Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 1/2 [ 28 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Tehoa
ViestiLähetetty: 07.08.2009 17:59 

Viestit: 8
Paikkakunta: Vahto
miten kaikin tavoin on helppo lisätä tehoa bx:ään?



BX 1.6 8v GTI -91
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Tehoa
ViestiLähetetty: 07.08.2009 18:44 
Käyttäjän avatar

Viestit: 3537
Paikkakunta: Espoo
Mikä malli sinulla on?



Volvo V70 D4 -15 A
Citroen Xantia Berline 1,8-16V -95
Citroen Xantia Berline 1,8-16V -97 (purkuun)
Citroen Xantia Berline 1,8-16V -00
Peugeot 406 Coupe V6 Aut -99
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Tehoa
ViestiLähetetty: 07.08.2009 18:45 

Viestit: 8
Paikkakunta: Vahto
1.6 8v gti -91



BX 1.6 8v GTI -91
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Tehoa
ViestiLähetetty: 07.08.2009 18:53 
Käyttäjän avatar

Viestit: 644
Paikkakunta: Vaasa
Moottorinvaihto on se helpoin ja kustannustehokkain tapa.



1991 XM 24V, 1964 Peugeot 404 SL
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Tehoa
ViestiLähetetty: 07.08.2009 19:36 

Viestit: 14
Oiskohan helpoin ostaa tehokkaampi beksi? ehkäpä myös halvin??


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Tehoa
ViestiLähetetty: 07.08.2009 20:00 
Käyttäjän avatar

Viestit: 338
Paikkakunta: Korpilahti
Esim. tälläisen http://www.citikka.com/myyntipalsta/ilmot/bx140609.html



Tallissa:Citroen Bx 16 valve 4wd, kesällä BMWR1250 GSA-19 käyttis: Transitcustom2.2tdci..☺️
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Tehoa
ViestiLähetetty: 07.08.2009 20:56 

Viestit: 8
Paikkakunta: Vahto
juu ja tota autoa olen muutenkin ostamas



BX 1.6 8v GTI -91
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Tehoa
ViestiLähetetty: 07.08.2009 21:12 
Käyttäjän avatar

Viestit: 5854
Paikkakunta: Tuusula
Niinkun BX:n ostoa ei tarvihe harkita, moottorin tai Bäksän vaihto ainoa järkevä ja halpa ratkaisua.
Laitat BX 19 GTI 16 v koneen tai laitatutat :D



Honda Valkyrie F6C, Plymouth Fury Custom Suburban ja Pontiac Firebird Trans Am.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Tehoa
ViestiLähetetty: 07.08.2009 21:20 

Viestit: 8
Paikkakunta: Vahto
juu jos löytäisi 16 venasen koneen niin laitan omaan bx:sään sellaisen



BX 1.6 8v GTI -91
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Tehoa
ViestiLähetetty: 07.08.2009 21:28 
Käyttäjän avatar

Viestit: 3537
Paikkakunta: Espoo
to_miko kirjoitti:
juu jos löytäisi 16 venasen koneen niin laitan omaan bx:sään sellaisen


Opin hetki sitten että se vaatisi mm myös absien laittamisen ja silloin menee vaikeaksi.



Volvo V70 D4 -15 A
Citroen Xantia Berline 1,8-16V -95
Citroen Xantia Berline 1,8-16V -97 (purkuun)
Citroen Xantia Berline 1,8-16V -00
Peugeot 406 Coupe V6 Aut -99
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Tehoa
ViestiLähetetty: 07.08.2009 21:42 

Viestit: 8
Paikkakunta: Vahto
juu ja onneks on sentään levyt joka kulmas mut on tullu muutenkin vedettyä lauta tiskis ja 200 mittarissa niin on hyvin pysähtyny ku tämä moottori mikä täs nyt on niin on 115 heppanen kone eli riittää kaakkia tohon vauhtiin mutta kiihtyvyydessä ei ole kehuttavaa. vielä.



BX 1.6 8v GTI -91
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Tehoa
ViestiLähetetty: 07.08.2009 21:44 
Käyttäjän avatar

Viestit: 3537
Paikkakunta: Espoo
to_miko kirjoitti:
juu ja onneks on sentään levyt joka kulmas mut on tullu muutenkin vedettyä lauta tiskis ja 200 mittarissa niin on hyvin pysähtyny ku tämä moottori mikä täs nyt on niin on 115 heppanen kone eli riittää kaakkia tohon vauhtiin mutta kiihtyvyydessä ei ole kehuttavaa. vielä.


Tiedän. Mulla on tuollainenkin :)



Volvo V70 D4 -15 A
Citroen Xantia Berline 1,8-16V -95
Citroen Xantia Berline 1,8-16V -97 (purkuun)
Citroen Xantia Berline 1,8-16V -00
Peugeot 406 Coupe V6 Aut -99
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Tehoa
ViestiLähetetty: 07.08.2009 21:44 
Käyttäjän avatar

Viestit: 338
Paikkakunta: Korpilahti
Putkimies22 kirjoitti:
to_miko kirjoitti:
juu jos löytäisi 16 venasen koneen niin laitan omaan bx:sään sellaisen


Opin hetki sitten että se vaatisi mm myös absien laittamisen ja silloin menee vaikeaksi.


Onkohan määräykset muuttunut, ihan olen ajanutkin rekisterissä olevalla tekniikan vaihto 1.6 gti beksillä jossa 16 v:n kone ja ei Abseja.



Tallissa:Citroen Bx 16 valve 4wd, kesällä BMWR1250 GSA-19 käyttis: Transitcustom2.2tdci..☺️
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Tehoa
ViestiLähetetty: 07.08.2009 22:08 
Käyttäjän avatar

Viestit: 996
Paikkakunta: Nokia

Profiili WWW
No se konehan pitää tietysti tekohengittää. Ei toisin välttämättä ole halvin tai helpoin tapa ;)



// Harrastekäyttöautoilla aikamatkaileva nörtti
# 2CV4(6) -70 & 2CV4(6) -75 & BX 19GT -85 & CX Prestige -87 & "nelejä väärämmerkkistä"
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Tehoa
ViestiLähetetty: 07.08.2009 22:20 
Käyttäjän avatar

Viestit: 3537
Paikkakunta: Espoo
Cibx kirjoitti:
Putkimies22 kirjoitti:
to_miko kirjoitti:
juu jos löytäisi 16 venasen koneen niin laitan omaan bx:sään sellaisen


Opin hetki sitten että se vaatisi mm myös absien laittamisen ja silloin menee vaikeaksi.


Onkohan määräykset muuttunut, ihan olen ajanutkin rekisterissä olevalla tekniikan vaihto 1.6 gti beksillä jossa 16 v:n kone ja ei Abseja.


Ei aavistustakaan, noin mulle vain on täällä kerrottu. Vai olikohan sportpugin puolella. Olishan mulla se sun vanha kone ja nyt siihen sopiva johtosarjakin :)



Volvo V70 D4 -15 A
Citroen Xantia Berline 1,8-16V -95
Citroen Xantia Berline 1,8-16V -97 (purkuun)
Citroen Xantia Berline 1,8-16V -00
Peugeot 406 Coupe V6 Aut -99
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Tehoa
ViestiLähetetty: 07.08.2009 23:55 

Viestit: 8
Paikkakunta: Vahto
juu koneen han voi vaihtaa mutta ei hän sentään tarvitse abseja sentään laittaa kun muutenkin pääsee kovaa ja pysähtyy aina tarvittaessa ja absit on vain tohon aikaa lisävaruste.



BX 1.6 8v GTI -91
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Tehoa
ViestiLähetetty: 08.08.2009 00:02 
Käyttäjän avatar

Viestit: 644
Paikkakunta: Vaasa
BX:ä kyllä pysähtyy paremmin ilman abseja, entinen oli muuten erään jääradan jarrutustestissä paras, toimimattomilla abseille. ABS:t olivat kuitenkin vakiovaruste, joten moottorinvaihdossa se vaadittaneen, mutta sen oikean tiedonhan saanee Autobonille maksamalla.



1991 XM 24V, 1964 Peugeot 404 SL
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Tehoa
ViestiLähetetty: 08.08.2009 03:46 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1878
Kannattaisiko kuitenkin ensin laittaa ne jarrut kuntoon, tai ainakin siihen malliin et vastaa 16 soupapen voimavaroja... Auto on helppo saada kulkemaan lujaa, mutta saada se pysähtymään. Yllättävän vaikeaa.



__________________________________________________________________
G11 730d xDrive -16 | V60 D3 Inscription -19 | 96 V4 1980 | Goldwing 1200 Interstate 1986
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Tehoa
ViestiLähetetty: 08.08.2009 12:07 
Käyttäjän avatar

Viestit: 5854
Paikkakunta: Tuusula
Miksi ne absit pitäs lisätä jos vaihtaa koneen?
ABS määräytyy vain vuosiluvun mukaan. Eikös se ollut maahan tuotavissa autoissa pakoillinen noin -92 tai -93?

Ja voihan kohtuu halvalla piristää vanhaa konetta kun ostaa vaikka vanhan Haltech F7 ruiskun purkkeineen + nokan pyörät säädettäviksi. Sillä saa ihmeen paljon aikaan.



Honda Valkyrie F6C, Plymouth Fury Custom Suburban ja Pontiac Firebird Trans Am.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Tehoa
ViestiLähetetty: 08.08.2009 12:27 
Käyttäjän avatar

Viestit: 3537
Paikkakunta: Espoo
Toisen käden tietoa Sportpugin sivuilta

http://www.sportpug.com/spforum/index.p ... #msg271858



Volvo V70 D4 -15 A
Citroen Xantia Berline 1,8-16V -95
Citroen Xantia Berline 1,8-16V -97 (purkuun)
Citroen Xantia Berline 1,8-16V -00
Peugeot 406 Coupe V6 Aut -99
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Tehoa
ViestiLähetetty: 11.08.2009 09:23 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2821

Profiili ICQ
Niin se vaan täällä suomessa menee :evil: tuolla muualla rakennetaan hienoja laitteita ja täällä ei saa tehdä mitään :shock:
Just oli juttua GTi:ssä Mitsun evo X johon saa briteissä nyt viriviri pakettia ja muuta. no suomen lakihan estää sellaiset herkut kyseisten autojen omistajilta, siis noin lain puitteissa.

Tossa kyseisessä Mi konversiossa pitää myös muistaa se et jos on rekisteriötteessä merkintä vähäpäästöinen ainut oikea muuttori on toi Mi jossa on jo katti 148hv, dfw xu9j4z.

Mutta kannattaa tutkia tota sportpugia koska siellä on paaaaljon juttua mi16:sta!

Ei muuta kuin työn iloa ja miksei tänne patonkiinkin voisi tehdä osion GTi 16-valve tai Mi16 konversioita tekeville ?
Itse voin myös osallistua jutusteluun kunhan illat vielä pimenee :D


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Tehoa
ViestiLähetetty: 11.08.2009 10:08 
Käyttäjän avatar

Viestit: 3537
Paikkakunta: Espoo
Laitoin Autobonin Olli Niemiselle tuosta eilen selvityspyynnön :)



Volvo V70 D4 -15 A
Citroen Xantia Berline 1,8-16V -95
Citroen Xantia Berline 1,8-16V -97 (purkuun)
Citroen Xantia Berline 1,8-16V -00
Peugeot 406 Coupe V6 Aut -99
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Tehoa
ViestiLähetetty: 11.08.2009 10:38 
Käyttäjän avatar

Viestit: 147
Paikkakunta: Lappeenranta
http://www.ake.fi/AKE/Katsastus_ja_ajoneuvotekniikka/Ajoneuvon+rakenne++ja+varusteet/Henkilö-+ja+pakettiautojen+rakennemuutokset/Moottori/Moottorinvaihdon+edellytyksiä.htm

"Auton jarrut, voimansiirto ja muut liikenneturvallisuuteen vaikuttavat rakenteet (esimerkiksi jousitus ja akselistot) on muutettava vastaamaan vertailumoottorilla varustettua autoa, mahdollinen vakiovarusteena oleva lukkiutumaton jarrujärjestelmä mukaan luettuna."

Tuollahan se selväsanaisesti lukee. 16V:ssähän ABS:t oli vakiovaruste. Eri asia sitten onnistuuko keplottelemaan vertailuautoksi jonkun muun kuin 16V:n?



C4 VTS -05 // 306 cabriolet 2.0 -97 // BX 16V -87 // 2CV -61 // 2CV -61
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Tehoa
ViestiLähetetty: 11.08.2009 10:54 
Käyttäjän avatar

Viestit: 3537
Paikkakunta: Espoo
gelupa kirjoitti:
http://www.ake.fi/AKE/Katsastus_ja_ajoneuvotekniikka/Ajoneuvon+rakenne++ja+varusteet/Henkilö-+ja+pakettiautojen+rakennemuutokset/Moottori/Moottorinvaihdon+edellytyksiä.htm

"Auton jarrut, voimansiirto ja muut liikenneturvallisuuteen vaikuttavat rakenteet (esimerkiksi jousitus ja akselistot) on muutettava vastaamaan vertailumoottorilla varustettua autoa, mahdollinen vakiovarusteena oleva lukkiutumaton jarrujärjestelmä mukaan luettuna."

Tuollahan se selväsanaisesti lukee. 16V:ssähän ABS:t oli vakiovaruste. Eri asia sitten onnistuuko keplottelemaan vertailuautoksi jonkun muun kuin 16V:n?


Jos siihen laittaa kattimallin 148hv niin tehonlisäys jää alle 20% kun verrokkiautona on 125hv 1,9 GTi. Mutta katsotaan mitä sanovat.
Ruotsissa aika moni 205 MI16 ajaa katsastuksesta toiseen jäämättä kiinni koneenvaihdosta.. :roll:



Volvo V70 D4 -15 A
Citroen Xantia Berline 1,8-16V -95
Citroen Xantia Berline 1,8-16V -97 (purkuun)
Citroen Xantia Berline 1,8-16V -00
Peugeot 406 Coupe V6 Aut -99
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Tehoa
ViestiLähetetty: 11.08.2009 11:57 
Käyttäjän avatar

Viestit: 147
Paikkakunta: Lappeenranta
Putkimies22 kirjoitti:
Jos siihen laittaa kattimallin 148hv niin tehonlisäys jää alle 20% kun verrokkiautona on 125hv 1,9 GTi. Mutta katsotaan mitä sanovat.
Ruotsissa aika moni 205 MI16 ajaa katsastuksesta toiseen jäämättä kiinni koneenvaihdosta.. :roll:

No se on jo katsarin huonoutta jos ei erota ulkoisesti noita moottoreita tai edes tajua että jotain mätää tässä on.. :D
Mutta juu, noinhan se voisi onnistua.



C4 VTS -05 // 306 cabriolet 2.0 -97 // BX 16V -87 // 2CV -61 // 2CV -61
Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/2 [ 28 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2  Seuraava


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 5 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: