Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]

Sivu 2/2 [ 33 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Re: Paalauksesta ja arvostuksesta
ViestiLähetetty: 06.09.2014 13:49 
Käyttäjän avatar

Siinäpä se juonikuvio piileekin, kun ei paalaajat ole sen rahan perässä vaan heille (myös minulle) kohde edustaa jotain muuta. Arvot on siis erilaisia. Rahaa tässä kohtaa ajattelee vain se, joka odottaa saavansa jotain ilmaiseksi.

Edelleen, väitän paalaajien arvostavan laitteitaan enemmän. Ei kukaan hyvää tavaraa romikselle huvikseen vie, mutta pitäisikö se antaa ilmaiseksi? Missä menee se raja, jolloin voi mennä vaatimaan kanssaharrastajaa luovuttamaan osia toiselle?

ViestiLähetetty: 06.09.2014 18:02 
Käyttäjän avatar

kaseva kirjoitti:
Siinäpä se juonikuvio piileekin, kun ei paalaajat ole sen rahan perässä vaan heille (myös minulle) kohde edustaa jotain muuta. Arvot on siis erilaisia. Rahaa tässä kohtaa ajattelee vain se, joka odottaa saavansa jotain ilmaiseksi.

Edelleen, väitän paalaajien arvostavan laitteitaan enemmän. Ei kukaan hyvää tavaraa romikselle huvikseen vie, mutta pitäisikö se antaa ilmaiseksi?

Niin, miksi antaa harrastajalle jotain romumetallin hinnalla jos itse vuonna -95 maksoit siitä useammankin tonnin vanhaa rahaa? Paalausyhtiöhän ei koskaan voisi ajatelia tekevänsä voittoa.

Mutta kukin tyylillään, toivottavasti kuitenkin ymmärrät jos varaosat tuolla menolla loppuvat myös vanhoihin saappaisiin. Itselläni ei valitettavasti ole ruosteisten vanhojen autojen purkuun riittäviä resursseja tai taitoja, joten arvostan kovasti heitä jotka sitä varsin epäkiitollista työtä jaksavat muiden iloksi tehdä.

1991 XM 24V, 1964 Peugeot 404 SL
Poissa

ViestiLähetetty: 06.09.2014 18:35 

Olen tähän mennessä purkanut noin 30 citikkaa ja varaosien kysyntä/myynti on ollut todella nihkeää.Olen yleensä putsannut varastoa vuosittain.Olen joskus itse tarvinnut esim.1.9 td.n turboa,ainut tarjous 200e,ei iskenyt.Ei viitsi enää ottaa raatoja pihaan sillä tyylillä että jokin osa menee kympillä kaupaksi ja pakkaat sen ja viet matkahuoltoon.Mieluummin isompi tappio.

Poissa

ViestiLähetetty: 06.09.2014 19:29 
Käyttäjän avatar

Pakko tää on linkata.

viewtopic.php?f=12&t=17838&hilit=Cx+purkutalkoot

Pidin keväällä ennen paalausta purkutalkoot. Hinnasto oli omantunnon mukaan. Sain hyvää viiniä, paketin kahvia ja muutaman kympin rahaa. Lisäksi talkooväki auttoi paloittelussa. Paljon meni hyvää osaa uuniinkin, mutta oli hiukan pakko päästä romuista eroon ennen kuin jää kotona kiinni.

"Viisas ihminen ei joudu tilanteisiin, joista älykäs selviytyy, mutta kummalla on kivempaa?"

Cx 25 Gti turbo, 2 X XM V6-24 3 x XM V6-12, C5 2,0 16v Exc. T., C6 2,7 exc. , renault midliner 1991, renault master Maxi 2008
Poissa

ViestiLähetetty: 06.09.2014 20:57 
Käyttäjän avatar

Profiili WWW
Tästä ketjusta tulee ihan mieleen tämä :D

https://www.youtube.com/watch?v=2RHyu5x9yDY

"Jos en sua saa, niin ei saa kukaan muukaan!"

-=Citroën - Yhtä mukava kuin hyvä nojatuoli. Mutta parempi ajaa.=-
-=C-Crosser 2.2HDi '07|C4 Cactus BlueHDi100 ETG '16=-
Poissa

ViestiLähetetty: 06.09.2014 23:58 
Käyttäjän avatar

Mua vähän häiritsee, että tässä ja kaikissa muissakin samaan aiheeseen liittyvissä keskusteluissa sotketaan iloisesti sekaisin rahat, omistaminen, ahneus, tavara, harrastaminen, kannustaminen, tukeminen, yhteishenki, vittuilu ja tappelu.

Koko jengi puhuu, puhuu, puhuu ja puhuu. Kukaan ei kuuntele. (En minä ainakaan.) :roll:

Pisteet muuten eksentrikolle toimivasta trollista! :)

ViestiLähetetty: 07.09.2014 14:33 

Harrastajapiirit on vaan sen verran pienet että kyllä kaiken edestään löytää, linjalla minä en kellekkään mitään anna enkä myy, ainakaan halvalla, voi tulla joskus hankintavaikeuksia ;)

Kunniajäsen ;) BX 1.9 GTi A -91 1/2 BX 1.6 GTi -91
Poissa

ViestiLähetetty: 07.09.2014 19:04 
Käyttäjän avatar

Heh, mikä viestiketju - täähän on kuin Vauva-lehden vastaavalta :mrgreen:

Tunteet kuohuu ja asiat riitelee vai ihmiset vai... mistä täällä oikein puhutaan - muistaako kukaan :lol: Ai niin, Citroen ja sen arvostus - paaliin vai varaosiksi, niinhän se taisi olla...

"Se mikä on määrätty tapahtuvaksi, tapahtuu. . . tai ehkei tapahdukaan."
Poissa

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 2/2 [ 33 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2