Duunista lähtiessä äimistelin, että jopas tämä nyt innolla on viikonlopun viettoon lähdössä kun parkkikselta kylmällä koneella perinteisesti puomien ohi pujottelin ykkönen päällä ja antaen mennä sen, minkä kylmällä koneella ilman kaasun painamista kulkee. Vasta kun baanalle päästyäni ekan autojonon pään saavuttaessani polkaisin kytkimen pohjaan huomasin, että kierrokset nous kahteen tonniin. Kun tuosta kahden tonnin kierrosluvusta polkas kaasua nousi tyhjäkäynti kolmeen tonniin. Kun käytti vedon päällä tai muuten jatkoi normaalisti vaihde päällä ajamista ja sen jälkeen polkas kytkimen pohjaan, vakiintui käynti takas kahteen tonniin. Laskettelin vajaan 60 kilsan matkan himaan ja pihalla tutkin, että kaasuvaijeri palautuu kyllä konehuoneen puolilla nollille, mutta kun rullasta pyöräyttää kierroksia jää tyhjäkäynti aaltoilevasti pumppaamaan välille 2000 - 2500 rpm.
Asiantuntijoille varmaan selvä ceissi tämä
