Sanokaas tästä äkkiseltään, että mikäs letku se on tuo, joka lhm-nestesäiliön korkilta lähtee säiliön taakse? Ihmettelin kun ei nesteen määrää indikoiva pyrpylä ole ollenkaan toiminnassa, ja sitten ilmeni, että tuo kyseinen letku on irrallaan. Heti en nähnyt mihin sen pitäisi olla yhteydessä, eli onko helppo saada paikoilleen? Auto on '96 Xantia perushydejousituksella.
jasu
Viestin otsikko: Re: LHM-kysymys
Lähetetty: 31.10.2014 18:31
Viestit: 3152 Paikkakunta: Korpilahti
Säiliön huohotus. Korvausilma säiliöön/säiliöstä liikkuu tuota letkua pitkin.
Dyane 4x4 IE, Sm 2.7, Dyane IE, C8 2.2 Series -LantikanPätkä
IJN
Viestin otsikko: Re: LHM-kysymys
Lähetetty: 31.10.2014 18:54
Viestit: 982
Jos sen letkun pää makoilee jossain pellin poterossa mihin kerääntyy vettä, niin siemaisee aina aamustartin yhteydessä korvausilman mukana vedet pönttöön kun nestettä pumpataan säiliöstä palloihin. Sitten on LHM harmaana ja pakkasilla ei korkeussäädöt pelaa, eikä säätimistä saa kaikkia vesiä pois kuin purkamalla ne. Olen ko. episodin jälkeen punonut letkun pään melko huolellisesti muiden letkujen väliin niin että se varmasti pysyy ilmassa.
Esa66
Viestin otsikko: Re: LHM-kysymys
Lähetetty: 31.10.2014 18:58
Viestit: 2155 Paikkakunta: Kerava
^ Siinä tuli hyvä vinkki!
A-L
Viestin otsikko: Re: LHM-kysymys
Lähetetty: 31.10.2014 19:26
Viestit: 36
Oolrait, eli ei siis syytä huoleen. Joo, toi punomisvihje oli oikein hyvä, täytyypä laittaa se kohdillensa nyt kun tuo neste näytti vielä tunnusomaisen vihreältä.
peltipolvi
Viestin otsikko: Re: LHM-kysymys
Lähetetty: 03.11.2014 20:34
Viestit: 683 Paikkakunta: KUOPIO
Jos se nesteen määrää indikoiva pyrpylä tahi koho ei tunnu toimivan, niin sen kyllä tiedetään osaavan jumittua paikoilleen. Jos ei selvä LHM-ylitäyttökään saa reagoimaan niin jumissa on.
Ylitäytön tuntee siitä, että makuulle laskiessa ruikkaa juurikin huohotinletkusta LHM:ää. Ei tietysti mikään kovin elegantti tapa varmistaa kohon toimivuutta. Jos on jumissa, kaipaa irrotusta ja puhdistelua.
Eikä LHM ole kovin pinnassa normaali- ja ala-asennossa. Reikään törkättynä sormen ei pitäisi paljon kastua. Siinäkin hyvä indikaattori. On hyvä silloin, tällöin jumpauttaa korkeussäädöt, jousitusmukavuus paranee. Kun liemet hieman vaihtuu jousisylintereihin.
Esa66
Viestin otsikko: Re: LHM-kysymys
Lähetetty: 04.11.2014 16:40
Viestit: 2155 Paikkakunta: Kerava
Auto pitää olla yläasennossa, kun indikaattoria silmäillään, eli lhm tasoa tarkastetaan.
kokemjne
Viestin otsikko: Re: LHM-kysymys
Lähetetty: 04.11.2014 18:21
Viestit: 4693 Paikkakunta: 05460 Hyvinkää
niimpä......tosin kohta joku väittää jotakin muuta
Et voi kirjoittaa uusia viestejä Et voi vastata viestiketjuihin Et voi muokata omia viestejäsi Et voi poistaa omia vestejäsi Et voi lähettää liitetiedostoja.