|
Kirjoittaja |
Viesti |
piippumies
|
Viestin otsikko: R.I.P Hydejousitus 1955-2014 Lähetetty: 22.07.2014 15:27 |
Viestit: 143
|
Onko tämä huono läppä vai totta?
|
|
|
|
 |
Dsharrastelija
|
Viestin otsikko: Re: R.I.P Hydejousitus 1955-2014 Lähetetty: 22.07.2014 18:04 |
Viestit: 555 Paikkakunta: potsLojo
|
Mikäli totta, kuolee mailman paras jousitus ja erottamaton osa autoilun ja tekniikan historiaa. Toivottavasti vain vitsi, muuten alan muutaman vuoden päästä ajamaan vakituisesti vaikka D-mallilla, mikäli ei "uutta" saa kun puolmiljoonaa lasissa... Saivartelen pikkasen, mm. T-A:ssa oli takana hydraulijousitus, paitsi Sportissa, näin muistelen. Viisaat korjatkoon.
Ajelussa: Citroën C6 Exclusive 2.7 Hdi -06 Exiä: 2x Bx, Xantia, Xsara, C5 break, -02 ja -03, 2x ID20 vm. -70 ja DS21 M5 vm. -75 Kortin saamisesta lähtien sitikalla menty ja ehkä jo aikasemminkin....
|
|
|
|
 |
Natero
|
Viestin otsikko: Re: R.I.P Hydejousitus 1955-2014 Lähetetty: 22.07.2014 19:03 |
|
Jokin linkki karmivan otsikon tueksi olisi hyvä. Äksseiskaa ei voi ostaa oikeilla jousilla?
|
|
|
|
 |
HiTec
|
Viestin otsikko: Re: R.I.P Hydejousitus 1955-2014 Lähetetty: 22.07.2014 19:22 |
Viestit: 1940 Paikkakunta: Helsinki
|
Natero kirjoitti: Äksseiskaa ei voi ostaa oikeilla jousilla? Eihän tuossa ole ollut kuin siinä hinnat alkaen mallissa vieterit, joten pikemminkin luulisi että tuo jää mallistosta pois kuin että Hyde-tarjonta kutistuisi. Ja onhan C6:kin olemassa, Hyde only 
Citroën Berlingo 1.5BlueHDi 130 Shine XL -20 Weinsberg CaraOne 550 UK -24 Suzuki GSF1250SA GT Bandit -08
|
|
|
|
 |
Pasis
|
Viestin otsikko: Re: R.I.P Hydejousitus 1955-2014 Lähetetty: 22.07.2014 19:30 |
Viestit: 909
|
HiTec kirjoitti: Natero kirjoitti: Äksseiskaa ei voi ostaa oikeilla jousilla? Ja onhan C6:kin olemassa, Hyde only  C6:n valmistus loppunut 12/2012.
|
|
|
|
 |
olli__o
|
Viestin otsikko: Re: R.I.P Hydejousitus 1955-2014 Lähetetty: 22.07.2014 20:25 |
Viestit: 5124
|
C6:n tuotanto on tosiaan loppunut viewtopic.php?f=12&t=12892Mahtaakohan otsikon ennustus perustua vielä siihen (nyt vanhentuneeseen?) tietoon että yhteistyönä Opel-Pösö-Citroen C5 seuraajamallin piti alkujaan tulla 2014, mutta ilmeisesti sen suunnitelmat ovat hieman muuttuneet ja julkaisukin ehkä siirtynyt vuodelle 2016? Tila-autot ja Cross-overit ovat syöneet isojen sedanien myyntiä - kiinnostuneena seurataan mitä kuuluu hyderintamalle, nykyisen C5:n hyde-etutolppien uudet laatuongelmat eivät varmaan edesauttaneet hyden leviämistä ( tai päinvastoin  ) En tiedä lähteen luotettavuudesta mitään... http://www.inovev.com/index.php/en/anal ... -week-49-5
|
|
|
|
 |
HiTec
|
Viestin otsikko: Re: R.I.P Hydejousitus 1955-2014 Lähetetty: 22.07.2014 20:36 |
Viestit: 1940 Paikkakunta: Helsinki
|
Pasis kirjoitti: C6:n valmistus loppunut 12/2012. Tuotapa en muuten tiennytkään 
Citroën Berlingo 1.5BlueHDi 130 Shine XL -20 Weinsberg CaraOne 550 UK -24 Suzuki GSF1250SA GT Bandit -08
|
|
|
|
 |
piippumies
|
Viestin otsikko: Re: R.I.P Hydejousitus 1955-2014 Lähetetty: 22.07.2014 21:12 |
Viestit: 143
|
Niin.. Tämä tuli Citroen addikti Facebook ryhmässä vastaan. Kun ei voi näihin aina luottaa.. Siksi tämä aloitus. Toivottavasti olen umpihangessa. No.. Pihassa vielä toimiva BX.
|
|
|
|
 |
HiTec
|
Viestin otsikko: Re: R.I.P Hydejousitus 1955-2014 Lähetetty: 22.07.2014 21:18 |
Viestit: 1940 Paikkakunta: Helsinki
|
Tuntus kyllä todella kummalta jos tuo pitäisi paikkansa, sillä Hyde on ollut ison kissan tuntomerkki aina Ja taas toisaalta jos tuo pitää paikkansa, niin miten maailma tulee suhtautumaan näihin jo olemassa oleviin hydeihin? Tuleeko niistä todellisia hyleksimisen kohteita vai nouseeko ne arvoon arvaamattomaan kun niitä ei enää valmisteta? 
Citroën Berlingo 1.5BlueHDi 130 Shine XL -20 Weinsberg CaraOne 550 UK -24 Suzuki GSF1250SA GT Bandit -08
|
|
|
|
 |
piippumies
|
Viestin otsikko: Re: R.I.P Hydejousitus 1955-2014 Lähetetty: 22.07.2014 21:25 |
Viestit: 143
|
En voi uskoa että jättävät ikonin pois. Tosin.. Monta muutakin hienoo on lopetettu viime aikoina.
|
|
|
|
 |
Akaile
|
Viestin otsikko: Re: R.I.P Hydejousitus 1955-2014 Lähetetty: 23.07.2014 08:28 |
Viestit: 1977 Paikkakunta: Espoo
|
Mitä tästä opimme jo ennakoiden? Vaalikaa hydejousitettujanne ja antakaa uudet liemet säännöllisesti!  <--- LHM-vihreällä naamalla
Berlingo 1.9D -04, Xantia V6 Break -00, Xantia 1.8 16v Exclusive Break -00, Xsara 1.6i -00, GS Pallas -77, 2cv6 AK??? -76, 2cv-Super -71, 2cv6 -77, Dyane Super -73, Dyane -68
|
|
|
|
 |
Hessu
|
Viestin otsikko: Re: R.I.P Hydejousitus 1955-2014 Lähetetty: 23.07.2014 08:48 |
Viestit: 1526 Paikkakunta: The City of Häijää
|
On niitä mehujousia jo ennen LHM:ääkin 
Have more than you show, speak less than you know.
|
|
|
|
 |
zX-files
|
Viestin otsikko: Re: R.I.P Hydejousitus 1955-2014 Lähetetty: 23.07.2014 09:21 |
Viestit: 2929 Paikkakunta: Varsinainen Suomi
|
Jotenkin ironista, että vanha tuttu ilmajousitus puolestaan on yleistymässä, ja jujunahan siinä on samaa kuin hydeissä.
Wanha neukkumopo & Japanialainen mopo² & Porsche & 230CE
|
|
|
|
 |
Akaile
|
Viestin otsikko: Re: R.I.P Hydejousitus 1955-2014 Lähetetty: 24.07.2014 12:54 |
Viestit: 1977 Paikkakunta: Espoo
|
Hessu kirjoitti: On niitä mehujousia jo ennen LHM:ääkin  Oliko tuo LHS:n värinen hymiö? 
Berlingo 1.9D -04, Xantia V6 Break -00, Xantia 1.8 16v Exclusive Break -00, Xsara 1.6i -00, GS Pallas -77, 2cv6 AK??? -76, 2cv-Super -71, 2cv6 -77, Dyane Super -73, Dyane -68
|
|
|
|
 |
jasu
|
Viestin otsikko: Re: R.I.P Hydejousitus 1955-2014 Lähetetty: 24.07.2014 14:07 |
Viestit: 3152 Paikkakunta: Korpilahti
|
Dsharrastelija kirjoitti: Saivartelen pikkasen, mm. T-A:ssa oli takana hydraulijousitus, paitsi Sportissa, näin muistelen. Viisaat korjatkoon. Tiedä viisaammista, mutta korjataan ny pikkusen... Vuonna -53 sai 15six -malliin hydejouset taakse, jolloin mallinimi oli 15 six H. Oliko sitten tarjolla vuoteen -55 vai -57, lähteestä riippuen kumpaakin on tarjottu. Mitään isoja määriä ei kuitenkaan valmistettu, joitakin tuhansia. Ja "yllättäen" pari tuollaista Suomessakin on... Mihinkään "mopokoneisiin" versioihin ei hydejousia saanut, vain kolmelitraiseen kutoseen tarjottiin tätä... Niin, ja nesteenä oli LHS-2, myös LHV on tullut vastaan eli kasviöljy, Liquid Hydraulique Vegetale, tästä en tosin aivan vannomaan mene...
Dyane 4x4 IE, Sm 2.7, Dyane IE, C8 2.2 Series -LantikanPätkä
|
|
|
|
 |
Waltteri
|
Viestin otsikko: Re: R.I.P Hydejousitus 1955-2014 Lähetetty: 24.07.2014 16:31 |
Viestit: 113 Paikkakunta: Liminka
|
zX-files kirjoitti: Jotenkin ironista, että vanha tuttu ilmajousitus puolestaan on yleistymässä, ja jujunahan siinä on samaa kuin hydeissä. Paremmasta jousitusmukavuudentunteesta on tosiaan kiinnostuttu lisää nykyisin, ja yleisesti myös ihmetelty, miksei ilmajousitus olekaan laajemmin käytössä. Juju on tosiaan kaasun kokoonpuristuvuudessa. Ilmajousituksessa kaasun määrää elementin sisällä voidaan muuttaa toisin kuin sitten hydropneumaattisessa jousituksessa kaasumäärä pallon sisässä ei muutu.
BX 16V Mk II, BX 16V Mk I, D-Super, 2CV6 CT, C5 II 2.0 Break, C5 X7 163 HDi Tourer, C4 Cactus 130
|
|
|
|
 |
kurtsi
|
Viestin otsikko: Re: R.I.P Hydejousitus 1955-2014 Lähetetty: 24.07.2014 20:44 |
Viestit: 42
|
Oli myös juttua pösön ja Fiatin fuusiosta. Voiko Peugeot ilman citikkaa moista tehdä, eikö jää ranskismerkit ole samaa tehdasta?
Simcasta se alkoi.
|
|
|
|
 |
HiTec
|
Viestin otsikko: Re: R.I.P Hydejousitus 1955-2014 Lähetetty: 24.07.2014 20:59 |
Viestit: 1940 Paikkakunta: Helsinki
|
Waltteri kirjoitti: Ilmajousituksessa kaasun määrää elementin sisällä voidaan muuttaa toisin kuin sitten hydropneumaattisessa jousituksessa kaasumäärä pallon sisässä ei muutu. Edellyttäen että se ilma siellä kumipalkeen sisällä pysyy. Suomalainen talvipakkanen ei todellakaan lisää noiden gummien kestoa => aika säännöllisesti on noihin C4GP jouduttu noita takapusseja uusimaan 
Citroën Berlingo 1.5BlueHDi 130 Shine XL -20 Weinsberg CaraOne 550 UK -24 Suzuki GSF1250SA GT Bandit -08
|
|
|
|
 |
tommi
|
Viestin otsikko: Re: R.I.P Hydejousitus 1955-2014 Lähetetty: 25.07.2014 08:15 |
Viestit: 108
|
Kuorma-autoissahan on ollut ilmajousitus kymmeniä vuosia. Kai se niissä toimii. Työkoneista löytyy puolestaan hydropeumaattista jousitusta. Itselle tutuin viritys on traktorin etukuormaaja.
|
|
|
|
 |
citsportsite
|
Viestin otsikko: Re: R.I.P Hydejousitus 1955-2014 Lähetetty: 25.07.2014 09:44 |
Viestit: 157 Paikkakunta: Varsinais-Suomi
|
tommi kirjoitti: Kuorma-autoissahan on ollut ilmajousitus kymmeniä vuosia. Kai se niissä toimii. Työkoneista löytyy puolestaan hydropeumaattista jousitusta. Itselle tutuin viritys on traktorin etukuormaaja. Vihreitä kuulia Jontikasta:  En tiedä näistä mitään, mutta näyttääkö tuossa olevan vielä Activan kallistuksenestokin 
Harrasteet: Xantia V6 Activa -97, Xantia 2.0i SX -93, GS Pallas -79, BX Sport -85 Käyttikset: C5 2.0i Confort -09, Berlingo XTR -06
|
|
|
|
 |
zX-files
|
Viestin otsikko: Re: R.I.P Hydejousitus 1955-2014 Lähetetty: 25.07.2014 10:39 |
Viestit: 2929 Paikkakunta: Varsinainen Suomi
|
Kuulia on Landruiserinkin alustassa.
Wanha neukkumopo & Japanialainen mopo² & Porsche & 230CE
|
|
|
|
 |
kaselin
|
Viestin otsikko: Re: R.I.P Hydejousitus 1955-2014 Lähetetty: 25.07.2014 20:13 |
Viestit: 1590 Paikkakunta: Tampere
|
Ja daimlerin
C5 1,8 Break -03 Peugeot Expert TD -00 Honda GL1800 -08 edesmenneet 2CV4 -72 2CV6 -82 Peugeot Satelis 500 -08
|
|
|
|
 |
zX-files
|
Viestin otsikko: Re: R.I.P Hydejousitus 1955-2014 Lähetetty: 25.07.2014 20:24 |
Viestit: 2929 Paikkakunta: Varsinainen Suomi
|
Ja 60-70 lukulaisten Rolssien takamuksessa.
Wanha neukkumopo & Japanialainen mopo² & Porsche & 230CE
|
|
|
|
 |
Exclusive
|
Viestin otsikko: Re: R.I.P Hydejousitus 1955-2014 Lähetetty: 25.07.2014 20:30 |
Viestit: 12
|
Ja JCB Fastracissa:  Halpoja osia: ebay Land Cruiserissa oli muistaakseni neljä eri jäykkyysmahdollisuuttakin sähköisesti valittavissa.
XM V6 Aut. Exclusive -96
|
|
|
|
 |
|
|