Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 1/1 [ 3 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: zx kysymyksiä
ViestiLähetetty: 02.08.2009 11:24 

Viestit: 2
Päivää :mrgreen: kaikille . Pitipä rekisteröitymään kun kakkos kulkuneuvona oleva zx ,93 1.4 i vaatisi huomiota vähän, ja senmukaan pitäsisi kysellä vähän.

On muutama vika jotka ihmetyttää olemuksellaan, ensiksi nykiminen. Käynnistyy aina hyvin, käy tyhjäkäyntiä hyvin, joskin joskus jää käymään turhan isolle tyhjäkäyntiä. Mutta enempi häiritsee nykiminen, vähän on semmoinen tahmean oloinen kulku- aivan kuin olisi liian laihalla seokset tms. Päästöt on kohdillaan kylä kun tarkistettiin, kaikki arvot oikein hyvät. Voiko ruiskua säätää mitenkään, tai mistä vikaa ettisin, ilma vuotoja olen koittanut etsiä, mutta ei ole tai ei löydy ainakaan. Virranjakajan sisälle kurkkasin myös,ja hyvältä näytti.

Toinen vika on kolina takapäästä, terävissä kuopissa tai hiekkatiellä kolahtelee. Takarenkaat suorassa, ei vikaa niissä perus laakeroinneissa, vai mitä ne on ne "tyypilliset" vikapaikat oliko ne jotkin neulamalliset laakeroinnit- ne siis ovat ok.
Iskarien kiinnitykset ok myös, ym näkyvät, samoin ne kumit joilla koko akseli tulee kiinni sinne autoon, siinä akselin yläpuolella olevat kumiset pusla tyyppiset osat näyttäisi ok. Niitä kuitenkin voisi epäillä, jos vika ei näy päällepäin? Miten voisi ne tutkia, vai onko ainoastaan irroittamalla tutkittava ne- ja onko millainen homma käyttää ne irti- onnistuuko ihan koti työkaluilla?

Kolmas kummallisuus liittyy jarruihin. Ilmeisesti pääsylinterin kumit alkaa olla loppu suoralla. Paikallaan jos jarrupoljinta painaa, niin ihan ok. Ajaessa kun alkaa painaa hitaasti, niin menee pikkuhiljaa lähes pohjaan- ja auton jarrut alkaa puoltamaan oikealle. Nopeasti jos painasee jarrua ajaessakin, niin toimii, ei painu syvään poljin.
Miksi siis käytännössä auton liike vaikuttaa tuohon ? Varmaan yleisesti sama tilanne auto merkistä riippumatta, mutta miksi tosiaan jos auto liikkuu, niin silloin menee pohjaan poljin, paikallaan ei mene?
Sylinteriin olen jo ostanut uudet kumit, javaihdellaan ihan lähipäivinä. Onneksi oli bendox sylinteri, siihen sai kumit erikseen, ate merkkinen olisi pitänyt uusia kokonaan, ja kalliimpi tottakai. Saa sitten nähdä, tuleeko kuntoon pelkällä korjaus sarjalla- onko kokemusta kellään siitä?


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: zx kysymyksiä
ViestiLähetetty: 02.08.2009 13:26 
Käyttäjän avatar

Viestit: 60
kossunen kirjoitti:
Toinen vika on kolina takapäästä, terävissä kuopissa tai hiekkatiellä kolahtelee. Takarenkaat suorassa, ei vikaa niissä perus laakeroinneissa, vai mitä ne on ne "tyypilliset" vikapaikat oliko ne jotkin neulamalliset laakeroinnit- ne siis ovat ok.
Iskarien kiinnitykset ok myös, ym näkyvät, samoin ne kumit joilla koko akseli tulee kiinni sinne autoon, siinä akselin yläpuolella olevat kumiset pusla tyyppiset osat näyttäisi ok. Niitä kuitenkin voisi epäillä, jos vika ei näy päällepäin? Miten voisi ne tutkia, vai onko ainoastaan irroittamalla tutkittava ne- ja onko millainen homma käyttää ne irti- onnistuuko ihan koti työkaluilla?

Ilmottaudun myös.. :D Viime vuoden katsastuksessa mulle sanottiin että taka-akselin tuennan takimmaiset puslat vaihtoon ko vian takia. Kuulemma puslat oli vaihtokunnossa, mut kolina ei menny mihinkää (vaihdatin korjaamossa).. Nyt epäillään et se olis niissä etummaisissa, menee varmaan nekin vaihtoon kunhan tässä raaskii.



-96 ZX 1.9TD Avantage 5hlö pa
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: zx kysymyksiä
ViestiLähetetty: 02.08.2009 13:59 

Viestit: 461
Paikkakunta: Tuusula
Siitä takapään kolinasta semmottista että mulla oli sama tilanne kun ostin käytetyn ZX vm 92. Vika oli hyvin epämääräinen ja meni viikkoja vaikka yritin etsiä kuoppia tiessä että saisin selville koliseeko vielä. joskus kolisi pienissä kuopissa ja joskus ei edes isoissakaan vaikka oli teräväreunasia.
Vaihdoin kaikki kumit ja kolinat hävisi.
Kumien kuntoa on vaikea todeta kun ne on paikoillaan. Niiden sisällä on paksut lattaraudat jotka kolisee kun kumit kulahtaa. llman rautoja koko taka-akseli voisi lentää hevon kuuseen kun kumit hajoaa.
Pultit on kovasti kiinni ja ruostuneet, irtoaa hyvillä valineillä ja tarvii jatkovartta hylsyn vääntimeen että irtoaa. Tukivarsi pitää kammeta sisään että iskunvaimennin irtoaa ja samoin kun laittaa takaisin. Jos ei kampea tukivartta sisään niin irrottaessa pulttia se lentää vauhdilla kauas kuten mulla irrotusvaiheessa.


Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/1 [ 3 viestiä ] 


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: