No niin, vika sitten selvisi kyllä ja vähän yllättävästä paikasta. Otin tänään päivällä ruokatunnin aikana säätimen irti ja huomasin, ettei sinne tule edes kunnolla jännitettä. Itse säädin vaikutti ehjältä ja se on näköjään päivätty vuodelle 2010, joten on jo kertaalleen vaihdettu.
Töiden jälkeen palasin autolle jatkamaan vianetsintää ja päätin aloittaa sulakerasista. Olikin sitten todellinen yllätys vastassa:
https://dl.dropboxusercontent.com/u/55400769/31122014075.jpgNäköjään flektin sulake on kokonaan palanut ja jäljistä päätellen BSM on ilmeisesti ollut ihan ilmiliekeissä hetken aikaa. Ilmeisesti päällä ollut suojamuovi on estänyt hapen saannin, joten pieni tulipalonalku on sammunut itsekseen. Tässä olisi kyllä ollut ainekset ihan isonpaankii paloon.
Nyt BSM on minulla sisällä ja tutkin, että saakohan tästä korjaamalla vielä ehjää. Sen "aivot", eli pieni elektroniikkalevy päädyssä näyttää ehjältä, joten palaneen kohdan saisi ehkä rakenneltua uudelleen. Veikkaan, että tämäkin laitos maksaa sen verran marmoritiskillä, että pääsee kyllä aika hyville palkoille vaikka korjaamisessa menisi enemmänkin aikaa.
Netissä näyttäis olevan kyllä myynnissä noita vaikka kuinka paljon, mutta esimerkiksi seuraavan BSM:n osanumero poikkeaa hieman omastani:
http://www.ebay.com/itm/PEUGEOT-CITROEN-UNDER-BONNET-FUSE-BOX-UNIT-9643498980-00-BSM-B2-T118470002-I-/221634662368?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item339a748fe0Itselläni kun on T118470005 ja tuo kuvassa oleva on T118470002 ja siitä muun muassa näyttäis puuttuvan yksi 30 ampeerinen sulake keskeltä.
Mietiskelin juuri, että saisikohan tuosta riittävästi kuitenkin osia vanhan ehjäämiseen? Hintaan noilla käytetyillä ei välttämättä ole juuri mitään verrattuna uusiin.