Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]

Sivu 1/1 [ 3 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: C5 V6 -06 pallot
ViestiLähetetty: 28.12.2014 13:50 

Profiili WWW
Tästä varmaan jostain pitkässä ketjussa saattaa juttua jo olla, mutta nyt pikainen kysymys että kun olen kyllästynyt varsinkin tuohon takapään töksäyttelyyn ja autolla on jo ajettu 96tkm niin olisi varmaan syytä vaihtaa pallot. Kokemuksia tässä kyselen että ootteko laittaneet orkkispallot vai sitrosen pallot vai peräti comfortpallot. Mikä on ollut lopputulos ja mitä suosittelet omasta kokemuksestasi et kuulopuheiden perusteella ?

Poissa

Viestin otsikko: Re: C5 V6 -06 pallot
ViestiLähetetty: 28.12.2014 16:00 
Käyttäjän avatar

Profiili WWW
Ainakin ykköskoppainen perus kakslitrainen H3+ muuttui paljon mukavammaksi käytetyillä isompireikäisillä plussattoman palloilla.

-=Citroën - Yhtä mukava kuin hyvä nojatuoli. Mutta parempi ajaa.=-
-=C-Crosser 2.2HDi '07|C4 Cactus BlueHDi100 ETG '16=-
Poissa

Viestin otsikko: Re: C5 V6 -06 pallot
ViestiLähetetty: 28.12.2014 16:38 

Itselläni on tuossa v6 berlinessä vaihdettu kaikki pyöräpallot XM Y4 2.0 palloihin, ja vaimennusreikiä porattu suuremmiksi, muistaakseni takapallosissa 1.1mm, ja etupalloissi 1,3mm ja lisäksi reunat viistetty 3mm terällä. Tämän lisäksi autoa on laskettu n.15-20mm, jolla saadaan ulosjoustoa lisää.

Näillä muutoksilla auto on pehmeämpi ja parempi ajettava kuin vakio palloilla, ei kuitenkaan mikään vaimentamaton lulla ;)

Tuohon etupäähän olen kokeillut myös muitakin palloja, mutta olen aina pallanut noihin XM:n palloihin. Pintapehmeyttä noissa etupalloissa saisi olla enemmän, mutta muuten vaimennus on hyvä. XM V6 etupallot voisi olla hyvä lähtökohta tuohon etupäähän.

Olen myös kokeillut noita ykköskoppaisen H3 etupalloja, mutta ovat mielestäni liian löysät V6 keulalle. Tuo 1100kg etuakselipaino rajoittaa jonkin verran pallo vaihtoehtoja, menee helposti liian löysäksi, eli ei vaimenaa kunnolla pystyliikkeitä, ja keula jää seilaamaan heiton jälkeen.

C5 V6
BX 16 Valve
Poissa

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/1 [ 3 viestiä ]