Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 1/1 [ 12 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: HDi Xantia Berlinen 2000 "lentokorkeus"
ViestiLähetetty: 31.07.2014 20:10 

Viestit: 509
Paikkakunta: NAKKILA
Kyseessä siis perusmalli, ei Activa. Muistan joskus lukeneeni juttua , en vain löydä sitä viestiketjua enää.
Etupään korkeudensäätimen vaihdossa mielestäni keula jäi pikkuisen alas. Jos joku muistaa tai löytää
ohjeet (mitat ja mittauspisteet), siitä olisi kovasti apua Xantun laittamiseksi Citroen-luokkaan.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: HDi Xantia Berlinen 2000 "lentokorkeus"
ViestiLähetetty: 31.07.2014 20:29 
Käyttäjän avatar

Viestit: 993
Paikkakunta: Seinäjoki

Profiili WWW
Muisti jossei kovasti pätki, niin etupää 150-155mm etuakselista maahan, takana 420mm taka-akselin takapäästä maahan.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: HDi Xantia Berlinen 2000 "lentokorkeus"
ViestiLähetetty: 31.07.2014 20:50 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1709
Paikkakunta: Kuopio
Tuolla kuvia aiheeseen liittyen. http://www.frenchcarforum.co.uk/forum/v ... =3&t=22292

Jeth muisti aikalailla oikein.



C5 HDi 240 Tourer
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: HDi Xantia Berlinen 2000 "lentokorkeus"
ViestiLähetetty: 01.08.2014 08:39 

Viestit: 4467
Paikkakunta: Paimio
Kuvissa ei yksikään näytä olevan oikeassa korkeudessa. Olen säädellyt, vuosia sitten, silmämääräisesti, kyllä se kutakuinkin osuu niinkin kohdilleen. Ohjeiden löytäminen ei ole helppoa. Joitain silmämääräismääritelmiä?: etukorkeus siten, että vetarit olisivat vatupassissa, takana kämmenen vahvuuden verran väliä renkaasta lokasuojan reunaan, vaakalinjassa katsoen. Auto siten vatupassissa? Montulla olen mittailua kokeillut, ei onnistunut sillä montulla, kun ei luotettavaa "maatasoa" löytänyt. Joku ramppi (nostolaite auto pyörillään)voisi olla parempi paikka.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: HDi Xantia Berlinen 2000 "lentokorkeus"
ViestiLähetetty: 01.08.2014 09:09 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1709
Paikkakunta: Kuopio
Tarkoitin niitä piirroksia säätöohjeesta, en noita valokuvia... Ketjun ideahan oli se että ko. auto ei taida olla oikeassa korkeudessa.



C5 HDi 240 Tourer
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: HDi Xantia Berlinen 2000 "lentokorkeus"
ViestiLähetetty: 01.08.2014 16:50 
Käyttäjän avatar

Viestit: 993
Paikkakunta: Seinäjoki

Profiili WWW
Kuva

Tätä kuvaa taidettiin tarkoittaa.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: HDi Xantia Berlinen 2000 "lentokorkeus"
ViestiLähetetty: 01.08.2014 22:45 

Viestit: 1219
Paikkakunta: Ulvila
Tällainen ohje merkkiliikkeestä


Liitteet:
unnamed.jpgXANTIUAN KORKEUS.tar.gz [22.34 KiB]
533 kertaa
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: HDi Xantia Berlinen 2000 "lentokorkeus"
ViestiLähetetty: 01.08.2014 22:50 

Viestit: 1219
Paikkakunta: Ulvila
Tuostapa sitten vaan laskemaan! pitäisköhän pyytää insinööri ds jekkeriltä nyt apuja oikean korkeuden määritykseen ? Jos ds jekkeri kuulet tämän, minun avunpyyntöni, niin laskeppa oikeat koordinaatit. Oikeasta vastauksesta tarjoan tallissani kupin kaffetta ja konjakin kera :lol:


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: HDi Xantia Berlinen 2000 "lentokorkeus"
ViestiLähetetty: 04.08.2014 08:38 

Viestit: 509
Paikkakunta: NAKKILA
Xanttu vaaterissa, kiitos idefixin ja palstalaisten hyvien ohjeiden. Nyt Sitroselle paineistamaan palloja,


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: HDi Xantia Berlinen 2000 "lentokorkeus"
ViestiLähetetty: 04.08.2014 11:37 

Viestit: 509
Paikkakunta: NAKKILA
Ei h......ssä tänään! Vuosisadan elokuun lämpöennätys luvassa, en aio ajaa 100km sivu, onneksi
sain siirrettyä perjantaiksi.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: HDi Xantia Berlinen 2000 "lentokorkeus"
ViestiLähetetty: 04.08.2014 16:31 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2666
Minusta tuo ohje että vetarit täysin vaateriin edessä, ja sitten takapään korkeus siten että kynnyskotelo on vaaterissa, on hyvä. Tärinä- ja vatkausmielessä tuo vetareiden nollakulma on tärkein.



Miehellä on elämässään yksi suuri valinta; harrastaako huonoja naisia vai huonoja autoja.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: HDi Xantia Berlinen 2000 "lentokorkeus"
ViestiLähetetty: 04.08.2014 18:03 
Käyttäjän avatar

Viestit: 993
Paikkakunta: Seinäjoki

Profiili WWW
ds-jekkeri kirjoitti:
Tärinä- ja vatkausmielessä tuo vetareiden nollakulma on tärkein.


Mulla oli ex-beksissäkin melkeen vetarit suorassa ajokorkeudessa :twisted:

Kuva


Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/1 [ 12 viestiä ] 


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 3 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: