Suhteellisen uusi tuttavauus tämä kolmossarjan C5 muutenkin. Auki pysymisestä tuli mieleen auki saaminen eli ensimmäinen ongelma oli konepellin avaaminen joka johtui tuulihaan toimimattomuudesta. Vaijerilla tämäkin oli pitänyt toteuttaa. No sehän oli ruostunut tai muuten vaan jumittunut

Edellisessä mallissa oli mekaaninen tuulihaka jonka sai avattua takuuvarmasti ja kaasujouset jotka piti konepellin ylhäällä vaikka pilkkopimeässä. Nyt molemmat ominaisuudet karsittu.
Veholle pikahuoltoon ja uusi vaijeri-kahvasysteemi paikoillaan vartissa. On kuulemma muotoiltu kahvapuoli uusikisi siten ettei vesi/kura pääse sinne vaijeriin niin helposti. Anskattoo onko huonosta parempi, kuitenkin ihmetyttää että näinkin yksinkertainen toimenpide kuin tuulihaan avaaminen on pitänyt toteuttaa niin hankalasti ja riskialttiisti.
