Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 2/3 [ 52 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Re: Hiukkasloukun poistajalle 3000€:n lasku
ViestiLähetetty: 24.01.2015 04:25 
Käyttäjän avatar

Viestit: 3199
Paikkakunta: Tampere
Tampereella on muutama päästömittauksia ottava taho lopettanut dieselmittaukset, kun opelit ovat porsineet kesken mittauksen. Lähinnä ne isuzun 1,7 nakuttimet.



DS 9 E-Tense 4x4 360 Rivoli+ 2022, ZX Br -97 C5 Ber -17 C5 Ber -04 Xa V6 -98 C5 V6 -01 ZX Vlc -93 ZX -94 C5 Brk -02 C5 HDi -10 ZX -95 Cact -14 Xs VTS -00 ZX SP3 94 AX 10E -89 Xa Bk -96 BX -90 C5 -08 Xsa HDi -03 ZX Br -97
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Hiukkasloukun poistajalle 3000€:n lasku
ViestiLähetetty: 24.01.2015 10:14 

Viestit: 1073
Paikkakunta: Turku
Duunipaikan vieressä on katsastusasema ja on se poljenta kyllä aika hullua kuunneltavaa.

Kaverin Saksantuonnista oli mennyt loukku tukkoon. Vissiin se ilman Webastoa käy niin kylmänä talvella ettei hiukkaspoltto käynnisty ollenkaan. Oli pessyt loukun painepesurin kanssa ja nyt vissiin taas pelaa. Tossa vaiheessa kyllä varmasti käy myös mielessä poistaa koko loukku kun uus olis maksanut mansi- ja mustikoita. Optimointi ja dpf-off ei maksa ku sen 500.



Ennen oli Sitikka, nyt vain Väärämmerkkinen Japaninmersu

Assumption is the mother of all fuck ups.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Hiukkasloukun poistajalle 3000€:n lasku
ViestiLähetetty: 24.01.2015 10:16 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1180
Cikatti kirjoitti:
"Uudemmissa autoissa ei edes pysty ryntäyttämään moottoria,vaan kierrosluku(auton seistessä paikallaan) on rajattu noin 2000 kierrokseen.."

No, onko mitään järkeä siinä että katsuri polkee kaasua lattiaa vasten päästömittauksessa? Suurin osa autokuskeista ei tee sitä koko elämänsä aikana liikenteessä kuin muutaman kerran vuosikymmenissä.
Juurikin näin.
Itse en koskaan vie autoa konttorille ilman savumittaustodistusta. Siellä painavat lämän pohjaan ilman rasitusta, jota en mielelläni kuuntele. Jos ehdottaisivat kontrollitarkastusta, niin keskeyttäisin katsastuksen välittömästi.
Ainakin Scudossa on kierrosten rajoitin paikallaan seistessä. Miksi sitä ei voi olla kaikissa uudemmissa PSA:n moottoreilla varustetuissa autoissa?
Mitä tulee tuohon normaaliin revittämiseen, niin kuvaavaa on, että omassa C4:ssä on käyntinopeusmittarin taustavalo yhden kerran käynyt punaisella. Se tapahtui silloin kun vein auton vaihtoautoriviin. Kokeilin vain, jotta toimiiko. Tilalle tullessa uudessa C4:ssä ei ole vielä kahdeksan vuoden aikana käynyt ylikierroksilla. Ei edes päästöjä mitattaessa.



Citroën 2CV AZ Berline -56
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Hiukkasloukun poistajalle 3000€:n lasku
ViestiLähetetty: 24.01.2015 10:34 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1940
Paikkakunta: Helsinki
Cikatti kirjoitti:
Bensamoottorien päästötesti korkeilla kierroksilla on aina ollut tuo 2000 rpm.

No siitä suoraan myös dieselin päästömittaus ja otetaan disuille myös OBD-tarkastus käyttöön = sekä bensa että diesel katsastetaan samalla tavalla? No ei ihan,sillä dieselin palotapahtuma on niin erilainen. Moottori käy suurimman osan ajasta runsaalla ilmaylijäämällä, joka puristetaan korkeaan paineeseen => NOx-arvot pomppaa väkisinkin ilman toimivaa EGR:ää ja vielä senkin jälkeen ne on ihan eri luokkaa kuin bensassa. Eli jos mentäisiin bensan kaltaiseen pakokaasujen analysointiin, pitäisi raja-arvot ainakin olla melkoisen erilaiset :|

Omakohtaisesti tuolle C5:lle osui viime syksynä toka katsastus sen historiassa ja katsuri kun polkasi, niin se meni laakista läpi, PASS kertoi mittari. Ja tuo eka polkasu on yleensä ns. putken puhdistus, mutta ei näköjään tässä autossa. Ja ei, tankissa oli ihan tavis-disua, ei mitään Neste Pro tms. über-versiota, autolla oli ajettu pari viimetankillista pelkästään PK-seudulla pörräämistä, jne. ei siis mitään pitkän matkan nokipoltto-reissuja. Ilmeisesti FAP on sitten kunnossa - ja se tässä juuri koko hommasta älyttömän tekeekin, miksi polkea kun FAP nappaa nokihiukkaset ja mittaus on optinen :?



Citroën Berlingo 1.5BlueHDi 130 Shine XL -20
Weinsberg CaraOne 550 UK -24
Suzuki GSF1250SA GT Bandit -08
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Hiukkasloukun poistajalle 3000€:n lasku
ViestiLähetetty: 24.01.2015 23:09 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1654
Paikkakunta: Lappeenranta
HiTec kirjoitti:
dieselin palotapahtuma on niin erilainen. Moottori käy suurimman osan ajasta runsaalla ilmaylijäämällä, joka puristetaan korkeaan paineeseen => NOx-arvot pomppaa väkisinkin ilman toimivaa EGR:ää ja vielä senkin jälkeen ne on ihan eri luokkaa kuin bensassa. Eli jos mentäisiin bensan kaltaiseen pakokaasujen analysointiin, pitäisi raja-arvot ainakin olla melkoisen erilaiset :|

Paitsi ettei siinä bensakoneen päästömittauksessa mitata muuta kuin CO, CO2, O2 ja HC. NOxeja saa bensakoneessakin olla sen verran että silmiä kirvelee. Dieselistä löytyisi kuormittamattomana 2000 rpm:llä varmasti huikea määrä jäännöshappea (O2) koska ilmaa menee paljon läpi mutta polttoainetta ei tarvitse paljon suihkia.



Citroen e-C4, vm 2020.
Citroen DS5 Hybrid4, vm 2013.
Citroen 2CV "Justiina", vm 1980
Citroen Dyane "Hilma", vm 1975.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Hiukkasloukun poistajalle 3000€:n lasku
ViestiLähetetty: 25.01.2015 00:12 

Viestit: 239
Eihän dieselien päästömittaus vastaa muutenkaan todellista ajoa,senhän voisi muuttaa esim. niin että obd mittaus kuten bensaautoille ja riittävä ajomatka edellisestä vianlukutapahtumasta/vikamuistin tyhjennyksestä.Nythän monet ajavat kuukausikaupalla vikavalo palaen ja juuri ennen katsastusta käyvät nollaamassa valon pois..Nykyautoissahan jää muistiin mahdollisten vikojen tapahtuma aika,ajo-olosuhteet,kuten nopeus,ahtopaineet,lämpötila ym.Muuten olen kyllä sitä mieltä että monessa kohtaa on menty aivan liian pitkälle näissä päästörajoissa,ottaen huomioon että maailmassa on vielä useita maita jossa myydään lyjyllistä bensiiniäkin.Onko meidän(Länsieurooppalaisten)kärsittävä näiden tiukentuvien päästörajoitusten mukanaantuomista käynti ja muista viosta vain sen takia että meillä on "varaa"?Maailmassa monia maita jossa iso osa autoista ei ole varustettu katalysaattoreillakaan,ja jos on niin valvontaa niiden toimivuudesta ei ole.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Hiukkasloukun poistajalle 3000€:n lasku
ViestiLähetetty: 25.01.2015 10:51 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2929
Paikkakunta: Varsinainen Suomi

Profiili WWW
Viimeisiäkö meidän sitten tulisi olla?



Wanha neukkumopo & Japanialainen mopo² & Porsche & 230CE
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Hiukkasloukun poistajalle 3000€:n lasku
ViestiLähetetty: 25.01.2015 11:44 

Viestit: 239
Välimuotojakin on..Eli vähän tasapuolisemmaksi..Aloitetaan vaikka näistä väkirikkaimmista maanosista ja maista..afrikka,intia,indonesia,kiina.. Aasia oikeastaan kokonaisuudessaan.Jos näihin saataisiin edes katalysaattorit pakollisiksi ja savuarvot dieseleihin vastaamaan 2000 luvun alkua,niin oltaisiin jo pitkällä..ai niin,ja katsastukset edes joka toinen vuosi..EU:llakin monia keinoja vaikuttaa jos haluttaisiin mutta halua ei ilmeisesti ole..ja kyllä myös unionin sisällä voisi pienillä toimenpiteillä pienentää päästöjä,esim. Saksaan 120km kattonopeus..


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Hiukkasloukun poistajalle 3000€:n lasku
ViestiLähetetty: 25.01.2015 11:47 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1940
Paikkakunta: Helsinki
RPekka kirjoitti:
Paitsi ettei siinä bensakoneen päästömittauksessa mitata muuta kuin CO, CO2, O2 ja HC. NOxeja saa bensakoneessakin olla sen verran että silmiä kirvelee.

No itse en ole bensa-auto käyttänyt katsastuksen mittauksessa sitten -99 kun siirryin diesel-autoilijaksi :oops:

P51 kirjoitti:
Eihän dieselien päästömittaus vastaa muutenkaan todellista ajoa,senhän voisi muuttaa esim. niin että obd mittaus kuten bensaautoille ja riittävä ajomatka edellisestä vianlukutapahtumasta/vikamuistin tyhjennyksestä.Nythän monet ajavat kuukausikaupalla vikavalo palaen ja juuri ennen katsastusta käyvät nollaamassa valon pois..Nykyautoissahan jää muistiin mahdollisten vikojen tapahtuma aika,ajo-olosuhteet,kuten nopeus,ahtopaineet,lämpötila ym.

Vaan kun eivät katsastuksessa lue tuota vikamuistia lainkaan, ainoastaan senhetkisen vikatilan :? Eli OBD suorittaa aina määrävälein tai nollauksen jälkeen nipun erilaisia mittauksia, erilaisissa ajo-olosuhteissa ja niin kauan kun noita ei ole vielä keritty suorittamaan loppuun (esim. OBD nollattu konttorin pihalla), niin autohan pomppaa katsastuksessa justiinsa. Vaan kun mittaus on saatu vietyä onnistuneesti läpi, sillä ei ole tuon taivaallista merkitystä vaikka vikamuisti olisi pitkä kuin nälkävuosi, niin leimahan siitä tulee OBD-mittauksen osalta jotta napsahtaa 8-)

Henk.koht. olen myöskin ihmetellyt jo pitkän aikaa tuota miksi ihmeessa disuista ei tuota OBD-mittausta tehdä vaan sen sijaan täysin turha ryntäytys :?



Citroën Berlingo 1.5BlueHDi 130 Shine XL -20
Weinsberg CaraOne 550 UK -24
Suzuki GSF1250SA GT Bandit -08
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Hiukkasloukun poistajalle 3000€:n lasku
ViestiLähetetty: 25.01.2015 13:30 

Viestit: 261
Diisselien tulevaisuuskin on vähän ilmassa. Pariisiin puuhaavat jopa dieselmoottorikieltoa, muutamassa muussakin maassa harkitaan samaa.



Citroën GSpecial -77 "Africa", DSuper -74, DSuper -71/72, XM V6 24 V Pallas -99.
(Henry J -53 x 2, Chrysler Coupe -36, K-55 1955 (mp), Škoda Octavia vRS -24)
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Hiukkasloukun poistajalle 3000€:n lasku
ViestiLähetetty: 25.01.2015 15:15 

Viestit: 1590
Paikkakunta: Tampere
Kun tossa edellä mainittiin aasiassa olis parantamista,intiassa goalla poltetaan roskia ja savua on kun savusaunassa lämmityksen aikana nostkit käryää kaiken aikaa. Täällä muutamaa autoa kytätään, itärajan takana käryää kanssa kandeis alkaa suojelu ilmastosta sieltä missä pikku parannus auttaa eniten.



C5 1,8 Break -03 Peugeot Expert TD -00 Honda GL1800 -08 edesmenneet 2CV4 -72 2CV6 -82 Peugeot Satelis 500 -08
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Hiukkasloukun poistajalle 3000€:n lasku
ViestiLähetetty: 25.01.2015 17:41 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2929
Paikkakunta: Varsinainen Suomi

Profiili WWW
Oma napa = me viimeiseksi. Fiksumpaa olis kuitenkin olla se ensimmäinen ja näyttää esimerkkiä, kun se ei kuitenkaan vie meitä perikatoon. On sitten helpompaa saada muut mukaan. Eikä niin, että tehkää te ekana, me tullaa perässä, jos tullaan ja koska tullaan. Työtä on kuitenkin vielä paljon.



Wanha neukkumopo & Japanialainen mopo² & Porsche & 230CE
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Hiukkasloukun poistajalle 3000€:n lasku
ViestiLähetetty: 25.01.2015 18:39 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1940
Paikkakunta: Helsinki
zX-files kirjoitti:
Fiksumpaa olis kuitenkin olla se ensimmäinen ja näyttää esimerkkiä, kun se ei kuitenkaan vie meitä perikatoon.

Rajansa kaikella! Ekat 80% esim. saasteita lähtee aika helpolla, mutta jos sitä vertaa tuohon loppuun 20%, niin kustannukset jakautuu just toisinpäin = -80% maksaa vain 20% kokonaiskustannuksista, kun se vimoset -20% muodostaa 80%. Ja juuri tässä Suomi monessa kohtaa on, tuo -80% on jo niistetty ja vain ne kalliit ratkaisut enää odottaa = maailman mittakaavassa jaetaan tuo 80% kustannus neljälle ja näin saadaan noilta neljältä muultakin päästöistä -80% aikaiseksi = maailma hyötyy paljon enempi kuin siitä meidän "esimerkinomaisesta" -20% ja silti se kokonaiskustannus meille oli tasan ihan sama :?



Citroën Berlingo 1.5BlueHDi 130 Shine XL -20
Weinsberg CaraOne 550 UK -24
Suzuki GSF1250SA GT Bandit -08
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Hiukkasloukun poistajalle 3000€:n lasku
ViestiLähetetty: 25.01.2015 18:47 

Viestit: 5858
Paikkakunta: Lahti
zX-files kirjoitti:
Oma napa = me viimeiseksi. Fiksumpaa olis kuitenkin olla se ensimmäinen ja näyttää esimerkkiä, kun se ei kuitenkaan vie meitä perikatoon. On sitten helpompaa saada muut mukaan. Eikä niin, että tehkää te ekana, me tullaa perässä, jos tullaan ja koska tullaan. Työtä on kuitenkin vielä paljon.


Työtä on juu paljon viety euroopasta tuonne saastuttavampiin maihin mut onneksi EKP painaa lisää rahaa niin saadaan ostettua jotain tavaroita sieltä :shock:



Kunniajäsen ;) BX 1.9 GTi A -91 1/2 BX 1.6 GTi -91
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Hiukkasloukun poistajalle 3000€:n lasku
ViestiLähetetty: 25.01.2015 19:41 

Viestit: 1590
Paikkakunta: Tampere
Hei halloo mitä on hyötyä ollut esimerkeistä hevon ...........kaa ei paljon hyödytä maailmaa vaikka ei tuotettas yhtään päästöjä täällä periferian hikiässä, tyhjää vouhotusta ja pipertelyä.



C5 1,8 Break -03 Peugeot Expert TD -00 Honda GL1800 -08 edesmenneet 2CV4 -72 2CV6 -82 Peugeot Satelis 500 -08
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Hiukkasloukun poistajalle 3000€:n lasku
ViestiLähetetty: 25.01.2015 19:58 

Viestit: 239
Jotain positiivista sentään siinä että afrikkaankin saadaan katalysaattorit,kun kaikki vanhat Hiacet ja pösöt on viety täältä,tai lahonneet pois,niin jossain vaiheessa ne joutuu väistämättä myös ostamaan kattiautoja...


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Hiukkasloukun poistajalle 3000€:n lasku
ViestiLähetetty: 26.01.2015 01:09 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1557
Paikkakunta: Tampere
P51 kirjoitti:
jossain vaiheessa ne joutuu väistämättä myös ostamaan kattiautoja...
Ja ne varmaan huolehtii, että katti on kunnossa ja vaihtaa rikkoutuneen tilalle ehjän, eikä vaan myy sitä arvometalliensa takia romuksi? :shock:



Kommenttini sisältävät henkilökohtaisiin kokemuksiini ja yleiseen elämänkatsomukseeni perustuvaa tietoa, josta johtuen virheiden mahdollisuus ei ole poissuljettu, joskin kokonaisuuden huomioiden vähäinen.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Hiukkasloukun poistajalle 3000€:n lasku
ViestiLähetetty: 26.01.2015 03:36 
Käyttäjän avatar

Viestit: 3199
Paikkakunta: Tampere
Juujuu...se Gambialainen joka tienaa 8 euroa kuukaudessa ostaa siihen autoonsa uuden katalysaattorin Biltemasta, koska se maksaa siellä vain 79 euroa. Se syö vuoden peukaloa sitten, mutta on iloinen kun on uusi katti, jonka naapuri varasti ekana yönä kun paikallinen posti ei tajunnutviedä jo lähetysvaiheessa.

Olen afrikassa käynyt ja katsonut vierestä sitä touhua. Ei niitä kiinnosta onko autossa katti vai ei. Eikä tule kiinnostamaan seuraavaan sataan vuoteen.

Tekisi hyvää näille viherhörhöille, kieltäjille, trafeille ja valviroille mennä vaikka Ugandaan kertomaan tarpeettomasta tyhjäkäynnistä ja kertomaan että kannattaa ostaa uusi vähemmän saastuttava auto. Tai vierailla vaikka kiinalaisessa kivihiilivoimalassa kertomassa, että olisi järkevää toimia toisin.

Todellisuus on näille sitä, että pitää komentaa niitä joita pystyy. Ei millään pakotteilla, säännöillä tms. ole afrikan autokantaan tai kiinan saastuttamiseen mitään vaikutusta. Korkeintaan prosentti afrikkalaisista tietää mikä on katalysaattori. Kiinan tehtaanjohtajista sama prosentti tietää saastuttavansa, muttei välitä.

Zx-files on oikeassa siinä, että pitää näyttää esimerkkiä. Esimerkin näyttäjä vain tässä ei ole suomalainen autoilija vaan suomen/EU:n virkakoneisto joka näytti esimerkkiä miten EU-kansalainen istuu nätisti hihnassa.



DS 9 E-Tense 4x4 360 Rivoli+ 2022, ZX Br -97 C5 Ber -17 C5 Ber -04 Xa V6 -98 C5 V6 -01 ZX Vlc -93 ZX -94 C5 Brk -02 C5 HDi -10 ZX -95 Cact -14 Xs VTS -00 ZX SP3 94 AX 10E -89 Xa Bk -96 BX -90 C5 -08 Xsa HDi -03 ZX Br -97
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Hiukkasloukun poistajalle 3000€:n lasku
ViestiLähetetty: 26.01.2015 08:15 

Viestit: 1590
Paikkakunta: Tampere
Tuli tosta Huikon tyhmäkäynnin opetuksesta mieleen itänaapurin jutskat tuolla tundalla muutamia kertoja siellä olleena kiinnitti huomion toi tyhmäkäynnin pituus, isot autot louskuttaa yötä päivää kun on pikku pakkanen 45-50astetta eivät uskalla sammuttaa. Eipä sammuttaneet iljushinin moottoreitakaan kun lennettiin Norilskiin mutta ei voinu lumisateen vuoksi sinne laskeutua,lennettiin sotilaskentälle Khatankaan vielä pohjosemmaksi. Lentäjät jätti koneen käymään matkaajat hotelliin aidan taakse oisko pitäny huomauttaa tyhjäkäynnistä?



C5 1,8 Break -03 Peugeot Expert TD -00 Honda GL1800 -08 edesmenneet 2CV4 -72 2CV6 -82 Peugeot Satelis 500 -08
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Hiukkasloukun poistajalle 3000€:n lasku
ViestiLähetetty: 26.01.2015 08:56 

Viestit: 2000
Paikkakunta: JKL
Hei ajatelkaa nyt. Kun vierasmaalaiset kylmässä idässä tai lämpöisessä etelässä huomaavat että pieni ja piskuinen Suomi laittaa suodattimet joka paikkaan maailman pelastamiseksi, heille tulee huono omatunto ja alkavat heti ostaa hybridejä ja sähköautoja. Haluavat kuitenkin pistää paremmaksi :lol: . Ehkä juuri siksi noita katalysaattoreja varastetaankin. Kuka sitä nyt Suomesta tuodulla tojolla haluaisi ilmaa pilata :mrgreen: . Saharan alapuolella sähköauto olisi muuten tosi hyvä valinta kun ei ole pakkanen kiusana. (Latausverkosto-ongelma? No problemo. Sähköä saa pistorasiasta (ainakin vihreiden mielestä).



"Boss makes a dollar, I make a dime. That's why I poop on company time" (Karl Marx)
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Hiukkasloukun poistajalle 3000€:n lasku
ViestiLähetetty: 26.01.2015 09:20 
Käyttäjän avatar

Viestit: 996
Paikkakunta: Nokia

Profiili WWW
C4_robotti kirjoitti:
Sähköä saa pistorasiasta (ainakin vihreiden mielestä).

Tämähän on vuosia elänyt legenda. Kenelläs riittäisi aikaa kaivella lähde? Kauppalehden blogeissa jotain näkyi olevan, mutta ovat sitten vuoden 2008 muuttaneet sivuston rakennetta, joten suorat löytämäni linkit eivät enää toimi.



// Harrastekäyttöautoilla aikamatkaileva nörtti
# 2CV4(6) -70 & 2CV4(6) -75 & BX 19GT -85 & CX Prestige -87 & "nelejä väärämmerkkistä"
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Hiukkasloukun poistajalle 3000€:n lasku
ViestiLähetetty: 26.01.2015 10:10 
Käyttäjän avatar

Viestit: 5854
Paikkakunta: Tuusula
niko kirjoitti:
C4_robotti kirjoitti:
Sähköä saa pistorasiasta (ainakin vihreiden mielestä).

Tämähän on vuosia elänyt legenda. Kenelläs riittäisi aikaa kaivella lähde? Kauppalehden blogeissa jotain näkyi olevan, mutta ovat sitten vuoden 2008 muuttaneet sivuston rakennetta, joten suorat löytämäni linkit eivät enää toimi.


Tämä legenda meni oikeasti näin, nuori turkulainen eduskunnan istunnossa lastaan imettävä mimmi sanoin vuonna -91 että: "miksi tuottaa ydinvoimaa kun sähkö tulee pistorasiasta"



Honda Valkyrie F6C, Plymouth Fury Custom Suburban ja Pontiac Firebird Trans Am.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Hiukkasloukun poistajalle 3000€:n lasku
ViestiLähetetty: 26.01.2015 13:03 
Käyttäjän avatar

Viestit: 3152
Paikkakunta: Korpilahti

Profiili WWW
Huikko kirjoitti:
Juujuu...se Gambialainen joka tienaa 8 euroa kuukaudessa ostaa siihen autoonsa uuden katalysaattorin Biltemasta, koska se maksaa siellä vain 79 euroa.

Entäs Etiopialainen vartija, joka tienaa sentään 30€ kuukaudessa, jolla on jopa yksi vapaapäivä samaisessa ajassa. Palkkatason huipulta tuolla alalla...

Ei sekään mene Biltemaan, eikä Motonettiin, niitä kun ei ole koko mantereella. Huvittavaa oli, kun Etiopiassa asuvalle veljelleni piti viedä hänen käyttö Corollaan lasinpesurin pumppu (varastettiin maalaamoreissun aikana), ei saanut kyseisestä maasta mitään siihen viittaavaa niin vanhempani veivät Motonetin 9,90€ pumpun mennessään. Sen verran vietetyt vuodet olivat näemmä tehtäväänsä tehneet, veljeni piti tuota pumppua kalliina...

Useamman kerran on aiheuttanut hillitsemätöntä repeilyä, kun on kuvia paikallisesta liikenteestä katseltu, kiinnittää huomion kun paikallisissa pikkubusseissa on takaikkunassa tarra "Toyotalla Suomi Kuljettaa", tähän oli velipoikakin huomion kiinnittänyt... :lol:



Dyane 4x4 IE, Sm 2.7, Dyane IE, C8 2.2
Series -LantikanPätkä
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Hiukkasloukun poistajalle 3000€:n lasku
ViestiLähetetty: 13.01.2020 16:30 
Käyttäjän avatar

Viestit: 818
Paikkakunta: Ylivieska
Tuleekohan kohta hiukkasloukun poistajalle pikku palkkio.

https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/ ... 36061832ea

Tämähän on katutasolla tiedetty (aavisteltu) jo vuosikymmeniä että FAP vehkeetkin pöläyttää.
Kohta joku ituhippi varmaan keksii että tehdään umpitunneli missä pitää käydä polkemassa dieseleitä 2 kertaa viikossa.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Hiukkasloukun poistajalle 3000€:n lasku
ViestiLähetetty: 13.01.2020 17:26 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1940
Paikkakunta: Helsinki
Tää on niin tätä. Nyt kun dieselin NOx ollaan saatu hallintaan, niin seuraavaksi kaivetaan ne dieselin hiukkassuodattimen puhdistussyklin päästöt - ja unohdetaan oivasti että hiukkasfilsu se on uusissa bensoissakin ja ihan samalla tavalla sillä on samaiset puhdistussyklit :roll:

Toisekseen testissä mainittu Qashqai lienee NOx-loukullinen malli (kuten tuo omakin 1.6dCi 130 on), josta taasen kyllä tuprahtaa ne omansa kun tuon puhdistussykli laukeaa. Kun taasen yleisimmin käytetty NOx-filsu on AdBlueta syövä SCR :roll:



Citroën Berlingo 1.5BlueHDi 130 Shine XL -20
Weinsberg CaraOne 550 UK -24
Suzuki GSF1250SA GT Bandit -08
Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 2/3 [ 52 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3  Seuraava


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 11 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: