|
Kirjoittaja |
Viesti |
Cikatti
|
Viestin otsikko: Re: Mikä nelivetoinen? Lähetetty: 27.02.2014 08:57 |
Viestit: 5854 Paikkakunta: Tuusula
|
Pojot muuten Subaarulle myös, on tosi hyvä ajettava. Jekkerin mainitsemaa Volkkari 16 tuumasta tehtiin muuten vain Suomen markkinoille. Voipa siis olla hankala löytää koska vekotin on melko haluttu.
Honda Valkyrie F6C, Plymouth Fury Custom Suburban ja Pontiac Firebird Trans Am.
|
|
|
|
 |
jean-michel
|
Viestin otsikko: Re: Mikä nelivetoinen? Lähetetty: 27.02.2014 09:11 |
Viestit: 1293 Paikkakunta: Espoo
|
Saksalaiset käyvät hakemassa folkkarit takas. Viimeksi kalkussa halvin taisi olla 5k€ Tollanen maastokuorma-auto maastossa on uskomaton kokemus. Siis vaikkapa Lt 4x4 tai isompi, Kraziin saakka on tullut kokeiltua. Eteneminen on niin tunteetonta ja kivet joille nouseminen olisi jalkamieheltä hankalaa tuntuvat pieninä töyssyinä. Suosittelen testaamaan jos moinen mahdollisuus tarjoutuu. Http://Mil-safarit.com järjestää safareita vanhoilla sotaratsuilla. Jos aihe kiinnostaa enemmän, niin voin tingata safaripaketin, voitaisiin porukalla varovasti tutustua myös rautajousiin.
"Viisas ihminen ei joudu tilanteisiin, joista älykäs selviytyy, mutta kummalla on kivempaa?"
Cx 25 Gti turbo, 2 X XM V6-24 3 x XM V6-12, C5 2,0 16v Exc. T., C6 2,7 exc. , renault midliner 1991, renault master Maxi 2008
|
|
|
|
 |
2cvkimmo
|
Viestin otsikko: Re: Mikä nelivetoinen? Lähetetty: 27.02.2014 16:30 |
Viestit: 3465 Paikkakunta: Vallis Gratiae
|
Cikatti kirjoitti: Jekkerin mainitsemaa Volkkari 16 tuumasta tehtiin muuten vain Suomen markkinoille. Kaunis ajatus, mutta ei nyt sentään. 16" oli Syncro-optio ja näitä autoja valmistettiin 2138 kappaletta. Harvinaisin on lyhytohjaamoinen SIKA, pitkäohjaamoisia DOKA-malleja on enemmän ja sitten ihan perinteinen tölkki on ollut myös suosittu. Autoa myytiin vain Suomessa, Ruotsissa, Norjassa, Saksassa, Hollannissa, Itävallassa ja Sveitsissä. Suurin osa meni militääri- tai muuhun viranomaiskäyttöön. Omat kokemukset laitteesta ovat SA-INT ambulanssikäytössä sekä kotinurkilla pyörii edelleen erään alan yrityksen oranssi DOKA.
2CV AZU '61 » 2CV6 '71 » Acadiane Mixta '81 Jousitus on täysin erillinen ja ainutlaatuisen pehmeä, tehden ajon yhtä miellyttäväksi kuin missä tahansa loistoluokan autossa. (2CV-esite,1956)
|
|
|
|
 |
citsportsite
|
Viestin otsikko: Re: Mikä nelivetoinen? Lähetetty: 27.02.2014 16:51 |
Viestit: 157 Paikkakunta: Varsinais-Suomi
|
2cvkimmo kirjoitti: Cikatti kirjoitti: Jekkerin mainitsemaa Volkkari 16 tuumasta tehtiin muuten vain Suomen markkinoille. Kaunis ajatus, mutta ei nyt sentään. Kimmo ehtikin korjaamaan. Tämä on tosiaan hieno harrastepeli ja hinnat on melkoisia pakettiautoksi. Lähipiiristä löytyy muutamia ja välillä pääsee kyytiinkin Tässä kuva viime kesältä, armeijan huutokaupasta tämäkin yksilö on peräisin:
Liitteet: |

vwsyncro.jpg [ 71.59 KiB | Katsottu 28935 kertaa ]
|
Harrasteet: Xantia V6 Activa -97, Xantia 2.0i SX -93, GS Pallas -79, BX Sport -85 Käyttikset: C5 2.0i Confort -09, Berlingo XTR -06
|
|
|
|
 |
Cikatti
|
Viestin otsikko: Re: Mikä nelivetoinen? Lähetetty: 27.02.2014 20:27 |
Viestit: 5854 Paikkakunta: Tuusula
|
"Kaunis ajatus, mutta ei nyt sentään. 16" oli Syncro-optio ja näitä autoja valmistettiin 2138 kappaletta. " So, what´s the difference 
Honda Valkyrie F6C, Plymouth Fury Custom Suburban ja Pontiac Firebird Trans Am.
|
|
|
|
 |
Croisette
|
Viestin otsikko: Re: Mikä nelivetoinen? Lähetetty: 27.02.2014 21:24 |
Viestit: 2006 Paikkakunta: Tampere
|
maasturisti kirjoitti: Saksalaiset käyvät hakemassa folkkarit takas. Viimeksi kalkussa halvin taisi olla 5k€ Saksalaiset ja tai muuten ulkomaalaiset ne tosiaan hakee täältä Suomesta, lähinnä tosin vain 16" versiot, joka on aikas monelta osaltaan erillainen kuin 14" versio, jopa korissa on eroja. Viimeksi kalkusta lähti 16" lanssi Saksaan hintaan 3600e (muistan hyvin, koska itse sen huusin saksalaiselle kaverilleni  ). Mutta on noita tarjolla Suomessa siviilimarkkinoilla ihan järkevään hintaankin, koska ne on yleensä 300 tkm ajettuja, ja moneen kertaan kunnostettuja jne., sellaiset ei kelpaa saksalaisille, kuin korkeintaan ihan pilkkahintaan. Kävin meinaan tuon kaverini kanssa katsomassa pari 16" yksilöä, joiden myyjät kuvitteli tietysti, että tokihan heidän autonsa ovat arvokkaampia, kuin tuo huutokaupassa myyty "romu", vaikka todellisuudessa asia ei olekkaan niin  . Noh iso kasa varaosia sentään noilta reissuilta lähti kohti saksaa. Ja jos jollain on tuollainen 16" tölkki tai sellaisen osia, niin saa tarjota minulle, toukokuussa tulee taasen hyvä ystäväni saksasta ostoksille  . Suomeen noita myytiin kaikista eniten, suurin osa tietysti armeijalle, että ei ole sikäli ihme jos sitä erehtyy jopa luulemaan vain Suomi-malliksi  . Ja Citikka-miitti MIL-safareilla olis hieno juttu, itse olen siellä jokusen kerran käynyt, ja erittäin hauskaa on ollut  . Se on kyllä käymisen arvoinen paikka.
|
|
|
|
 |
jean-michel
|
Viestin otsikko: Re: Mikä nelivetoinen? Lähetetty: 28.02.2014 00:09 |
Viestit: 1293 Paikkakunta: Espoo
|
Croisette kirjoitti: maasturisti kirjoitti: Saksalaiset käyvät hakemassa folkkarit takas. Viimeksi kalkussa halvin taisi olla 5k€ Ja Citikka-miitti MIL-safareilla olis hieno juttu, itse olen siellä jokusen kerran käynyt, ja erittäin hauskaa on ollut  . Se on kyllä käymisen arvoinen paikka. Kiinnostuneet laittaa Yv:tä. Vielä hetken voisi lumella päästä myös nasuilla., taitaa kuitenkin maa olla paljaana jos kelit jatkuu tämmöisinä. Telat kuulemma kuluu liikaa paljaalla maalla.
"Viisas ihminen ei joudu tilanteisiin, joista älykäs selviytyy, mutta kummalla on kivempaa?"
Cx 25 Gti turbo, 2 X XM V6-24 3 x XM V6-12, C5 2,0 16v Exc. T., C6 2,7 exc. , renault midliner 1991, renault master Maxi 2008
|
|
|
|
 |
Laano
|
Viestin otsikko: Re: Mikä nelivetoinen? Lähetetty: 14.07.2014 14:53 |
Viestit: 19 Paikkakunta: Kangasala
|
|
|
|
 |
kurtsi
|
Viestin otsikko: Re: Mikä nelivetoinen? Lähetetty: 13.09.2014 21:07 |
Viestit: 42
|
Niin, haaveena Mersun G-wagen pitkänä ja sillä dieselkasilla. Aito maastokelpoinen ja ainoa lajissaan tähtikeulien mallistossa. Lisäksi tilaa ja toimivuutta. Jenkkitekoiset ämällät ja muut jääkööt sinne veden taakse.
Simcasta se alkoi.
|
|
|
|
 |
Huikko
|
Viestin otsikko: Re: Mikä nelivetoinen? Lähetetty: 13.09.2014 22:07 |
Viestit: 3199 Paikkakunta: Tampere
|
G-mersu 400CDI mustana. Myös bensakoneinen käy. Haaveena on että joskus on niin paljon rahaa että on varaa ajella kaikki ajot G-mersulla. Mitään käyttöä minulla ei nelivetoiselle maastoautolle ole. Pärjään AX:lläkin jos tarve vaatii. Mutta voisin ehkä G:llä käydä useammin ahvenmetsällä kun se olisi kivempaa.
DS 9 E-Tense 4x4 360 Rivoli+ 2022, ZX Br -97 C5 Ber -17 C5 Ber -04 Xa V6 -98 C5 V6 -01 ZX Vlc -93 ZX -94 C5 Brk -02 C5 HDi -10 ZX -95 Cact -14 Xs VTS -00 ZX SP3 94 AX 10E -89 Xa Bk -96 BX -90 C5 -08 Xsa HDi -03 ZX Br -97
|
|
|
|
 |
janme
|
Viestin otsikko: Re: Mikä nelivetoinen? Lähetetty: 21.10.2014 14:07 |
Viestit: 99
|
Xari kirjoitti: Talviauto vailla vertaa. 
|
|
|
|
 |
kaselin
|
Viestin otsikko: Re: Mikä nelivetoinen? Lähetetty: 27.10.2014 18:31 |
Viestit: 1590 Paikkakunta: Tampere
|
Land-rover freelander
C5 1,8 Break -03 Peugeot Expert TD -00 Honda GL1800 -08 edesmenneet 2CV4 -72 2CV6 -82 Peugeot Satelis 500 -08
|
|
|
|
 |
sitikkaporo
|
Viestin otsikko: Re: Mikä nelivetoinen? Lähetetty: 28.10.2014 10:43 |
Viestit: 1114
|
kaselin kirjoitti: Land-rover freelander Ja nimenomaan II-koppainen, vm. 2007 tai uudempi.
C4 e-HDi 115 Premium ETG6 -15, Dyane -68 (ikurojekti), Mitsu Outlander PHEV 2016
|
|
|
|
 |
Xari
|
Viestin otsikko: Re: Mikä nelivetoinen? Lähetetty: 28.10.2014 14:05 |
Viestit: 5869 Paikkakunta: Lahti
|
janme kirjoitti: Xari kirjoitti: Talviauto vailla vertaa.  Kyllähän nyt jokainen ymmrtää ettei pösöllä voi saada sitikan veroista kyytiä, moinen vaan pitäisi saada museo-tai harrastekilpiin, ajopäiville tulee muuten liikaa hintaa.
Kunniajäsen BX 1.9 GTi A -91 1/2 BX 1.6 GTi -91
|
|
|
|
 |
P51
|
Viestin otsikko: Re: Mikä nelivetoinen? Lähetetty: 03.01.2015 02:46 |
Viestit: 239
|
Kohta pitää kai itsekin harkita nelivetoa...Kun ei meinaa päästä kotipihaan..Kyllähän paras vaihtoehto olisi minun mielestä Dangel 4x4 Berlingo..Vielä kun saisi jollain isommalla bensakoneella..esim.XU10J4 tai 2.2EW...Vieraista merkeistä tietysti vastaava Partner tai Kangoo 4x4 Tuolla brittien Peugeot forumilla kuvia ja juttua partnerista ES9J V6 koneella,tosin ei ollut neliveto
|
|
|
|
 |
Xari
|
Viestin otsikko: Re: Mikä nelivetoinen? Lähetetty: 03.01.2015 14:56 |
Viestit: 5869 Paikkakunta: Lahti
|
|
|
|
 |
P51
|
Viestin otsikko: Re: Mikä nelivetoinen? Lähetetty: 04.01.2015 02:47 |
Viestit: 239
|
Olihan 2cv:tä nelivetona jo tehtaan jäljiltäkin...Ei,meidän tontille ei rättäriä,ei etu eikä nelivetona..Oikeastaan hauska juttu kun noita citikoita ollut vuosien mittaan monenlaista,mutta ikinä ei ole tullut mieleenkään ostaa 2cv:tä,Gs:ää tai Hy:tä..Ne on vaan jotenkin liian rumia tai askeettisia..
|
|
|
|
 |
kaselin
|
Viestin otsikko: Re: Mikä nelivetoinen? Lähetetty: 04.01.2015 12:00 |
Viestit: 1590 Paikkakunta: Tampere
|
Sahara malli 2 moottorilla
C5 1,8 Break -03 Peugeot Expert TD -00 Honda GL1800 -08 edesmenneet 2CV4 -72 2CV6 -82 Peugeot Satelis 500 -08
|
|
|
|
 |
Aakku
|
Viestin otsikko: Re: Mikä nelivetoinen? Lähetetty: 04.01.2015 17:50 |
Viestit: 1183
|
^ Eikös hintaluokka ollut vapaa.... Kyllähän hyvästä kannattaa maksaa.
Citroën 2CV AZ Berline -56
|
|
|
|
 |
2cvkimmo
|
Viestin otsikko: Re: Mikä nelivetoinen? Lähetetty: 05.01.2015 17:51 |
Viestit: 3465 Paikkakunta: Vallis Gratiae
|
kaselin kirjoitti: Sahara malli 2 moottorilla Olisi pitänyt lunastaa se täysentisöity Suomi-Sahara kun sitä aikoinaan tarjottiin. Paljonko siitä pyydettiin, 75 000?
2CV AZU '61 » 2CV6 '71 » Acadiane Mixta '81 Jousitus on täysin erillinen ja ainutlaatuisen pehmeä, tehden ajon yhtä miellyttäväksi kuin missä tahansa loistoluokan autossa. (2CV-esite,1956)
|
|
|
|
 |
rundvik
|
Viestin otsikko: Re: Mikä nelivetoinen? Lähetetty: 27.05.2015 11:30 |
Viestit: 884 Paikkakunta: Naantali
|
|
|
|
 |
Kenguru
|
Viestin otsikko: Re: Mikä nelivetoinen? Lähetetty: 27.05.2015 14:46 |
Viestit: 471 Paikkakunta: Kouvostoliitto
|
Niin itse hommasin Volvo V70 R AWD:n jotta pääsisin kotiin huonollakin kelissä. Tarve tuli kun muutettiin kaupunkiin ei tuolla maalla ollut ongelmaa  Mutta siis niin jyrkän ja pitkän mäen päällä asutaan nyt että yksi nelikko oli hommattava. Karmee kivireki tuo R malli mutta kyllä sillä kerkiää ja pääsee...
C5 HDi, XM Turbo C.T. Automaagi -94
|
|
|
|
 |
citax
|
Viestin otsikko: Re: Mikä nelivetoinen? Lähetetty: 28.05.2015 02:48 |
Viestit: 624
|
Ääneni menee tuon ison naapurin kalustoon jos eteneminen vain on pääasia Lada Niva! Ovat saksalaistenkin suosiossa, kun hakevat oikeeta maastoautoa.
|
|
|
|
 |
|
|