Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 1/1 [ 13 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Aktiivi santtu uusimmassa Klassikot- numerossa
ViestiLähetetty: 16.10.2014 20:01 

Viestit: 555
Paikkakunta: Lahti
Kenes punainen aktiivi päässyt kuviin?



Skoda Superb combi 1.5 TSI DSG

"Sitikat on ihan yhtä hyviä, kuin muutkin huonot merkit"
Citikka Maken asentaja
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Aktiivi santtu uusimmassa Klassikot- numerossa
ViestiLähetetty: 16.10.2014 23:52 

Viestit: 96
Paikkakunta: Espoo
Hep!



Xantia Activa 2,0 tct
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Aktiivi santtu uusimmassa Klassikot- numerossa
ViestiLähetetty: 17.10.2014 06:34 

Viestit: 555
Paikkakunta: Lahti
Et kehdannut tunnustaa auton taustoja :)
Useimmiten jonkinlainen selonteko auton kulkeutumisesta omistajalleen, kokemuksia jne. Haluatko raottaa pienemmälle porukalle (kiinnostaa aina tarinat tällaisten takaa)?



Skoda Superb combi 1.5 TSI DSG

"Sitikat on ihan yhtä hyviä, kuin muutkin huonot merkit"
Citikka Maken asentaja
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Aktiivi santtu uusimmassa Klassikot- numerossa
ViestiLähetetty: 17.10.2014 12:05 

Viestit: 96
Paikkakunta: Espoo
En ole vielä itse juttua nähnyt. Voin vaikka sitten täydentää kun tiedän mitä siellä on kerrottu.



Xantia Activa 2,0 tct
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Aktiivi santtu uusimmassa Klassikot- numerossa
ViestiLähetetty: 17.10.2014 14:30 

Viestit: 28
Aiheutti taas surffailua osoitteissa blocket.se ja mobile.de... Myös "iso-Fiat" oli aika omistushaluja herättävä. (Onko kerettiläistä tunnustaa täällä?)



* M-B 350 SE, M-B 280E, M-B 300 SE, M-B 190E, M-B 230 TE, Citroen CX 25 Prestige, Peugeot 205 Roland Garros, Talbot 1510, Cadillac DeVille, Saab 900, Volvo 480, BMW Z3.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Aktiivi santtu uusimmassa Klassikot- numerossa
ViestiLähetetty: 18.10.2014 09:16 
Käyttäjän avatar

Viestit: 533
Paikkakunta: Mäntyharju
jtuukka kirjoitti:
Aiheutti taas surffailua osoitteissa blocket.se ja mobile.de... Myös "iso-Fiat" oli aika omistushaluja herättävä. (Onko kerettiläistä tunnustaa täällä?)


Ei kuitenkaan osoitteessa Sitruunapatonki? http://www.sitruunapatonki.fi/forum/viewtopic.php?f=4&t=19109&hilit=xantia+activa


Viimeksi muokannut Juuso päivämäärä 18.10.2014 09:25, muokattu yhteensä 1 kerran


[size=50]
DS19 58
DS21ieH 5v. 71
C8 V6 04
BX19GTi 16V 90
Xantia TCT Activa 96
Xantia V6 Break 98, 2 x 00
14 x Xantia 1.8-2.0 95-01
Traction avant B15H -54 (projekti)
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Aktiivi santtu uusimmassa Klassikot- numerossa
ViestiLähetetty: 18.10.2014 09:24 
Käyttäjän avatar

Viestit: 533
Paikkakunta: Mäntyharju
Klassikot -kirjoitti "Huomioi nämä seikat ennen kauppoja"- osiossaan:
Järjestelmän pääpaineenvaraajan viat mahdollisia, jolloin auto laahaa jompaakumpaa päätä maassa.

Olettekos tuollaiseen Xantian kanssa törmänneet? Hyvä kuitenkin tietää jos joskus jompikumpi pää alkaa laahata maassa!



[size=50]
DS19 58
DS21ieH 5v. 71
C8 V6 04
BX19GTi 16V 90
Xantia TCT Activa 96
Xantia V6 Break 98, 2 x 00
14 x Xantia 1.8-2.0 95-01
Traction avant B15H -54 (projekti)
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Aktiivi santtu uusimmassa Klassikot- numerossa
ViestiLähetetty: 18.10.2014 09:43 

Viestit: 28
Juuso kirjoitti:


Jo vain... Meni taas siksi Mobilisti-Bremerin kuvailemaksi merta edempänä kalastamiseksi. Joko tuo on talvisäilössä? Ts. onko asia ajankohtainen vasta ensi keväänä?



* M-B 350 SE, M-B 280E, M-B 300 SE, M-B 190E, M-B 230 TE, Citroen CX 25 Prestige, Peugeot 205 Roland Garros, Talbot 1510, Cadillac DeVille, Saab 900, Volvo 480, BMW Z3.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Aktiivi santtu uusimmassa Klassikot- numerossa
ViestiLähetetty: 20.10.2014 13:12 
Käyttäjän avatar

Viestit: 533
Paikkakunta: Mäntyharju
jtuukka kirjoitti:
Jo vain... Meni taas siksi Mobilisti-Bremerin kuvailemaksi merta edempänä kalastamiseksi. Joko tuo on talvisäilössä? Ts. onko asia ajankohtainen vasta ensi keväänä?


On se talvisäilössä mutta niin kauan kun ei ole hirveästi lunta maassa, sen saa helposti ulos ja liikennekäyttöön. Akkukin on vielä paikoillaan, joten lähtee avaimesta. Palataanko asiaan, kun ilmestyn taas maisemiin syyslomalta 24.10.?



[size=50]
DS19 58
DS21ieH 5v. 71
C8 V6 04
BX19GTi 16V 90
Xantia TCT Activa 96
Xantia V6 Break 98, 2 x 00
14 x Xantia 1.8-2.0 95-01
Traction avant B15H -54 (projekti)
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Aktiivi santtu uusimmassa Klassikot- numerossa
ViestiLähetetty: 29.10.2014 22:51 

Viestit: 96
Paikkakunta: Espoo
Sain oman kappaleeni lehdestä jokin aika sitten ja ihan positiivisessa sävyssähän juttu oli kirjoitettu. Kutsuin toimittajan jutun tekoa varten Ahvenistolle Teekkarien autokerhon ratapäiville ja siitäpä on päässyt juuttuunkin ihan hauska pätkä: "Activa koettuna Ahveniston moottoriradalla on jotakin hämmästyttävää. Turboauto kapuaa mäet nöyrästi, ja vaikkei ajolinjoja suuremmin taitaisi, eleetön kallistelemattomuus antaa illuusion taitavammastakin kuljettajasta."

No pidän itseäni kyllä aika kehnona kuskina radalla. :D

Kun joku kyseli, että miten auto on minulle päätynyt, niin voinhan siitä hieman mainita. Ostin kyseisen auton kesäkuussa 2012, mittarissa 305000km. Sain halvalla, mutta jo ostohetkellä tiesi, että paljon on töitä edessä. Olin harkinnut ihan tavallisen Xantian ostoa, mutta Activan tekniikka kiinnosti. Moni voisi välttää paljon ajettua Activaa, jossa jo lähtiessä on paljon tekemistä, mutta kun autoa ei jokapäiväiseen ajoon tarvitse ja työpaikalta löytyy hyvät tilat ja välineet rempata, niin houkutusta ei voinut välttää. Auto on minun ensimmäinen oma auto ja myös ensimmäinen auto mihin on tullut tehtyä remppaa. Harjoittelu oli hyvä aloittaa ihan vain öljyjen vaihdolla, mutta kyllä sitä vähän muutakin on joutunut tekemään. Seuraavan listan olen autoon askarrellut, ainoa homma mikä on teetetty on tuulilasin vaihto.

305 tkm
Öljy+suodattimet
Jakohihna, apulaitehihna, vesipumppu

307 tkm
Flekti
Jarrulevyt ja palat (kaikki)
Etujousien ylätuet

310 tkm
Tuulilasi (Halkaistu pari viikkoa vaihdon jälkeen tuulilasinpyyhkimen varrella konepeltiä avatessa)
Taka-activasylinterin pusla
LHM cleaneri
Muutama jarruputki

312 tkm
Puhtaa LHM:t
Puhaltimen transistorit
Sytytystulpat
Mittarivalot+nappien polttimoita

314 tkm
Jousipallojen täyttöä omatekoisella täyttöventtiilillä
Uudet etujousipallot hajonneen kalvon takia
Varaajapallo varmuuden vuoksi
Ilmastointilaitteen täyttö
Takapään kallistuksenvakaajan välitangon vaihto

317 tkm
Huohotusputken vastaiskuventtiili
Laturin hiilet
Öljy+suodattimet (aika vähän ajoa vuodessa)
Akku

319 tkm
Helmakotelon hitsausta
Ruostepaikkamaalauksia

327 tkm
Koiranluu
Öljyt ja suodattimet


Jotain varmaan tuosta jäi uupumaankin. Yksi syy auton ostoon oli opetella korjailua jos haluaa joskus jonkin projektin tehdä ja oppia on kyllä saanut. Toki välillä pakin kautta. Viimeisen vuoden aikana autoon ei ole kauheasti tarvinnut tehdä. Toinenkin flekti pitäisi vaihtaa, muttei ehkä nyt talvea vasten malta. :)



Xantia Activa 2,0 tct
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Aktiivi santtu uusimmassa Klassikot- numerossa
ViestiLähetetty: 30.10.2014 20:40 
Käyttäjän avatar

Viestit: 533
Paikkakunta: Mäntyharju
Olet vaihtanut taka-Activasylinterin puslan. Ostitko uuden jostain vai teitkö itse? Marmoritiskillä maksaa kuulemma 260€ moinen, ihan tavalliselta näyttävä holkki.

Mulla kolisee jo vajaat 140 tkm ajetussa saksantuliaisessa.



[size=50]
DS19 58
DS21ieH 5v. 71
C8 V6 04
BX19GTi 16V 90
Xantia TCT Activa 96
Xantia V6 Break 98, 2 x 00
14 x Xantia 1.8-2.0 95-01
Traction avant B15H -54 (projekti)
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Aktiivi santtu uusimmassa Klassikot- numerossa
ViestiLähetetty: 30.10.2014 22:25 

Viestit: 130
[quote="Juuso"]Olet vaihtanut taka-Activasylinterin puslan. Ostitko uuden jostain vai teitkö itse? Marmoritiskillä maksaa kuulemma 260€ moinen, ihan tavalliselta näyttävä holkki.

Juuso, kokeileppa korvata käytännössä täysin samalla osalla, numeroltaan 405911. Hinnan pitäisi olla huomattavasti kohtuullisempi..



Xantia Activa V6 -98 Dsuper5-74 C5 V6 by Carlsson -06
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Aktiivi santtu uusimmassa Klassikot- numerossa
ViestiLähetetty: 30.10.2014 23:00 

Viestit: 96
Paikkakunta: Espoo
Itse tuli tehtyä. Sopivasta hukkalaatikon nylonpalasta sorvissa pyöräytettiin. Ei kovin hyvää hajua oliko materiaali paras mahdollinen, mutta on se siellä pysynyt, eikä ole kolissut. Minulla ei lähtenyt kaikki kolinat tuon vaihdolla vaan myös se auton vasemmalla puolella oleva välitangon toinen pallonivel oli mennyt väljäksi. Verkossa löytää useimmiten viitteitä ainoastaan tuosta Activa-sylinterin puslasta, mutta näemmä tuo toinenkin voi mennä. Välitankoa oli marmoritiskillä hirveällä hinnalla, mutta misterautosta löytyi edullisemmin.

Täytyy sanoa, että kun omalla autolla alkaa olemaan 340 tkm täynnä, niin tuollainen 140 ajettu kuulostaa aika kadehdittavalta.



Xantia Activa 2,0 tct
Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/1 [ 13 viestiä ] 


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 3 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: