Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 1/1 [ 7 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Kuinka vaikeaa voi olla Xsaran käynnistäminen !?!
ViestiLähetetty: 06.10.2012 17:57 

Viestit: 8
Heips,

Xsara 99 1.8 16v

Sai vesipesun ja lakkas toimimasta, kuivui alkoi toimia, mittarit oli menneet ympäri sai aika monta akku resettiä virrat päällä ennenkuin mittarit tokeni,
samaan aikaan tehty pakoputken uudelleen asennus etuosan käyrään (vanha ei ollut kunnolla tiivis). Tämän jälkeen auto ei ole käynyt, lupailee joskus vähän.

Vaihdettu sytkä ja kokeiltu toisella eculla ja käynnistyksen estolla,mutta ei apua.
Otettu kaikki suuttimet irti ja startailtu sieltä sykkii bensa sumua nätisti joka suuttimesta.
Otettu sytkähärveli kannesta irti heitetty nurinpäin ja tulpat kiinni ja ja maadoitukset, nätisti kipinöi kaikki.

Sitten yritetty pruutata imusarjaan bensaa, starttisprayta, yn muuta palavaa (ilman polttoaine syöttön ohjausta (liittimet irti))
Välillä pörähtelee vähän mutta ei oikein mitään selkeetä muutosta.

Tosin kerran auton sai käymään hetken aikaa tyjäkäyntiä kun lennossa startin aikana irroitti rusikuventtiilien piuhoja ja tökki takas, mutta auto sammui heti kun tarjos vähänkin kaasua ja toiste sitä ei ole saatu käyntiin.

Siis nyt on ajatukset ihan kadoksissa, en pysty edes jakamaan vikaa onko se sytkässä vai bensapuolessa.

Liittimiä käyty läpi isoja ja pieniä.Mittailtu maadoituksia mutta ei mitään kummepaa löydetty.
Tosin virtaa menee akun miinuksesta auton kanteen 1.5A käynnistyksen aikana kun tekee lisämaadoituksen ampeerimittarin kanssa
mutta oomisesti vastus on silti lähes nolla, vertailtu toisen xsaran kanssa, samanlainen ilmiö, enkä tiedä mikä se oiken on mutta ilmeisesti normaalia kummiskin.

Tuleeko mitään ajatuksia miten voisin edes jollain tavalla jakaa vikaa jommalle kummalle puolelle.
Pitäisikö esim ruiskuauto saada esim jotenkin käyntii starttispraylla, kun ottaa sen omat suuttimet pois käytöstä (siis piuhat irti)
Että tietäis toimiiko edes sytkä puoli kun on kiinni.

mitkä kaikki anturit täytyy toimia että moottorilla on edes jonkin sortin mahdollisuuksia lupailla kunnolla,
eli mihin keskittyä ja mitkä voi unohtaa tässä vielä vaiheessa.

Nyt tarvis edetä jotenkin suunnitelmallisesti ja eristää vika jommalle kummalle puolelle tekemällä jotain älykästä,kun vaan keksis mitä.
-Käynnistyksen estovalo ei pala ja tosiaan lupailee satunnaisesti.
Joskus lämmitin auton lohkolämppärillä kuumaksi tilanne huononi eikä edes lupaillu enään ollenkaan.

Ajatuksia plees. :(

Kiitos
Jari


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Kuinka vaikeaa voi olla Xsaran käynnistäminen !?!
ViestiLähetetty: 06.10.2012 18:23 

Viestit: 171
Paikkakunta: Eurajoki
puhdista ja kuivaa kampiakselin asentotunnistin mittaa anturi yleismittarilla että 1-2 navasta näkyy ainakin 200 ohm vastus
puhdista map anturin liitin.
iso pyöreä runkoliitin ruiskun johtosarjassa, puhdista paineilmalla ja voitele wd40:llä
jos tulpat märät vaihda ne


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Kuinka vaikeaa voi olla Xsaran käynnistäminen !?!
ViestiLähetetty: 06.10.2012 20:08 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2644
Paikkakunta: Päijät-Häme
Kuivasithan sytytystulppakaivot samalla kun puolakansi oli irti?



2x C5HDi Break erikoppaset, 2x Xantia Bk 19TD Aut & 2.0HDi, 3x BX 19 TZi Vaninaihio (2xAut), BX Van 18TD, BX4WD Break, BX Van D projekt, InvaBX 16TRS Aut; 3x2CV6. 2xVisa14TRS; XM 2,5TD Break; BX 18TD Break Aut + BX Van D Aut+XM 2,5TD BK
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Kuinka vaikeaa voi olla Xsaran käynnistäminen !?!
ViestiLähetetty: 07.10.2012 00:22 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2821

Profiili ICQ
Onhan tolle tullut painetta annettua mutta ei sähkölaitteille. Hyvin vörkkii...


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Kuinka vaikeaa voi olla Xsaran käynnistäminen !?!
ViestiLähetetty: 15.11.2014 00:03 

Viestit: 8
Pistetään tähän ikuvanhaan aiheeseen vielä ratkaisu ongelmaan.

Eli Kat oli mennyt tukkoon, eikä läpäissyt pakokaasuja enään missään muodossa.
Vika selvisi vahingossa kun kerran pakosarja ei ollut kunnolla kiinni testin aikana ja auto hörähti samantien käyntiin.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Kuinka vaikeaa voi olla Xsaran käynnistäminen !?!
ViestiLähetetty: 15.11.2014 10:18 

Viestit: 4467
Paikkakunta: Paimio
Maadoitusten vastusmittaus ei paljon kerro. Tuo 1,5A kertoo maadoitusten huonosta johtavuudesta, jännitehäviöistä. Niistä on ollut jo paljon juttua. Koeta etsiä ja laita paikat peruskuntoon. Vastus voi olla pienikin, mutta kulkeva isompi virta saa kyllä häviöitä aikaiseksi. Nämä häviöt ovat sitten pois moottorin maadoituksista, antureilta, jotka ei siten annakaan siistä tietoa, boxille. Eli Kat? Eli Wallach? :)


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Kuinka vaikeaa voi olla Xsaran käynnistäminen !?!
ViestiLähetetty: 15.11.2014 11:15 

Viestit: 2699
poikkis kirjoitti:
Pistetään tähän ikuvanhaan aiheeseen vielä ratkaisu ongelmaan.

Eli Kat oli mennyt tukkoon, eikä läpäissyt pakokaasuja enään missään muodossa.
Vika selvisi vahingossa kun kerran pakosarja ei ollut kunnolla kiinni testin aikana ja auto hörähti samantien käyntiin.


Kas, kun en ennemmin ollut huomannut tätä ketjua lukea. Kait tuo Xsara ei sitten vaan kiinnostanut. Nyt luin alusta saakka tämän kertomuksen ja tuttuja piirteitä paljon. Aattelinkin laittaa linkin vihjeeksi tähän viestiketjuun, jossa samantyyppinen vika 1,9 BX Breakissa, kunnes asiansa osaava korjaamo sitten vian löysi.

No, laitoin tuon linkin kuitenkin.



Tavallinen terve järki ei ole erityisen tavallista.
Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/1 [ 7 viestiä ] 


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 6 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: