Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 1/1 [ 19 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Jumpy ja kumppanit
ViestiLähetetty: 14.05.2014 08:19 
Käyttäjän avatar

Viestit: 7816
Paikkakunta: Eurajoki

Profiili WWW
Jo pitemmän aikaa on mieli tehnyt hommata tollanen pikku-sevel käyttöautoksi. Takapaksille ei jatkuvaa tarvetta ole joten tollanen olisi näppärä päivittäiseen työmatka-ajoon. Lähinnä HDi-koneiset kiinnostaa, ei ainakaan vaparia. Merkillä ei ole väliä, purkaamolta saa Jumpyn maskeja ;) Tollasesta ei kauheasti ole itsellä kokemusta, ykköskoppaisissa on tullut sisällä istuttua mutta en ole tainnut koskaan tollasta edes itse ajaa.

Mutta onko noissa facelift-malleissa juuri mitään eroa aikaisempaan? Onko jotain muuta syytä ostaa tai olla ostamatta uudempaa mallia kuin paremman näköinen nokka? :D Facelifteissa taitaa ilmastointi jo olla aika yleinen? Nettiautossa ei näytä olevan 110 koneella olevia, onko niitä edes Suomessa myyty?

Ei muuta kuin jumppykuskit kertomaan kokemuksiaan.



-=Citroën - Yhtä mukava kuin hyvä nojatuoli. Mutta parempi ajaa.=-
-=C-Crosser 2.2HDi '07|C4 Cactus BlueHDi100 ETG '16=-
Paikalla
   
 
 Viestin otsikko: Re: Jumpy ja kumppanit
ViestiLähetetty: 14.05.2014 18:05 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1180
Mikä on Facelift malli?
Itselläni oli 1 koppainen -00 mallinen. Nyt on 2 koppainen -07 malli.
Tämä uudempi on se, jota myydään nyt myös Toyota Proace nimellä ja on kuulemma aivan uusi malli.



Citroën 2CV AZ Berline -56
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Jumpy ja kumppanit
ViestiLähetetty: 14.05.2014 18:37 

Viestit: 519
Faceliftissä on ainakin erilaiset ajovaloumpiot jne. Itsekin olen näitä joskus miettinyt ihan samoin perustein. Ainakin tuo vetomassa josta jo aiemmin itkin näyttää olevan se aneeminen 1300 kg, jollain korollallakin varmaan saa vetää enemmän. Mut ihan kiinnostaa kuulla niitä kokemuksia.



Dee Schneider ja Tepsu
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Jumpy ja kumppanit
ViestiLähetetty: 14.05.2014 19:00 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1180
Nyt selvisi tuo Facelift...
http://www.autowiki.fi/index.php/Citro%C3%ABn_Jumpy

Mahtaako siinä kasvojen kohotuksessa olla oikein muuta uutta, kuin etumaski ja lamput. Jotakin pientä ehkä vielä. Muistaakseni penkit ovat tukevammat ja kylkilistoja tuli jossain vaiheessa lisää.

Itselläni oli 2.0 Hdi ja en kyllä muilla koneilla edelleenkään katsoisi. Tehoa on riittävästi. Kulutuksessa pääsi 5,5 litran tuntumaan tyhjänä ja nätisti ajellen. Auto on kestävä, eikä juurikaan ruostu koriltaan.

Kulutusosia ovat etupään laakerit, jotka kestävät ehkä 100 tuhatta. Samoin polttoainepumppu tankissa on kulutustavaraa. Pumppu on juuri tuon Hdi:n ongelma. Hihnapyörä on myös kulutustavaraa. Muutoin kone kestää hyvin. Polttoainepumpun säädin on myös heikko kohta. Pelasi kyllä, kun puhdisti välillä. Omassani oli täysin kunnossa oleva moottorikin myyntihetkellä. Silloin autolla oli ajettu 420 tuhatta.

Näitä pakuja on vaikea arvioida, koska useimmat vaihdokit ovat olleet yrityskäytössä, jolloin niitä on surutta piiskattu kuin vierasta sikaa. Itse olen käytettynä ostanut edellisen ja nykyisen yksityiskäyttöön rekisteröitynä. Sellaisessa on tinkivaraa, koska autosta on menetetty ALV vähennysmahdollisuus. Pyrin aina pakuista etsimään alvittoman vaihdokin. Eri asia on sitten, jos on mahdollisuus alvin vähentämiseen. Alviton on aina ostohinnaltaan halvempi.



Citroën 2CV AZ Berline -56
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Jumpy ja kumppanit
ViestiLähetetty: 14.05.2014 19:01 

Viestit: 1590
Paikkakunta: Tampere
No mitä kokemuksia? Ihan kiva ajolleen itellä 2000 mallin pösö expert 1,9 td 66kw kulkee ihan mukavasti vie tiisseliä semmottet 7-7,6l/100km keskimäärin,2,0 hdi samat tehot pyöreesti kulkee vähän pienemmällä oon tyytyväinen. Tulevaisuudessa hommaan tommosen kun Aakulla.



C5 1,8 Break -03 Peugeot Expert TD -00 Honda GL1800 -08 edesmenneet 2CV4 -72 2CV6 -82 Peugeot Satelis 500 -08
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Jumpy ja kumppanit
ViestiLähetetty: 14.05.2014 19:11 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1180
kaselin kirjoitti:
Tulevaisuudessa hommaan tommosen kun Aakulla.

Onhan tämä uudempikin mukava ajaa, mutta häviää 1 koppaiselle.
Ongelma on siinä, että 1 koppainen oli alunperin suunniteltu henkilöautoksi, josta tehtiin sittemmin paku. Tämä 2 koppainen on taas suunniteltu pakettiautoksi, josta on tehty henkilöautoversio.

Siis, jotta ei pettyisi, niin kaikista uudistuksista huolimatta uudempi malli on enemmän karu pakettiauto. Kolhompi ja jäykempi, eikä yhtä hiljainenkaan tehtaalta tullessa. Melkein voisi verrata samanikäiseen Vitoon, mutta ei nyt sentään niin kolho ja huono ajettava.
Itselläni on 1,6 Hdi koneella, joka on auttamattomasti liian pieni teholtaan. Kulutus on 7-7,5 litraa, mutta korikin on raskaampi.
Auto on leveämpi, joten siihen ihan oikeasti mahtuu 3 vierekkäin. 1 koppaisessa ei käytännössä kolmea voi olla kyydissä ilman tuskaa.



Citroën 2CV AZ Berline -56
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Jumpy ja kumppanit
ViestiLähetetty: 14.05.2014 19:27 

Viestit: 1590
Paikkakunta: Tampere
Onko näin on niin komeen olonen se ohjaamo ja on kieltämättä tilava verrattuna tohon ykköskoppaseen, mulla toi tavaratila on verhoiltu ja seinissä ja katossa eristys vaimentaa melua myöskin. Olipa todella pettymys kuulla et on huonompi, pitääpä mennä koeajolle.



C5 1,8 Break -03 Peugeot Expert TD -00 Honda GL1800 -08 edesmenneet 2CV4 -72 2CV6 -82 Peugeot Satelis 500 -08
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Jumpy ja kumppanit
ViestiLähetetty: 14.05.2014 19:35 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1180
kaselin kirjoitti:
Onko näin on niin komeen olonen se ohjaamo ja on kieltämättä tilava verrattuna tohon ykköskoppaseen, mulla toi tavaratila on verhoiltu ja seinissä ja katossa eristys vaimentaa melua myöskin. Olipa todella pettymys kuulla et on huonompi, pitääpä mennä koeajolle.
Niin..tehtaalta tullessa on meluisa ja kumiseva tavaratila.
Mullakin on nyt verhoomo Sorsan kokonaan huopaverhoiltu tavaratila, väliseinä ja katto. Lisäksi täysi kotelomassaus. Sillähän se tuli hiljaiseksi. Etsisin lyhyttä mallia, vähintään 2.0 L koneella ja molemminpuolisilla sivuovilla. Takaluukku vielä kun olisi ylhäältä saranoitu yksiosainen.



Citroën 2CV AZ Berline -56
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Jumpy ja kumppanit
ViestiLähetetty: 01.07.2014 06:25 
Käyttäjän avatar

Viestit: 7816
Paikkakunta: Eurajoki

Profiili WWW
Noniin, eilen tuli sitten ostettua Jumpy, tämä yksilö on vaan joutunut tehtaalla käytännön pilan kohteeksi sillä siihen on isketty fiatin merkit :shock:

2001 mallinen, kone on 2.0 hdi, 90hv versiohan noissa on mutta olen ollut siinä uskossa että välijäähdytin on vain 110:ssä mutta kyllä tossakin sellainen on...

Tyypilliset viat löytyy, eli rikkinäinäinen liukuoven kahva, jäykät takaovien saranat, vikaa puhaltimen säätimissä, yksi suutin vuotaa ja joskus vähän kolahtaa edessä. Siisti on ja vetää nöyrästi kuitenkin. Eipä ollut kovin kalliskaan...



-=Citroën - Yhtä mukava kuin hyvä nojatuoli. Mutta parempi ajaa.=-
-=C-Crosser 2.2HDi '07|C4 Cactus BlueHDi100 ETG '16=-
Paikalla
   
 
 Viestin otsikko: Re: Jumpy ja kumppanit
ViestiLähetetty: 01.07.2014 06:52 
Käyttäjän avatar

Viestit: 7816
Paikkakunta: Eurajoki

Profiili WWW
Missäs muuten tollasessa mahtaa olla OBD-liitin? Ainakaan sulakeboksissa ei näkynyt. Kaipa se Lexiaa tottelee?



-=Citroën - Yhtä mukava kuin hyvä nojatuoli. Mutta parempi ajaa.=-
-=C-Crosser 2.2HDi '07|C4 Cactus BlueHDi100 ETG '16=-
Paikalla
   
 
 Viestin otsikko: Re: Jumpy ja kumppanit
ViestiLähetetty: 01.07.2014 23:10 
Käyttäjän avatar

Viestit: 4073
Paikkakunta: Eteläkärki
Teuski kirjoitti:
Missäs muuten tollasessa mahtaa olla OBD-liitin? Ainakaan sulakeboksissa ei näkynyt. Kaipa se Lexiaa tottelee?
Jos se on Fiiatti, niin ei taida totella ainakaan niin laajasti kuin PSA:n tuotteet. Torinon Luigeilla on ihan oma testerinsä, eli FiCOM. (Alfa, Fiati, Lancia ja Iveco).



"Pitäähän miehellä leluja olla..."
C5 2.0 HDi -11, Seat León eHybrid -21
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Jumpy ja kumppanit
ViestiLähetetty: 02.07.2014 06:27 
Käyttäjän avatar

Viestit: 7816
Paikkakunta: Eurajoki

Profiili WWW
svc kirjoitti:
Teuski kirjoitti:
Missäs muuten tollasessa mahtaa olla OBD-liitin? Ainakaan sulakeboksissa ei näkynyt. Kaipa se Lexiaa tottelee?
Jos se on Fiiatti, niin ei taida totella ainakaan niin laajasti kuin PSA:n tuotteet. Torinon Luigeilla on ihan oma testerinsä, eli FiCOM. (Alfa, Fiati, Lancia ja Iveco).

Niinhän niillä on, mutta onkohan ne Luigit mahtanut sotkeentua Scudon tekoon yhtään enempää kuin postittamalla Fiatin merkit Ranskaan?

No, kohtahan se nähdään kun saan Lexian kotiin. Sitikan merkit on jo tiedossa, niiden vaihdolla noista yhteensopivuusongelmista varmaan selviääkin ;)



-=Citroën - Yhtä mukava kuin hyvä nojatuoli. Mutta parempi ajaa.=-
-=C-Crosser 2.2HDi '07|C4 Cactus BlueHDi100 ETG '16=-
Paikalla
   
 
 Viestin otsikko: Re: Jumpy ja kumppanit
ViestiLähetetty: 02.07.2014 11:27 

Viestit: 1590
Paikkakunta: Tampere
Kytkinpolkusimen yläpuolella vasemmalla pökötti 2000vmssä.



C5 1,8 Break -03 Peugeot Expert TD -00 Honda GL1800 -08 edesmenneet 2CV4 -72 2CV6 -82 Peugeot Satelis 500 -08
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Jumpy ja kumppanit
ViestiLähetetty: 02.07.2014 11:41 
Käyttäjän avatar

Viestit: 7816
Paikkakunta: Eurajoki

Profiili WWW
kaselin kirjoitti:
Kytkinpolkusimen yläpuolella vasemmalla pökötti 2000vmssä.

Sieltähän mä sen eilen vahingossa bongasinkin. Kiitos kuitenkin!



-=Citroën - Yhtä mukava kuin hyvä nojatuoli. Mutta parempi ajaa.=-
-=C-Crosser 2.2HDi '07|C4 Cactus BlueHDi100 ETG '16=-
Paikalla
   
 
 Viestin otsikko: Re: Jumpy ja kumppanit
ViestiLähetetty: 02.07.2014 12:23 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1180
Teuski kirjoitti:
Tyypilliset viat löytyy, eli rikkinäinäinen liukuoven kahva, jäykät takaovien saranat, vikaa puhaltimen säätimissä, yksi suutin vuotaa ja joskus vähän kolahtaa edessä. Siisti on ja vetää nöyrästi kuitenkin. Eipä ollut kovin kalliskaan...

Saranoiden voiteluniksinä on porata pienellä poralla saranan runkoihin reiät sisäreunalta saranatappiin asti. Siitä tippa öljyä sisään, niin toimii lopun ikäänsä.



Citroën 2CV AZ Berline -56
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Jumpy ja kumppanit
ViestiLähetetty: 02.07.2014 12:43 
Käyttäjän avatar

Viestit: 7816
Paikkakunta: Eurajoki

Profiili WWW
Aakku kirjoitti:
Saranoiden voiteluniksinä on porata pienellä poralla saranan runkoihin reiät sisäreunalta saranatappiin asti. Siitä tippa öljyä sisään, niin toimii lopun ikäänsä.

Onko näin? Ajattelin, että ei niihin rasvat auta vaan ovat hapettuneet pahasti sisältä. Tätä pitääkin kokeilla, kiitos!



-=Citroën - Yhtä mukava kuin hyvä nojatuoli. Mutta parempi ajaa.=-
-=C-Crosser 2.2HDi '07|C4 Cactus BlueHDi100 ETG '16=-
Paikalla
   
 
 Viestin otsikko: Re: Jumpy ja kumppanit
ViestiLähetetty: 19.08.2014 08:01 
Käyttäjän avatar

Viestit: 7816
Paikkakunta: Eurajoki

Profiili WWW
Onko facelift-mallissa keskipenkillä kolmen pisteen turvavyö?

Nettiautosta bongasin vanhemmanmallisen pitkän mallin, 240cm tavaratila. Onko noita juurikaan Suomessa? Toi perus 2 metriä on vähän vähän...



-=Citroën - Yhtä mukava kuin hyvä nojatuoli. Mutta parempi ajaa.=-
-=C-Crosser 2.2HDi '07|C4 Cactus BlueHDi100 ETG '16=-
Paikalla
   
 
 Viestin otsikko: Re: Jumpy ja kumppanit
ViestiLähetetty: 31.10.2014 14:47 
Käyttäjän avatar

Viestit: 7816
Paikkakunta: Eurajoki

Profiili WWW
Harmittavan harvinaisia on noi pitkät Ruotsissakin, Blocketista löytyy yks pösö ja yks sitikka. Scudoa ei löydykään kuin uutta mallia...

Selvisi sekin, että noissa Suomen pätkämalleissa on muunneltu väliseinä ja sivupenkit normaalia edempänä jotta tavaratilaa on riittävästi pakettiautoksi, ilmankos siinä keskellä ei olekaan tilaa :?
Jos vaikka Ruotsista tois tollasen pätkän normaalilla väliseinällä niin saiskohan sitä edes Suomessa rekisteröityä pakuksi? Vaikka onnistuisikin, niin on varmaan täysin turha haaveilla suomiauton penkkien siirrosta?



-=Citroën - Yhtä mukava kuin hyvä nojatuoli. Mutta parempi ajaa.=-
-=C-Crosser 2.2HDi '07|C4 Cactus BlueHDi100 ETG '16=-
Paikalla
   
 
 Viestin otsikko: Re: Jumpy ja kumppanit
ViestiLähetetty: 31.10.2014 16:06 

Viestit: 1590
Paikkakunta: Tampere
Niissä pitää olla se väliseinä tai 15x15mm palkki 60cm korkeudella penkkien takana sivutolpissa kiinni verovapauden saamiseksi, tommonen viritys piti laittaa omaan ( sai ohjeen maahantuojalta)



C5 1,8 Break -03 Peugeot Expert TD -00 Honda GL1800 -08 edesmenneet 2CV4 -72 2CV6 -82 Peugeot Satelis 500 -08
Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/1 [ 19 viestiä ] 


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Masa ja 3 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: