Käteistä nostamaan automaatille. Ei onnistu-sirua ei voi lukea. Ja sama kaupan kassalla-eipä toiminut sielläkään. Aamulla toimi kyllä ja saldokin on plussan puolella. Huomenna sitten soitto pankkiin ja asiaa selvittämään. Ihan ajattelin vaan kysäistä, onko tuollainen "kortin käytös" yleistä. Omalla kohdalla on ainakin ensimmäinen kerta. Joskus on joutunut sirua pyyhkäisemään ja asia on sillä kuitattu. Nyt ei auttanut
"Boss makes a dollar, I make a dime. That's why I poop on company time" (Karl Marx)
Ralle
Viestin otsikko: Re: Sirua ei voitu lukea!
Lähetetty: 17.12.2014 20:18
Pyyhi vaikka käsin sitä sirua ja jo toimii. Ei ole mikään outo juttu
Edittiä: Olitkin jo näköjään kokeillu....
kaselin
Lähetetty: 17.12.2014 20:33
Harmittavan yleistä ,mutta useimmiten vikalukijassa vanha likainen romu.
Itse itselleni vastaten jatkuu tarina tää. Tänään aamulla tankkasin -> kortti toimi. Nostin OP:n automaatista käteistä -> toimi. Mahtoiko CM-OP -välillä olla tiedonsiirtohäiriö? Häiriö kun esiintyi vain yhdessä rakennuksessa. Mitä opimme tästä: kyllä jonkun verran pitäisi olla aina käteistä mukana
"Boss makes a dollar, I make a dime. That's why I poop on company time" (Karl Marx)
Teuski
Lähetetty: 18.12.2014 08:50
Mulla on sirukortti lompakossa perstaskussa, ei ne paljoa yli vuotta siellä kestä...
-=Citroën - Yhtä mukava kuin hyvä nojatuoli. Mutta parempi ajaa.=- -=C-Crosser 2.2HDi '07|C4 Cactus BlueHDi100 ETG '16=-
HiTec
Lähetetty: 18.12.2014 09:41
Teuski kirjoitti:
Mulla on sirukortti lompakossa perstaskussa, ei ne paljoa yli vuotta siellä kestä...
Aika yleinen juttu, siru kun ei ihan hirveästi tykkää taittelusta - ja sitten joku Mastercardin korttikin on parhaimmillaan 3-4v muka voimassa
Entiset -98 Citroen Xantia 2.0i 16V Break Aut -93 Citroën Xantia 2.0i VSX Aut
ealab
Lähetetty: 23.12.2014 09:44
Olisiko mahdollista pitää kortteja muualla, kuin perstaskussa taittumassa. Vaikkapa erillisessä korttikotelossa. Olisi siten myös "munat eri koreissa".
C4_robotti
Lähetetty: 23.12.2014 09:45
Ja tietysti tuon kortin tilaamisen jälkeen vanha kortti on pelannut ilman mitään häiriöitä No, se musta kortti ängriböödin kuvalla olikin aika ruma. Vaikka aluksi se(kin) tuntui hyvältä idealta. Noita korttikoteloita taidan jatkossa käyttää itsekin
Aakku
Lähetetty: 23.12.2014 09:53
Mulla on kaksi VISA Debit/Credit korttia. Eri pankeista kumpikin. Ei täällä kotomaassa niin nuukaa ole, mutta ulkomailla liikuttaessa en oikein viitsi yhden kortin varassa liikkua.
Citroën 2CV AZ Berline -56
Harri126
Lähetetty: 23.12.2014 13:47
Minulla on kotelo kuudella kortille. Helppo maksaa Lidlin kassalla, kun voi lämätä kotelolla lukijaa. Vaan nytpä täytyykin kietoa koko härpätin alumiiniteipillä, ovat suuressa maailmassa keksineet ryhtyä lukemaan noita kortteja vaatteiden läpi.
Entiset -98 Citroen Xantia 2.0i 16V Break Aut -93 Citroën Xantia 2.0i VSX Aut
Cikatti
Lähetetty: 27.12.2014 03:42
Juu ei etäluettavalle.
Mun kortit ovat olleet jo 7 vuotta teräksisessä kuoressa ja hyvin säilyvät. VISAn sanon irti maanantaina koska sen luotettavuus on notkahtanut pahemman kerran. En aio ottaa takaisin.
Honda Valkyrie F6C, Plymouth Fury Custom Suburban ja Pontiac Firebird Trans Am.
Aakku
Lähetetty: 27.12.2014 09:33
Cikatti kirjoitti:
Juu ei etäluettavalle.
Mun kortit ovat olleet jo 7 vuotta teräksisessä kuoressa ja hyvin säilyvät. VISAn sanon irti maanantaina koska sen luotettavuus on notkahtanut pahemman kerran. En aio ottaa takaisin.
Mikä vika etäluettavissa korteissa on? Mikäs VISA:n lutettavuudessa sitten on ongelmana? Mikä tilalle?
Citroën 2CV AZ Berline -56
ealab
Lähetetty: 27.12.2014 09:37
Kertoisitko lisää VISAsta, . Etäluettavat, miten etäältä nappaavat, jotta ei ihan ohi kävellessä.....on kuulemma jo kehittynyt riskejä.
Eikä nuokaan ole ihan niitä tuoreimpia caseja, kuinka luottokorttinumerot levällään asioista tietämättömät ihmiset loppuen lopuksi kulkevatkaan näiden uusien NFC-luottokorttiensa kanssa
Onko eurooppalaisista korteista tullut jo ilmoituksia väärinkäytöksistä? Etäluettavia korttejahan on käytössä koko Euroopassa. Itselläni ei moista ominaisuutta ole kortissa, joten joudun näpyttelemään kaupan kassalla tunnusluvun muiden katseiden alla.
Et voi kirjoittaa uusia viestejä Et voi vastata viestiketjuihin Et voi muokata omia viestejäsi Et voi poistaa omia vestejäsi Et voi lähettää liitetiedostoja.