Päivää

kaikille . Pitipä rekisteröitymään kun kakkos kulkuneuvona oleva zx ,93 1.4 i vaatisi huomiota vähän, ja senmukaan pitäsisi kysellä vähän.
On muutama vika jotka ihmetyttää olemuksellaan, ensiksi nykiminen. Käynnistyy aina hyvin, käy tyhjäkäyntiä hyvin, joskin joskus jää käymään turhan isolle tyhjäkäyntiä. Mutta enempi häiritsee nykiminen, vähän on semmoinen tahmean oloinen kulku- aivan kuin olisi liian laihalla seokset tms. Päästöt on kohdillaan kylä kun tarkistettiin, kaikki arvot oikein hyvät. Voiko ruiskua säätää mitenkään, tai mistä vikaa ettisin, ilma vuotoja olen koittanut etsiä, mutta ei ole tai ei löydy ainakaan. Virranjakajan sisälle kurkkasin myös,ja hyvältä näytti.
Toinen vika on kolina takapäästä, terävissä kuopissa tai hiekkatiellä kolahtelee. Takarenkaat suorassa, ei vikaa niissä perus laakeroinneissa, vai mitä ne on ne "tyypilliset" vikapaikat oliko ne jotkin neulamalliset laakeroinnit- ne siis ovat ok.
Iskarien kiinnitykset ok myös, ym näkyvät, samoin ne kumit joilla koko akseli tulee kiinni sinne autoon, siinä akselin yläpuolella olevat kumiset pusla tyyppiset osat näyttäisi ok. Niitä kuitenkin voisi epäillä, jos vika ei näy päällepäin? Miten voisi ne tutkia, vai onko ainoastaan irroittamalla tutkittava ne- ja onko millainen homma käyttää ne irti- onnistuuko ihan koti työkaluilla?
Kolmas kummallisuus liittyy jarruihin. Ilmeisesti pääsylinterin kumit alkaa olla loppu suoralla. Paikallaan jos jarrupoljinta painaa, niin ihan ok. Ajaessa kun alkaa painaa hitaasti, niin menee pikkuhiljaa lähes pohjaan- ja auton jarrut alkaa puoltamaan oikealle. Nopeasti jos painasee jarrua ajaessakin, niin toimii, ei painu syvään poljin.
Miksi siis käytännössä auton liike vaikuttaa tuohon ? Varmaan yleisesti sama tilanne auto merkistä riippumatta, mutta miksi tosiaan jos auto liikkuu, niin silloin menee pohjaan poljin, paikallaan ei mene?
Sylinteriin olen jo ostanut uudet kumit, javaihdellaan ihan lähipäivinä. Onneksi oli bendox sylinteri, siihen sai kumit erikseen, ate merkkinen olisi pitänyt uusia kokonaan, ja kalliimpi tottakai. Saa sitten nähdä, tuleeko kuntoon pelkällä korjaus sarjalla- onko kokemusta kellään siitä?