Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]

Sivu 1/1 [ 2 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Outo sähkövika C5 2.0 100kW Break -04
ViestiLähetetty: 27.07.2014 20:51 

Tämä on ensimmäinen viestini foorumille.

Tarvitsen apua itselleni erikoisessa sähköviassa. Ostin elämäni ensimmäisen sitikkani huhtikuussa ja autoa on alusta asti vaivannut seuraavanlainen vika. Ajoittain mittaritaulun kaikki valot katoavat ja tulevat kohta takaisin joko itsestään tai useinmiten vilkkuviikseä napauttamalla. Jos vilkku on päällä valojen katketessa, niin vilkun valo ja merkkiääni myös katoavat, kunnes valot palaavat. Vika siis korjautuu hetkeksi, kun napautan vilkkuviikseä. Itse epäilen huonoa maakontaktia, mutta Citroenin merkkihuollossa kertoivat korjaukseksi ohjausyksikön vaihdon, n.750 euroa + työt. Itse epäilen laiskojen asentajien mieluummin myyvän uutta tarviketta sen sijaan, että edes vaivautuisivat etsimään todellista vikaa. Auto maksoi 2500 euroa, joten on aivan satavarma, etten aio siihen mitään uutta ohjausyksikköä ostaa.

Mikä neuvoksi?

Poissa

Viestin otsikko: Re: Outo sähkövika C5 2.0 100kW Break -04
ViestiLähetetty: 28.07.2014 07:58 

No joo o. kaupallinen asennusyritys on tietystä työn laadusta myös vastuussa ja siksi tuo "boxin" vaihto on heille varmempi vaihtoehto, C5:n viiksipaketissa on ollut kosketushäiriö tyyppisiä vikoja useampia ja tuo airbac:n kytkennät tekevät siitä sen "haasteen" kun sitä ei ole kaikilla lupa sorkkia, siksi he myyvät toiminta varman paketin sinulle mielummin kuin elvyttäisi vanhaa. toki purkaamoista voi kysellä käytettyä "viiksisettiä" vähän ajetuista autoista saa ihan toimivia ja hyödynnettäviä osia. omat varastoni ko osan suhteen olen jo ehtinyt myydä.... se on ikävän täydellinen paketti kun kaikki voisi olla erillisiäkin kytkimiä.

Poissa

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/1 [ 2 viestiä ]