Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 1/1 [ 14 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: bx:n korkeus?
ViestiLähetetty: 22.01.2015 17:31 

Viestit: 116
Paikkakunta: Pori/Turku/Uki
Enpä tullu mitanneeks beksin korkeutta kun kerkesin puottamaan taka-akselin. Eli voisitteko joko mittailla tahi antaa faktatietoa :lol: ......kiitos jo etukäteen



"tumpelo" monessakin mielessä.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: bx:n korkeus?
ViestiLähetetty: 22.01.2015 23:14 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1128
Takaloksun reuna on vanteen reunan tasalla ajokorkeudessa. Ei nyt ole Haynesia käsillä, siitä löytyy tarvittavat mitat ja mittausohje. Mutta jos et kajoa siihen vakaajatangossa olevaan säätöön, korkeus tuskin oleellisesti muuttuu operaatiossa.



BX 1.9 Gti 16V, BX 1.6 Gti, Xantia 1.6i SX berline, C5 2.0 SX Break, Berlingo 1.6 Multispace
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: bx:n korkeus?
ViestiLähetetty: 23.01.2015 06:23 

Viestit: 116
Paikkakunta: Pori/Turku/Uki
Eipä ole bx: haynesiä, taka-akseli menee vaihtoon eli vakaajatanko jo irti niinkuin koko kaikki muukin kilkkeineen



"tumpelo" monessakin mielessä.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: bx:n korkeus?
ViestiLähetetty: 01.02.2015 06:54 

Viestit: 116
Paikkakunta: Pori/Turku/Uki
Takapään remppa valmistui:), Pikkasen pitää vielä laskea takapäänkorkeutta kun hallille seuraavan kerran menen, korkeus vanteen yläreuna lokarin tasalla(toisella puolen) ja on hiukan kovahko. Mutta toisella puolen,,,,,,,mikä pirkule siinä nyt on, molemmat jousisylinterit putsasin ja toimiivat hyvin, mistäs moinen kenotus(kuskin puoli alempana n.3-4cm)



"tumpelo" monessakin mielessä.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: bx:n korkeus?
ViestiLähetetty: 01.02.2015 09:52 

Viestit: 2699
Lokasuojan reuna vanteen yläreunan tasalla? Silloin on ehdottomasti liian ylhäällä.
Laita puhelinnumeros alla olevaan sähköpostiin ja aika jolloin olet juttutuulella. Soitan sulle.

sitikka PISTE bx KIEKURA gmail JA TAAS PISTE com



Tavallinen terve järki ei ole erityisen tavallista.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: bx:n korkeus?
ViestiLähetetty: 01.02.2015 15:38 

Viestit: 2699
Koska kysyjä on tehnyt tähän sellaisen otsikon, jotta joku myöhemminkin saattaa tämän löytää, laitan ne korkeudet tännekin.

Etupää 166 mm +10 -7 mm; väli etupalkki - maa

Takapää 233 mm +10 -7 mm; väli jousiputki - maa

Niin tärkeä kuin otsikko viestiketjulle onkin, usein se on kuin juosten kustu.



Tavallinen terve järki ei ole erityisen tavallista.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: bx:n korkeus?
ViestiLähetetty: 01.02.2015 20:43 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1128
Siellä taitaa olla tukivarsi jumissa. Sylinterit ovat hydraulisesti rinnan ja tukivarret on yhdistetty kallistuksenvakaajalla, joten korkeuseroa ei oikein voi tulla muusta kuin mekaanisesta jumista.



BX 1.9 Gti 16V, BX 1.6 Gti, Xantia 1.6i SX berline, C5 2.0 SX Break, Berlingo 1.6 Multispace
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: bx:n korkeus?
ViestiLähetetty: 01.02.2015 22:00 

Viestit: 116
Paikkakunta: Pori/Turku/Uki
Vain ei jumita, laakerointi on ok ja liikkuvuskin mainio, pitänee mitata ensi viikolla sylintereiden ero, tosin nekin oli pöydällä ja putsattu.



"tumpelo" monessakin mielessä.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: bx:n korkeus?
ViestiLähetetty: 01.02.2015 23:26 

Viestit: 5125
avbx kirjoitti:
Siellä taitaa olla tukivarsi jumissa. Sylinterit ovat hydraulisesti rinnan ja tukivarret on yhdistetty kallistuksenvakaajalla, joten korkeuseroa ei oikein voi tulla muusta kuin mekaanisesta jumista.

Saakos tuon kallistuksenvakaajan kasattua väärille booreille, eri lailla eri puolilla , siten että perusasento kallistuksenvaimentimen avulla kammetaan vinoksi?


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: bx:n korkeus?
ViestiLähetetty: 02.02.2015 00:06 
Käyttäjän avatar

Viestit: 699
Paikkakunta: Keuruu
Ei saa. Tai saa jos vääntää vakaajan toista päätä puoli kierrosta, mutta se nyt on mahdotonta ja poissuljettu vaihtoehto. :D



C5 Aircross Hybrid, C6 3.0 Exclusive, Jumper 1.9TD, BX 16 Soupapes, B11 Normale
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: bx:n korkeus?
ViestiLähetetty: 02.02.2015 00:09 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2644
Paikkakunta: Päijät-Häme
olli__o kirjoitti:
avbx kirjoitti:
Siellä taitaa olla tukivarsi jumissa. Sylinterit ovat hydraulisesti rinnan ja tukivarret on yhdistetty kallistuksenvakaajalla, joten korkeuseroa ei oikein voi tulla muusta kuin mekaanisesta jumista.

Saakos tuon kallistuksenvakaajan kasattua väärille booreille, eri lailla eri puolilla , siten että perusasento kallistuksenvaimentimen avulla kammetaan vinoksi?

Ei. Ei ole booreja.

Vaihdoitko jousisylinterit? Oisko toiselle puolelle lipsahtanut breakin ja toiselle puolelle berlinen.. pari milliä eroas sisämitassa elikkäs eri nostovoimat.



2x C5HDi Break erikoppaset, 2x Xantia Bk 19TD Aut & 2.0HDi, 3x BX 19 TZi Vaninaihio (2xAut), BX Van 18TD, BX4WD Break, BX Van D projekt, InvaBX 16TRS Aut; 3x2CV6. 2xVisa14TRS; XM 2,5TD Break; BX 18TD Break Aut + BX Van D Aut+XM 2,5TD BK
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: bx:n korkeus?
ViestiLähetetty: 02.02.2015 07:18 

Viestit: 116
Paikkakunta: Pori/Turku/Uki
Hmm, aiempaa auton historiaa tuntematta, liene mahdollista. Itse kasasin autossa olevat osat ja kuten aiemminki auto oli kenollaan, no saatanpa vaihtaa varaosa-beksistä jousisylinterit.....hyvä pointti :shock:



"tumpelo" monessakin mielessä.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: bx:n korkeus?
ViestiLähetetty: 02.02.2015 11:25 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1128
Tarkistitko putkitukset, jousisylintereiltä putket menee samaan nelihaaraan ja jarruilta kolmihaaraan. Nouseeko esimerkiksi alemmaksi jäänyt puoli kun painaa jarrua. Vanhoissa vehkeissä voi tosin olla mitä vaan, vaikka väärä sylinteri asennettuna. Vertaa myös jousisylintereihin menevien tappien pituudet, ovatko ne saman mittaiset.



BX 1.9 Gti 16V, BX 1.6 Gti, Xantia 1.6i SX berline, C5 2.0 SX Break, Berlingo 1.6 Multispace
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: bx:n korkeus?
ViestiLähetetty: 05.02.2015 08:36 

Viestit: 116
Paikkakunta: Pori/Turku/Uki
No nyt on beksi oikeassa korossa, ja mikä ihme, myös kenotus lähes tyystin hävinnyt(n.10-15mm)vain pieni ero enää.Rättinivelen vaihto vakautti ajamista, olikin alkuperäinen ja revennyt. Olihan muuten mätä takapää, korissa vielä ajan patinaa.Taidan vielä pallot vaihtaa ja leimalle. Kiitos kaikille vinkeistä, aina niistä apua on.



"tumpelo" monessakin mielessä.
Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/1 [ 14 viestiä ] 


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 3 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  

cron