|
Kirjoittaja |
Viesti |
cxtb2
|
Viestin otsikko: Cx 25 GTI Turbo2 (-87) käyntihäiriö kuuma/vedätett Lähetetty: 29.08.2014 12:34 |
Viestit: 1722 Paikkakunta: Korpilahti
|
Eli tuommoista on alkanut tekemään, että koneen lämmettyä vedätettäessä / tehoja pyydettäessä / ahtojen noustessa alkaa "täristää" ja tehot katoaa, kun kaasun nostaa, niin häiriö katoaa, normaalia matkavauhtia pystyy pitämään. Mutta kun Polkasee, niin ei lähdekkään  konehuoneen sähköliitokset on ihmetelty, tulppakaivot putsattu, tulppia en ole vielä kerenny vaihtamaan. puolat vaihdettu kevväällä, kun toinen kuoli, käytettyä tilalle silloin. Olisiko taas vaan alkanut wanhat puolta taas oireilemaan? (jostain voisi vielä löytyä pari, jolla kokeilla...) mikä muu voisi tuommoista aiheuttaa?
CX 25 TRD Turbo2 Break "TummaTRD", CX 25 GTI Turbo2, XM V6 "MustaKuukka", MG ZS Luxury -22 Varalla: CX 25 Break "UA2", CX 25 GTI Turbo2, CX 25 TRD Turbo2 Break "UA" Veturi: Discovery2
|
|
|
|
 |
kokemjne
|
Viestin otsikko: Re: Cx 25 GTI Turbo2 (-87) käyntihäiriö kuuma/vedätett Lähetetty: 29.08.2014 13:58 |
Viestit: 4695 Paikkakunta: 05460 Hyvinkää
|
kato ilmavuodot turbon putkistossa ja ilmamäärämittarilla
|
|
|
|
 |
Les Excentriques
|
Viestin otsikko: Re: Cx 25 GTI Turbo2 (-87) käyntihäiriö kuuma/vedätett Lähetetty: 29.08.2014 15:13 |
Viestit: 1557 Paikkakunta: Tampere
|
Polttoaineseos tai kipinä muuttuu huonoksi. Mulla on kannettava pakokaasuanalysaattori, jolla voi tehdä mittauksen vaikka ajon aikana. Jos seos menee laihalle ja jää sen takia syttymättä, ovat mittaustulokset erilaiset kuin jos normaali seos jää syttymättä huonon tai puuttuvan kipinän takia. Vaikeaselkoinen ilmaisu johtuu tässä tapauksessa asiayhteydestä: Yksittäisen arvon perusteella ei voi varmasti päätellä mitään, koska ne vaikuttavat kaikki toisiinsa ja esim. pakokaasun happipitoisuus kasvaa riippumatta johtuuko pätkiminen kipinästä tai seoksesta.
Kommenttini sisältävät henkilökohtaisiin kokemuksiini ja yleiseen elämänkatsomukseeni perustuvaa tietoa, josta johtuen virheiden mahdollisuus ei ole poissuljettu, joskin kokonaisuuden huomioiden vähäinen.
|
|
|
|
 |
kokemjne
|
Viestin otsikko: Re: Cx 25 GTI Turbo2 (-87) käyntihäiriö kuuma/vedätett Lähetetty: 29.08.2014 16:27 |
Viestit: 4695 Paikkakunta: 05460 Hyvinkää
|
juu. mitä enemmän tietokoneita mukana , sen monimutkaisemmaksi menee vikojen paikallistaminen. mee nyt sinne ilmamäärämittarille ja kato ensin ilmavuodot ja sitten muut asiat.
|
|
|
|
 |
cxtb2
|
Viestin otsikko: Re: Cx 25 GTI Turbo2 (-87) käyntihäiriö kuuma/vedätett Lähetetty: 29.08.2014 20:52 |
Viestit: 1722 Paikkakunta: Korpilahti
|
Hienoa kokemjne, osuit kutakuinkin oikeaan  imusarjasta lähtee ohut letku, joka haarautuu, ja yksi haara menee bensapaineensäätimelle, joka on mekaaninen, ja sen letkun päässä on tiukka 90° mutka, ja siitä mutkan / alapuolelta klemmarin osittain peittämänä oli pieni halkeama, niin pieni, ettei edes ahtopainemittarilla näkynyt mitään erikoista.. sinänäsä "hauska" toteutus ahdonalaisen lisäpolttoaineen säädölle tuommoinen mekaaninen säätö, jolla tehdään vaan lisää painetta suuttimille kun ahdot nousee, ilmeisesti varsinainen elektroninen ruisku ei huomioi ahtopaineita mitenkään? Nyt Lähtee taas, ja linkoaa 
CX 25 TRD Turbo2 Break "TummaTRD", CX 25 GTI Turbo2, XM V6 "MustaKuukka", MG ZS Luxury -22 Varalla: CX 25 Break "UA2", CX 25 GTI Turbo2, CX 25 TRD Turbo2 Break "UA" Veturi: Discovery2
|
|
|
|
 |
Jankos
|
Viestin otsikko: Re: Cx 25 GTI Turbo2 (-87) käyntihäiriö kuuma/vedätett Lähetetty: 29.08.2014 21:26 |
Viestit: 1229 Paikkakunta: Jokioinen
|
Siis tuota bensanpainettahan nostettava samassa suhteessa kuin mitä paine nousee imusarjassakin. Jos painetta ei nostaisi niin suuttimen yli paine tippuisi kilon ahdolla 2 bariin (3 bar bebsanpaine)ja suuttimen tuotto romahtaisi.
Sitten on myös virikäytössä kertovia paineensäätimiä, eli 1 bar ahdoilla nostetaankin bensanpainetta 1,5 bar ja näin saadaan vöhän lisätuottoa suuttimesta ja samoin alipainealueella pienempää tuottoa. Näin säätäminen on helpompaa kun ison suuttimen syöttö on sopivampi molemmilla alueilla.
Saxo vts v1600, Peugeot 2008 E-hdi 115 allure, Ducato 2.3jtd retkis, Ducato 180 multijet huoltoautona, Saxo TU5JP4T projekti.
|
|
|
|
 |
cxtb2
|
Viestin otsikko: Re: Cx 25 GTI Turbo2 (-87) käyntihäiriö kuuma/vedätett Lähetetty: 29.08.2014 21:39 |
Viestit: 1722 Paikkakunta: Korpilahti
|
Tämä CX-versio on ns. pienpaineturbo, eli tehdään lähinnä vääntöä, kun ei 6-konetta saatu mahtumaan CX:n konehuoneeseen...
muistaakseni 0.45bar on max. ahdot tehdassäädöissä.
CX 25 TRD Turbo2 Break "TummaTRD", CX 25 GTI Turbo2, XM V6 "MustaKuukka", MG ZS Luxury -22 Varalla: CX 25 Break "UA2", CX 25 GTI Turbo2, CX 25 TRD Turbo2 Break "UA" Veturi: Discovery2
|
|
|
|
 |
Jankos
|
Viestin otsikko: Re: Cx 25 GTI Turbo2 (-87) käyntihäiriö kuuma/vedätett Lähetetty: 29.08.2014 21:47 |
Viestit: 1229 Paikkakunta: Jokioinen
|
Lukenat vain lukekia, periaate sama.
Saxo vts v1600, Peugeot 2008 E-hdi 115 allure, Ducato 2.3jtd retkis, Ducato 180 multijet huoltoautona, Saxo TU5JP4T projekti.
|
|
|
|
 |
olli__o
|
Viestin otsikko: Re: Cx 25 GTI Turbo2 (-87) käyntihäiriö kuuma/vedätett Lähetetty: 29.08.2014 22:53 |
Viestit: 5125
|
Saman oloinen morkula löytyy myös vaastihengittävistä, vaikka toimitaankin pelkällä alipainealueella, niin bensapaineensäädin pitää aina saman verran painetta yli verrattuna imusarjan paineeseen, riippumatta mm. kaasuläpän asennosta.
|
|
|
|
 |
Cikatti
|
Viestin otsikko: Re: Cx 25 GTI Turbo2 (-87) käyntihäiriö kuuma/vedätett Lähetetty: 31.08.2014 01:43 |
Viestit: 5854 Paikkakunta: Tuusula
|
Noi samat oireet tulee muuten siitäkin kun nakutusanturin töpseli alkaa olla huonosti kiinni. Ihan tolkutonta menoa syntyy 
Honda Valkyrie F6C, Plymouth Fury Custom Suburban ja Pontiac Firebird Trans Am.
|
|
|
|
 |
Esa66
|
Viestin otsikko: Re: Cx 25 GTI Turbo2 (-87) käyntihäiriö kuuma/vedätett Lähetetty: 31.08.2014 02:14 |
Viestit: 2155 Paikkakunta: Kerava
|
Sitten vaan yksi lisärikastussuutin sinne, niin ei pääse laihalle, kun vääntää kunnolla ahtoa Valmiita settejä saa parilla satasella. Esim finboost/proboost nimellä voi hakea käytettyjä Häviää helposti pito, sekä kytkimestä että renkaista  Kytkin on helppo, mutta renkaita ei saa kyllä pitämään 
|
|
|
|
 |
cxtb2
|
Viestin otsikko: Re: Cx 25 GTI Turbo2 (-87) käyntihäiriö kuuma/vedätett Lähetetty: 31.08.2014 10:17 |
Viestit: 1722 Paikkakunta: Korpilahti
|
ei ole (vielä) lisätty ahtoja, mutta kytkinhän siinä ensiksi antaa periksi, eturenkaiden pitähan on CX:ssä optimoitu ja maksimoitu alustageometrian, jousituksen sekä painonjakauman toimesta Hiilikuitukytkin rakennettuna alkuperäiseen vauhtipyörään originaalikytkimen mallin mukaan olisi kustantanut jokunenvuosi sitten n. 1200e, luvattu kestävän 600nm. väännön, ja auton eliniän, tarttee kuulemma vaihtaa vain vauhtipyöriä, kytkin ei kululoppuun  tuntuman sanottiin olevan samanlainen kuin perinteisessä kytkimessä, eli ottaa pehmeästi ja voi "luistattaa" toisin kuin ns. sintterikytkimet.
CX 25 TRD Turbo2 Break "TummaTRD", CX 25 GTI Turbo2, XM V6 "MustaKuukka", MG ZS Luxury -22 Varalla: CX 25 Break "UA2", CX 25 GTI Turbo2, CX 25 TRD Turbo2 Break "UA" Veturi: Discovery2
|
|
|
|
 |
|
|