Autolla ajettu karvan vaille 300tkm, polttoainesuodatin vaihdettu 5tkm sitten. Mielestäni viive on turhan pitkä, alkuun ei tapahdu mitään kun polkaisee kaasua. Tosin tämä on ensimmäinen HDi-versio minulla, saattaa olla ihan normaalia moinen vitkuttelu. Aikaisempi omistaja lienee ollut rauhallinen kuski (40 vuotta rekan ratissa), mikä pistää epäilemään imusarjan tukkoisuutta. Hyvät neuvot ja vinkit ovat tervetulleita.
xanpoke
Viestin otsikko: Re: HDi 110 turbon viive
Lähetetty: 08.08.2014 11:48
Viestit: 509 Paikkakunta: NAKKILA
Unohtui mainita että auto on Xantia Berline kakstuhatta mallia, vaikka taitaa olla sama missä korissa ko. moottori kehrää.
Xantippa
Viestin otsikko: Re: HDi 110 turbon viive
Lähetetty: 08.08.2014 12:41
Viestit: 1709 Paikkakunta: Kuopio
Ei mulla ollu HDi-Xantiassa viivettä havaittavissa kuin vain yhdenlaisessa tilanteessa; motarilla reilusti yli satasen vauhdissa alamäen jälkeen ylämäkeen tultaessa jos tarvis kiihdyttää ohittaakseen tuntu välillä siltä ettei ihan heti tapahtunut. Ilmeisesti kovemmassakin vauhdissa alamäessä kuormitus niin pientä ettei turbon tarvinnut juuri työskennellä --> otti aikaa että lähti taas kiertämään. Muissa tilanteissa ei ollut viivettä havaittavissa.
C5 HDi 240 Tourer
xanpoke
Viestin otsikko: Re: HDi 110 turbon viive
Lähetetty: 14.10.2014 15:42
Viestit: 509 Paikkakunta: NAKKILA
Jo löytyi syy viiveeseen. Kaasuvaijeri oli kuiva kuin beduiinin sandaali, eipä ole enää, eikä enää ole viivettäkään.
Et voi kirjoittaa uusia viestejä Et voi vastata viestiketjuihin Et voi muokata omia viestejäsi Et voi poistaa omia vestejäsi Et voi lähettää liitetiedostoja.