|
Kirjoittaja |
Viesti |
Aakku
|
Viestin otsikko: Re: Erään lippalakin tarina, kun setä kaktukseen istui Lähetetty: 01.01.2015 21:43 |
Viestit: 1180
|
Huikko kirjoitti: Tämä ei varoita kun lasinpesuneste loppuu. Se vain loppuu. Tosi pitkään kesti 1,5 litraa. Melkein 3000km ja kurakeliä ollut vielä suurimman osan ajasta. Magic wash oikeasti säästää pesunestettä. Lampunpesureitakaan ei ole. Mikäs tuo "Magic wash" on? Nuo lampunpesurit ovat tosi syöppöjä. Itse poistin ne käytöstä lähinnä kulutuksen takia ja toisaalta on pieni epäilys, että kaikki lasinpesunesteet eivät sovellu muoviumpioiden pesuun. Saattaa olla osasyynä umpioiden harmaantumiseen. Miksei myöskin UV säteily. Omissa kahdessa -07 mallisissa umpion pinnat ovat vielä kristallin kirkkaat. Monessa uudemmassakin Citroënissa on jo pilalle harmaantuneet lyhdyt.
Citroën 2CV AZ Berline -56
|
|
|
|
 |
Huikko
|
Viestin otsikko: Re: Erään lippalakin tarina, kun setä kaktukseen istui Lähetetty: 02.01.2015 10:22 |
Viestit: 3199 Paikkakunta: Tampere
|
Markkinointinimi sille, että pesuneste tulee suoraan sulista eikä konepelliltä olevasta suuttimesta lasille. Minusta nuo muoviumpiot menevät huonoon kuntoon kun niitä hiekkapuhalletaan tuolla maantiellä, oli pesurit tai ei. Cactuksessa on todella kaarevat nuo umpiot ja lika ei keräänny lyhyen valon alueelle. Ihan muutaman kerran on joutunut pyyhkäisemään. Pitkien kohdalle kertyy kuraa ja loskaa. Vilkun kohdalle muurautuu ihan kunnolla lunta ja sitä joutuu kaivamaan esiin välillä. Tosin vilkku on niin kirkas, että se näkyy sen loskakinoksen läpikin.
DS 9 E-Tense 4x4 360 Rivoli+ 2022, ZX Br -97 C5 Ber -17 C5 Ber -04 Xa V6 -98 C5 V6 -01 ZX Vlc -93 ZX -94 C5 Brk -02 C5 HDi -10 ZX -95 Cact -14 Xs VTS -00 ZX SP3 94 AX 10E -89 Xa Bk -96 BX -90 C5 -08 Xsa HDi -03 ZX Br -97
|
|
|
|
 |
Jarde
|
Viestin otsikko: Re: Erään lippalakin tarina, kun setä kaktukseen istui Lähetetty: 02.01.2015 11:16 |
Viestit: 2
|
Värit nyt ovat makuasioita, mutta kun joku taisi pitää tätä Purple jopa härskinä, niin vastineena sanoisin, että minusta hieno väri ainakin kuvissa. Sama koskee sisätiloja. Jos ei pidä ruskeasta, niin Purple Sopii sisään ihan hienosti.
|
|
|
|
 |
Huikko
|
Viestin otsikko: Re: Erään lippalakin tarina, kun setä kaktukseen istui Lähetetty: 02.01.2015 11:19 |
Viestit: 3199 Paikkakunta: Tampere
|
Ruskeana mietin tuota sisustaa koska olisi ollut valoisammman näköinen, mutta emäntä halusi violetin. Se on nyt jälkeenpäin ajateltuna parempi väri ulkovärin kanssa kuin ruskea olisi ollut. Lisäksi maailmalta on kuulunut kitinää että ruskea heijastelee vaaleana tuulilasiin ilkeästi.
DS 9 E-Tense 4x4 360 Rivoli+ 2022, ZX Br -97 C5 Ber -17 C5 Ber -04 Xa V6 -98 C5 V6 -01 ZX Vlc -93 ZX -94 C5 Brk -02 C5 HDi -10 ZX -95 Cact -14 Xs VTS -00 ZX SP3 94 AX 10E -89 Xa Bk -96 BX -90 C5 -08 Xsa HDi -03 ZX Br -97
|
|
|
|
 |
vibes
|
Viestin otsikko: Re: Erään lippalakin tarina, kun setä kaktukseen istui Lähetetty: 02.01.2015 13:55 |
Viestit: 1073 Paikkakunta: Turku
|
^^Hyvällä tavalla härskinä tarkoitin 
Ennen oli Sitikka, nyt vain Väärämmerkkinen Japaninmersu
Assumption is the mother of all fuck ups.
|
|
|
|
 |
Huikko
|
Viestin otsikko: Re: Erään lippalakin tarina, kun setä kaktukseen istui Lähetetty: 02.01.2015 17:30 |
Viestit: 3199 Paikkakunta: Tampere
|
Tänään huomasin, että puhelu kaikuu todella pahasti bluetooth HF:n kautta joka on autossa vakiona. Se ei kaikunut vielä viime viikolla. Resetoin luurin ja kaikki radion säädöt tehdasasetuksiin ja naitoin uudestaan luurin eri nimellä ja BT-koodilla, mutta ei vaikutusta.
Ajelin sen verran pitkään että olen varmasti eri tukiaseman alueella - ei vaikutusta.
...mielenkiintoista. Tuollaisella kaikuefektillä varustettuna HF on käyttökelvoton.
DS 9 E-Tense 4x4 360 Rivoli+ 2022, ZX Br -97 C5 Ber -17 C5 Ber -04 Xa V6 -98 C5 V6 -01 ZX Vlc -93 ZX -94 C5 Brk -02 C5 HDi -10 ZX -95 Cact -14 Xs VTS -00 ZX SP3 94 AX 10E -89 Xa Bk -96 BX -90 C5 -08 Xsa HDi -03 ZX Br -97
|
|
|
|
 |
Huikko
|
Viestin otsikko: Re: Erään lippalakin tarina, kun setä kaktukseen istui Lähetetty: 05.01.2015 23:24 |
Viestit: 3199 Paikkakunta: Tampere
|
Kaiku korjattu. Samsungiin oli tullut isomman päivityksen yhteydessä vakioksi "digital noise reduction" ja sen kun otti pois päältä, niin toimii taas kunnolla. Pisteet googlelle.
DS 9 E-Tense 4x4 360 Rivoli+ 2022, ZX Br -97 C5 Ber -17 C5 Ber -04 Xa V6 -98 C5 V6 -01 ZX Vlc -93 ZX -94 C5 Brk -02 C5 HDi -10 ZX -95 Cact -14 Xs VTS -00 ZX SP3 94 AX 10E -89 Xa Bk -96 BX -90 C5 -08 Xsa HDi -03 ZX Br -97
|
|
|
|
 |
Huikko
|
Viestin otsikko: Re: Erään lippalakin tarina, kun setä kaktukseen istui Lähetetty: 05.01.2015 23:39 |
Viestit: 3199 Paikkakunta: Tampere
|
Tampere-Kangasala työmatkan ajossa webastoa molemmissa päissä käyttäen menee 6,7l/100km. Keskinopeus ei ole hääppöinen. Otanta on nyt pakkaskeleiltä.
DS 9 E-Tense 4x4 360 Rivoli+ 2022, ZX Br -97 C5 Ber -17 C5 Ber -04 Xa V6 -98 C5 V6 -01 ZX Vlc -93 ZX -94 C5 Brk -02 C5 HDi -10 ZX -95 Cact -14 Xs VTS -00 ZX SP3 94 AX 10E -89 Xa Bk -96 BX -90 C5 -08 Xsa HDi -03 ZX Br -97
|
|
|
|
 |
Huikko
|
Viestin otsikko: Re: Erään lippalakin tarina, kun setä kaktukseen istui Lähetetty: 09.01.2015 20:37 |
Viestit: 3199 Paikkakunta: Tampere
|
Nyt on riittävä otanta kulutuksesta ja noin kuusi litraa sataselle tämä vie seka-ajossa webastoa käytellen. Se on litra enemmän kuin edellinen auto vei dieseliä. Ei harmita.
DS 9 E-Tense 4x4 360 Rivoli+ 2022, ZX Br -97 C5 Ber -17 C5 Ber -04 Xa V6 -98 C5 V6 -01 ZX Vlc -93 ZX -94 C5 Brk -02 C5 HDi -10 ZX -95 Cact -14 Xs VTS -00 ZX SP3 94 AX 10E -89 Xa Bk -96 BX -90 C5 -08 Xsa HDi -03 ZX Br -97
|
|
|
|
 |
Huikko
|
Viestin otsikko: Re: Erään lippalakin tarina, kun setä kaktukseen istui Lähetetty: 13.01.2015 20:12 |
Viestit: 3199 Paikkakunta: Tampere
|
Tänään 700km lumipyryssä tohottaneena voin todeta, että: - On hyvä ajaa huonolla kelillä. Looginen ja helppo. - Vanteet kerää lunta takana ja alkavat tärisyttää jossain kohtaa
DS 9 E-Tense 4x4 360 Rivoli+ 2022, ZX Br -97 C5 Ber -17 C5 Ber -04 Xa V6 -98 C5 V6 -01 ZX Vlc -93 ZX -94 C5 Brk -02 C5 HDi -10 ZX -95 Cact -14 Xs VTS -00 ZX SP3 94 AX 10E -89 Xa Bk -96 BX -90 C5 -08 Xsa HDi -03 ZX Br -97
|
|
|
|
 |
Jarde
|
Viestin otsikko: Re: Erään lippalakin tarina, kun setä kaktukseen istui Lähetetty: 23.01.2015 22:47 |
Viestit: 2
|
Palaan vielä tähän ulkoväriasiaan. Tänään oli mahdollisuus piipahtaa Citikka kaupassa. Esillä oli sitten Deep Purple Cactus mustilla bumpeilla. Varustetasoa Shine Bright. Hienoahan se väri oli luonnossa. Melko tumma se kyllä on. Oli lasikattoja, valkoista Cactus somistettu C-pilarissa ja automaatti. Hieno oli. Testailun myös tiloja. Olen 191 pitkä ja pituussäätöä löytyi yli tarpeenkin. Säädin sitten hanttarin istuimen itselleni aika eteen ja testasin takapenkkiä. Sinne sopi myös kohtalaisesti. Pää hipoi jo kattoa. Kurkistus tavaratilaan ei ollut sekään ihan paha pettymys. Tosin aukko ei ole kovin suuri. Kyllähän koko lapsiperheelle aiheuttaa sovittelua jo jos tosi mielellä kauppaa ryhtyisi hieromaan, niin pitäisi kyllä raahata sen ainoan alle kaksivuotiaana rekvisiitta paikalle.
Huikko taisi tuossa epäillä, että jopa tuo Purple väri veisi osansa jälleenmyyntiarvosta. Olen erimieltä taas. Se on hieno. Mutta oli siinä esillä jotain kamalaakin. Blue Lagoon värinen yksilö. Voi tsiisus sitä. Aivan kamala. Sitä en ostaisi tuskin edes puoleen. Se on härski. Näytti jonkin verran vaalealta siinä kirkkaassa valaistuksessa kuviin verrattuna.
Miten Huikko sulle istuu se keskikyynärnoja? Itse siinä parin minsan istumalla en siihen oikeen tykästynyt. Siihen pitäis päästä vähän pidempään nojailemaan. Huomasin hetken etsineeni etuistuimen korkeudensäätöä. Etsintä keskeytyi ja lopulta unohtui. Onkohan siinä korkeussäätö?
|
|
|
|
 |
Huikko
|
Viestin otsikko: Re: Erään lippalakin tarina, kun setä kaktukseen istui Lähetetty: 24.01.2015 04:34 |
Viestit: 3199 Paikkakunta: Tampere
|
Shine varustetasossa on ihan perinteinen vipusäätö kuskin jakkaran korkeudelle. Keskikyynärnoja on meillä yleensä asennossa off, eli pystyssä. Etupenkki on silloin ilmavampi. Pidemmillä matkoilla käännän sen alas, mutta ennen turvavyön irroitusta taas ylös.
Kyllä olen itse sitä mieltä, että valitsin parhaan värin sekä sisustaan, että ulkopintaan. Violetti ei ole silti mielestäni kovin suosittu väri. Kun tilasin auton heinäkuussa niin sitä ei oltu esitelty suomessa ja hype oli hyvin pientä. Sen jälkeen suosio on yllättänyt. Hesarissa oli koko sivun mainos "vuoden 2015 pieni perheauto suomessa". Olisin nauranut heinäkuussa jos joku olisi väittänyt niin.
Tänään taas kävin Seinäjoella ja takaisin. Kulutus 5,5 litraa, musiikki soi ja matka taittuu letkeästi huonossakin kelissä.
Olen edelleen tyytyväinen autoon. Talvirengasvalinta oli ehkä turhan gallialainen. Nuo misukat ei pärjää nokialaisille pidossa eikä ajettavuudessa.
DS 9 E-Tense 4x4 360 Rivoli+ 2022, ZX Br -97 C5 Ber -17 C5 Ber -04 Xa V6 -98 C5 V6 -01 ZX Vlc -93 ZX -94 C5 Brk -02 C5 HDi -10 ZX -95 Cact -14 Xs VTS -00 ZX SP3 94 AX 10E -89 Xa Bk -96 BX -90 C5 -08 Xsa HDi -03 ZX Br -97
|
|
|
|
 |
Huikko
|
Viestin otsikko: Re: Erään lippalakin tarina, kun setä kaktukseen istui Lähetetty: 11.02.2015 18:13 |
Viestit: 3199 Paikkakunta: Tampere
|
Cactus oli TM:n talvitestissä kuudes.  
DS 9 E-Tense 4x4 360 Rivoli+ 2022, ZX Br -97 C5 Ber -17 C5 Ber -04 Xa V6 -98 C5 V6 -01 ZX Vlc -93 ZX -94 C5 Brk -02 C5 HDi -10 ZX -95 Cact -14 Xs VTS -00 ZX SP3 94 AX 10E -89 Xa Bk -96 BX -90 C5 -08 Xsa HDi -03 ZX Br -97
|
|
|
|
 |
Sitikkapuoskari
|
Viestin otsikko: Re: Erään lippalakin tarina, kun setä kaktukseen istui Lähetetty: 11.02.2015 19:40 |
Viestit: 1203 Paikkakunta: Ilmajoki
|
Et käynyt öljynvaihdossa?
|
|
|
|
 |
Huikko
|
Viestin otsikko: Re: Erään lippalakin tarina, kun setä kaktukseen istui Lähetetty: 11.02.2015 20:29 |
Viestit: 3199 Paikkakunta: Tampere
|
En oo kerennyt...auto on ajossa joka päivä aamusta iltaan.
DS 9 E-Tense 4x4 360 Rivoli+ 2022, ZX Br -97 C5 Ber -17 C5 Ber -04 Xa V6 -98 C5 V6 -01 ZX Vlc -93 ZX -94 C5 Brk -02 C5 HDi -10 ZX -95 Cact -14 Xs VTS -00 ZX SP3 94 AX 10E -89 Xa Bk -96 BX -90 C5 -08 Xsa HDi -03 ZX Br -97
|
|
|
|
 |
sitikan vanki
|
Viestin otsikko: Re: Erään lippalakin tarina, kun setä kaktukseen istui Lähetetty: 14.02.2015 21:18 |
Viestit: 352
|
Näyttäis TM testissä tärkeimmät osa-alueet olevan kunnossa. Valot ne tuntuu karvalakkimallin sitikoissa olevan järjestään huonot, kuten meidän C-nelosessakin. On vaan ne xenonit aika arvokkaat ja nostaa autoedun arvoa.
" Pessimisti on vain huonosti informoitu optimisti"
|
|
|
|
 |
Huikko
|
Viestin otsikko: Re: Erään lippalakin tarina, kun setä kaktukseen istui Lähetetty: 14.02.2015 21:39 |
Viestit: 3199 Paikkakunta: Tampere
|
Aika huonoa mainosta silti tuo jarrujen jäätyminen ja näytön hyytyminen. Nuo jää päällimmäisinä mieleen ihmisillä.
Bensaturbossa on näköjään levyt takanakin. Omat rumpujarrut ei ole oireilleet millään tavalla talvella. Tuo näyttöongelmakin johtui akun varaustilasta, eikä pakkasesta kuten testissä annetaan ymmärtää.
DS 9 E-Tense 4x4 360 Rivoli+ 2022, ZX Br -97 C5 Ber -17 C5 Ber -04 Xa V6 -98 C5 V6 -01 ZX Vlc -93 ZX -94 C5 Brk -02 C5 HDi -10 ZX -95 Cact -14 Xs VTS -00 ZX SP3 94 AX 10E -89 Xa Bk -96 BX -90 C5 -08 Xsa HDi -03 ZX Br -97
|
|
|
|
 |
Huikko
|
Viestin otsikko: Re: Erään lippalakin tarina, kun setä kaktukseen istui Lähetetty: 19.02.2015 18:22 |
Viestit: 3199 Paikkakunta: Tampere
|
Tänään Tampere-Tornio 650km keskinopeudella 71km/h ja kulutus 4,9l/100km. Jatkoin Kajaaniin ja vajaa 1000km keskikulutus nousi 5.2l/100km. En pidä pahana. Kuinka moni nykybensa-auto menee alle viiteen. Ax ei ole nykyauto, enkä tarkoita tehtaan ilmoituksia.
DS 9 E-Tense 4x4 360 Rivoli+ 2022, ZX Br -97 C5 Ber -17 C5 Ber -04 Xa V6 -98 C5 V6 -01 ZX Vlc -93 ZX -94 C5 Brk -02 C5 HDi -10 ZX -95 Cact -14 Xs VTS -00 ZX SP3 94 AX 10E -89 Xa Bk -96 BX -90 C5 -08 Xsa HDi -03 ZX Br -97
|
|
|
|
 |
vibes
|
Viestin otsikko: Re: Erään lippalakin tarina, kun setä kaktukseen istui Lähetetty: 19.02.2015 18:46 |
Viestit: 1073 Paikkakunta: Turku
|
^Ja jos/kun perse kesti tuon istua niin on auto muutenkin hyvä 
Ennen oli Sitikka, nyt vain Väärämmerkkinen Japaninmersu
Assumption is the mother of all fuck ups.
|
|
|
|
 |
Huikko
|
Viestin otsikko: Re: Erään lippalakin tarina, kun setä kaktukseen istui Lähetetty: 19.02.2015 19:16 |
Viestit: 3199 Paikkakunta: Tampere
|
Tämä on hyvä maantiecruiseri. Ei uskoisi, mutta on. Aurausta lisäämällä voisi saada ohjauksesta pientä levottomuutta pois.
DS 9 E-Tense 4x4 360 Rivoli+ 2022, ZX Br -97 C5 Ber -17 C5 Ber -04 Xa V6 -98 C5 V6 -01 ZX Vlc -93 ZX -94 C5 Brk -02 C5 HDi -10 ZX -95 Cact -14 Xs VTS -00 ZX SP3 94 AX 10E -89 Xa Bk -96 BX -90 C5 -08 Xsa HDi -03 ZX Br -97
|
|
|
|
 |
Janne L
|
Viestin otsikko: Re: Erään lippalakin tarina, kun setä kaktukseen istui Lähetetty: 19.02.2015 22:45 |
Viestit: 725
|
Huikko kirjoitti: Tänään Tampere-Tornio 650km keskinopeudella 71km/h Ttu mikä karavaanari! Hermot menee tuollaisiin teiden tukkoihin! 
|
|
|
|
 |
Huikko
|
Viestin otsikko: Re: Erään lippalakin tarina, kun setä kaktukseen istui Lähetetty: 20.02.2015 21:36 |
Viestit: 3199 Paikkakunta: Tampere
|
Janne L kirjoitti: Huikko kirjoitti: Tänään Tampere-Tornio 650km keskinopeudella 71km/h Ttu mikä karavaanari! Hermot menee tuollaisiin teiden tukkoihin!  Juuri laskeuduin kotipihaan. 36 tuntiin kuusi asiakaskäyntiä ja 1509km ajoa. Keskinopeus pysyi siinä 71km/h ja kulutus 5,2l/100km. Auto on hyvä.
DS 9 E-Tense 4x4 360 Rivoli+ 2022, ZX Br -97 C5 Ber -17 C5 Ber -04 Xa V6 -98 C5 V6 -01 ZX Vlc -93 ZX -94 C5 Brk -02 C5 HDi -10 ZX -95 Cact -14 Xs VTS -00 ZX SP3 94 AX 10E -89 Xa Bk -96 BX -90 C5 -08 Xsa HDi -03 ZX Br -97
|
|
|
|
 |
Huikko
|
Viestin otsikko: Re: Erään lippalakin tarina, kun setä kaktukseen istui Lähetetty: 20.02.2015 22:18 |
Viestit: 3199 Paikkakunta: Tampere
|
Juuri mietin koska viimeksi ei ole ollut valittamista autolla jolla olen ajanut kymppitonnin. Piti mennä vuoteen 1998 ja Oldsmobile Delta 88:een saakka. Cactus on parempi auto kuin C5, Avensis tai Golf. STS Cadi olisi päässyt listalle vuodeksi 2007 mutta siinä kiukutti kun liukkaalla tehojen vuoksi cruise putosi päältä aina ylämäissä kun se vaihtoi pienempää.
DS 9 E-Tense 4x4 360 Rivoli+ 2022, ZX Br -97 C5 Ber -17 C5 Ber -04 Xa V6 -98 C5 V6 -01 ZX Vlc -93 ZX -94 C5 Brk -02 C5 HDi -10 ZX -95 Cact -14 Xs VTS -00 ZX SP3 94 AX 10E -89 Xa Bk -96 BX -90 C5 -08 Xsa HDi -03 ZX Br -97
|
|
|
|
 |
Les Excentriques
|
Viestin otsikko: Re: Erään lippalakin tarina, kun setä kaktukseen istui Lähetetty: 20.02.2015 23:23 |
Viestit: 1557 Paikkakunta: Tampere
|
Janne L kirjoitti: Huikko kirjoitti: Tänään Tampere-Tornio 650km keskinopeudella 71km/h Ttu mikä karavaanari! Hermot menee tuollaisiin teiden tukkoihin!  Itse ajoin saman matkan aikanaan Saksassa nelivaihteisella Saabillani noin neljässä tunnissa. Olennaisesti alle 200 en pudottanut nopeutta kuin niiden tietukkojen takia. Bensaa paloi kans ihan kivasti. 
Kommenttini sisältävät henkilökohtaisiin kokemuksiini ja yleiseen elämänkatsomukseeni perustuvaa tietoa, josta johtuen virheiden mahdollisuus ei ole poissuljettu, joskin kokonaisuuden huomioiden vähäinen.
|
|
|
|
 |
Huikko
|
Viestin otsikko: Re: Erään lippalakin tarina, kun setä kaktukseen istui Lähetetty: 20.02.2015 23:53 |
Viestit: 3199 Paikkakunta: Tampere
|
Mikä on saksan Tornio?
DS 9 E-Tense 4x4 360 Rivoli+ 2022, ZX Br -97 C5 Ber -17 C5 Ber -04 Xa V6 -98 C5 V6 -01 ZX Vlc -93 ZX -94 C5 Brk -02 C5 HDi -10 ZX -95 Cact -14 Xs VTS -00 ZX SP3 94 AX 10E -89 Xa Bk -96 BX -90 C5 -08 Xsa HDi -03 ZX Br -97
|
|
|
|
 |
|
|