|
Kirjoittaja |
Viesti |
cx_pepee
|
Viestin otsikko: tuli ostettua C5 - tyhmiä kysymyksiä - anteeksi... Lähetetty: 25.06.2014 07:55 |
Viestit: 32
|
Joo
Tuli sitten perheen kasvun johdosta hankittua berline xantian tilalle c5 II farmari( 2007 ). Just kun oppi "jotenkin" ymmärtämään "vanhemman systeemin" niin nyt on sitten sormi kunnolla suussa C5:sen kanssa.
Meinasin tehdä huoltoja ite ja tilasin oikein haynesin korjausoppaan, mutta jo hydeöljymäärän tarkistaminen tuntuu vaikealta kun pitäisi ilmeisesti korkin aukaisun jälkeen paineestaa säiliö erikoityökaluilla? Oiko kellään kuvaa ite tehdystä pumpusta? vai pitääkö paineistaa vain öljyn vaihdon tms jälkeen?
Samanlaista varaajapalloahan tässä ei ole kuin vanhemmissa malleissa, mutta kesipallot ilmeisti?? hoitaa myös varaajapallon hommia? - täytyykö noita vaihtaa vai onko ne kestävämpiä kuin vanhat varaajapallot? Sport nappi kun vaikuttaa jousitukseen niin ilmeisti keskipallot toimii ainakin jotenkin?...
Parasta antia on tuo kontti - lastenvaunut menee vaikka pitkittäin - eikä kyyti ole likikään niin kovaa kuin otiin peloteltu - jopa yllättävän mukavaa..voikohan pallojen koodeista tms. päätellä onko pallot vakiot vai confortit?
Perttu
|
|
|
|
 |
powerage
|
Viestin otsikko: Re: tuli ostettua C5 - tyhmiä kysymyksiä - anteeksi... Lähetetty: 25.06.2014 08:18 |
Viestit: 708
|
Ei tarvitse paineistaa säiliötä öljyn tarkistuksen yhteydessä. Tarkistus: korkki auki, auto alas ja oikea määrä on säiliön karkean sihdin ala reunassa, korkki kinni, auto käyntiin ja nosto normaaliin korkeuteen.
Pallot: ei ole C5:ssä varaajapalloa. Keskipallot ovat H3+ mallissa, H3 mallissa ei keskipalloa. Pallot ovat todella kestäviä (jos ovat orginaaleja) verrattuna BX, Xantia yms.
C5II 2.0 HDI break automatic AM6 C5II 2.0 HDI berline automatic AM6 C5II 2.0 16v berline man. C4 I 1.6 16V ex. C5I 2.0 16v berline man, C5I 2.0 16v break man, Xantia berline 1.8 16v man
|
|
|
|
 |
cx_pepee
|
Viestin otsikko: Re: tuli ostettua C5 - tyhmiä kysymyksiä - anteeksi... Lähetetty: 25.06.2014 10:39 |
Viestit: 32
|
Hmm Eli väännän rautangasta ymmärränkö oikein....
Eli "oikein" tehdessä säiliö paineistetaan vain kun hydr.systeemiin vaihdetaan nesteet tai jokin komponentti ( ei jousipallo ). Paineistus tehdään eri korkilla minkä kautta paine laitetaan säiliön sisälle, jotta pumppu imee öljyt kiertoon, kun ilmaus on tehty vaihdetaan alkuperäinen korkki takaisin - eli paine "karkaa" tässä välissä taas säiliöstä, mutta pumppu nyt paineistaa säiliön, koska pumpussa on nesteet sisällä?
|
|
|
|
 |
powerage
|
Viestin otsikko: Re: tuli ostettua C5 - tyhmiä kysymyksiä - anteeksi... Lähetetty: 25.06.2014 10:50 |
Viestit: 708
|
^Jep. Paineistusta ei tarvitse tehdä pallojen vaihdon yhteydessä. Isompaa remonttia tehdessä olisi hyvä tehdä paineistus esim. putken vaihto, nesteiden vaihto jne. silloinkaan ei välttämätöntä paineistus, mutta pumppu pääsee helpommalla jos antaa paineilmaa (maks 0.5 bar.)
C5II 2.0 HDI break automatic AM6 C5II 2.0 HDI berline automatic AM6 C5II 2.0 16v berline man. C4 I 1.6 16V ex. C5I 2.0 16v berline man, C5I 2.0 16v break man, Xantia berline 1.8 16v man
|
|
|
|
 |
olli__o
|
Viestin otsikko: Re: tuli ostettua C5 - tyhmiä kysymyksiä - anteeksi... Lähetetty: 25.06.2014 12:07 |
Viestit: 5125
|
Jos en ihan väärin muista, niin pumpun sisällä (eri päässä kuin sähkömoottori) olisi varaajapallon tapainen kumikalvo/typpikaasu-rakenne, mutta ehkä ennemminkin paineiskujen tasaamiseen kuin isompaan paineenvaraukseen, en nyt tosin googlella löytänyt poikkileikkauskuvia muistin tueksi, mutta ei mitään erikseen vaihdettavaa/huollettavaa osaa kuitenkaan.
|
|
|
|
 |
|
|