Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 1/1 [ 20 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Dyane68
ViestiLähetetty: 24.06.2013 13:40 
Käyttäjän avatar

Viestit: 28
Alkaa olla kyllä kalkkiviivoilla, mutta pistetään nyt tässä vaiheessa jotakin. Dyane -68 425cm2, valmistunut alkuvuodesta -68 ja tuotu alkuvuodesta Suomeen. Sarjanumeron 7284xxx perusteella Ranskassa tehty ja varustettu pohjoiseen tarkoitetulla 12v- järjestelmällä. Sarjanumerot on ilmeisesti jaettu varustelutasoille ja eri versioille aika sekavasti, joten tarkkaa päivämäärää on melko mahdoton esiin kaivaa. Esim 6v kotimarkkinoille tarkoitetut ovat saaneet oman "alueen" sarjanumeroista ja 12v vientimallit (pohjoiseurooppa) omansa. Varustelutasot kuten luxe ja confort ja konetyypit 602, 425 ja 435 ovat saaneet omat numeronsa, eikä ne noudata mitään logiikkaa...ja sitten vielä ne Belgialaiset.

Kyseessä on karvalakkimalli eli confort. Autossa on kuitenkin ehkä ollut tavaratilan välipohja, koska siinä on paikoillaan takakannakkeet. Minulla on ko pelti ja laitan sen paikoilleen, kunhan saan väkerrettyä kiinnitysremmit siihen. Remmitarpeet on jo. Vararengaspukki on omanlaisensa hökötys: se on yhdistetty akkutelineeseen ja kahdesta kohdasta rintapeltiin. Sellainen löytyi muuten yllättävän läheltä (kiitokset Saloon) ja ihan NOS:ia vielä. Autossa on muoviset ovilokerot, joita sai lisävarusteina myös confortiin. Auto on kohtuullisen alkuperäinen, mitä nyt ylimääräinen kultainen Dyane- teksti takaluukussa (tuli vasta nelkkuun) ja vähän ylimääräisiä kromilistoja. Ehkä siinä on jotain muutakin pientä, mutta siitä viis, ei ole erityisiä intohimoja museokatsastuksen suuntaan.

Vielä tarvii tehhä: maalata ovimuovit valkoiseksi, uudet ikkunan ohjaimet ruuvata kiinni, ovitiivisteet vaihtaa, säätää taas ( :roll: )sytkä, tankin täyttöputki tiivistää, lämmönvaihtimen putket vaihtaa huopamalleihin jne.

Leima tuli jo toukokuussa, mutta kytkimen laukeaminen rajoitti ajelua. Nyt sekin on kunnossa.

Kuva
Kuva
Kuva



C5 163 Hdi A, Jumpy -10
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Dyane68
ViestiLähetetty: 24.06.2013 14:46 
Käyttäjän avatar

Viestit: 28
Siis Virttaalle ne kiitokset varapyörätelinneestä ei Saloon . Tai no, mikä ettei: kiitoksia Saloonkin sitten...loman tarpeessa.



C5 163 Hdi A, Jumpy -10
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Dyane68
ViestiLähetetty: 24.06.2013 16:02 
Käyttäjän avatar

Viestit: 3150
Paikkakunta: Korpilahti

Profiili WWW
corone kirjoitti:
Sarjanumeron 7284xxx perusteella Ranskassa tehty ja varustettu pohjoiseen tarkoitetulla 12v- järjestelmällä.

Juu, on aika sekavaa tuo Ranskan meininki ollut tuolloin...

http://dyaneclub.free.fr/?page_id=209
Tuolta kuitenkin jotain tolkkua saattaa saada, niin varusteisiin kuin numerointiin muutenkin. Hauskoja eroavaisuuksia näissä kyllä on, uudempiin verrattuna...

Sillä tämä on alkanut hieman kiinnostaa, kun miulle kulkeentui 7284141 numeroinen Dyane, luultavasti samalla laivalla tullut yksilö kuin siun. Laita vaikka yksityisviestillä omasi valmistenumero, jos julkisesti et halua, ihan vaan mielenkiinnosta sen tietää haluaisin...

Tuolta löytyy muutama kuvatus omastani, hieman on enemmän tainnut viettää ulkoilmassa kuin omasi... :roll:



Dyane 4x4 IE, Sm 2.7, Dyane IE, C8 2.2
Series -LantikanPätkä
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Dyane68
ViestiLähetetty: 24.06.2013 16:23 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1977
Paikkakunta: Espoo
Ilmeisen hieno ja originaali tuo Coronen yksilö? Kuulisin mielelläni lisää sen historiasta ;)



Berlingo 1.9D -04, Xantia V6 Break -00, Xantia 1.8 16v Exclusive Break -00, Xsara 1.6i -00, GS Pallas -77, 2cv6 AK??? -76, 2cv-Super -71, 2cv6 -77, Dyane Super -73, Dyane -68
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Dyane68
ViestiLähetetty: 25.06.2013 17:38 
Käyttäjän avatar

Viestit: 28
Vihdoinkin sain aikaiseksi tavaratilan välipohjan kiinnitysremmien askartelun. Ranskan Dyanepalstalta olen aikaisemmin ohjeita ja kuvia katsellut, mutta tein kuitenkin hieman yksinkertaisemmat. Toimivat ainakin vielä... Seuraavaksi voisi tehdä viimasuojan. Siihenkin löytyy kaava ranskisten palstalta. Kerkesin jo sen tulostaa luonnollisessa koossa, mutta sitten sain alkuperäisenkin (kiitokset Tornioon tällä kertaa). En raaski alkuperäistä käyttää, joten teen kopion.

Kuva

Kuva

Kuva

Verhoilin sisälokarit kokonaan, koska olen kovin perso hiljaisuudelle. Siinä mielessä aika epätoivoinen autovalinta tosin.



C5 163 Hdi A, Jumpy -10
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Dyane68
ViestiLähetetty: 26.06.2013 08:01 
Käyttäjän avatar

Viestit: 3462
Paikkakunta: Vallis Gratiae
Onpa hieno! :)



2CV AZU '61 » 2CV6 '71 » Acadiane Mixta '81
Jousitus on täysin erillinen ja ainutlaatuisen pehmeä, tehden ajon yhtä miellyttäväksi
kuin missä tahansa loistoluokan autossa. (2CV-esite,1956)
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Dyane68
ViestiLähetetty: 26.06.2013 09:16 
Käyttäjän avatar

Viestit: 3150
Paikkakunta: Korpilahti

Profiili WWW
corone kirjoitti:
Autossa on kuitenkin ehkä ollut tavaratilan välipohja, koska siinä on paikoillaan takakannakkeet. Minulla on ko pelti ja laitan sen paikoilleen, kunhan saan väkerrettyä kiinnitysremmit siihen.

Ilmeisesti ne kiinnikkeet on kaikissa Tiinoissa. Siis ne remmien kiinnitysväkäset sisälokasuojissa. Hyvä että nyt tuli tuo kuvallinen esitys välipellin kiinnityksestä, sitäkin on tullut joskus ihmeteltyä että miten se kiinnittää pitäisi. Noita peltejäkin kun pari "löytyi" muutama vuosi sitten edesmenneen harrastajan nurkkia putsatessa. Muistelisin niiden kyllä aika hätäseen uuden kodin löytäneen...

corone kirjoitti:
Vararengaspukki on omanlaisensa hökötys: se on yhdistetty akkutelineeseen ja kahdesta kohdasta rintapeltiin.

Juu, joskus sellaista ihmettelin kun käsiini kulkeutui. Koin vaan sen kovin hankalaksi, mahdollisia isompia huoltotöitä ajatellen, niin en sitten koskaan sitä asentanut ja se matkasi (jonnekin, kun muistaisi?) harrastajalle eteenpäin. Ymmärtääkseni alkupään tuotannossa tuokin ollut, ja ainakin kaverilla olevassa -72 alkuvuodesta valmistetusta tuollainen löytyy. Uudemmissa sitten olikin huomattavasti yksinkertaisempi rakenne, akkuteline omanaan ja vararengasteline vain lokasuojien välissä kiinni...

Nyt kun kuvia vielä uudemman kerran ihmetteli, niin on kyllä todella siisti yksilö. Monet alkuperäisosistakin edelleen tallessa, valonsäätönuppikin omanlaisensa kuten myös vaihdekepin nuppi. Hauskoja, pieniä eroja, on nuo alkupään yksilöt täynnänsä uudempiin verrattuna...

Se mihin sitten eilen huomio kiinnittyi verstaalla, ja sitten katselin noita kuviakin, niin takahattuhyllyn "reunahyllyt" loistavat poissaolollaan. Tuliko ne sitten vasta 70-luvun puolella mukaan, vai olikohan sekin sitten varustetasojuttu..? Omassa -68:ssa ei ole jälkiäkään että siinä ikinä olisi moisia ollut, -74 yksilössä on, kuten myös mainitussa kaverin -72 mallisessa...



Dyane 4x4 IE, Sm 2.7, Dyane IE, C8 2.2
Series -LantikanPätkä
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Dyane68
ViestiLähetetty: 26.06.2013 12:05 
Käyttäjän avatar

Viestit: 28
En tarkoita pellin kiinnikkeitä vaan kannakkeita takaluukun aukon alapuolella:

Kuva

Vaimennin kumit ovat hätäratkaisu paremman puutteessa. Ovat liian matalat. Jossain näin kuvan jostain D-mallin kuminappulasta joka voisi sopia...Olisiko ne hattuhyllyn kannakkeet tulleet kolmannen sivulasin myötä?

Kävin toisen tiinan säilytyspaikassa syöttämässä sääskiä ja samalla evakuoin tämän:

Kuva

Pikaisesti vilkaisin venakopan alle ja yllätyksekseni näkymä oli kuin ajon jäljiltä. Ulkokuori on kuitenkin aika hapettunut.



C5 163 Hdi A, Jumpy -10
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Dyane68
ViestiLähetetty: 26.06.2013 13:26 
Käyttäjän avatar

Viestit: 28
Vielä tästäkin suunnasta:

Kuva



C5 163 Hdi A, Jumpy -10
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Dyane68
ViestiLähetetty: 26.06.2013 15:37 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1114
Uijui kun on hieno. Olisi kiva saada kattavia kuvia konehuoneesta, kabiinista ja takaloosterista. Itsellä samanlainen (ikuisuus)projektina.. Tietäisi sitten että miltä minkäkin pitäisi näyttää. Tosin näillä näkymin oma -68 ei ole tekeillä museorekisteriä ajatellen, mutta kuitennii.



C4 e-HDi 115 Premium ETG6 -15, Dyane -68 (ikurojekti), Mitsu Outlander PHEV 2016
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Dyane68
ViestiLähetetty: 26.06.2013 19:58 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1199
Paikkakunta: Ilmajoki

Profiili WWW
Hieno on.
Vinkkinä että meillä on näille myös oma foorumi. http://www.2cv.fi/forum/index.php


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Dyane68
ViestiLähetetty: 22.10.2014 21:16 
Käyttäjän avatar

Viestit: 28
Kamera oli hukassa muistikortteineen yli vuoden :oops: . Ulkona. Hyvin pelasi edelleen, kun löytyi. Vahva argumentti canon ixusin puolesta :D . Tässä muutama kuva toissa kesän kytkinrempan yhteydestä. Laitoin saman asetelman takaisin, mutta nyt koneen tiivistämisen yhteydessä taidan vaihtaa tämänkin.

Kuva

Kuva



C5 163 Hdi A, Jumpy -10
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Dyane68
ViestiLähetetty: 08.01.2015 20:55 
Käyttäjän avatar

Viestit: 28
NOS-imupakosarja tuli Ranskasta ja Mopo Sportilta Dellorton kaasari höystettynä sopivin suuttimin. Ajattelin vielä, että olisi kai hyvä vaihtaa kurkkukin Solexin tekelettä vastaavaksi (24mm -> 28mm). Ei vaan meinaa osat tulla pois...

Kuva

Kuva

No, onneksi ei ole hoppua. Koneen irroittaminen ei kauheasti puhuttele tallin puolella juuri nyt, koska siellä on pakkasta ihan reilusti. :|

Sohloja jää pari talteen, jos joskus tulee halu kiduttaa itseään alkuperäisellä kaasarilla. Tällä hetkellä haluan nauttia toimivasta harrasteautosta. :mrgreen:



C5 163 Hdi A, Jumpy -10
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Dyane68
ViestiLähetetty: 09.01.2015 19:03 
Käyttäjän avatar

Viestit: 25
Siistin näköinen Dyane.
Tuo Dellorton kaasari höystettynä sopivin suuttimin alkoi kiinnostaa.
Mikä mahtaa tyypiltään ja onko ihan hyllytavaraa Moposportissa?


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Dyane68
ViestiLähetetty: 09.01.2015 20:05 
Käyttäjän avatar

Viestit: 3150
Paikkakunta: Korpilahti

Profiili WWW
2CV6 kirjoitti:
Tuo Dellorton kaasari höystettynä sopivin suuttimin alkoi kiinnostaa.

http://www.2cv.fi/forum/viewtopic.php?f ... f2db24fa0b
Tuolta vähän lisää, kiinnostuneille...



Dyane 4x4 IE, Sm 2.7, Dyane IE, C8 2.2
Series -LantikanPätkä
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Dyane68
ViestiLähetetty: 09.01.2015 20:23 
Käyttäjän avatar

Viestit: 28
Kaasari on tyypiltään FRD 32 (Panda). On nettikaupan valikoimassa, mutta saldo näyttää nyt nollaa. Ostin vimosen. Koska kaasari käy Fiat Pandaan, luulisi niitä saavan vielä. Siellä näyttää olevan samaa kaasaria Relluun pikkuisen erilaisella putsarin kiinnityksillä. Weber-vaihtoehtokin olisi ollut, mutta tämä näytti hieman sopivammalta vanhuskoneeseen. Killan foorumin keskustelussa olevaa lortoa ei kuulemma enää saa lisää, joten, jos jossain vielä kaupitellaan, kannattaa ostaa pois.



C5 163 Hdi A, Jumpy -10
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Dyane68
ViestiLähetetty: 09.01.2015 20:55 
Käyttäjän avatar

Viestit: 25
Kiitos vastauksesta.
Pitänee kevään mittaa kysellä Mopo Sportista.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Dyane68
ViestiLähetetty: 11.01.2015 14:33 
Käyttäjän avatar

Viestit: 28
Hajotin irtosi todella helposti siten, että ensin lämmitin kuumailmapuhaltimella kaasarin runkoa varovaisesti ja sitten suihkutin hajottimeen kylmäsprayta. Neljän millin on silmin nähden aika iso, joten kaipa toimenpide oli ihan, öö, järkevä? Jos tässä touhussa mitään järkeä edes on. :mrgreen:



C5 163 Hdi A, Jumpy -10
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Dyane68
ViestiLähetetty: 01.05.2015 19:31 
Käyttäjän avatar

Viestit: 28
No niin. Otin koneen irti tiivistystöitä, imusarjan ja kaasarin vaihtoa varten. Näyttäisi siltä, että ei kannatakaan ihan kaikkia tiivisteitä vaihtaa. Ns öljynsuodattimen jalasta näyttää valuttavan.

Kuva

Irroituksen yhteydessä löysin syyn resonoinille kaasuttaessa. Kuvassa on paikallaan ollut uustuotantoa oleva moottorin kiinnike ja vanha kiinnike. Uustuotanto on valitettavasti ..skaa.

Kuva



C5 163 Hdi A, Jumpy -10
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Dyane68
ViestiLähetetty: 04.02.2017 00:11 

Viestit: 352
Samanvärinen kuin isäukon vanha jolla tuli pikkutyttönä harjoiteltua jarrujen ropaamista yms. pientä että sen sai 9 vuoden seisokin jälkeen liikenteeseen. Alkuperäinen väri oli kylläkin sininen mutta tämän väriseksi isä sen käsin maalasi. Isäukko sen melkeen 20 vuotta sitten möi pois kun kone olisi vaatinut uutta putkea ynnä mäntää yms. Huohotteli jo kohtuu reippaasti. Parkkiksellahan sen olisi kesäpäivänä rempannut, itsellä ei ollut taitoja ominpäin siihen hommaan niin piti myöntyä myyntiin.


Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/1 [ 20 viestiä ] 


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 0 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: