Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 1/1 [ 11 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Pösö 406 farkku, -97, 2.0, puhaltimen trankun pn
ViestiLähetetty: 06.02.2015 20:44 
Käyttäjän avatar

Viestit: 5855
Paikkakunta: Tuusula
Noni, kun nyt vähän korjaa lainan palkaa autoa niin jospa vielä tuo täysillä huutava puhallin :D
Transistorihan siellä on kuollut.

Onko kellään tuota trankun tyyppiä niin ostan elektroniikkaputkasta parilla eurolla?

Onko esim nämä kelpoisia: H80NF55-08 tai joka on kait sama HUF75337P3 tai HUF75344G3-ND?


Liitteet:
trankku_pökö_97.JPG
trankku_pökö_97.JPG [ 41.31 KiB | Katsottu 12335 kertaa ]

Honda Valkyrie F6C, Plymouth Fury Custom Suburban ja Pontiac Firebird Trans Am.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Pösö 406 farkku, -97, 2.0, puhaltimen trankun pn
ViestiLähetetty: 08.02.2015 03:13 
Käyttäjän avatar

Viestit: 5855
Paikkakunta: Tuusula
No voi... onhan joku nyt kirjoittanut tuon parttinumeron Häyneksen sivulle onhan?
Ja muuten onkos tuo ropelli säätimineen sama kuin Xantiassa?



Honda Valkyrie F6C, Plymouth Fury Custom Suburban ja Pontiac Firebird Trans Am.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Pösö 406 farkku, -97, 2.0, puhaltimen trankun pn
ViestiLähetetty: 08.02.2015 12:48 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1557
Paikkakunta: Tampere
Cikatti kirjoitti:
Ja muuten onkos tuo ropelli säätimineen sama kuin Xantiassa?
Tähän voin ehdottoman varmasti sanoa: kaikissa tapauksissa ainakaan ei. Tämä johtuu siitä, että ne Xantian puhaltimen säätölaitteet ovat keskenäänkin erilaisia, esim. ilmastoinnilla tai ilman.



Kommenttini sisältävät henkilökohtaisiin kokemuksiini ja yleiseen elämänkatsomukseeni perustuvaa tietoa, josta johtuen virheiden mahdollisuus ei ole poissuljettu, joskin kokonaisuuden huomioiden vähäinen.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Pösö 406 farkku, -97, 2.0, puhaltimen trankun pn
ViestiLähetetty: 08.02.2015 13:38 

Viestit: 161
Paikkakunta: Jönköping
Nuo antamasi transistorit on fettejä, ootko varma että tarttee fetin?
Saattaa riittää kun katselee tehokkaamman version vanhasta suosikista 2N3055.
Tiettenkin pitää tietää onko npn vai pnp, todennäköisesti npn.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Pösö 406 farkku, -97, 2.0, puhaltimen trankun pn
ViestiLähetetty: 08.02.2015 13:55 
Käyttäjän avatar

Viestit: 3153
Paikkakunta: Korpilahti

Profiili WWW
Sitikassa on ollu PNP -trankut tuossa, melkein vastaava on 2N2955, ja myös MJ2955 -tyypillä on toiminut...

Alkuperäisen tyyppiä en tähän hätään löytänyt/muistanut, mutta tuollakin pärjännee. Muistelisin myös Partcolta löytyvän tieto mikä on sopiva korvaava tyyppi...




Säästetty Pösössä tuossakin, laitettu vain yks trankku. Tosin kestää Sitikassakin yhdellä, joskus sellaisenkin ratkaisun joutunut tekemään kun sopivasti sunnuntaina ei löytynyt kotoa kuin yksi ja auto piti ajoon saada...

Ja joo, tästä on ennenkin taitettu peistä, miten tuommoisessa ratkaisussa, rinnankytkettyjen trankkujen kanssa todellisuudessa käy, ellei ole sovitettu pari käytössä...



Dyane 4x4 IE, Sm 2.7, Dyane IE, C8 2.2
Series -LantikanPätkä
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Pösö 406 farkku, -97, 2.0, puhaltimen trankun pn
ViestiLähetetty: 09.02.2015 08:18 
Käyttäjän avatar

Viestit: 5855
Paikkakunta: Tuusula
Tänks Jasu! Muistelen tosiaan että ainakin uudemmissa Xantioissa olis ollut 2 trankkua...
Pitääpä sinkoilla trankkukauppaan nyt.
Löytämäni trankut oli jostain ulkolaisesta Pögö-foorumista.



Honda Valkyrie F6C, Plymouth Fury Custom Suburban ja Pontiac Firebird Trans Am.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Pösö 406 farkku, -97, 2.0, puhaltimen trankun pn
ViestiLähetetty: 09.02.2015 09:00 
Käyttäjän avatar

Viestit: 5855
Paikkakunta: Tuusula
BTW, se onkin FET uudemmissä pököttimissä... PN: huf75337p3-22997



Honda Valkyrie F6C, Plymouth Fury Custom Suburban ja Pontiac Firebird Trans Am.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Pösö 406 farkku, -97, 2.0, puhaltimen trankun pn
ViestiLähetetty: 09.02.2015 12:05 
Käyttäjän avatar

Viestit: 3153
Paikkakunta: Korpilahti

Profiili WWW
Cikatti kirjoitti:
BTW, se onkin FET uudemmissä pököttimissä...

Kuten Sitikoissa, ainaski C5 sisältää FETit eikä trankkuja, vaihtoehtona sille perinteinen vastuksilla toteutettu...

Entäs tämä kysymyksen kohde, kumpi tuossa on käytössä, onko vielä perinteisempää vai nykyisempää puhaltimenohjausta käytetty..?



Dyane 4x4 IE, Sm 2.7, Dyane IE, C8 2.2
Series -LantikanPätkä
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Pösö 406 farkku, -97, 2.0, puhaltimen trankun pn
ViestiLähetetty: 10.02.2015 01:19 
Käyttäjän avatar

Viestit: 260
Paikkakunta: Tohmajärvi
Anopin Xsarasta kanssa rupesi puhaltamaan täysiä puhalli.
tilasin osan http://www.ebay.com/itm/644178-698032-A ... 53&vxp=mtr
bebekillä ei ollut trankuja hyllyssä tällä kertaa.



Citroen C5 2,0 2007
Xantia 2,0 16v exclusive berline
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Pösö 406 farkku, -97, 2.0, puhaltimen trankun pn
ViestiLähetetty: 21.02.2015 23:54 
Käyttäjän avatar

Viestit: 5855
Paikkakunta: Tuusula
Jasu, joo trankku on, yksi. Huomenna varmaan ehdin ropaamaan lisää...



Honda Valkyrie F6C, Plymouth Fury Custom Suburban ja Pontiac Firebird Trans Am.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Pösö 406 farkku, -97, 2.0, puhaltimen trankun
ViestiLähetetty: 22.02.2015 20:15 
Käyttäjän avatar

Viestit: 5855
Paikkakunta: Tuusula
No niin, kaivoin vihdoin puhaltimen käteen. Siinä oli tasan kaksi trankkua. Asensin puhaltimen jossa yksi trankku. Nyt värkki toimii hyvin.



Honda Valkyrie F6C, Plymouth Fury Custom Suburban ja Pontiac Firebird Trans Am.
Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/1 [ 11 viestiä ] 


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 5 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: