Kiitoksia HiTecille kommentista, arvelinkin ettei tämä aihe herätä laajempaa mielenkiintoa patongissa.
Tuo EDC on siis "oikeasti" tämä
GETRAG PowerShift Transmission 6DCT250, jota löytyy ilmeisesti Fordeista B-Max, Ecosport ja Fiesta, Renaulteista Clio, Megane ja Scenic sekä suomalaisille erittäin tutusta Qoros 3:sta.
Laatikko on ollut saatavilla vuodesta 2010 saakka, mutta yllättävän hiljaista on internetissä ollut. Muutamilla on ollut ongelmia epätasaisten vaihtojen kanssa, mitkä on saatu huollossa kuriin ohjelmistopäivityksillä. Ulkomaisilla foorumeilla on taas oltu huolissaan vaihteiston ylikuumentumisesta ruuhkassa ryömitettäessä, mutta täällä Itä-Suomessa ei kunnon ruuhkia koskaan ole (Kuopion "ruuhka" kestää max 30min aamulla ja iltapäivällä), joten tuskin tuokaan ongelma on.
Tosin eikös kaikki 2010-luvun henkilöautot ole mitoitettu tehtaalla kestämään korkeintaan viisi vuotta ja 200 000km, joten kai tuollaisella EDC:llä sen pääsee? Sen jälkeen auto paaliin ja uusi tilalle. (Huomatkaa aiemmassa linkissä tekniset tiedot: "
Transmission oil: fill for life; 1.7 liters")
