Korkeustunnistin on etu- ja takapäässä kiinni korissa kallistuksenvakaajassa olevan välitangon käyttämänä keskellä autoa. Kyseessä on potentiometri, siis sähköinen laite. Jos tunnistin on selkeästi viallinen, tulee keskinäyttöön yleensä ilmoitus vakavasta jousitusviasta. Jos joku on sorkkinut tunnistimen säätöä tai se on saanut tällin tai vakaajaan tuleva palikka on löysästi kiinni, korkeus jää vääräksi. "Tuunaajat" eivät ole kai vielä keksineet, kuinka helppoa C5 ja C6 lentokorkeuden muuttaminen on? Kierretään vain vakaajassa olevaa palikkaa haluttuun suuntaan.
jlagland kirjoitti:
Kiitoksia tarkennuksesta, arvelinkin että asiaan vihkiytyneellä foorumilla sivistynee nopeasti!
Onkos tarkempaa tietoa onko noilla tunnistimilla ollut taipumusta vinksahdella ja millaisia toimenpiteitä mahtaa vaatia jos/kun on siitä johtuvaa temppuilua?