Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 1/1 [ 16 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: citroen xsara 2.0HDI 01
ViestiLähetetty: 18.05.2013 18:27 

Viestit: 3
mistähän voisi vikaa lähteä etsimään kun mittaristossa palaa sekä abs valo että jarrunesteen merkkivalo. nestettä on tarpeeksi ja abs raksuttaa jarruttaessa. minkälaista arvoa pitäis jarrunesteen tason anturin antaa.
sitten vielä semmonen että mitä releitä ja sulakkeita on moottorin takana olevassa boxissa, oli yksi rele kärähtäny.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: citroen xsara 2.0HDI 01
ViestiLähetetty: 20.05.2013 00:08 

Viestit: 3
eikö kellään ole mitään tietoa mikä vikana :cry:


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: citroen xsara 2.0HDI 01
ViestiLähetetty: 20.05.2013 19:27 
Käyttäjän avatar

Viestit: 7490
Paikkakunta: Taipalsaari
Kärähtikö tuo rele samalla, kun vikavalot syttyivät? Ja minkälaisessa tilanteessa tuo tapahtui?

Ei tuo kyllä oikein ABS-vialta haiskahda ainakaan, jos kerran raksuttelee.



VW Passat B7
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: citroen xsara 2.0HDI 01
ViestiLähetetty: 21.05.2013 00:03 

Viestit: 3
en tiedä milloin palanu rele ja milloin syttynyt vikavalo, kun ostin auton tuommosena oli seisonut reilun vuoden apulaite remmin irrottua koska oli ohjari rulla leikannu kiinni.
releen vaihdoin ei ainakaan vaikuttanut abs valoon eikä möyskään jarru nesteen valoon.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: citroen xsara 2.0HDI 01
ViestiLähetetty: 08.06.2013 11:06 

Viestit: 44
Joko sait ongelman korjattua? Taitaa ne releet ja sulakkeet olla niitä lämppärin lekun sähkövastuksien ohjaukseen liittyviä osia.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: citroen xsara 2.0HDI 01
ViestiLähetetty: 31.12.2014 13:50 

Viestit: 22
Paikkakunta: Joensuu
suomse kirjoitti:
Joko sait ongelman korjattua? Taitaa ne releet ja sulakkeet olla niitä lämppärin lekun sähkövastuksien ohjaukseen liittyviä osia.


Nostellaanpas vanhaa ketjua ylös.

Omasta -01 Xsarasta loppui akku pari viikkoa sitten kun seisoi liian pitkään käyttämättämänä ja akun laitailun ja akun kenkien putsailun jälkeen kun sain auton taas tulille niin ilmoittaa ABS FAULT ja ABS:n ja jarrun vikavalo palaa taulussa koko ajan. ScanMasterilla ei kuitenkaan mitään vikakoodeja löydy, jarrut toimii ja ABS:kin tuntuu rokkaavan kun liukkaalla kävin kokeilemassa.

Voiko olla ABS-anturi rikki eli sopivasti lunta ja jäätä pakkaantunut kehän ympärille ja kun lähdin ajamaan niin rikkoi kehän? Näkeekö millään softalla tarkemmin minkä takia taulussa palaa vikavaloja?



--
Citroën Xsara Exclusive Break 2.0 -01
(Citroën Xantia 1.8i -95, siirtynyt toisiin maisemiin)
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: citroen xsara 2.0HDI 01
ViestiLähetetty: 01.01.2015 07:10 

Viestit: 218
Se kehä on kyllä niin kovaa tavaraa etten ainakaan minä usko. Sen sijaan anturi voi kyllä olla rikki.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: citroen xsara 2.0HDI 01
ViestiLähetetty: 01.01.2015 11:26 

Viestit: 182
Itsellä tuli vastaava ongelma eteen "vikavalo palaa, mutta mitään vikakoodia ei ole" tuollaiseen 03 Picassoon aikoinaan. Se tuli sen jälkeen, kun olin eka saanut mutaiseen rantaan sen kotteron kiinni venekärryn kanssa ja sitten hinattiin se sieltä isommalla pelillä pois renkaat miten sattuu sutien. Tais olla käsijarru päällä ja eturenkaat suti villisti, kun emäntä pumppasi pedaadia pickatsussa, itseni kaasutellessa kuormuria. Vikavalo sammui sitten lopulta ihan silllä, että pidin vaan akkua irti hetken ja laitoin virrat takaisin. Luulin kanssa, että sieltä olisi anturi mennyt, kun oli pyöränkotelotkin ihan täynnä kuraa.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Xsara jarruvika (Oli Re: citroen xsara 2.0HDI 01)
ViestiLähetetty: 06.01.2015 22:05 

Viestit: 22
Paikkakunta: Joensuu
DtiJ kirjoitti:
Se kehä on kyllä niin kovaa tavaraa etten ainakaan minä usko. Sen sijaan anturi voi kyllä olla rikki.


Sen verran tarkennusta tuohon vikaan että kun auton käynnistää niin ABS-valo jää palamaan ja n. 10s kuluttua syttyy myös jarrujen vikavalo piippauksen kera. Onko kenelläkään tarkempaa tietoa mitä tarkastuksia ECU tekee tuon 10 sekunnin aikana? ABS-antureiltahan ei tule pyörimissignaalia kun auto on vielä paikallaan mutta tarkastetaanko anturien olemassaolo eli jos vaikka anturi on sökö tai piuhat poikki niin syttyykö vikavalo?

Akkua pidin irti useamman tunnin mutta se ei auttanut, joten jotain oikeaa vikaa nähtävästi löytyy.



--
Citroën Xsara Exclusive Break 2.0 -01
(Citroën Xantia 1.8i -95, siirtynyt toisiin maisemiin)
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xsara jarruvika (Oli Re: citroen xsara 2.0HDI 01)
ViestiLähetetty: 08.01.2015 07:13 

Viestit: 218
ossi.laakkonen kirjoitti:
jos vaikka anturi on sökö tai piuhat poikki niin syttyykö vikavalo?


Kyllä. Anturin vastusarvo pitäisi olla jotain? Olikohan 1000ohm(?) +/-toleranssi.

Liittimethän noissa on helposti löydettävissä, joista mittaa että täsmääkö kaikkien anturien resistanssit. Jos täsmää niin sitten pyörität renkaita ja mittaat Vac -alueella.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xsara jarruvika (Oli Re: citroen xsara 2.0HDI 01)
ViestiLähetetty: 11.01.2015 16:42 

Viestit: 22
Paikkakunta: Joensuu
DtiJ kirjoitti:
ossi.laakkonen kirjoitti:
jos vaikka anturi on sökö tai piuhat poikki niin syttyykö vikavalo?


Kyllä. Anturin vastusarvo pitäisi olla jotain? Olikohan 1000ohm(?) +/-toleranssi.

Liittimethän noissa on helposti löydettävissä, joista mittaa että täsmääkö kaikkien anturien resistanssit. Jos täsmää niin sitten pyörität renkaita ja mittaat Vac -alueella.


Päivitystä tilanteeseen.
ABS-anturit näyttää n.1,5kohm ja rengasta pyörittäessä tulee jokaisesta vajaan voltin verran AC-jännitettä, joten anturit pitäisi kaiketi olla kunnossa?

Jarrujen merkkivalo palaa olipa nestemäärän anturin johdin avoin tai oikosuljettu, joten anturissa ei kai ole vika tässäkään tapauksessa. Ja tähän varoitusvaloon ei pitäisi vaikuttaa muun kuin tuon nestemäärän anturin.

Olisiko mahdollista että mittaristossa on jotain häikkää, joka aihettaa noiden kahden valon palamisen? Mistähän kannattaisi jatkaa etsintöjä?



--
Citroën Xsara Exclusive Break 2.0 -01
(Citroën Xantia 1.8i -95, siirtynyt toisiin maisemiin)
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: citroen xsara 2.0HDI 01
ViestiLähetetty: 11.01.2015 19:08 

Viestit: 1590
Paikkakunta: Tampere
Quis oliqos kässärin ,erkkivalo vielä erikseen?



C5 1,8 Break -03 Peugeot Expert TD -00 Honda GL1800 -08 edesmenneet 2CV4 -72 2CV6 -82 Peugeot Satelis 500 -08
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: citroen xsara 2.0HDI 01
ViestiLähetetty: 11.01.2015 20:11 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2644
Paikkakunta: Päijät-Häme
Eihän se "jarrunesteen" merkkivalo ole kuitenkin kuluneiden jarrupalojen varoitusvalo?



2x C5HDi Break erikoppaset, 2x Xantia Bk 19TD Aut & 2.0HDi, 3x BX 19 TZi Vaninaihio (2xAut), BX Van 18TD, BX4WD Break, BX Van D projekt, InvaBX 16TRS Aut; 3x2CV6. 2xVisa14TRS; XM 2,5TD Break; BX 18TD Break Aut + BX Van D Aut+XM 2,5TD BK
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: citroen xsara 2.0HDI 01
ViestiLähetetty: 11.01.2015 21:45 

Viestit: 22
Paikkakunta: Joensuu
Kaapelimies kirjoitti:
Eihän se "jarrunesteen" merkkivalo ole kuitenkin kuluneiden jarrupalojen varoitusvalo?


Alla ne merkkivalot, jotka palaa ja Googlen opastuksella annoin itseni ymmärtää ne ABS:n ja jarrunesteen varoitusvaloiksi. Saa korjata jos olen ymmärtänyt väärin.

Ei sattuisi Joensuun seudulla olemaan kellään Lexiaa niin saisi katsottua vähän tarkemmin mitä tuolla auton aivoissa tapahtuu?


Liitteet:
Jarrut.jpg
Jarrut.jpg [ 1.03 KiB | Katsottu 8505 kertaa ]
ABS.jpg
ABS.jpg [ 977 Bittiä | Katsottu 8505 kertaa ]

--
Citroën Xsara Exclusive Break 2.0 -01
(Citroën Xantia 1.8i -95, siirtynyt toisiin maisemiin)
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: citroen xsara 2.0HDI 01
ViestiLähetetty: 12.01.2015 10:10 

Viestit: 424
Paikkakunta: Juuka/Pohjois-Karjala
ei ole leksaa mutta autocom löytyy ja ajelen joensuussa noin 2-3 kertaa viikossa joten voisihan sitä katsoa,tuolla yleensä näkee myös abs viat...


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: citroen xsara 2.0HDI 01 ABS ja jarruvika
ViestiLähetetty: 30.03.2015 21:35 

Viestit: 22
Paikkakunta: Joensuu
Nostellaanpas taas tätä ylös.

Sama vika edelleen ja nyt kun autoa on tutkiskeltu tarkemmin niin vaikuttaisi siltä että mittaristo ei saa yhteyttä ABS-purkkiin ja sen takia tulee vikailmoitus. ABS-purkki on jo kerran vaihdettu ja se toimii niin kuin pitääkin. ABS:ssa ei ole vikakoodeja ja kaapelin kautta se näyttäisi toimivan ok.

Seuraavaksi pitää kai alkaa miettimään mittariston irroitusta ja selvitellä mihin se signaali häviää mittarin ja ABS:n välillä. Onko hyviä ideoita/ohjeita mittarin irroitukseen? Niin ja hyviä ideoita otetaan vastaan vian selvitykseen myös ;)



--
Citroën Xsara Exclusive Break 2.0 -01
(Citroën Xantia 1.8i -95, siirtynyt toisiin maisemiin)
Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/1 [ 16 viestiä ] 


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 3 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: