Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 1/1 [ 10 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Xantian korierot eri moottoreilla
ViestiLähetetty: 25.06.2014 13:33 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2666
Pick-up -projektin suunnittelu etenee. Tätä ajatellen, ihan erilliskysymyksenä:

Millaisia ja kuinka suuria ovat erot korissa ja apurungoissa (lähinnä kai kiinnityspisteet, läpiviennit jne) erikoneisten berline-xantioiden välillä? Voiko teknisesti esimerkiksi 1.8i:n pellin alle heittää V6:den ilman että joutuu porailemaan / kierteyttämään / hitsailemaan sinne uusia reikiä, kiinnikkeitä jne?



Miehellä on elämässään yksi suuri valinta; harrastaako huonoja naisia vai huonoja autoja.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantian korierot eri moottoreilla
ViestiLähetetty: 26.06.2014 12:18 

Viestit: 198
Paikkakunta: Espoo
Kiinnostava kyssäri. Joskus on lipsunut mieleen minkälainen operaatio olisi jälkiasentaa Activa-kilkkeet VSX:ään, ja juurikin onko siellä paikat oletusarvoisesti jo olemassa vaiko eikö..



'94 Xantia VSX 16v
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantian korierot eri moottoreilla
ViestiLähetetty: 27.06.2014 12:04 
Käyttäjän avatar

Viestit: 4073
Paikkakunta: Eteläkärki
ds-jekkeri kirjoitti:
Pick-up -projektin suunnittelu etenee. Tätä ajatellen, ihan erilliskysymyksenä:

Millaisia ja kuinka suuria ovat erot korissa ja apurungoissa (lähinnä kai kiinnityspisteet, läpiviennit jne) erikoneisten berline-xantioiden välillä? Voiko teknisesti esimerkiksi 1.8i:n pellin alle heittää V6:den ilman että joutuu porailemaan / kierteyttämään / hitsailemaan sinne uusia reikiä, kiinnikkeitä jne?
Mikä vuosimalli? V6 ja HDi taisivat olla leveämpiä, kuin muut. Vai levisivätköhän kaikki mallit -98 alkaen? Pitääpä selailla noita korjaamokirjoja.



"Pitäähän miehellä leluja olla..."
C5 2.0 HDi -11, Seat León eHybrid -21
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantian korierot eri moottoreilla
ViestiLähetetty: 27.06.2014 13:42 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2666
Serie 2:sta puhutaan. Serie 1:n ja 2:n välillä on moniaita eroja hieman joka puolella.

Mutta siis Serie 2:sten sisäisesti, sitä aprikoin.



Miehellä on elämässään yksi suuri valinta; harrastaako huonoja naisia vai huonoja autoja.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantian korierot eri moottoreilla
ViestiLähetetty: 27.06.2014 16:53 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1709
Paikkakunta: Kuopio
Kori lienee 1:1 sama kaikissa kun pysytään pre-faceliftissä tai sitten faceliftin jälkeen. Liekö itse korissa eroja ykkösen ja kakkosen välillä kuin kakkoseen lisättyjen turvavarusteiden osalta? Pintapellit on toki erilaiset ainakin keulan osalta.

Leveyserokin tehtiin ymmärtääkseni etulokasuojilla jotka levemmät facelifteissä ja ykköskorisen "sporttimalleissa". Eiköhän nuo 1,8SX ja V6 Activan erot rajoitu täysin tekniikkaan alustan ja moottorin sekä varusteiden osalta.



C5 HDi 240 Tourer
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantian korierot eri moottoreilla
ViestiLähetetty: 27.06.2014 18:55 
Käyttäjän avatar

Viestit: 4073
Paikkakunta: Eteläkärki
Korjaamomanuaali vuodelta -98 kertoo faceliftin myötä (RP 7668 ->) tulleista keulan muutoksista näin:

-Runkopalkin pää, voimakkaalla moottorilla varustetut mallit *. Kaikki mallit.
-Etulokasuojat: Suuremmat etulokasuojat voimakkaalla moottorilla varustetut mallit *. Kaikki mallit.
(* 2.1TD, 2.0 TCT ja V6)

Pitäisikö tämä ymmärtää niin, että runkoaisoissa on voimakonemalleissa kuitenkin jotain eroa?
Nuo manuaalien suomenkieliset käännökset ovat toisinaan hieman arvoituksellisia ja juuri tuosta faceliftin manuskasta minulla ei ole alkukielistä versiota.



"Pitäähän miehellä leluja olla..."
C5 2.0 HDi -11, Seat León eHybrid -21
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantian korierot eri moottoreilla
ViestiLähetetty: 27.06.2014 19:26 

Viestit: 142
Xantippa kirjoitti:
Leveyserokin tehtiin ymmärtääkseni etulokasuojilla jotka levemmät


Raideleveys kasvoi yhteensä 20mm, kun faceliftiin tuli 10mm pienemmällä offsetilla varustetut vanteet (8mm vs 18mm).


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantian korierot eri moottoreilla
ViestiLähetetty: 27.06.2014 22:10 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1709
Paikkakunta: Kuopio
Tepi kirjoitti:
Xantippa kirjoitti:
Leveyserokin tehtiin ymmärtääkseni etulokasuojilla jotka levemmät


Raideleveys kasvoi yhteensä 20mm, kun faceliftiin tuli 10mm pienemmällä offsetilla varustetut vanteet (8mm vs 18mm).


...jotka ei olis ilmeisesti pre-faceliftiin menneet eteen, paitsi tietty turboon tai kuuvetoseen jossa ne leveät lokarit. Facelifteissä leveämmillä renkailla (205) offset taitaa olla 15, liekö sama myös ykköskorisessa? Takapyörän aukothan on faceliftissä hivenen avarammat, tämä toki lienee puskurin erilaisen muotoilun ansiota, joten ei ole sinänsä korista kyse. 205/60 R15 + roiskeläpät ykköskorisessa oli melkolailla tiivis sovitus.



C5 HDi 240 Tourer
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantian korierot eri moottoreilla
ViestiLähetetty: 23.07.2019 20:27 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2764
Paikkakunta: Koria
ds-jekkeri kirjoitti:
Pick-up -projektin suunnittelu etenee.

Toteutuiko tämä projekti aikoinaan?


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantian korierot eri moottoreilla
ViestiLähetetty: 23.07.2019 21:37 

Viestit: 1242
Se on kai tämä, parkkiruudusta päätellen. https://twitter.com/hashtag/frenchute



Mistä sais Sitikan? Ne viedään käsistä?
Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/1 [ 10 viestiä ] 


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 8 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: