|
Kirjoittaja |
Viesti |
ozzjap
|
Viestin otsikko: Xantia 1,8 -99 Lähetetty: 07.11.2014 21:06 |
Viestit: 13
|
Lämmityslaitteesta tulee pelkkää kylmää. Aluksi oireilu oli sellaista että liikkeelle lähdettyä jonkin aikaa tuli haaleaa sitten muuttui kylmäksi. Onko xantiassakin noita läppävikoja kuten näyttäis olevan muissa.
|
|
|
|
 |
ealab
|
Viestin otsikko: Re: Xantia 1,8 -99 Lähetetty: 07.11.2014 22:44 |
Viestit: 4467 Paikkakunta: Paimio
|
Tarkistitko jo lämppäriletkujen lämmöt, konehuoneesta, vaikka siitä liki rintapeltiä.
|
|
|
|
 |
Kaapelimies
|
Viestin otsikko: Re: Xantia 1,8 -99 Lähetetty: 07.11.2014 23:39 |
Viestit: 2644 Paikkakunta: Päijät-Häme
|
Äkkiä tarkastamaan jäähdytysnesteen määrä, ja jos on päässyt vajumaan niin ilmaus!
2x C5HDi Break erikoppaset, 2x Xantia Bk 19TD Aut & 2.0HDi, 3x BX 19 TZi Vaninaihio (2xAut), BX Van 18TD, BX4WD Break, BX Van D projekt, InvaBX 16TRS Aut; 3x2CV6. 2xVisa14TRS; XM 2,5TD Break; BX 18TD Break Aut + BX Van D Aut+XM 2,5TD BK
|
|
|
|
 |
mph
|
Viestin otsikko: Re: Xantia 1,8 -99 Lähetetty: 08.11.2014 10:48 |
Viestit: 37
|
Moi Ja juu niin kuin Kaapelimies virkkoi, lisää nestettä niin eiköhän lämpö palaa kabiiniin. M
|
|
|
|
 |
ealab
|
Viestin otsikko: Re: Xantia 1,8 -99 Lähetetty: 08.11.2014 15:39 |
Viestit: 4467 Paikkakunta: Paimio
|
Nestevaje selviääkin paisuntasäiliöön kurkkaamalla, tai noista letkuista, jos kylmiä, neste ei kierrä.
|
|
|
|
 |
ozzjap
|
Viestin otsikko: Re: Xantia 1,8 -99 Lähetetty: 08.11.2014 17:07 |
Viestit: 13
|
Huh, huh.joopa joo. Nesteethän ne vähissä oli. Antohan se vihjeitä jo tässä taannoin kun pysäytyksen jälkeen kohta käänsi virran päälle oli lämpömittari 100. Vaan kun ei aivot antanu käsille käskyä, tarkista nesteet. Vaihdoin viime syksynä termostaatin. panin kuumemman. Kärsiikö näihin laittaa sitä 88 vai oliko 89 astetta. hukkaako nesteet kesähelteellä. Säätäkö lämmönsäädin veden kiertoa kennolla vai ilman kiertoa moottoroidun läpän avulla.
|
|
|
|
 |
Harri126
|
Viestin otsikko: Re: Xantia 1,8 -99 Lähetetty: 09.11.2014 00:49 |
Viestit: 1687 Paikkakunta: Helsinki
|
ozzjap kirjoitti: Huh, huh.joopa joo. Nesteethän ne vähissä oli. Antohan se vihjeitä jo tässä taannoin kun pysäytyksen jälkeen kohta käänsi virran päälle oli lämpömittari 100. Vaan kun ei aivot antanu käsille käskyä, tarkista nesteet. Vaihdoin viime syksynä termostaatin. panin kuumemman. Kärsiikö näihin laittaa sitä 88 vai oliko 89 astetta. hukkaako nesteet kesähelteellä. Säätäkö lämmönsäädin veden kiertoa kennolla vai ilman kiertoa moottoroidun läpän avulla. Vesi kiertää koko ajan kennossa.
-05 Citroen C5 2.0i 16V Break Aut -89 C25 Matkailuvehje -82 MB 500SEC -92 MB SL500 -63 VW Karmann Ghia -97 Honda VF 750 Magna
Entiset -98 Citroen Xantia 2.0i 16V Break Aut -93 Citroën Xantia 2.0i VSX Aut
|
|
|
|
 |
Esa66
|
Viestin otsikko: Re: Xantia 1,8 -99 Lähetetty: 09.11.2014 02:01 |
Viestit: 2155 Paikkakunta: Kerava
|
|
|
|
 |
Les Excentriques
|
Viestin otsikko: Re: Xantia 1,8 -99 Lähetetty: 09.11.2014 11:28 |
Viestit: 1557 Paikkakunta: Tampere
|
Esa66 kirjoitti: Kuka kertoo totuuden? Vielä jonain päivänä henki valkoisen pilven muodossa kertoo sen.
Kommenttini sisältävät henkilökohtaisiin kokemuksiini ja yleiseen elämänkatsomukseeni perustuvaa tietoa, josta johtuen virheiden mahdollisuus ei ole poissuljettu, joskin kokonaisuuden huomioiden vähäinen.
|
|
|
|
 |
idefix
|
Viestin otsikko: Re: Xantia 1,8 -99 Lähetetty: 09.11.2014 20:29 |
Viestit: 1219 Paikkakunta: Ulvila
|
Les Excentriques kirjoitti: Esa66 kirjoitti: Kuka kertoo totuuden? Vielä jonain päivänä henki valkoisen pilven muodossa kertoo sen. Tarkoitatko kuuluisaa pullonhenkeä ?
|
|
|
|
 |
Les Excentriques
|
Viestin otsikko: Re: Xantia 1,8 -99 Lähetetty: 10.11.2014 12:03 |
Viestit: 1557 Paikkakunta: Tampere
|
idefix kirjoitti: Les Excentriques kirjoitti: Esa66 kirjoitti: Kuka kertoo totuuden? Vielä jonain päivänä henki valkoisen pilven muodossa kertoo sen. Tarkoitatko kuuluisaa pullonhenkeä ? Se riippuu siitä, onko havainnoijan uskonnollisen vakaumuksen perusteena Raamattu, Koraani, Tuhat ja yksi yötä vai Alkon tuoteluettelo.
Kommenttini sisältävät henkilökohtaisiin kokemuksiini ja yleiseen elämänkatsomukseeni perustuvaa tietoa, josta johtuen virheiden mahdollisuus ei ole poissuljettu, joskin kokonaisuuden huomioiden vähäinen.
|
|
|
|
 |
pökkelö
|
Viestin otsikko: Re: Xantia 1,8 -99 Lähetetty: 15.11.2014 17:06 |
Viestit: 182
|
Vastaava kulkine huollon alla. 1.8 16 v-99. polttoaine suodattimen liittimet ? Miten aukaistaan ehjänä ? Oletin löytäväni painettavat pikaliittimet. En ymmärrä miten se avataan ehjänä. Yksi vaihtoehto on tietysti laittaa letkukiristimillä kiinni, mutta teiltä löytynee varmaan oikea oppinen tapa vaihtaa ko. suodatin ? Kiitos avusta !
|
|
|
|
 |
kokemjne
|
Viestin otsikko: Re: Xantia 1,8 -99 Lähetetty: 15.11.2014 17:26 |
Viestit: 4693 Paikkakunta: 05460 Hyvinkää
|
kun putsaat sen putsarin liitäntöjä , niin huomaat niissä liittimissä ihan selvästi semmoset painettavat kohdat - paina niistä yhtäaikaa liittimen molemmilta puolilta ja vedä kevyesti rööriä samalla . asennettaessä ei tarvii painella ,mutta kun tökätä putki kiinni , mutta kuitenkin varmistaen ,että tulee kunnolla väsättyä
|
|
|
|
 |
pökkelö
|
Viestin otsikko: Re: Xantia 1,8 -99 Lähetetty: 15.11.2014 18:15 |
Viestit: 182
|
Putsattu on hyvin, mutta oletinkin niissä olevan sellaiset painettavat pikaliittimet, vaan ei ollut. Siksi esitinkin kysymyksen. Uusi suodatin on varustettu klunnseilla , jonka taakse pikakiinnittimet lukittuvat.
|
|
|
|
 |
olli__o
|
Viestin otsikko: Re: Xantia 1,8 -99 Lähetetty: 15.11.2014 18:47 |
Viestit: 5124
|
Osassa päitä on selkeämmin paikat, joista painetaan, osassa ei juuri erotu kuoren alta, mutta kai siinä jotkut liittimet pullistuu letkun päissä? (ellei ole jonkun muun auton suodatinta laitettu suoraan letkuihin?) yksi malli on vaikka tuollainen  Ja tuosta "napista" painetaan eikä nosteta, vaikka kuvassa toista lukee, eikä pikaliitintä ainakaan kannata irroittaa letkusta, vaikka sekin vaihtoehto kuvassa on esitetty...
|
|
|
|
 |
ealab
|
Viestin otsikko: Re: Xantia 1,8 -99 Lähetetty: 15.11.2014 20:20 |
Viestit: 4467 Paikkakunta: Paimio
|
Avautuu paaljon helpommin, kun laskee ensin paineet pois, vaikkapa koneen päältä, letkuklemmarin...joka on jo joskus vaihdettu vuodon takia..
|
|
|
|
 |
pökkelö
|
Viestin otsikko: Re: Xantia 1,8 -99 Lähetetty: 16.11.2014 01:24 |
Viestit: 182
|
Kiitos Ollille kuvasta. Juuri tuon kaltainen. En silti sormin, ruuvimeisselillä ja pihdeillä painaen saanut sitä painumaan ja irtoamaan. Pihdin kärjellä uloskampeamalla se rengas tuli pois ja sain polttoaine suodattimen vaihdettua. Paljon saatiin aikaan. Syys huolto ja vähän remppaa.
Kysyisin vielä. Puskuri oli irti, kun siihen oli osunut vetokoukku. Korjattiin puskuria ja sumuvalojen alakiinnike joka oli rikkoutunut. Saatiin kaikki takaisin paikalleen, mutta äänitorvi ja sumuvalo ei enää toiminut. Sumuvalon merkkivalot kojetaulussa paloi. Sähköliitin näytti olevan kiunnolla kiinnoi, joten missä vIka ?
|
|
|
|
 |
pökkelö
|
Viestin otsikko: Re: Xantia 1,8 -99 Lähetetty: 29.11.2014 22:46 |
Viestit: 182
|
Sieltä vasemmalta alhaalta vika löytyi liittimestä. Puskuri pois ja liittimen täydellinen puhdistus kaikesta liasta ja ruosteesta. Piti purkaa liitin, jotta sai kaiken puhdistettua, sekä hieman puristella tiukemmaksi. Nyt palaa sumuvalot ja tööttikin toimii.
|
|
|
|
 |
|
|