|
Kirjoittaja |
Viesti |
Huikko
|
Viestin otsikko: C5 I ja koeajolla löydettävissä olevat viat? Lähetetty: 26.02.2015 22:25 |
Viestit: 3199 Paikkakunta: Tampere
|
Puolituttu sitikkaurpo tarjoaa halvalla matkaa hermoromahdukseen, eli 2001-mallista 2.0 16V C5 breakia AL4-laatikolla. Voiko tuon huonompaa autoa ostaa? Pitää ehkä tarttua haasteeseen, että saa taas päivitellä että on se nyt ja voivoi taas... Olen yrittänyt nimenomaisesti pysyä erossa tuosta koneesta, laatikosta ja tuon vuosimallin C5:sta...mutten enää muista oikein miksi. Olikos näissä niitä lämppärin läppävikoja vai vasta seuraavassa? Onko 2001:ssä jo CAN-väylä? Löytääkö tästä lexialla mitään mitä edellinen omistaja on yrittänyt piilotella? Autolla on ajettu alle 250 000km, siinä on alkuperäinen jakoremmi paikallaan joka ihme kyllä ei vielä ole poikki. Jotain polttimoita palanut ja ne palaa kuulemma viikon sisään uudestaan jos vaihtaa. Muutenkin autoa on pidetty kuin porkkanaa perseessä. Halpahan se on kuin sipuli, mutta nyt ei ollakaan ostamassa ehjää autoa ollenkaan. Jos laittaisi siihen laudoituksen sivuun ja piipun katolle ja väittäisi että se on tynnyrisauna?
DS 9 E-Tense 4x4 360 Rivoli+ 2022, ZX Br -97 C5 Ber -17 C5 Ber -04 Xa V6 -98 C5 V6 -01 ZX Vlc -93 ZX -94 C5 Brk -02 C5 HDi -10 ZX -95 Cact -14 Xs VTS -00 ZX SP3 94 AX 10E -89 Xa Bk -96 BX -90 C5 -08 Xsa HDi -03 ZX Br -97
|
|
|
|
 |
idefix
|
Viestin otsikko: Re: C5 I ja koeajolla löydettävissä olevat viat? Lähetetty: 26.02.2015 22:55 |
Viestit: 1219 Paikkakunta: Ulvila
|
Öh ja äh. Porkkana perseessä ei ole mun juttu ko en ole noita ruskean reiän ritareita. Lienee legendaa että 250 000 ajetussa pelissä on alkuperäinen hihna. Laudoitus sivuille, sittenhän se jo muistuttaa caktusta Osta poikkeen ja tynnyrisauna on valmis. Al 4:ssa ei ole mitään vikaa, toisin kuin höpötetään se on vaan hiukan vanhahtava aski mutta muuten ihan kelpo peli. Kuulostaa siltä, että saat sen lähes ilmaiseksi pikku sähkövikoineen ! iske kiinni ja nauti elämästä pienten haasteiden kera.
|
|
|
|
 |
P51
|
Viestin otsikko: Re: C5 I ja koeajolla löydettävissä olevat viat? Lähetetty: 26.02.2015 23:09 |
Viestit: 239
|
Ykköskorinen C5 taitaa olla laadullisesti paras C5..Läppäviat kakkosissa,samoin m.m peruutustutkaviat..Väyläautohan tuo on,Lexialla voi tehdä aika paljon siihen..Tyyppiviat ainakin käsijarrunvaijerit/putket,takajarrusatulat,takatukivarren laakerit,takajousisylinterit..Mutta vähemmän vikoja kuin kakkosessa. Minäkään en osaa kommentoida tuota porkkanan käyttötapaa,kun ei omakohtaista kokemusta.. 
|
|
|
|
 |
Huikko
|
Viestin otsikko: Re: C5 I ja koeajolla löydettävissä olevat viat? Lähetetty: 26.02.2015 23:13 |
Viestit: 3199 Paikkakunta: Tampere
|
Varmasti kuitenkin uteliaisuus heräsi porkkanaan...?
Saako tuohon vetokoukun asennettua itse vai pitääkö sen olemassaolosta kertoa lexialla autolle?
DS 9 E-Tense 4x4 360 Rivoli+ 2022, ZX Br -97 C5 Ber -17 C5 Ber -04 Xa V6 -98 C5 V6 -01 ZX Vlc -93 ZX -94 C5 Brk -02 C5 HDi -10 ZX -95 Cact -14 Xs VTS -00 ZX SP3 94 AX 10E -89 Xa Bk -96 BX -90 C5 -08 Xsa HDi -03 ZX Br -97
|
|
|
|
 |
powerage
|
Viestin otsikko: Re: C5 I ja koeajolla löydettävissä olevat viat? Lähetetty: 26.02.2015 23:26 |
Viestit: 708
|
Meillä on C5 2.0 bensa vm. 2001. ostettu 2005 noin 150tkm. ajettuna, nyt jotain reilu 370tkm. Sähkövikoja on ollut tasan 2kpl. ruiskusuutin ja sytytyspuola. En usko että niissä uudemmissa I-koppasissa on yhtään paremmat sähköt...
Enemmän on nivelissä, etujarruissa ja etupään laakereissa (toinen takapyörän laakeri alkuperäinen) remonttia.
Takatukivarren laakerit voivat olla noilla kilometreillä lopussa, mikäli ei ole vaihdettu.
C5II 2.0 HDI break automatic AM6 C5II 2.0 HDI berline automatic AM6 C5II 2.0 16v berline man. C4 I 1.6 16V ex. C5I 2.0 16v berline man, C5I 2.0 16v break man, Xantia berline 1.8 16v man
|
|
|
|
 |
P51
|
Viestin otsikko: Re: C5 I ja koeajolla löydettävissä olevat viat? Lähetetty: 26.02.2015 23:35 |
Viestit: 239
|
Minun autossa oli koukku jo ostaessa,mutta enpä usko että tarvitsee lexialla sopeuttaa mitään..Vaihdoin heti ostaessani siihen "oikean"pistokkeen(13napaisen),eikä siinäkään muuta erityistä kuin mikrokatkaisija sumuvalon ja parkkitutkan poiskytkentään..Muuten,Xsara picassoa kutsutaan tynnyrisaunaksi,C5 on kuulemma "Möhköfantti"... 
|
|
|
|
 |
Huikko
|
Viestin otsikko: Re: C5 I ja koeajolla löydettävissä olevat viat? Lähetetty: 26.02.2015 23:38 |
Viestit: 3199 Paikkakunta: Tampere
|
Mä luulin että xsara picasso on pesupallo?
DS 9 E-Tense 4x4 360 Rivoli+ 2022, ZX Br -97 C5 Ber -17 C5 Ber -04 Xa V6 -98 C5 V6 -01 ZX Vlc -93 ZX -94 C5 Brk -02 C5 HDi -10 ZX -95 Cact -14 Xs VTS -00 ZX SP3 94 AX 10E -89 Xa Bk -96 BX -90 C5 -08 Xsa HDi -03 ZX Br -97
|
|
|
|
 |
P51
|
Viestin otsikko: Re: C5 I ja koeajolla löydettävissä olevat viat? Lähetetty: 26.02.2015 23:46 |
Viestit: 239
|
Luulo ei ole tiedon "väärtti"..Minulla varmaa tietoa..Koivuhaan veholta.. 
|
|
|
|
 |
JKiiski
|
Viestin otsikko: Re: C5 I ja koeajolla löydettävissä olevat viat? Lähetetty: 26.02.2015 23:51 |
Viestit: 235 Paikkakunta: Lempäälä
|
Meidän Xsara Picasso on nimeltään moottorimuna. Kuumoduliksikin olen kuullut sitä kutsuttavan. Siinä on EW10 ja AL4. Vajaan vuoden vasta ollut, mutta kiva auto. Ei ainakaan vielä ole ollut ongelmaa koneen eikä laatikon kanssa. Suosittelen kunnollista Forte-pesua koneelle ettei mene nostajat jumiin. Harmi kun siinä ei ole hydejä. Vaihtaisin oman C5 I:n, sekin EW10 koneella mutta manuaalina, heti Picassoon jos siinä ois hydet.
-07 C4 Picasso -04 Xsara Picasso "Moottorimuna" Ex: -02 C5 Break 2.0 -02 Xsara Picasso 2.0 HDI -92 XM V6 Break -96 XM 2,5 td Break -89 XM 2.0i Berline -00 Xantia Break Exclusive -98 Xantia Break Business
|
|
|
|
 |
Dsharrastelija
|
Viestin otsikko: Re: C5 I ja koeajolla löydettävissä olevat viat? Lähetetty: 26.02.2015 23:52 |
Viestit: 555 Paikkakunta: potsLojo
|
Melko hyvin on tullutkin noita femman tyyppivikoja esiin. Muutama havainto, mulla ollut kaks farkkua, -02 ja -03 edelleen ajossa. Kilsoja yhteensä femmoilla yhteensä takana jo liki 300tkm...
Listaan tähän niitä mitkä ylemmistä puuttuu: (ja mitkä tiedän):
- Sisäpuhaltimen vastus - Takaa paluuputket hankautuvat ajan kanssa runkoa vasten puhki - Edessä se kolmen hydeputken sarja, tihkuu vanhemmiten - Laturin hihnan rissat, ohjaavat kuluneina hihnan jakopäähän, mulla onneksi hyppäs ulospäin, näitä on hajonnutkin muutamia - Moottorin flektin etuvastukset, kokeile koeajolla pyöriikö molemmilla nopeuksilla, on kaksi eri nopeutta - Takalasin pyyhkimen laakeri voi hirttää kiinni - Polttimoita menee jonkin verran - Takalasin avauskytkin yleensä hajalla - Hydraulisissa nostimissa jumitusta
ja mitähän vielä... koitan muistella ja tuleehan tähän varmaan vielä muiltakin juttuja. Tuo vanhempi jätti tasan kerran tielle, syynä oli hajonnut akku, muutoin on erittäin hyvä kone yuo 2,0.16v. Aina lähtenyt käyntiin. Mulla voi kyllä olla käynyt tajuton tuurikin, olen saanu kaksi hyvää sitikkaa peräkkäin ja ne on olleet nämä femmat. Mä sanoinkin puhelimessa, että mun parhaat sitikat koskaan.
Viimeksi muokannut Dsharrastelija päivämäärä 27.02.2015 00:03, muokattu yhteensä 1 kerran
Ajelussa: Citroën C6 Exclusive 2.7 Hdi -06 Exiä: 2x Bx, Xantia, Xsara, C5 break, -02 ja -03, 2x ID20 vm. -70 ja DS21 M5 vm. -75 Kortin saamisesta lähtien sitikalla menty ja ehkä jo aikasemminkin....
|
|
|
|
 |
P51
|
Viestin otsikko: Re: C5 I ja koeajolla löydettävissä olevat viat? Lähetetty: 26.02.2015 23:58 |
Viestit: 239
|
Muuten,tuo ykköskoppainen on mielestäni mainettaan parempi..(Kuten niin moni muukin citikka..)Minun autooni,jolla jo ajettu 270tuh. On oikeastaan vain tavallisten huoltojen ja jarru/alustaosien lisäksi vaihdettu oikea vetari ja vasemman takatukivarren laakerit.Nyt vasen ajovalon korkeussäätö ei toimi,täytynee leikata umpion kylki auki dremelillä,ja tutkia mikä jumissa tai irti..
|
|
|
|
 |
Dsharrastelija
|
Viestin otsikko: Re: C5 I ja koeajolla löydettävissä olevat viat? Lähetetty: 27.02.2015 08:01 |
Viestit: 555 Paikkakunta: potsLojo
|
Vielä jäi kerrottavvaa:
- Takaluukun johtosarja, menevät vanhuuttaan poikki sen haitarikumin sisältä - Kuskin penkin korkeussäätö mekanismin eturaudasta voi niittaus pettää
No, katsotaan jos muistan vielä muita myöhemmin......
Ajelussa: Citroën C6 Exclusive 2.7 Hdi -06 Exiä: 2x Bx, Xantia, Xsara, C5 break, -02 ja -03, 2x ID20 vm. -70 ja DS21 M5 vm. -75 Kortin saamisesta lähtien sitikalla menty ja ehkä jo aikasemminkin....
|
|
|
|
 |
citsportsite
|
Viestin otsikko: Re: C5 I ja koeajolla löydettävissä olevat viat? Lähetetty: 27.02.2015 10:02 |
Viestit: 157 Paikkakunta: Varsinais-Suomi
|
Parin ykköskoppaisen kokemuksella, lisäyksenä edellisiin:
- lämmityslaitteen säätömoottorien boorit - lämmityslaitteen kennon tukkeutuminen tai vuotaminen maton alle - nopeusmittarin askelmoottori - viiksikytkimet ratin takaa - kytkin, tai oikeastaan painelaakeri - lambda-anturit molemmat - pakosarjan jälkeinen joustoputki
Vikakoodien luku kannattaa ostaessa, jos mahdollista!
Ihan hyviä autoja nämä ovat, tosin remonttiin menee helposti enemmän kuin auton ostohinta (kun ovat niin edullisia). Ehkä mäkin kuitenkin ennen ottaisin hyvän ykköskoppaisen vielä kerran.
Harrasteet: Xantia V6 Activa -97, Xantia 2.0i SX -93, GS Pallas -79, BX Sport -85 Käyttikset: C5 2.0i Confort -09, Berlingo XTR -06
|
|
|
|
 |
powerage
|
Viestin otsikko: Re: C5 I ja koeajolla löydettävissä olevat viat? Lähetetty: 27.02.2015 10:16 |
Viestit: 708
|
Näkyy vähän onnestakin kiinni minkälaisen yksilön saa. citsportsite listasta ei ole omassa mennyt kuin lämmityslaitteen säätömoottorien boorit (korjattu uudella läppämoottorilla), kaikki muu tuosta listasta on alkuperäistä.
C5II 2.0 HDI break automatic AM6 C5II 2.0 HDI berline automatic AM6 C5II 2.0 16v berline man. C4 I 1.6 16V ex. C5I 2.0 16v berline man, C5I 2.0 16v break man, Xantia berline 1.8 16v man
|
|
|
|
 |
jakew
|
Viestin otsikko: Re: C5 I ja koeajolla löydettävissä olevat viat? Lähetetty: 27.02.2015 10:33 |
Viestit: 16 Paikkakunta: Helsinki
|
- Ohjaustehostimen korkeapaineputki/-letku 4014ET tihkuu/vuotaa. - Kuskin penkinlämmitin ei toimi. Vastuslanka poikki joko istuinosasta, selkänojan alaosasta tai sieltä poikkiraudan kohdalta, mistä piuhat menee istuimen alle. - Kuskin oven sisäkahva väsyy liian pitkäksi suunnitellun vivuston takia ja jää käteen.
Ex AX11RE -88, ZX 1.4i Monaco -97, C5 SX 2.0i Berline man. -04. Nyk. C5 III BlueHDI 180 Exclusive Sedan aut. -16
|
|
|
|
 |
idefix
|
Viestin otsikko: Re: C5 I ja koeajolla löydettävissä olevat viat? Lähetetty: 27.02.2015 15:24 |
Viestit: 1219 Paikkakunta: Ulvila
|
Tässä on tullut esiin koko liuta ns:tyyppivikoja. Mielestäni melko harmittomia ja saman tyyppisiä vikoja löytyy nykyään merkistä kuin merkistä. Mutta se kun aloittaja mainitsee että alkuperäisellä hihnalla ajettu jo 250 000 km on kyllä hälytyskellojen paikka. Joko ostajalle yritetään vakuuttaa jotain ihmeellistä tarinaa tai sitten autoa ei ole huollettu ollenkaan. En välttämättä uskaltaisi ostaa sellaista jos en sitten saa todella edullisesti (lähes ilmaiseksi) kaikki muu huoltokin on ilmeisesti laiminlyöty. P-S Porkkanoita ostin tänään lidlistä edullisen pussin, mutta ne menee kyllä kaikki jauhelihakeiton joukkoon, ei jää ylimääräisiä testi yksilöitä muuhun käyttöön 
|
|
|
|
 |
citsportsite
|
Viestin otsikko: Re: C5 I ja koeajolla löydettävissä olevat viat? Lähetetty: 27.02.2015 17:26 |
Viestit: 157 Paikkakunta: Varsinais-Suomi
|
idefix kirjoitti: Mutta se kun aloittaja mainitsee että alkuperäisellä hihnalla ajettu jo 250 000 km on kyllä hälytyskellojen paikka. Ostin kerran konevikaisen Xantia 1.8-16V:n jolla oli päästy 146 tkm alkuperäisellä remmillä. Sitä luokkaa se varmaan vaihtamatta kestää. Vaihdatutin siihen moottorin ja ikinä ei ole huonompaa autoa ollut, oli täysin huoltamatta joka paikasta vaikka kilometrit olivat suht pienet.
Harrasteet: Xantia V6 Activa -97, Xantia 2.0i SX -93, GS Pallas -79, BX Sport -85 Käyttikset: C5 2.0i Confort -09, Berlingo XTR -06
|
|
|
|
 |
Les Excentriques
|
Viestin otsikko: Re: C5 I ja koeajolla löydettävissä olevat viat? Lähetetty: 27.02.2015 20:10 |
Viestit: 1557 Paikkakunta: Tampere
|
citsportsite kirjoitti: idefix kirjoitti: Mutta se kun aloittaja mainitsee että alkuperäisellä hihnalla ajettu jo 250 000 km on kyllä hälytyskellojen paikka. Ostin kerran konevikaisen Xantia 1.8-16V:n jolla oli päästy 146 tkm alkuperäisellä remmillä. Sitä luokkaa se varmaan vaihtamatta kestää. Vaihdatutin siihen moottorin ja ikinä ei ole huonompaa autoa ollut, oli täysin huoltamatta joka paikasta vaikka kilometrit olivat suht pienet. Voi kestää pitempäänkin: <197348 km, 9 vuotta 4 kuukautta XU7JP4 http://www.sitruunapatonki.fi/forum/viewtopic.php?f=9&t=12851&p=131817#p131817http://www.sitruunapatonki.fi/forum/viewtopic.php?f=12&t=13829
Kommenttini sisältävät henkilökohtaisiin kokemuksiini ja yleiseen elämänkatsomukseeni perustuvaa tietoa, josta johtuen virheiden mahdollisuus ei ole poissuljettu, joskin kokonaisuuden huomioiden vähäinen.
|
|
|
|
 |
P51
|
Viestin otsikko: Re: C5 I ja koeajolla löydettävissä olevat viat? Lähetetty: 27.02.2015 22:39 |
Viestit: 239
|
Tuo jakohihnan elinikä on kovin paljon kiinni myös olosuhteista..Öljyvuodot,pitkät seisonta-ajat,lämpötilat...Voi lyhentää aika paljon vaihtoväliä,sen takia joillakin automerkeillä on huollon yhteydessä työvaihe jossa tarkistetaan hihnan kunto.. P.S jos jauhelihakeittoon laittaa sitä porkkanaa,niin se kyllä suurella varmuudella käy ennemmin tai myöhemmin siellä aikaisemmin mainitussa paikassa..
|
|
|
|
 |
Dsharrastelija
|
Viestin otsikko: Re: C5 I ja koeajolla löydettävissä olevat viat? Lähetetty: 27.02.2015 23:28 |
Viestit: 555 Paikkakunta: potsLojo
|
No höh ja pöh, kukaan ole vielä maininnut hydepumppua, niissäkin on ollut häikkää joillakin, eikä sitä että joskus palaa maxi sulakkeita? Eipä muuten ole mullakaan ollut kummaskaan kun noista mainituista viosta kun pari hassua, edelleenkin hyvä ja luotettava kuljin on ollut. Jakohihnalla on vaihtovälinsä, itse vedin epähuomiossa ylitte, muutaman tuhannen siitä 120tkm, ei menny poikki. Suositellaan tekemään jo 100tkm. välein.
Ajelussa: Citroën C6 Exclusive 2.7 Hdi -06 Exiä: 2x Bx, Xantia, Xsara, C5 break, -02 ja -03, 2x ID20 vm. -70 ja DS21 M5 vm. -75 Kortin saamisesta lähtien sitikalla menty ja ehkä jo aikasemminkin....
|
|
|
|
 |
Teuski
|
Viestin otsikko: Re: C5 I ja koeajolla löydettävissä olevat viat? Lähetetty: 27.02.2015 23:39 |
Viestit: 7815 Paikkakunta: Eurajoki
|
Vielä mainitsematta takalasin mikrokytkin, pesurin pumpun jumittava kuulaventtiili, löystyvät takaluukun kaasujouset ja al4 tyyppivikoineen... RFN-motin oudot käyntihäiriöt, katkeavat ovien sisäkahvat ja pakkasella nitisevät tiivisteet
-=Citroën - Yhtä mukava kuin hyvä nojatuoli. Mutta parempi ajaa.=- -=C-Crosser 2.2HDi '07|C4 Cactus BlueHDi100 ETG '16=-
|
|
|
|
 |
jakew
|
Viestin otsikko: Re: C5 I ja koeajolla löydettävissä olevat viat? Lähetetty: 27.02.2015 23:47 |
Viestit: 16 Paikkakunta: Helsinki
|
Joo ei tää listaus tietenkään sitä tarkoita, että kaikki tyyppiviat sattuu samaan yksilöön. Hyvä auto on tää minunkin ollut. Yksi enneltämainitsematon hullu vika (ei tyyppi-) sattui heti alkutaipaleella, kun antennin juuresta vuoti vesi johtoa pitkin matkustamon takavalon liitinpesään. Siis takapenkkien valon sähvöt on sen valoasetelman päällä "kuopassa", johon johtoa pitkin valuva vesi kerääntyy. Aiheutti oikarin ja melkein poltti auton. Onneksi satuin huomaamaan ajoissa ja selvisi antennijalan kiristyksellä/tiivistyksellä ja sulaneen takavalon vaihdolla. Tulihan muuten pahanhajuinen käry siitä muovista...
Ex AX11RE -88, ZX 1.4i Monaco -97, C5 SX 2.0i Berline man. -04. Nyk. C5 III BlueHDI 180 Exclusive Sedan aut. -16
|
|
|
|
 |
P51
|
Viestin otsikko: Re: C5 I ja koeajolla löydettävissä olevat viat? Lähetetty: 27.02.2015 23:50 |
Viestit: 239
|
Eikös se takalasiongelma yleensä ole katkenneessa foliossa?Oli minullakin poikki.Veho myy ns.korjaussarjaa,maksoi jotain 50€,ja sisälsi teipin,johdon ja puristeliittimen...Aika kova hinta mielestäni,mutta enpä tiennyt tilatessa..
|
|
|
|
 |
P51
|
Viestin otsikko: Re: C5 I ja koeajolla löydettävissä olevat viat? Lähetetty: 27.02.2015 23:53 |
Viestit: 239
|
Miten vesi voi 12v järjestelmässä aiheuttaa sellaisen oikosulun?
|
|
|
|
 |
Janne L
|
Viestin otsikko: Re: C5 I ja koeajolla löydettävissä olevat viat? Lähetetty: 27.02.2015 23:56 |
Viestit: 725
|
Parasta kuitenkin olisi jos pääsisi ajamaan varmasti kunnossa olevaa femmaa niin tietäisi miltä sen pitäisi pitkälti tuntua. Tervetuloa kokeilemaan 340tkm ajettua hdi/al4:sta.
|
|
|
|
 |
|
|