Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 1/1 [ 6 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Hammastangon säätö
ViestiLähetetty: 21.11.2014 20:44 

Viestit: 624
Katsastus lähestyy ja tutkiessani ohjausniveliä niin löytyi pieni välys hammastangon päästä ja kyselisinkin nyt viisaammilta onko axun hammastankon ohjausvälys säädettävissä, toki varaosa-autosta kun irroitan koko hammastangon niin sen kokonaan purkamalla asia kyllä selviäisi mutta jos näin löytyisi oikotie onneen.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Hammastangon säätö
ViestiLähetetty: 21.11.2014 23:41 

Viestit: 1219
Paikkakunta: Ulvila
Itse hammastangossa ei kyllä ole säätöä missään autossa. Raidetangot jotka joko sisä tai ulkopäästään ovat välyksellisiä voidaan uusia. Menneet ovat ne ajat jolloin simpukkaa kiristämällä voitiin asioihin vaikuttaa. Kaikissa ns: nykyautoissa ax ym ym hammastangon kuluneisuudesta johtuva valys eittämättä johtaa koko hammastangon uusintaan. Ohjausvaihdetta voi uusia, sekä raidetankojen päitä joissa se välys useimmiten onkin. Kannattanee ensin tarkistaa em seikat.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Hammastangon säätö
ViestiLähetetty: 22.11.2014 00:26 

Viestit: 624
Kiitos vastauksestasi! Olen aikoinani simpukka ohjauksia säätänyt ja netistä löysin audin hammastangon säätömahdollisuuden niin ajattelin et josko axunkin olisi säädettävissä, no otin varaosa-autosta irti hammastangon ja pääsen huomenna vaihtopuuhiin ja vaikka en löytänytkään raidetangon kummastakaan päästä välyksiä niin saan ne tarkemmin irtonaisina tarkastettua ja siitä hyvä kun uusiakin osia on valmiina.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Hammastangon säätö
ViestiLähetetty: 22.11.2014 09:41 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1940
Paikkakunta: Helsinki
idefix kirjoitti:
Kaikissa ns: nykyautoissa ax ym ym hammastangon kuluneisuudesta johtuva valys eittämättä johtaa koko hammastangon uusintaan.

Esityisesti Megane / Scenic II ovat tästä surullisen kuuluisia. Niissä pelkääjän puoleinen hammastangon muovinen päätypusla kulahtaa ennemmin tahi myöhemmin ja korjauksessa puhutaan n. 800€ laskusta töineen :shock: Ja tuo tapauksesta riippuen sitten kestää 50tkm tai 150tkm, todella harva pääsee juurikaan pidemmälle. Tosin nyt on jossain Puolan nurkilla joku DIY-kaveri kuulemma ruvennut tekemään noita puslia itse ja myykin niitä melko edullisesti. Kaiken lisäksi tuo pusla olisi jopa vaihdettavissa paikallaan, pelkän raidetangon sisäpään irroituksella, mutta oma Rellu-historiani päättyi jo joku aikaa sitten. Eka Megu II meni kiertoon kun siihen ko. vika paukkasi päälle, sittemmin Scenic II vaihdoin tuon(kin) kun autoa oli tarkoitus pitää vielä monta vuotta, vaan sitten osuikin allekirjoituksen Citroën kohille ;)



Citroën Berlingo 1.5BlueHDi 130 Shine XL -20
Weinsberg CaraOne 550 UK -24
Suzuki GSF1250SA GT Bandit -08
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Hammastangon säätö
ViestiLähetetty: 22.11.2014 15:33 

Viestit: 461
Paikkakunta: Tuusula
Asiasta löytyy juttua paljon aikaisemmilta ajanjaksoilta. Laita hakuun avaisanaksi hammastanko ja käyttäjätunnus vaikka roplaaja. Idea minun viritykseen lähti Kokelta ja on pelittänyt hyvin.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Hammastangon säätö
ViestiLähetetty: 22.11.2014 23:31 

Viestit: 624
Kiitos vinkeistä!


Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/1 [ 6 viestiä ] 


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 7 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: