Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 1/1 [ 6 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Manuaalin ja automaatin vauhtipyörät
ViestiLähetetty: 12.08.2014 19:57 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2821

Profiili ICQ
Tilanne on se, että otin 1.6 xu5j(a):n manuaalin vauhtipyörän pois idealla laittaa sen kaveriksi taannoin 1.6tzi beksistä irroittamani automaatti loota.

Manuaalin vauhtipyörässä on kolo, käytetäänkö sitä ajoitukseen vai kampiakselin asennon kertomiseen eculle?

Manuaalin vauhtipyörä.

http://i.imgur.com/6JQTMoB.jpg

Automaatin vauhtipyörässä on tuo asentotunnistimen kolo joka on 16 valvessa jne, mutta 180astetta väärässä paikassa.

http://i.imgur.com/m4V9DO4.jpg

Katselin tuota automaatin pyörylää tarkemmin, ja huomasin automaatin vauhtipyörässä olevan kolon tuon hammaskehän alla ja samassa kohdassa kuin manuaalin vauhtipyörässä. Tuon saisi kait irroitettua ja kolon näkyviin. Mutta tarvitseeko tämä 205:n ja Visa Gtin 1.6 Gti moottori tuota kampiraudan asentotietoa?

http://i.imgur.com/DZ4h0aD.gif

Pähkinän kuoressa siis, mitä kannattaa tehdä jotta kone käy tuon automaatin kanssa. Ensin meinasin kasata paketin valmiiksi ennen paikoilleen nostamista, mutta nyt taidan asentaa ekana moottorin ja katsoa tärähtääkö se tulille.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Manuaalin ja automaatin vauhtipyörät
ViestiLähetetty: 12.08.2014 20:09 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2006
Paikkakunta: Tampere
1.6 GTI:n koneessa on virranjakassa hall-anturi, ja siten ei ykk-anturia. Eli ei tarvitse vauhtipyörän koloa.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Manuaalin ja automaatin vauhtipyörät
ViestiLähetetty: 12.08.2014 20:21 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2821

Profiili ICQ
OK, kiitoksia. Tämä vähän oli mielessä kun tuota manuaalin vauhtipyörää katsoin, ihmettelin vaan tuota anturia joka on lootan takapuolella ja näyttää ihan asentotunnistimelta.

No jatketaan harjoituksia kampiakselin stefan vaihdolla ja sitten "uusi" vauhtipyörä tilalle.

Noista vaihtipyörän spacereistä vielä. Laitonko ne niinkuin 205 Gtin järjestys servicessä vai niinkuin 16 tzi jossa ne on ihan eri järjestyksessä :D :D :D


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Manuaalin ja automaatin vauhtipyörät
ViestiLähetetty: 12.08.2014 20:32 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2006
Paikkakunta: Tampere
Ralle kirjoitti:
OK, kiitoksia. Tämä vähän oli mielessä kun tuota manuaalin vauhtipyörää katsoin, ihmettelin vaan tuota anturia joka on lootan takapuolella ja näyttää ihan asentotunnistimelta.


Kone siis 205:sestä tai Visasta? Siellä saattaa olla testeripistoketta varten anturi? Ja juuh kyllä noissa oli 80-luvulla sellainen testeripistoke :) .


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Manuaalin ja automaatin vauhtipyörät
ViestiLähetetty: 12.08.2014 20:35 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2821

Profiili ICQ
Kone Visasta, mutta samalle näyttää kuin tuo 205:sta olevakin. Jos tuo on testeripistoke niin sitten se on selvä :D
Sillekin tuossa automaatin kotelossa on kolo ;)


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Manuaalin ja automaatin vauhtipyörät
ViestiLähetetty: 12.08.2014 21:33 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1203
Paikkakunta: Ilmajoki

Profiili WWW
Souriau testerillä näkee ykk:n sillä anturilla.


Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/1 [ 6 viestiä ] 


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 6 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: