Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 2/4 [ 84 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Re: Xantian alapallonivel
ViestiLähetetty: 21.05.2009 00:54 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2006
Paikkakunta: Tampere
avbx kirjoitti:
Huomenna taitaa tulla Croisettelle 1001 täyteen.


Ei tullut oli työkaveri vaihtamassa, mulla oli muuta puuhaa toisen Xantun kanssa ;) .

Mutta tosiaan pallonivelen kartio irtoaa kyllä, kun sitä tukivartta kopauttaa vasaralla, joskus osaa olla lujassakin.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantian alapallonivel
ViestiLähetetty: 21.05.2009 12:15 
Käyttäjän avatar

Viestit: 852
Paikkakunta: VT 2

Profiili WWW
avbx kirjoitti:
Tuosta alapallonivelestä vielä sen verran, että minkälaisella pallonivelen irroittajalle sen saa irti siten ettei suojakumi mene rikki. Bilteman aukaisija toimii hyvin raidetangossa. Olen koittanut tukivarsi ylhäällä ja alhaalla, mutta sinne väliin ei työkalua saa sopimaan. Kun se ei mene perille asti, niin sen sakarat tekee kumiin reiät.


Minä olen onnistunut pitämään kumin ehjänä, kun olen ensin passannut tukivarren vaakasuoraan:

http://www.rmattila.com/images/remontit/bx_etutukivarsi/img007.jpeg.html
http://www.rmattila.com/images/remontit/bx_etutukivarsi/img008.jpeg.html



Mitä pahempi paikka, sitä pitempi jenka.
http://mattila.puheenvuoro.uusisuomi.fi/
http://alstuttu.org/
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantian alapallonivel
ViestiLähetetty: 21.05.2009 12:31 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1654
Paikkakunta: Lappeenranta
avbx kirjoitti:
minkälaisella pallonivelen irroittajalle sen saa irti siten ettei suojakumi mene rikki.

Ihan tavallisella kaksivartisella ulosvetimellä ainakin lähtee. Kynnet vaan sinne tukivarren päälle ja ruuvilla mutterin keskeltä. Ulosvedin tiukalle ja nätti napautus ulosvetimen ruuvin päähän.



Citroen e-C4, vm 2020.
Citroen DS5 Hybrid4, vm 2013.
Citroen 2CV "Justiina", vm 1980
Citroen Dyane "Hilma", vm 1975.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantian alapallonivel
ViestiLähetetty: 06.11.2009 19:49 

Viestit: 11
Ei muuten kellään olisi lainata moista special-toolia Lahden seudulla?
Oma xantia pomppasi katsastuksessa alapallonivelestä, joten vaihtotarve olisi, vai pitääkö maksaa korjaamolle moisesta puuhasta?


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantian alapallonivel
ViestiLähetetty: 06.11.2009 19:52 

Viestit: 2525
Paikkakunta: Pieksämäki
Kumpi ei lähde se kara tukivarresta vai pallo tolpasta.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantian alapallonivel
ViestiLähetetty: 06.11.2009 19:56 

Viestit: 11
Tapsa 550 kirjoitti:
Kumpi ei lähde se kara tukivarresta vai pallo tolpasta.


ööö no mitään ei oo vielä koetettu eikä kateltu muuten kuin konttorilla, ulosvetäjiä löytyy kyllä joten tukivarsi irronnee kyllä, mutta eikös tuo pallonivel ole kierteellä tuossa navassa kiinni, johon tarttee tuon special-toolin? (mitä täällä on mainosteltu facomin, fikuksen ja sit omaa tekelettä)? vai olenko nyt hukassa asian kanssa?

ja 12Soupapes:lle, tässä yksilössä kesti vajaa 160tkm/16v :)


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantian alapallonivel
ViestiLähetetty: 29.06.2014 01:38 

Viestit: 121
Paikkakunta: Lempäälä / Tampere
vanhaan ketjuun vastailen, kun sellainen löytyi, pitäisi myös huomenna (tai siis tänään sunnuntaina) vaihtaa, ei ole erikoiskalua, sen verran jo lauantaina irrotin, että enää on siis se mötikkä kierteellä kiinni. Yöksi yritetty suihkutella ruosteen irrotinta sinne. Kovassa tuntuu olevan. Ideoita? Talttaa ja kovaa lekaa vaan? Mites jos hitsaisisi ison mutterin siihen kiinni, mistä pääsisi vääntämään, onko siinä ideaa? Vanhaa osaahan ei tarvi säästellä, en ymmärtänyt noista aiemmista viesteistä sitä että piti saada irti ilman suojakumin rikkoontumista, hmm.... vai onko tuolla jotain muuta lähellä mikä ei kärsisi lämpöä eli mutterin hitsaamista alapallukaan?

Nyt kävi kyllä mielessä, että olisi ehkä voinut olla laiska ja viedä pajalle, sen tyyppinen homma ilmeisesti tiedossa, että oikeilla työkaluilla irronnut hetkessä ja nyt jos menee koko huominen päivä, vaan eihän tässä kai muuta tekemistä oliskaan ;) , mutta irtooko mokoma sittenkään...



--
- TRa, tra@iki.fi
C5 Exlusive Break 3.0 V6 Automatic -06
Xantia Exlusive Break 2.0 16v -99
Xantia VSX 2.0 16v -94
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantian alapallonivel
ViestiLähetetty: 29.06.2014 06:04 

Viestit: 566
Paikkakunta: Viitasaari
Itsellä työkalu tehty putkesta jyrsimällä siten, että sakaroiden ulkopuolelle jää vielä putken seinämää. Sitten hitsattu vanha hylsy toiseen päähän.

Hyviin on kestänyt.

Aikoinaan tappelin vääntövarsien ja kuuman kanssa.

Suosittelen:
Nykyisin vaihtuu kevyesti ja nopeasti joko akkupulttiyssyllä (kivan lyhyt työkalu, ei tarvitse tunkata autoa yhtään ylös renkaan oisoton jälkeen, isolla paineilmapyssyllä tai sitten Biltema valovirtapulttipyssyllä (saa sitten nostaa autoa maasta aika paljon, että mahtuu väliin).

Kannattaa hommata/lainata kunnolla iskevä pyssy.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantian alapallonivel
ViestiLähetetty: 29.06.2014 07:17 

Viestit: 1242
Kokemusta on parista k.o. pallonivelestä ja lukuisista vastaavista teollisuuden jumppakohteista. Sopiiko, että väännän rautalangasta? Yksi ihan aikuisten oikeesti merkittävä juttu on vääntö; pulttipyssy puhtaasti vääntää, samoin vääntäisi kaksivartinen vääntiö. Esimerkiksi ristikkoavain. Tai hylsysatsin "vääntövarsi". Nuo kaksi viimeiksi mainittua ovat tähän hommaan tietenkin liian pieniä.

Kun pallonivel on ruostunut kiinni, tai pultti on liimattu lukitteella, yksivartisella vääntiöllä saadaan aikaiseksi sekä vääntömomentti, että varsin suuri leikkausvoima: vääntiö ja pulttikierteen halkaisija muodostavat vipuparin. Syntyvä, yksisuuntainen vipuvoima painaa kierrettä yhdeltä reunalta lujemmin kiinni, jumittaen aina vaan lisää. On hämmästyttävää, miten suuri ero kaksivartisen ja yksivartisen vääntiön irrotuskyvyllä on, lisäksi kahta vipuvartta pystyy käsin vääntämään suuremmalla voimalla kuin yhtä. Xantun alla ei ole juurikaan tilaa, ainkaan parkkiruudussa. Kaksivartinen vääntiö on tietty aika vaikea toteuttaa, kun pakki on täynnä yksivartisia vaihtoehtoja. Xantian palloniveltä irrottaessa olen harsinut peukalonpaksuisella ketjulla pyöränavan kiinni alatukivarteen, osat pysyy mukavammin hollilla eikä auto putoa niin helposti saksitunkilta...



Mistä sais Sitikan? Ne viedään käsistä?
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantian alapallonivel
ViestiLähetetty: 29.06.2014 08:52 
Käyttäjän avatar

Viestit: 852
Paikkakunta: VT 2

Profiili WWW
http://www.rmattila.com/images/remontit ... allonivel/



Mitä pahempi paikka, sitä pitempi jenka.
http://mattila.puheenvuoro.uusisuomi.fi/
http://alstuttu.org/
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantian alapallonivel
ViestiLähetetty: 29.06.2014 09:10 

Viestit: 566
Paikkakunta: Viitasaari
Ihan pienenä knoppitietona:
Pulttipyssy perustuu iskuun, ei jatkuvaan, tasaiseen momenttiin. Ei oikein muuten jaksaisi pitää 200 mm varrella ja 450Nm momentilla olevaa pyssyä käsissä, kun aukaistaan tiukkaa pulttia / mutteria. ;)

Iskevällä työkalulla ei tarvitse tukivarttakaan pitää kauhean tiukasti kiinni.

Jos taas jatkuva momentti, tukivartta pitää tukea vastakkaisesta suunnasta yhtä suurella "momentilla" kuin millä alapalloa avataan. Muuten joku osa pyörii Newtonin mukaankin. :D


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantian alapallonivel
ViestiLähetetty: 29.06.2014 23:24 

Viestit: 121
Paikkakunta: Lempäälä / Tampere
Täytyy tunnustaa, että koko päivää en jaksanut, aamulla väsytti pitkään jne. Niinpä tuli vielä erävoitto jumiutuneelle pallonivelelle.
Ensin hakkasin lekalla ja taltalla, ei tehoa, muuta kun sai aika pahan näköiseksi sen kolon siinä. Sitten päätin hitsata 30mm avaimeen sopivan mutterin siihen päälle. Eipä ensin tuntunut hitsaus pitävän, kunnon vääntö ja aina antoi periksi. Sitten päätin hitsata kunnolla, nyt pysyy kun ḱunnon sauma joka puolella mutteria. Vaan eipä tuohon ollut ensinnäkään sopivaa hylsyä ja 30mm kiintoavaimella, joko yksistää liian lyhyt että saisi tarpeeksi voimaa vääntää, tai sitten kun yritti siihen viritellä jotain jatkovartta niin muljasi hitsauksesa vähän siipeensä saaneen mutterin päässä. Eipä ole ennen vastaan tullut noin kovassa jumissa olevaa kierrettä, luulin että hitsauksessa syntynyt lämpö olisi irrottanut sitä, varsinkin kun tuli tehtyä useampia hitsauskokeiluja, ja tehnyt irrotuksen paljon helpommaksi. Niinpä ajattelin, että paskaakos tässä sitä on pakko tänään saada valmiiksi, kun ei ole onneksi se ykköskulkine...

Ajattelin seuraavaan erään ja toivotavasti viimeiseen, sitten hommata sen pulttipyssyn ja 30mm voimahylsyn siihen, sellaista kun vähä'n haaveillut muutenkin. Onko suosituksia? Sähköllä pitäisi toimia, kun tuo kompura on niin mopo, että sillä nyt ei juuri renkaiden täyttöä/maalausta/ruostesuojausta kummoisempaa tee. Eikä budejetti kestä ostaa nyt mitään noin 500 egen kompuraa... nykyinen kun oli kauan sitten tarjouksessa alle satasen ja ajattelin yrittää vielä sillä pärjätä.



--
- TRa, tra@iki.fi
C5 Exlusive Break 3.0 V6 Automatic -06
Xantia Exlusive Break 2.0 16v -99
Xantia VSX 2.0 16v -94
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantian alapallonivel
ViestiLähetetty: 30.06.2014 00:11 

Viestit: 121
Paikkakunta: Lempäälä / Tampere
Olisko tällainen riittävä tähän projektiin ja muutenkin, sopisi budjettin?
http://www.clasohlson.com/fi/Mutterinv%C3%A4%C3%A4nnin-Cotech/40-8726



--
- TRa, tra@iki.fi
C5 Exlusive Break 3.0 V6 Automatic -06
Xantia Exlusive Break 2.0 16v -99
Xantia VSX 2.0 16v -94
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantian alapallonivel
ViestiLähetetty: 30.06.2014 01:01 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2201
Paikkakunta: Laukaa
tra kirjoitti:
Olisko tällainen riittävä tähän projektiin ja muutenkin, sopisi budjettin?
http://www.clasohlson.com/fi/Mutterinv%C3%A4%C3%A4nnin-Cotech/40-8726


Mikähän tuon laitteen vääntömomentti on, en tunne noita sähköllä toimivia laitteita. Mainoksessa lukee että soveltuu renkaan vaihtoon. Alapallo saattaa olla huomattavasti tiukemmassa kiinni kuin on pyöränpultit.

Jos sinun kompura nostaa paineen 6-8 kiloon, niin kyllä se on pulttipyssyn toimina-alueella. Pienellä tuotolla tosin joudut välillä odottelemaan paineen nousua iskettämisen välillä.

Kyllä leka ja taltta on edelleen pistämätön yhdistelmä irrotushommissa.

Olihan sulla alapallo kiinni tukivarren kartiossa lekalla lyödessäsi? Jos pallon irrottaa alatukivarresta ennen lyöntejä, ei isku ole kovin tehokas. Sitten kun kierre navasta rupeaa aukeamaan, niin silloin vasta pallonivelen kartion voi irrottaa alatukivarresta.

Jarrulevyn poisto auttaa saamaan paremman lyöntikulman vanhaan pallonioveleen taltatessa.
(kai nämä asiat jo ovat tulleet esille?)



Citroen Bx 19 Millesime -92 aut., Bx 19 TZI farm -92.
Vw K70L -72 museorek., mopedi Crescent Topper -67 museorek., Yamaha 80 Ygs-1 -71 museorek.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantian alapallonivel
ViestiLähetetty: 30.06.2014 01:18 

Viestit: 474
eskere kirjoitti:
tra kirjoitti:
Olisko tällainen riittävä tähän projektiin ja muutenkin, sopisi budjettin?
http://www.clasohlson.com/fi/Mutterinv%C3%A4%C3%A4nnin-Cotech/40-8726


Mikähän tuon laitteen vääntömomentti on, en tunne noita sähköllä toimivia laitteita. Mainoksessa lukee että soveltuu renkaan vaihtoon.


Tuossa tuotekuvauksessa mainittiin väännöksi 450nm. Tehoa löytyy karvan päälle 1000 wattia ja iskutoimintokin näyttää olevan. Luulisi että tuolla nyt ainakin jotain hommia saisi tehtyä.... Alapalloon ei välttämättä tuokaan riitä, vaan siihen saattaa tarvita todella tömäkät otteet ja vermeet.



Kun taitamaton laittaa haluttoman tekemään tarpeetonta, tuntuu vähän siltä, että turha työ menee hukkaan.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantian alapallonivel
ViestiLähetetty: 30.06.2014 08:10 

Viestit: 1242
"Pulttipyssy perustuu iskuun, ei jatkuvaan, tasaiseen momenttiin. Ei oikein muuten jaksaisi pitää 200 mm varrella ja 450Nm momentilla olevaa pyssyä käsissä, kun aukaistaan tiukkaa pulttia / mutteria."

No, se on hoidettu kiihdyttämällä pyssyn vääntömassa kättä vasten kohtuullisen rauhallisesti ja pysäyttämällä liike törmäyttämällä massa päin hylsykaraa.



Mistä sais Sitikan? Ne viedään käsistä?
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantian alapallonivel
ViestiLähetetty: 30.06.2014 08:28 
Käyttäjän avatar

Viestit: 708
^Saatat pettyä siihen "ohlssonin" kapistukseen:
http://www.youtube.com/watch?v=uKc4Ba_9byw
http://www.youtube.com/watch?v=RsOSJiI5q2s

Minulla on tämä: http://www.biltema.fi/fi/Tyokalut/Sahko ... -Nm-17726/
Tämä oli muistaakseni jossakin testissä paras sähkökäyttöisitä halppis vääntimistä. Minulla on ollut se satunnaisessa käytössä yli 5V ja vielä toimii. Olen irroittanut C5:stä takajarrusatulan pultit joita ei oltu aikaisemmin aukaistu (liimaa koko satulan matkalla), moni varmaan tietää että pultit ovat aika tiukassa, siitä huolimatta Bilteman mutterin väännin ei taatusti väännä 310 Nm, vaikka niin luvataan.



C5II 2.0 HDI break automatic AM6
C5II 2.0 HDI berline automatic AM6
C5II 2.0 16v berline man.
C4 I 1.6 16V
ex. C5I 2.0 16v berline man, C5I 2.0 16v break man, Xantia berline 1.8 16v man
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantian alapallonivel
ViestiLähetetty: 30.06.2014 09:01 
Käyttäjän avatar

Viestit: 7815
Paikkakunta: Eurajoki

Profiili WWW
Halpa-Hallissa osui silmiin akkukäyttöinen mutterinväännin 129€.

Löytyy vähän puolivälin alapuolelta tai hakemalla "mutterinväännin":
http://www.hhnet.fi/Hhnet.aspx?id=11&p1=1&p2=11

Tuskin on kovin laadukas, mutta eipä noita akkupelejä tohon hintaan pahemmin näy.

Motonetissä vastaavanlainen "huippulaadukas" kahdella akulla 199€.
Kuvassa näyttää aikamoiselta halpisräpsältä
http://www.motonet.fi/fi/tuote/789005/Mutterinvaannin-12-192V



-=Citroën - Yhtä mukava kuin hyvä nojatuoli. Mutta parempi ajaa.=-
-=C-Crosser 2.2HDi '07|C4 Cactus BlueHDi100 ETG '16=-
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantian alapallonivel
ViestiLähetetty: 30.06.2014 11:37 

Viestit: 121
Paikkakunta: Lempäälä / Tampere
powerage kirjoitti:
^Saatat pettyä siihen "ohlssonin" kapistukseen:
http://www.youtube.com/watch?v=uKc4Ba_9byw
http://www.youtube.com/watch?v=RsOSJiI5q2s

Minulla on tämä: http://www.biltema.fi/fi/Tyokalut/Sahko ... -Nm-17726/
Tämä oli muistaakseni jossakin testissä paras sähkökäyttöisitä halppis vääntimistä. Minulla on ollut se satunnaisessa käytössä yli 5V ja vielä toimii. Olen irroittanut C5:stä takajarrusatulan pultit joita ei oltu aikaisemmin aukaistu (liimaa koko satulan matkalla), moni varmaan tietää että pultit ovat aika tiukassa, siitä huolimatta Bilteman mutterin väännin ei taatusti väännä 310 Nm, vaikka niin luvataan.


Kiitos vinkistä, "paskan möivät", eipä olisi uskonut kun spekseissä parempi kuin tuo Biltema, siksipä sitä ensin ajattelin. Taidanpa käydä hakemassa tuon Bilteman laitteen ja katsotaan mitä sillä tulee. Jos ei aukea, mennään sitten taas perinteisellä ja ruvetaan rakentaan kunnolla sitä jatkovartta. Projektiin tulee joka tapaukssa nyt taukoa, ei koko viikola ehdi, edes viikonloppuna, eli ensi viikolla taas tuon kimppuun (loma alkaakin sopivasti)...



--
- TRa, tra@iki.fi
C5 Exlusive Break 3.0 V6 Automatic -06
Xantia Exlusive Break 2.0 16v -99
Xantia VSX 2.0 16v -94
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantian alapallonivel
ViestiLähetetty: 30.06.2014 11:45 

Viestit: 121
Paikkakunta: Lempäälä / Tampere
eskere kirjoitti:


Jos sinun kompura nostaa paineen 6-8 kiloon, niin kyllä se on pulttipyssyn toimina-alueella. Pienellä tuotolla tosin joudut välillä odottelemaan paineen nousua iskettämisen välillä.

En nyt muista, mutta ei taida (ihan) kuuteen päästä.

Lainaa:
Kyllä leka ja taltta on edelleen pistämätön yhdistelmä irrotushommissa.

Olihan sulla alapallo kiinni tukivarren kartiossa lekalla lyödessäsi? Jos pallon irrottaa alatukivarresta ennen lyöntejä, ei isku ole kovin tehokas. Sitten kun kierre navasta rupeaa aukeamaan, niin silloin vasta pallonivelen kartion voi irrottaa alatukivarresta.

Hyvä pointti, olihan se, muta ei enää kunnolla tiiviisti kartiossa, saattoi tosiaan heikentää iskuvoimaa.
Lainaa:
Jarrulevyn poisto auttaa saamaan paremman lyöntikulman vanhaan pallonioveleen taltatessa.
(kai nämä asiat jo ovat tulleet esille?)

Jep, pitihän sekin sitten jo edestä pois purkaa. Aluksi yritin purkamatta.



--
- TRa, tra@iki.fi
C5 Exlusive Break 3.0 V6 Automatic -06
Xantia Exlusive Break 2.0 16v -99
Xantia VSX 2.0 16v -94
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantian alapallonivel
ViestiLähetetty: 30.06.2014 17:56 

Viestit: 121
Paikkakunta: Lempäälä / Tampere
tra kirjoitti:
eskere kirjoitti:


Jos sinun kompura nostaa paineen 6-8 kiloon, niin kyllä se on pulttipyssyn toimina-alueella. Pienellä tuotolla tosin joudut välillä odottelemaan paineen nousua iskettämisen välillä.

En nyt muista, mutta ei taida (ihan) kuuteen päästä.

Nyt kun tarkistin, niin kyllähän tuo näyttäisi liki 8 nousta ne paineet. Eihän tuossa siis muuta vikaa ole kuin pieni säiliö ja aika hidas paineen nousu, joten odottelua edessä, mutta jos nyt ajattelee, että kaippa sitä kesälomalla siten ehtisi odottaa :P Ja kun maltti loppuu, kaivaa vaan kuvetta ja hommaa sen isomma kompuran...

Eli kai niitä tuohon hintaluokkaan (70 egee max) saisi tehokaampaa/parempaa paineilmakäyttöisinä, joten suositelkaas jotakin, kiitos! Taas mielellään jotain testattuja tai jos on omakohtaisia kokemuksia. Ei silti kukaan kiellä mutu-juttujakin jos siltä tuntuu ;)

Olisikohan esimerkiksi tällainen halpis mitään?
http://www.motonet.fi/fi/tuote/751084/Mutterinvaannin-kaksoisvasara-12-kara

Mitä toi kaksoisvasara-toiminta tarkoittaa, "kylä iskee" vai?



--
- TRa, tra@iki.fi
C5 Exlusive Break 3.0 V6 Automatic -06
Xantia Exlusive Break 2.0 16v -99
Xantia VSX 2.0 16v -94
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantian alapallonivel
ViestiLähetetty: 30.06.2014 20:04 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1557
Paikkakunta: Tampere
Jos et välttämättä halua pettyä ostoksiesi soveltuvuuteen kyseiseen tehtävään, voin Lempäälässä käydessäni ottaa mukaan tuuman karalla olevan mutteripyssyn. Pikkukompuran pieni tuotto ei vaivaa, koska irtoamiseen ei montaa iskua tarvitse.



Kommenttini sisältävät henkilökohtaisiin kokemuksiini ja yleiseen elämänkatsomukseeni perustuvaa tietoa, josta johtuen virheiden mahdollisuus ei ole poissuljettu, joskin kokonaisuuden huomioiden vähäinen.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantian alapallonivel
ViestiLähetetty: 30.06.2014 21:06 

Viestit: 203
Paikkakunta: Asuinpaikka ja ammatti sama
Bilteman sinisellä sähkölakuttajalla lähtee kaikki säällisen kokoiset mutterit auki, jopa Xantian takasatuloiden pultit jotka katkeavat suoralla väännöllä. Rengasalan ammattilaisten ammattitaitoisesti kiristämät pyrörännpultit myös, joita on aikuisen miehen turha yrittää avata tavallisella ristikkoavaimella. Saatikka pakkasyössä hevonkuusessa auton alkuperäisavaimella. Väliin ei voi laittaa mitään jatkovarsia, loppuu teho totaalisesti sähkövehkeen pienestä liikkeestä johtuen.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantian alapallonivel
ViestiLähetetty: 30.06.2014 22:23 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1557
Paikkakunta: Tampere
Ajomies kirjoitti:
Rengasalan ammattilaisten ammattitaitoisesti kiristämät pyörännpultit myös, joita on aikuisen miehen turha yrittää avata tavallisella ristikkoavaimella. .
Joko ammattilaisessa tai aikuisessa miehessä on vikaa, jos näin on. :shock:



Kommenttini sisältävät henkilökohtaisiin kokemuksiini ja yleiseen elämänkatsomukseeni perustuvaa tietoa, josta johtuen virheiden mahdollisuus ei ole poissuljettu, joskin kokonaisuuden huomioiden vähäinen.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantian alapallonivel
ViestiLähetetty: 30.06.2014 23:25 

Viestit: 566
Paikkakunta: Viitasaari
Itsellä Bilteman lelu, jolla kyllä aikansa nakuttamalla aukeaa alapallot.

Iso miinus koneessa on sen suuri pituus. Pitää tunkata autoa aika reippaasti, että mahtuu maan ja nivelen väliin.

Ja kyllä, "ammattilaisissa" on vikaa. Pulttipyssylllä kun ilman momenttisauvaa laitetaan vanteet kiinni ja väitetään silmät sinisinä että on tasainen ja tarkka 110 Nm. :evil:


Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 2/4 [ 84 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4  Seuraava


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 9 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: