|
Kirjoittaja |
Viesti |
C4_robotti
|
Viestin otsikko: Re: Nopeusrajoitusten noudattaminen Lähetetty: 06.11.2014 18:19 |
Viestit: 1999 Paikkakunta: JKL
|
Se 80->60 on tosiaan välillä jms-jmsk. Muutos oli pääsyy poismuuttoon paikkakunnalta  En kestänyt enää 
"Boss makes a dollar, I make a dime. That's why I poop on company time" (Karl Marx)
|
|
|
|
 |
Dsharrastelija
|
Viestin otsikko: Re: Nopeusrajoitusten noudattaminen Lähetetty: 06.11.2014 18:36 |
Viestit: 555 Paikkakunta: potsLojo
|
Ajan melko paljon 1-tietä, eli Turun moottoritietä. Asetan vakkarin nopeusmittarin mukaan n. +5km/h yli sallitun nopeuden. Liikun tällöin n. +2-3km/h yli sallitun. Tämän olen katsonut navista monta kertaa. Ajelen näin rennosti, ei purista kuulaa eikä hermoja.
Ohitustilanteissa en lisää nopeutta vaikka peräluukussa roikkuisi itse Jeesus soihtua heristellen. En myöskään "poukkoile" eli jos ohitan rekkaa ja näen n. 30-50 metrin päässä seuraavan, en vaihda kaistaa takaluukkuni tuijottelijan takia vaan jatkan vasenta kaistaa kunnes pääsen toisestakin rekasta ohitse.
Usein näkee Turun tiellä oikealta ohituksiakin. Joskus niin on mullekkin käynyt, eli väkisin ruvetaan örveltämään kun ei toi mene tosta edestä. No en mene saatana, kun ajan rajoituksen mukaan, turha kaistanvaihto on sitäpaitsi kiellettyä.
Paras koskaan näkemäni juttu oli kun BiltemaMotorWorks, joku sellainen kerrostalon kokoinen malli, citymaasturi tms. veti ohitte 120 km/h alueella venetraileri perässä.....
Olen alle nelikymppinen, mutta mielummin turvallisesti ja jollain järjellä liikenteessä.
Ps. Rauhallinen ja muutenkin tasainen ajotyyli säästää autoa ja bensaa. Mulla ton bensakoneen (2,0l.) yhdistetty kulutus pyörii 7,2-7,6 välissä, vaikka käytän paljon vakkaria.
Ajelussa: Citroën C6 Exclusive 2.7 Hdi -06 Exiä: 2x Bx, Xantia, Xsara, C5 break, -02 ja -03, 2x ID20 vm. -70 ja DS21 M5 vm. -75 Kortin saamisesta lähtien sitikalla menty ja ehkä jo aikasemminkin....
|
|
|
|
 |
Xari
|
Viestin otsikko: Re: Nopeusrajoitusten noudattaminen Lähetetty: 06.11.2014 19:00 |
Viestit: 5856 Paikkakunta: Lahti
|
Kyllä mäkin tuota työmatkaa ajan talvella pilkulleen, kun kerran herrat ovat sen suuressa viisaudessaan talvirajoitukselle laittaneet niin mennään sitten just rajoitukseen mukaan, 90% menijöistä näkyy tekevän samoin ja niitä loppuja se taitaa vituttaa ihan kympillä Mitään muuta ei sitten viitsi ajaakaan jos ei ole ihan pakko Moottoritiemeno on talvella ihan koomista, rekat vetää rajoitinta vasten ja toiset mittarisatasta niistä ohi, ei moiselle menolle tiedä pitäisikö itkeä vai nauraa Ja jos nämä täkäläiset olemattomat ylinopeudet ahistaa niin suosittelen siedätyshoitoa Kreikkalaisella tai Puolalaisella moottoritiellä, näkee mitä se oikea ylinopeus on 
Kunniajäsen BX 1.9 GTi A -91 1/2 BX 1.6 GTi -91
|
|
|
|
 |
Huikko
|
Viestin otsikko: Re: Nopeusrajoitusten noudattaminen Lähetetty: 06.11.2014 19:11 |
Viestit: 3199 Paikkakunta: Tampere
|
Meinasin jo kommentoida äsken, että ylinopeuden ajajille tervemenoa unkarin moottoriteille. Rajoituskyltissä lukee 130 ja molemmilta puolilta menee autoa ohi niin kovaa kuin niillä pääsee. 2013 joulupäivänä ajoin Budapestista Bratislavan kautta Wieniin ja voi jeesus sitä hommaa...siellä oli talvi mutta ei talvirenkaita.
DS 9 E-Tense 4x4 360 Rivoli+ 2022, ZX Br -97 C5 Ber -17 C5 Ber -04 Xa V6 -98 C5 V6 -01 ZX Vlc -93 ZX -94 C5 Brk -02 C5 HDi -10 ZX -95 Cact -14 Xs VTS -00 ZX SP3 94 AX 10E -89 Xa Bk -96 BX -90 C5 -08 Xsa HDi -03 ZX Br -97
|
|
|
|
 |
kaselin
|
Viestin otsikko: Re: Nopeusrajoitusten noudattaminen Lähetetty: 06.11.2014 20:26 |
Viestit: 1590 Paikkakunta: Tampere
|
Puheista kuulostaa että nopeusrajoitukset on liian korkeita?
C5 1,8 Break -03 Peugeot Expert TD -00 Honda GL1800 -08 edesmenneet 2CV4 -72 2CV6 -82 Peugeot Satelis 500 -08
|
|
|
|
 |
Huikko
|
Viestin otsikko: Re: Nopeusrajoitusten noudattaminen Lähetetty: 06.11.2014 22:48 |
Viestit: 3199 Paikkakunta: Tampere
|
kaselin kirjoitti: Puheista kuulostaa että nopeusrajoitukset on liian korkeita? ? Unkarissa ne on talvella kun kaikki ajaa kesärenkailla. Suomessa on teitä, joilla voisi nostaa ja paljon yleisrajoitusteitä maakunnissa joilla voisi laskea.
DS 9 E-Tense 4x4 360 Rivoli+ 2022, ZX Br -97 C5 Ber -17 C5 Ber -04 Xa V6 -98 C5 V6 -01 ZX Vlc -93 ZX -94 C5 Brk -02 C5 HDi -10 ZX -95 Cact -14 Xs VTS -00 ZX SP3 94 AX 10E -89 Xa Bk -96 BX -90 C5 -08 Xsa HDi -03 ZX Br -97
|
|
|
|
 |
XM-Hannu
|
Viestin otsikko: Re: Nopeusrajoitusten noudattaminen Lähetetty: 07.11.2014 00:14 |
Viestit: 2764 Paikkakunta: Koria
|
Heti alkuun on näköjään muistutettava useimpia siitä, että nopeusrajoitus on SUURIN sallittu nopeus, EI AINOA sallittu nopeus. Hitaammin saa ajaa. Piste. Ihminen on pohjimmiltaan villieläin. Ehkä vähän kesyyntynyt, ja jotenkin toisiin ihmisiin tottunut. Mutta kuitenkin, saalistaja, vaanija, kilpailija. joku enemmän, toinen vähemmän. Aina tulee olemaan niitä, jotka eivät asetu toisten luomaan muottiin. Aina tulee olemaan niitä, jotka ajavat ylinopeutta. Toivottavasti myös liikennevalvontaa, ettei homma ihan karkaa lapasesta. Jokainen meistä kuitenkin "tietää" olevansa oikeassa. Niin minäkin. Mulla ei ole vakkaria, siispä pyrin ajamaan rennosti, fiksusti, rajoitusten sekä tilanteen mukaan. En roiku kenenkään puskurissa, kun ohitan, niin pysyn ohituskaistalla mahdollisimman pitkään minimoidakseni ohitetun tuulilasille tulevat roiskeet. Mutta joskus sattuu näinkin: Olin tulossa Lahden suunnasta Kouvolaan ajaen navigaattorin mukaan 99-102. Nastolan jälkeen minut saavutti ja ohitti 5 henkilöautoa, jotka siis ajoivat kovempaa. Itse saavutin rekkaa, joka oletettavasti ajoi rajoitinta vasten 89 km/h. Muut 5 ohittivat myös tuon rekan, itse arvioin, etten ehdi rajoituksen mukaan ajaen ohittamaan ennen 80:n aluetta ja kameraa, siispä jättäydyin n.100 m:n etäisyydelle rekan perään, ilman aikomustakaan saavuttaa tai ohittaa sitä. Ne roiskeet lasille, nääs. Kuinka ollakkaan, kameran kohdalla nopeuteni oli ilmeisesti 1-2 km/h suurempi, kuin edellä ajavan rekan, koska kamera palkitsi minut huomaavaisesta ajosta iloisella silmäniskulla. Minut, joka ainoana en ajanut 100:n alueella ylinopeutta... Elämä on... laiffii.
|
|
|
|
 |
kaselin
|
Viestin otsikko: Re: Nopeusrajoitusten noudattaminen Lähetetty: 07.11.2014 02:26 |
Viestit: 1590 Paikkakunta: Tampere
|
Miksi monet ajaa 100 rajoitusalueella 80-85 mutta kun tulee 80 alue porhalletaan lähemmäs sataa?
C5 1,8 Break -03 Peugeot Expert TD -00 Honda GL1800 -08 edesmenneet 2CV4 -72 2CV6 -82 Peugeot Satelis 500 -08
|
|
|
|
 |
Huikko
|
Viestin otsikko: Re: Nopeusrajoitusten noudattaminen Lähetetty: 07.11.2014 03:31 |
Viestit: 3199 Paikkakunta: Tampere
|
Näitä en ole huomannut, mutta niitä riittää jotka ajavat ohi 80 rajoituksella ja ne saa kiinni satasen alueella. Ajavat jotain nerokasta tasanopeutta, joka on ylinopeutta kaikilla alle satasen rajoituksilla.
Kävin juuri heittämässä auraamattomalla moottoritiellä lenkin AX:llä. Hetken ajoin sataa mutta tiputin aika nopeasti järkeväksi nopeuden. Yllättävän hyvä ajettava maantiellä noin pieneksi ja kevyeksi autoksi.
DS 9 E-Tense 4x4 360 Rivoli+ 2022, ZX Br -97 C5 Ber -17 C5 Ber -04 Xa V6 -98 C5 V6 -01 ZX Vlc -93 ZX -94 C5 Brk -02 C5 HDi -10 ZX -95 Cact -14 Xs VTS -00 ZX SP3 94 AX 10E -89 Xa Bk -96 BX -90 C5 -08 Xsa HDi -03 ZX Br -97
|
|
|
|
 |
2cv-Olli
|
Viestin otsikko: Re: Nopeusrajoitusten noudattaminen Lähetetty: 07.11.2014 14:48 |
Viestit: 497
|
Kävin männäviikolla ti-ke kääntymässä Pohojammaalla. Matkaa kertyi 1200 km. Sääolot vaihtelivat kahden päivän aikana kaatosateesta ja lumipyrystä auringonpaisteeseen ja lämpötilat +12:sta -10:een. Ja tienpinnat kuivasta 10 senttiä paksuun löysään lumeen tai polanteeseen. Ja kaikissa sää- ja tieolosuhteissa vallitsi sama 80 talvirajoitus!
Ensi keväänä talvirajoituskauden päättyessä useilla tieosuuksilla ei enää palata 100:n kesärajoituksiin, vaan 80 jää pysyväksi. Kun kaikki valta- ja kantatiet kohta ovat 80-rajoitteisia, pitää johdonmukaisuuden nimissä talvirajoituksiksi ryhtyä asentamaan 60-kilpiä.
|
|
|
|
 |
kaselin
|
Viestin otsikko: Re: Nopeusrajoitusten noudattaminen Lähetetty: 07.11.2014 15:01 |
Viestit: 1590 Paikkakunta: Tampere
|
Autot ja renkaat paranee rajoitukset alenee turvallista kohta hevosvaljakolla pääsee nopeammin perille, kiitos nykyaika.
C5 1,8 Break -03 Peugeot Expert TD -00 Honda GL1800 -08 edesmenneet 2CV4 -72 2CV6 -82 Peugeot Satelis 500 -08
|
|
|
|
 |
Korppiloinen
|
Viestin otsikko: Re: Nopeusrajoitusten noudattaminen Lähetetty: 07.11.2014 15:44 |
Viestit: 198 Paikkakunta: Espoo
|
kaselin kirjoitti: Autot ja renkaat paranee rajoitukset alenee turvallista kohta hevosvaljakolla pääsee nopeammin perille, kiitos nykyaika. Ihan hyvä näin, koska kuskit vain tyhmenevät ja keskittymiskyvyt hajoilevat ja kännykätkin piippailevat kokoajan ehdottomasti juurinyt-luettavaa ja pitää heti siinä melkein suoralla tienpätkällä naputella vastaustekstari tai -maili ettei vain jää kuranteissa asioissa jälkeen. Juu, nostetaan mieluummin rajoituksia, sen tekstarin aikana pääsee heti puoli kilometria pidemmälle.
'94 Xantia VSX 16v
|
|
|
|
 |
jasu
|
Viestin otsikko: Re: Nopeusrajoitusten noudattaminen Lähetetty: 07.11.2014 16:33 |
Viestit: 3152 Paikkakunta: Korpilahti
|
kaselin kirjoitti: Puheista kuulostaa että nopeusrajoitukset on liian korkeita? Tähän liittyen, täällä on myös sellaisia mitä käytännössä ei oikein edes noudattamaan pysty. 20km/h rajoitus on vielä toteutettavissa, mutta erään ison kaupan parkkipaikalla oleva 10km/h kyltti on jo hätävarjelun liioittelun tuntuinen... Dyanella, tyhjäkäynnillä, nykyisellä vaihteistolla ykkösvaihteellakin pyrkii kulkevan enemmän... 
Dyane 4x4 IE, Sm 2.7, Dyane IE, C8 2.2 Series -LantikanPätkä
|
|
|
|
 |
Huikko
|
Viestin otsikko: Re: Nopeusrajoitusten noudattaminen Lähetetty: 07.11.2014 18:12 |
Viestit: 3199 Paikkakunta: Tampere
|
Porvoossa kun aikanaan tuli 15km/h rajoitus vanhaan kaupunkiin, niin ne ihan pipo vinossa pitivät siitä ratsiaakin. Eivät osanneet kertoa miten kylmällä koneella ryyppy päällä pääsee niin hitaasti kun tarpeeton tyhjäkäyntikin on kielletty kaupunkialueella, eli liikkeelle on lähdettävä haalealla koneella. Kesällä yritettiin polkupyörällä, rullatuolilla ja vaikka millä saada ylinopeussakkoa, mutta ei...
DS 9 E-Tense 4x4 360 Rivoli+ 2022, ZX Br -97 C5 Ber -17 C5 Ber -04 Xa V6 -98 C5 V6 -01 ZX Vlc -93 ZX -94 C5 Brk -02 C5 HDi -10 ZX -95 Cact -14 Xs VTS -00 ZX SP3 94 AX 10E -89 Xa Bk -96 BX -90 C5 -08 Xsa HDi -03 ZX Br -97
|
|
|
|
 |
C4_robotti
|
Viestin otsikko: Re: Nopeusrajoitusten noudattaminen Lähetetty: 07.11.2014 19:22 |
Viestit: 1999 Paikkakunta: JKL
|
Kuinkahan kävisi, jos nopeusrajoitukset poistettaisiin. Ihan kaikki. Mitenkähän tilastot reagoisivat  Ajettaisiin vain olosuhteiden (tie, sää, ympäristö ym) vaatimusten mukaisesti. Ja saisi ajaa hiljaa ilman sakon pelkoa. Tai sitten jalka oikoisena. Hmm...  Mutta ehdottomasti selvin päin 
"Boss makes a dollar, I make a dime. That's why I poop on company time" (Karl Marx)
|
|
|
|
 |
Xari
|
Viestin otsikko: Re: Nopeusrajoitusten noudattaminen Lähetetty: 07.11.2014 19:29 |
Viestit: 5856 Paikkakunta: Lahti
|
Liikenne kyllä saattaisi olla hivenen joustavampaa vähän joustavallalla asenteella Sinäänsä huvittavaa että kun ajat vaikka sitä viittäkymppiä pilkulleen niin ensimmäisessä ohittajassa lukee isolla että POLIISI 
Kunniajäsen BX 1.9 GTi A -91 1/2 BX 1.6 GTi -91
|
|
|
|
 |
Huikko
|
Viestin otsikko: Re: Nopeusrajoitusten noudattaminen Lähetetty: 07.11.2014 20:04 |
Viestit: 3199 Paikkakunta: Tampere
|
Minua vanhemmat varmaan muistavat ajan ennen nopeusrajoituksia. Kommentteja odotellessa. Autokanta oli silloin harvahko.
DS 9 E-Tense 4x4 360 Rivoli+ 2022, ZX Br -97 C5 Ber -17 C5 Ber -04 Xa V6 -98 C5 V6 -01 ZX Vlc -93 ZX -94 C5 Brk -02 C5 HDi -10 ZX -95 Cact -14 Xs VTS -00 ZX SP3 94 AX 10E -89 Xa Bk -96 BX -90 C5 -08 Xsa HDi -03 ZX Br -97
|
|
|
|
 |
kaselin
|
Viestin otsikko: Re: Nopeusrajoitusten noudattaminen Lähetetty: 07.11.2014 20:20 |
Viestit: 1590 Paikkakunta: Tampere
|
Muistan isällä oli kaa kova pirssi 115 huiput kun koipi suorana narutti (eerolan suoralla),tulihan sitten moottoritie Tampesteriin (kuljun) poikien kaa oli 49 mallin Buicci suoralla kasilla sillä pääsi vähän kovempaa otti mittarin pohjiin oli 180 lasissa.
Viimeksi muokannut kaselin päivämäärä 07.11.2014 20:27, muokattu yhteensä 1 kerran
C5 1,8 Break -03 Peugeot Expert TD -00 Honda GL1800 -08 edesmenneet 2CV4 -72 2CV6 -82 Peugeot Satelis 500 -08
|
|
|
|
 |
citax
|
Viestin otsikko: Re: Nopeusrajoitusten noudattaminen Lähetetty: 07.11.2014 20:25 |
Viestit: 624
|
Autoilijat jotka soveltavat omia sääntöjään ja jotka ovat liikennesääntöjen vastaisia aikaansaavat tiukempien sääntöjä ja valvonta on myös tiukempaa edellä kuvattujen tähden. Mutta onhan se hyvä et uusinmissa autoissa on todennäköisesti jo valmiudet ohjailla auton maximi nopeutta liikenteen valvonta virastosta eli kuskista välittämättä ja syy näihin kauko-ohjailujen nopeaan tuloon ja ohjailuihin toisi osalle työtä ja liikenteestä tulisi turvallisempi liikkua kun "isoveli valvoisi". Tosiasiassa ei valvontaa tarvittaisi laisinkaan jos autoilijat noudattaisivat yhteisiä pelisääntöjä.
|
|
|
|
 |
eskere
|
Viestin otsikko: Re: Nopeusrajoitusten noudattaminen Lähetetty: 07.11.2014 20:52 |
Viestit: 2201 Paikkakunta: Laukaa
|
Huikon toiveeseen kokemuksia ajalta ennen nopeusrajoituksia: Aikana ennen nopeusrajoituksia kuoli liikenteessä lähes 1000 henkeä vuodessa. Autoja oli vähemmän, mutta vastaavasti tiet olivat huonompia, moottoriteitä ei juurikaan ollut. Autojen ajo-ominaisuudet surkeita verrattuna nykyautoihin. Renkaissa on tapahtunut huomattavaa kehitystä niistä ajoista, ja silloinhan ajettiin (moni) samoilla renkailla kesät talvet. Autojen huippunopeudet olivat alempia kuin nykyään, mutta myös autojen turvavarustelu on onnetonta. Turvavöitä ei ollut, ja jos oli, niin niitä ei yleensä käytetty. Lämmityslaitteiden teho oli surkea (esim. Kupla) ja näkyvyys autosta talvella usein huono. Ruostevaurioita tuli auton heikosti tehtyihin rakenteisiin helposti ja mädät autot hajosivat kuin korttitalo törmäyksessä. Pienessäkin kolarissa lensi matkustaja ikkunasta pihalle ja kuski seivästyi rattiakseliin, joka jäykkänä työntyi ohjaamoon. Hirvikolarissa auton katto katosi helposti hirven mukana. Mutta olihan sentään vapaus ajaa ilman nopeusrajoituksia  Ja kaikenlaisia kaahareita ja rallitähtiä vilisikin tiellä (itseni lisäksi)  Sitten tuli öljykriisi ja koko Suomeen julistettiin 80 km/t kattonopeus, kyllä oli raju muutos vapaille kuskeille 
Citroen Bx 19 Millesime -92 aut., Bx 19 TZI farm -92. Vw K70L -72 museorek., mopedi Crescent Topper -67 museorek., Yamaha 80 Ygs-1 -71 museorek.
|
|
|
|
 |
Hessu
|
Viestin otsikko: Re: Nopeusrajoitusten noudattaminen Lähetetty: 07.11.2014 20:57 |
Viestit: 1526 Paikkakunta: The City of Häijää
|
citax kirjoitti: Autoilijat jotka soveltavat omia sääntöjään ja jotka ovat liikennesääntöjen vastaisia aikaansaavat tiukempien sääntöjä ja valvonta on myös tiukempaa edellä kuvattujen tähden... Tosiasiassa ei valvontaa tarvittaisi laisinkaan jos autoilijat noudattaisivat yhteisiä pelisääntöjä. Näinhän se on että jos joku ajaa perskännissä 80 km/h rajoituksella metsään kahta sataa, niin siihen auttaa rajoituksen tiputtaminen arvoon 60 km/h ja promilleraja 0,2:een? Pelisäännöt kuten nopeusrajoitukset eivät ole yhteisesti päätettyjä vaan jonkun yksittäisen tahon "viisaudessaan" asettamia.
Have more than you show, speak less than you know.
|
|
|
|
 |
Dsharrastelija
|
Viestin otsikko: Re: Nopeusrajoitusten noudattaminen Lähetetty: 07.11.2014 21:34 |
Viestit: 555 Paikkakunta: potsLojo
|
Hessu kirjoitti: citax kirjoitti: Autoilijat... blaa blaaaa blaaaa... Näinhän se on että jos joku ajaa perskännissä 80 km/h rajoituksella metsään kahta sataa, niin siihen auttaa rajoituksen tiputtaminen arvoon 60 km/h ja promilleraja 0,2:een? Pelisäännöt kuten nopeusrajoitukset eivät ole yhteisesti päätettyjä vaan jonkun yksittäisen tahon "viisaudessaan" asettamia. Kerkesit ensin, olisin kirjoitellut samansuuntaisen vastauksen. 
Ajelussa: Citroën C6 Exclusive 2.7 Hdi -06 Exiä: 2x Bx, Xantia, Xsara, C5 break, -02 ja -03, 2x ID20 vm. -70 ja DS21 M5 vm. -75 Kortin saamisesta lähtien sitikalla menty ja ehkä jo aikasemminkin....
|
|
|
|
 |
läjjeejä
|
Viestin otsikko: Re: Nopeusrajoitusten noudattaminen Lähetetty: 07.11.2014 22:33 |
Viestit: 292
|
no helppoa 40 alueella 40 .50 alueella 50 60 alueella 60 .nämä ovat taajama alueita 80 alue niin 90 100 alue 110 matka saa taittua tuolla missä se on helpointa . suomalaiseen jiärryyteen kuuluu myös tämä että ajetaan tuolla 80 alueella 75-77 ns alinopeutta .mutta kun tämä sama auto tulee taajamaan niin 40 aleella vauhtia onkin 50-60 kmh aika reilua ylinopeutta vrt paikkaan
|
|
|
|
 |
Xari
|
Viestin otsikko: Re: Nopeusrajoitusten noudattaminen Lähetetty: 07.11.2014 22:40 |
Viestit: 5856 Paikkakunta: Lahti
|
citax kirjoitti: Autoilijat jotka soveltavat omia sääntöjään ja jotka ovat liikennesääntöjen vastaisia aikaansaavat tiukempien sääntöjä ja valvonta on myös tiukempaa edellä kuvattujen tähden. Suomessa vaaditaan myös pyöräilijältä valoja ja kypärää sekä jalankulkijalta heijastinta, ja hämmästyttävää että vaikka kukaan ei moisia juuri käytä niin asiassa ei silti vaadita rangastusten kiristämistä ja valvonnan lisäämistä, omien poliisijoukkojen perustamista valvontaan, ajo-ja kävelykieltojen koventamista, sakkojen suurentamista ja pahimpien rikkojien määräämistä vankilaan Järkyttävää leväperäisyyttä 
Kunniajäsen BX 1.9 GTi A -91 1/2 BX 1.6 GTi -91
|
|
|
|
 |
jules
|
Viestin otsikko: Re: Nopeusrajoitusten noudattaminen Lähetetty: 07.11.2014 23:24 |
Viestit: 45
|
Päästöt on pienempiä kun ajaa 80km/t. Maailma säästyy lapsille ja heidän lapsille. Eipä tähän muuta perustetta tarvita, ajattelevalle ihmiselle.
|
|
|
|
 |
|
|