

Kun jousitus on pehmessä tilassa (oikeasti), reippain ottein auton keulassa roikkuen liikettä on havaittavissa parisen senttiä.
Lisäpalloko poks? Ventiilistä kuuluu kyllä se oikeaoppinen sirinä ja nakse.
Huoltokirjasta tiirailtuna paineet on mitattu ja kondiksessa mukamas on.

Ei muuten, mutta mielestäni auton jousitus on tällä haavaa melkoisen paska, noin krouvisti sanottuna.

Autoa on nyt koluttu kuskinpenkistä taaksepain antaumuksella, suuntana keula, kun tuo armoitettu kesäloma nyt vain armahtaa.

Kiitos ja anteeksi.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia 2 juositus tai sen puute.
ViestiLähetetty: 17.06.2014 07:42 

Viestit: 4467
Paikkakunta: Paimio
Voisi olla jousipallovaihto-operaatiota tiedossa? Onhan kiesi normaalissa "lentokorkeudessaan". Sen enemmän nimenomaan tästä jousitussysteemistä tietämättä.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia 2 juositus tai sen puute.
ViestiLähetetty: 17.06.2014 08:24 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1332
Paikkakunta: Järvenpää
Raavaudesta en tiedä mutta elopaino vastannee kuitenkin kuvausta. Xm H2:lla ja vastaavan painoisella moottorilla painuu puskurista mitaten 4,5/2 cm (auki/kiinni) ja voimakkaasti vauhdilla painnellen n. 7-8 cm vena auki. Takapäässä liikkeet on melko tarkkaan tuplaten noi painolla mitattuna. Omat etupallot on kuutisen vuotta vanhat IFHSsit. Aukimittaus käynnissä ja kiinni sammutettuna venttiilien sulkeuduttua.



Xantia Activa Tct -96
CX 20 TRE -88 -> 22i projekti, CX 25 Prestige -84
GS X3 ZEV-projekti, C5 2.2 HDI 170 -08
XM V6 A. -95
C6 2.7 HDi
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia 2 juositus tai sen puute.
ViestiLähetetty: 17.06.2014 19:49 

Viestit: 272
Paikkakunta: Punkalaidun
Eiks kellään ole sielläpäin(missä) jousipallon testauslaitetta, jos keulaa nostaa ensin noin 10-15 kg:n voimalla ja sitten painaa, pitäisi mennä 7-10 cm.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia 2 juositus tai sen puute.
ViestiLähetetty: 17.06.2014 21:55 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2764
Paikkakunta: Koria
Äkkiarvaus, kuten muillakin, etujousipallot liian tyhjät. Kun esitäyttöpaine on alhainen, eli typpeä liian vähän, niin käyttötilanteessa pallo on lähes täynnä öljyä, joka ei juurikaan jousta. Kokeile ensimmäiseksi uusia palloja, tai täytättää vanhat.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia 2 juositus tai sen puute.
ViestiLähetetty: 17.06.2014 22:03 

Viestit: 55
Ehtoota.
Testeri löytyy tuosta ihan 100m päästä :D. Jaa miksi sitten en ole testannut? No, kyseessä on tämmönen ennalta kartoittava empiirinen kysely.
Auto on nyt jokapäiväisessä ajossa, ja laiskana ihmisenä en juurikaan jaksaisi ruuvailla palloja ennen kunnollista etupään huoltoa.
Taka-akseliston sain huollettua vastikään ja huolellisen purku/putsaus/kasaus/pallotus operaation seurauksena muutos edelliseen oli yllättävän suuri. Korjaa korkeudenmuutokset melkoisen hätäisesti, ja jousitus on ok.

Mietitytti tuo keulan kovuus, josko ihan ominaisuus.
Kuuluukos tämmösen auton olla oikeesti ajossa pintakovan oloinen, nyt on enempi korolla kuin sitikka :shock:


Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/1 [ 6 viestiä ] 


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 5 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: