Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]

Sivu 2/2 [ 31 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Re: XM muutti meille ... melkein
ViestiLähetetty: 11.08.2009 23:58 
Käyttäjän avatar

T.mupez: pari iltaa siinä taisi kaikkinensa mennä, tein sitä hiontaa varten paksuhkosta vanerista pulikan, joka sopi keskiön ja reunuksen väliin, tuli kerralla se väli hiotua...

sorvilla ehkä sen saisi tehtyä, jos on hyvä terä ja saa vanteen niin suoraan, että ohuen siivun saa pois vaan pinnasta, mutta tarkkana saa olla keskiön ja reunojen kanssa.

mutta aikaa ei siinä välttämättä säästyisi ;)

CX 25 TRD Turbo2 Break "TummaTRD", CX 25 GTI Turbo2, XM V6 "MustaKuukka", MG ZS Luxury -22
Varalla: CX 25 Break "UA2", CX 25 GTI Turbo2, CX 25 TRD Turbo2 Break "UA"
Veturi: Discovery2
Poissa

ViestiLähetetty: 12.08.2009 01:25 
Käyttäjän avatar

T. Mupez, älä viitti hinkata niitä vanteita. Heitä ne helvettiin, mä järkkään sulle paremmat ihan käden käänteessä. Oikeasti ne sun vanteet oli ihan helvetin hirveet. Älä hiero koska tiedän että sun aika ei riitä tuohon. Kuskaa ne sulattoon, hyi helvetti.

CXTB2, laitoitko päälle acryl vai polyurethane lakan?

Honda Valkyrie F6C, Plymouth Fury Custom Suburban ja Pontiac Firebird Trans Am.
Poissa

ViestiLähetetty: 12.08.2009 06:50 
Käyttäjän avatar

Cikatti: siis _en_ laittanut mitään lakkaa päälle, kun ei pysy alumiinissa kunnolla... kiilloitus ja vahaus vain.

CX 25 TRD Turbo2 Break "TummaTRD", CX 25 GTI Turbo2, XM V6 "MustaKuukka", MG ZS Luxury -22
Varalla: CX 25 Break "UA2", CX 25 GTI Turbo2, CX 25 TRD Turbo2 Break "UA"
Veturi: Discovery2
Poissa

ViestiLähetetty: 12.08.2009 08:35 

Cikatti kirjoitti:
T. Mupez, älä viitti hinkata niitä vanteita. Heitä ne helvettiin, mä järkkään sulle paremmat ihan käden käänteessä. Oikeasti ne sun vanteet oli ihan helvetin hirveet. Älä hiero koska tiedän että sun aika ei riitä tuohon. Kuskaa ne sulattoon, hyi helvetti.

Emmä niitä ole vielä alkamassa hinkata, joskus hamassa tulevaisuudessa - ehkä. Jos tulee ehjät vastaan puoli-ilmaiseksi niin sitten voi ostaakin ;)

'91 XM V6 A Berline / RP 5135 / Vert Triton (ERT)
Poissa

ViestiLähetetty: 13.08.2009 01:00 
Käyttäjän avatar

joo tänks CXTB2... Muuten kiillotettun alun pitää Sinol kiiltavänä, kumma juttu mutta denaturoitu viina toimii. Polyuretaani pysyy alussa acryliä paremmin muttei sekään jne.

Alumiinin loppukiillotukseen maitohappo on loistavaa, voin suositella. Tämäkin idea tuli VMPK-foorumilta ja sitä saa hyvin varustelluista varaosaliikeistä tai jopa apteekista. Kirkas, lievän hapokas klähmäinen geeli. Levitys pienelle alueelle ja perään hink hink, tulee peilijälkeä :D
Olen itse testannut museopyöräni laturin koppaan joka oli kauhtunutta alumiinia.

Honda Valkyrie F6C, Plymouth Fury Custom Suburban ja Pontiac Firebird Trans Am.
Poissa

ViestiLähetetty: 13.08.2009 16:33 
Käyttäjän avatar

Cikatti kirjoitti:
joo tänks CXTB2... Muuten kiillotettun alun pitää Sinol kiiltavänä, kumma juttu mutta denaturoitu viina toimii. Polyuretaani pysyy alussa acryliä paremmin muttei sekään jne.

Alumiinin loppukiillotukseen maitohappo on loistavaa, voin suositella. Tämäkin idea tuli VMPK-foorumilta ja sitä saa hyvin varustelluista varaosaliikeistä tai jopa apteekista. Kirkas, lievän hapokas klähmäinen geeli. Levitys pienelle alueelle ja perään hink hink, tulee peilijälkeä :D
Olen itse testannut museopyöräni laturin koppaan joka oli kauhtunutta alumiinia.

Oho näinkö tosiaan on? Uutta tietoa miullekin - ja juuri kun olen hinkannut nuo samanmoiset Y3-Quukkelin aluvanteet ihan perinteisesti eli kromitahnalla sekä ollut tyytyväinen tulokseen :o
Likaantuu ne ajossa kuitenkin...

"Se mikä on määrätty tapahtuvaksi, tapahtuu. . . tai ehkei tapahdukaan."
Poissa

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 2/2 [ 31 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2