|
Kirjoittaja |
Viesti |
ealab
|
Viestin otsikko: Re: C4 1.6i 16V VTR 2005 kytkin luistaa. 120tkm ajettu Lähetetty: 08.02.2015 16:07 |
Viestit: 4467 Paikkakunta: Paimio
|
Oletko jo tutkinut, ettei kytkin/paineasetelma, tjms, jää kantamaan/ala kantaa. Kytkin on sen verran simppeli, että jos muutama mm on varaa paineasetelmassa, kun sitä pultataan v-pyörään ja tuo 18kpm voisi riittää, tosin, paljon on koneen vääntö? Että itse tuossa kytkimessä vikaa, olisi outoa? Uudella kytkinlevyllä n. 5mm ollee hyvä rako ennen asetelman tiukkaamista? Katsoin juuri parit systeemit, vähän käytettyjä, rako oli n. 4mm, ei mitattuna.
|
|
|
|
 |
olli__o
|
Viestin otsikko: Re: C4 1.6i 16V VTR 2005 kytkin luistaa. 120tkm ajettu Lähetetty: 08.02.2015 23:44 |
Viestit: 5125
|
Koneen vääntömomentti lienee? 147 Nm @4000, mutta siitä keskiarvosta ei ehkä suoraan voi vetää johtopäätöstä mitä kytkimen pitäisi kestää tasaisella väännöllä?
4-sylinterisen koneen hetkellinen vääntömomentti on hieman kuin pulttipyssyssä sykäyksittäin silloin kun on sytytyspotku ja työtahti. Osan aikaa hetkellinen vääntömomentti käy negatiivisen puolellakin, oliskohan (ilman vauhtipyörää?) yhden kierroksen aikana tulee pari pulssia hetkellisesti reilusti yli 400 Nm ja pari pulssia toiseen suuntaan -150Nm? (puristustahti jarruttaa)
(vauhtipyörä tasaa pulsseja ja toimintaa samoin kuin kykimen jousetkin tai dieseleiden kaksoismassa vauhtipyörät)
|
|
|
|
 |
Hottenotti84
|
Viestin otsikko: Re: C4 1.6i 16V VTR 2005 kytkin luistaa. 120tkm ajettu Lähetetty: 09.02.2015 09:36 |
Viestit: 15
|
Papereiden mukaan auton "huippuvääntö" on 140Nm ja koeponnistuksessa pajalla kesti 180Nm.
No nyt kun viime keskiviikkona luovuttivat auton huollettuna tuolta huollosta, niin eiliseen sunnuntaihin asti toimi hyvin kaupunkiajossa.
Mutta nyt sitten sunnuntaina kun tuli ajeltua vähän enemmän, että kone oli lämmennyt kunnnolla niin risteyksestä lähdettiin normaalisti 0-50km/h kiihdyttämään niin 3-vaihteelle kun pääsi kiihdyttämään ja kierrokset oli 2500rpm vauhtia n.40km/h niin ihan yhtäkkiä hyppäs kierrokset 4000rpm ja vauhti ei juurikaan kiihtynyt eli alkoi taas luistaa. Vein auton juuri hetkisitten takaisin korjaamolle.
Eli kytkinasetelma vauhtipyörää myöten on kaikki uutta, Vauhtipyörä, kytkinlevy, paine-asetelma painelaakeri, painelaakerinohjainholkki, työsylinteri on uutta.
Tuossa kenellä nyt otti okulaariin tämä 30km/h pikkumäessä niin tämä tapahtui viimekesällä, siis suoranpätkällä ja vastaan tuli mäki, ja 3-vaihde silmässä vauhtitipahti ja kierrokset senkuin nousi ja pääs sen verran pahasti nousemaan että kytkinlevy oli entinen. kyseisestä levystä voin linkata kuvankin jahka saan aikaiseksi.
Sain huollon kanssa luovutus hetkellä sovittua maksunkin useampaan osaan, josta osineen töineen sisälsi uudenakun ja katsastuksenkin niin 945€ työtä 10h ja loput palikoihin, tästä maksoin 400€ eli kaiken järjen mukaan lopputunnit mitä tässä nyt menee vielä niin pitäisi mennä huoltotakuuseen.
Meinasin shitikan maahantuojaan ottaa yhteyttä, kysyen että mitäs viddua tällainen on. Huumori alkaa olee ihan loppu kyllä tämän kanssa.. ja jos joku ei usko tätä niin voin vielä huoltojen kuitit kaivella ja kuvat pistää että autoa on ropattu.
|
|
|
|
 |
Hottenotti84
|
Viestin otsikko: Re: C4 1.6i 16V VTR 2005 kytkin luistaa. 120tkm ajettu Lähetetty: 12.02.2015 08:58 |
Viestit: 15
|
Noniin, tuossa tiistaina kävin huoltoliikkeellä juttelemassa asiasta ja höpöteltiin huoltajan kanssa, että voisiko mahdollista olla että olisi vaihdelaatikkovika, koska tuo naputtava ääni tuli ennen kuin kytkinongelmat alkoivat, että olisiko mahdollista jos se nyt olisi se vaihdelaatikko mikä tekee ongelmia. Perus nurinat kuultiin taas, että autorullaa ja vaihteet menee hyvin niin ei hän jaksaisi uskoa, että vika olisi vaihdelaatikossa.
Siinä sitten aikani järmättyä huoltajan kanssa hän suostui sitten siihen että ottavat vaihdelaatikon tarkempaan tarkasteluun. Kappas kappas, huollosta soitetaan, että auto on nyt leviänä ja kytkin on halkaistuna ja paketti koeponnistettu ja kyllä pitää, mutta täältä löytyi TOINENKIN vika, vaihdelaatikkoa tarkastellessa huomasivat, että akselin, joka tulee kytkinasetelmaan niin tästä on laakerit menny, kuulemma parikuulalaakeria hävinnyt maailmalle.
Siis V*T*U sanon minä, asian kanssa on vuodenpäivän painittu ja jotenkin on sellainen olo, että vähän yritetään nyt kusta silmään. kun vein autonhuoltoon kerroin, tästä naputtavasta äänestä ja tähän ei otettu kantaa. ja nyt sitten sanotaan että on löydetty toinenkin ja uusi vika. Tästä tehtiin kustannus arvio ja pojat koittaa vetää täydenhuoltohinnan tästä itseltäni. kustannus arvio töineen osineen 800-1400€ tämä tietty se että vaihdelaatikko lähtisi toiselle pajalle laakeroitavaksi koska kyseinen huoltoliike niitä ei tee.
Eniten tässä tuhrauttaa se, että vaihdelaatikosta on ollu puhetta varmasti lähemmäs 10.kertaa huoltoliikkeen kanssa mutta naputtavaan ääneen ei ole otettu kantaa, eikä ole "jaksettu uskoa" että kyseessä olisi vaihdeaskivika.
Hyvä puoli asiassa on se, että vika on nyt sitten paikallistettu, mutta euroja tulee menemään ihan ketusti ja en nyt sitten tiedä pitäisikö tästä vähän kuluttajaneuvojalta kysyä että voiko asia mennä näin, koska autoluovutettiin meille 4.2 toimivana. Niin eikö tässä nyt pitäisi olla jonkinlainen huoltotakuu liikkeellä koska ovat testanneet todeten autontoimivaksi, sekä luovutuskelpoiseksi? Pisti vain keskustelussa korvaan tämä "toinenkin vika" eli koittavatko tällä nyt sitten rahastaa uudestaan.
sitten seuraava kysymys, tietääkö kukaan mitään pajoja mistä voisi tätä vaihdelaatikonlaakerointia kysyä, laakerisarjan saa 140€ ebaystä, ja 25tkm - 70tkm ajettuja laatikoita, joiden yhteensopivuus on vielä epävarmaa niin 100€ - 1400€ aikamoinen hintahaitari, mutta seassa on mielestäni ihan järkevän hintaisiakin laitoksia.
|
|
|
|
 |
IJN
|
Viestin otsikko: Re: C4 1.6i 16V VTR 2005 kytkin luistaa. 120tkm ajettu Lähetetty: 12.02.2015 11:33 |
Viestit: 982
|
Jos on laakeri mennyt, niin saattaa naputtaa, mutta miten se saa kytkimen luistamaan, tai jonkin muun luistontapaisen ilmiön aikaseksi?
|
|
|
|
 |
Harri126
|
Viestin otsikko: Re: C4 1.6i 16V VTR 2005 kytkin luistaa. 120tkm ajettu Lähetetty: 12.02.2015 11:48 |
Viestit: 1687 Paikkakunta: Helsinki
|
IJN kirjoitti: Jos on laakeri mennyt, niin saattaa naputtaa, mutta miten se saa kytkimen luistamaan, tai jonkin muun luistontapaisen ilmiön aikaseksi? Pääsiskö kytkinakseli kääntymään sen verran, ettei levy otakaan koko alueelta kiinni?
-05 Citroen C5 2.0i 16V Break Aut -89 C25 Matkailuvehje -82 MB 500SEC -92 MB SL500 -63 VW Karmann Ghia -97 Honda VF 750 Magna
Entiset -98 Citroen Xantia 2.0i 16V Break Aut -93 Citroën Xantia 2.0i VSX Aut
|
|
|
|
 |
Hottenotti84
|
Viestin otsikko: Re: C4 1.6i 16V VTR 2005 kytkin luistaa. 120tkm ajettu Lähetetty: 28.02.2015 11:59 |
Viestit: 15
|
Pajalla otettiin tuo laatikko irti ja tässä näkyy tämä kytkinakseli mikälie, jonka päässä on kuulalaakeri näkyvillä, niin tästä laakerista näkyy selvästi, että lähes 1/3 kuulista on lähtenyt kävelemään, uskon vahvasti että tämä on aiheuttanut kytkin ongelmat, joko siten että kun autolämpiää hirttää akseli kiinni ja antaa niin paljon kuormaa että kytkinluistaa taikka sitten lämpölaajenemisen ansiosta akselipääsee liikkumaan ja kytkin luistaa? No nyt odotellaan tilattuja laakereita 170€ koko stefa+laakerisarja ebaystä, joka olisi suomessa maksanut lähemmäs 350€ ja työerikoisosaajalla 500€ Eniten kyllä suoraan sanottuna ottaa pattiin, kun korjaamo/arvaamo ei sitten millään ole voinut ottaa asiakkaan kantaa huomioon. tässä kuvalinkki vaihdelaatikkoon jossa laakeri näkyy. 
|
|
|
|
 |
Dsharrastelija
|
Viestin otsikko: Re: C4 1.6i 16V VTR 2005 kytkin luistaa. 120tkm ajettu Lähetetty: 28.02.2015 12:34 |
Viestit: 555 Paikkakunta: potsLojo
|
Ajattelinkin ketjun läpi luettuani, ehdottamaan seuraavia toimenpiteitä: Onko kytkinakseli oikeissa mitoissaan, eli akselin pää koneistettu oikein vauhtipyörän reikään nähden? Eli, ei pohjaa tai takerru lämmetessään liian pienen vauhtipyörän pesän takia tai liian paksun kytkinakselin pään takia, näissä on melko pienet toleranssit. Kytkinakseli ei saa olla myöskään liian pitkä, muuten juurikin laakerit saavat liikaa painekuormaa, eli painetta taaksepäin. Tällöin laakeri pamahtaa varmasti, tuntuisi että tässä on juurikin siitä kyse. Mittauksella selviäisi mikä aiheuttaa painetta taakseppäin. Seuraavaksi olisin ehdottanut kytkinakselin boorien ja koneistuksen tarkastamista, vaikka kytkin liikkuu hyvin, voi boorissa olla juurikin ääriasennossa se ratkaiseva heitto, boorit eivät olekkaan täysin suorat tahi muuta hauskaa, saattaapi olla jopa satkun porraskin...
On meinaan melkosen ihmeellinen juttuu tää....
Ajelussa: Citroën C6 Exclusive 2.7 Hdi -06 Exiä: 2x Bx, Xantia, Xsara, C5 break, -02 ja -03, 2x ID20 vm. -70 ja DS21 M5 vm. -75 Kortin saamisesta lähtien sitikalla menty ja ehkä jo aikasemminkin....
|
|
|
|
 |
Dsharrastelija
|
Viestin otsikko: Re: C4 1.6i 16V VTR 2005 kytkin luistaa. 120tkm ajettu Lähetetty: 28.02.2015 13:08 |
Viestit: 555 Paikkakunta: potsLojo
|
Tiimalasista valahti hiekka loppuun.... joten jatkoa: Onko kytkinakselin boorit tarpeeksi syvät, eli meneekö laatikko "heittämällä" paikoilleen ilman irvistelyä vai jääkö kytkinlevy kantamaan boorien pohjaan, VP:kin on jo koneistettu....? Saattaa olla myös niinkin harvinainen tapaus, että on tullut tehtaalta viallinen laakeri, tosin tänäpäivänä tämä mahdollisuus liikkunee loton ja ässäarvan voittomahdollisuuden välissä. Laakeri on voinut myös laueta kuumentuessaan liikaa, kuvissa ainakin akseli näyttää hyvältä ja boorit suorilta, eikä merkkejä kuumentumisesta....
Itse sain kerran orkkis laakerin, joka kesti alle 15tkm. Etupään pyöränlaakeri oli tämä. Mene ja tiedä, kummastuttaa.
Ajelussa: Citroën C6 Exclusive 2.7 Hdi -06 Exiä: 2x Bx, Xantia, Xsara, C5 break, -02 ja -03, 2x ID20 vm. -70 ja DS21 M5 vm. -75 Kortin saamisesta lähtien sitikalla menty ja ehkä jo aikasemminkin....
|
|
|
|
 |
Dsharrastelija
|
Viestin otsikko: Re: C4 1.6i 16V VTR 2005 kytkin luistaa. 120tkm ajettu Lähetetty: 28.02.2015 13:43 |
Viestit: 555 Paikkakunta: potsLojo
|
Onkos muuten öljyt vaihdettu/tajuttu tarkastaa laatikosta, mikäli seassa metallihiletä tai liian vähän öljyä, niin selvä tapaus olisi tämä. Hmm....
Ajelussa: Citroën C6 Exclusive 2.7 Hdi -06 Exiä: 2x Bx, Xantia, Xsara, C5 break, -02 ja -03, 2x ID20 vm. -70 ja DS21 M5 vm. -75 Kortin saamisesta lähtien sitikalla menty ja ehkä jo aikasemminkin....
|
|
|
|
 |
ealab
|
Viestin otsikko: Re: C4 1.6i 16V VTR 2005 kytkin luistaa. 120tkm ajettu Lähetetty: 28.02.2015 23:13 |
Viestit: 4467 Paikkakunta: Paimio
|
Jos olisi kyse muusta, kuin vain laakerin laatuviasta, myös vaikkapa toosan mittavirheestä laakeripesien suhteen, niin taaempi laakeri....Olisi hyvä huuhtaista toosasta laakerihiluja pois. Vaikka ja ainakin BX:n toosassa* oli magneetti sisäpuolella. Voisi myös laittaa, porata pohjatulppaan magneetti. Lisäksi taitaa olla avaus edessä, koska laakerin ulkokooli näyttäisi tukeutuvan sisäpuolelta. *Tässä kohdassa oli viistorullalaakerit, kytkimen puoleisella ulkokoolilla säädettiin laakerien asennus/välys/tiukkuus, tuon laippaholkin avulla soviterenkaineen. Koska oli nuo laakerit, niiden laakerivälys piti olla tiukka akselin ohjattavuuden takia(laatikon lämpötilaeläminen mm.).
|
|
|
|
 |
P51
|
Viestin otsikko: Re: C4 1.6i 16V VTR 2005 kytkin luistaa. 120tkm ajettu Lähetetty: 01.03.2015 00:41 |
Viestit: 239
|
Eikös tuo moottori ole 16v TU?Siinä tapauksessa ottaisin venttiilinkannet irti,ja tarkistaisin nokka-akselien kunnon..Ei olisi ensimmäinen jossa nokat loppuunkuluneet.Ja naputtaa...Tuo kytkinongelma kuulostaa minusta pää/työsylinteriin liittyvältä.Ilmeisesti paine ei pääse pois,jolloin kytkin kantaa..Ettei vaan polkimen päässä vika?Palautuuko poljin ylös asti?
|
|
|
|
 |
Hottenotti84
|
Viestin otsikko: Re: C4 1.6i 16V VTR 2005 kytkin luistaa. 120tkm ajettu Lähetetty: 02.03.2015 10:24 |
Viestit: 15
|
Vauhtipyörän suhteen homma on pihvi, koska ostin uuden. Ebaystä on tilattuna. Ja laatikko menee alanosaajalle huoltoon suomusjärvelle. Kytkinpolkimen toiminta on ok, testattiin kylmällä ja kuumalla koneella ilmausruuvin kanssa siten kun kone on siinä lämpötilassa että kytkinluistaa niin ilmausruuvia auki ja tsekattiin huoltajan kanssa ja ei pärskäyttänyt nesteitä, se mitä vaihteistoöljyihin tulee niin kyllä ainakin laskuun oli lyöty. Kuittia ei ole tässä mutta merkattu oli öljyt, mutta onko käytänössä heitetty oikeamäärä oikeaa ööliä on asiaerikseen. Kone on siis 1.6i 16V VTR, venttiilien naputusta tämä ei ole, sillä venat naputtaa kylmällä koneella pakkaskelillä parinminuutin ajan  tai sitten ruiskun venttiilit mutta tämä on asia erikseen. Pariviikkoa joudutaan odottelemaan, että meidän kikkareen vaihdeloota pääsee työnallle.
|
|
|
|
 |
Jankos
|
Viestin otsikko: Re: C4 1.6i 16V VTR 2005 kytkin luistaa. 120tkm ajettu Lähetetty: 02.03.2015 12:59 |
Viestit: 1229 Paikkakunta: Jokioinen
|
Tottahan toi nyt väkisin aiheuttaa kytkimen luistamisen. Pää-akselin pää vatkaa koko ajan kun kuulat kiertää missä sattuu ja rattaat työntää akselia sivuttain.
Mutta onko tuon lootan korjaamisessa mitään järkeä, hammaskulmat kun on pielessä niin hampaat on varmasti kuluneet kun kerran tällä kuitenkin on ajettu. Purkuautosta ehjää lootaa..
Saxo vts v1600, Peugeot 2008 E-hdi 115 allure, Ducato 2.3jtd retkis, Ducato 180 multijet huoltoautona, Saxo TU5JP4T projekti.
|
|
|
|
 |
ealab
|
Viestin otsikko: Re: C4 1.6i 16V VTR 2005 kytkin luistaa. 120tkm ajettu Lähetetty: 02.03.2015 17:22 |
Viestit: 4467 Paikkakunta: Paimio
|
Niinpä, tuskin toosasta enää hiljaista saa? Missähän kunnossa ovat synkroonit, haarukat. Toisen pään laakeri.
|
|
|
|
 |
Hottenotti84
|
Viestin otsikko: Re: C4 1.6i 16V VTR 2005 kytkin luistaa. 120tkm ajettu Lähetetty: 03.03.2015 08:54 |
Viestit: 15
|
Tämän asian kanssa painittiin, ja purkuosana ei järkevään hintaan kyllä saa ainakaan suomesta, ebäystä samanverran ajettuja lootia saa 300-500€ + toimituskulut joissa puhutaan 50€ ylöspäin.
Myöhästä tässä vaiheessa enää juosta kun kurat on jo housussa, eli laakerit on tilattu ja lootanhuolto. Sanoin kyllä sille joka vastaa vaihdelaatikon huollosta, että katsoo ja ilmoittaa heti jos akseleissa tms huomaa jotain poikkeavaa.
|
|
|
|
 |
Hottenotti84
|
Viestin otsikko: Re: C4 1.6i 16V VTR 2005 kytkin luistaa. 120tkm ajettu Lähetetty: 01.07.2015 08:36 |
Viestit: 15
|
nonii pitkän tauon jälkeen on vaihdelaatikko laakeroitu, maaliskuussa sanoi huolto että 4-5viikkoa menee kolmannella osapuolella joka laatikon huoltaa mutta tässä on menny 4.kk!!! ja asiaa puidaan kuluttajaneuvonassa ja olen riitauttanut huollon kun eivät yksinkertaisesti osaa hommaansa. Maanantaina laitoin 2.kerran reklamaation sähköisessä muodossa jossa liitteennä kuluttaja neuvojan näkökulma asiaa niin. Tosiaan maaliskuussa lähti vaihdeloota laakeroitavaksi / huollettavaksi. RAM-autoon ja oli siellä 4kk!! syystä että kaveri teki mystisen katoamis tempun ei vastannut puheluihin yms. eikä verkkosivuilla ollut mitään ilmoitusta että olisi poissa tms. Tässä ylittyy jo kohtuullinen huoltoaika ja tästä en todellakaan maksa mitään. No viime keskiviikkona. . 24.6 soitin autokorjaamon ja kysyin, että onko vaihdelaatikosta kuulunut mitään ja mikä tilanne, vastaus oli että ei ole kuulunut. No nyt sitten maanantaina 29.6 klo 22.00 aikoihin laitoin huoltoon kirjallisen reklamaation, jossa kuluttajaneuvojan näkökulma asiaan, sekä minun vaateeni asian eteenpäin hoitamiseksi. Niin kas kummaa puhelin soi 08.00, mutten ehtinyt vastaamaan vaan myöhemmin päivän aikana soitin takaisin ja huollosta sanottiin, että nyt on vaihdelaatikko paikallaan ja autohuollettu mutta KYTKIN LUISTAA EDELLEEN!,
Ei herran jumala tätä touhua! Älkää hyvät ihmiset ainakaan varsinais-suomen alueella viekö yhtään mitään huollettavaksi ainakaan RAM-AUTO TMI:antti röyhkiö, jossa vaihdelaatikko olli huollettavana. epäluotettavaa toimintaa! Ja niin on nyt myös tässä kyseisessä autohuollossa missä automme on seisonut yli vuoden pihallla.
Oisko jotain neuvoja vielä tähän?
Kiitos!
|
|
|
|
 |
ealab
|
Viestin otsikko: Re: C4 1.6i 16V VTR 2005 kytkin luistaa. 120tkm ajettu Lähetetty: 01.07.2015 08:49 |
Viestit: 4467 Paikkakunta: Paimio
|
Taitaa olla jotain perustavalaatuista vikaa, jota ei olekaan tutkittu, mittailtu. Jatka asiointia kuluttajaneuvojan/kuluttaja-asiamiehen kanssa. Ei homman sovi olla enää kovin helppoa kenellekään.
|
|
|
|
 |
Hottenotti84
|
Viestin otsikko: Re: C4 1.6i 16V VTR 2005 kytkin luistaa. 120tkm ajettu Lähetetty: 01.07.2015 12:40 |
Viestit: 15
|
Joo jotain liian helppoa pakko olla jo, ei oikeastaan enää ole muuta vaihtamatta kuin kytkinem hydrayliikka letkut ja pää sylinteri, polkimensäädönkin kanssa on painittu, mutta alkaa hermo olemaan niin loppu jo tähän touhuun, että annan nyt kuluttajaneuvojan hoitaa asiaa ja sovitella. Katsotaan mitä tapahtuu. ajan kuluksi sivussa koitan googletella josko ulkomailta löytyisi joku insinööri tai teknikko suoraan shitikan tallista tms, että saisi vähän neuvoja jos jotain on jäänyt huomaamatta.
|
|
|
|
 |
Sitruunaseppä
|
Viestin otsikko: Re: C4 1.6i 16V VTR 2005 kytkin luistaa. 120tkm ajettu Lähetetty: 01.07.2015 14:52 |
Viestit: 1242
|
Melkoinen jeremiaadi. Vaihteiston kytkinakselin ja kampiakselin pitäisi pyöriä samassa linjassa, samalla akseliviivalla. Kampiakselin pään sisällä on tukilaakeri kytkinakselille. Koko "jono" on aavistuksen väljä: tuklaakeri, kytkinlevyn spoorit ja vaihdelaatikon "sisäänmenolaakeri", mikä nyt oli rikki. Kampiakselin iso runkolaakeri on öljynpaineen ja rakenteensa ansiosta kaikkein jäykin, kytkinpaketti ja -levy ovat siinä kiinni ajon aikana. Kytkinlevy joutuu liukumaan jatkuvasti tai antamaan periksi, jos vaihteiston kytkinakseli pyörii eri geometrisellä akselilla. Sivuttaisen voiman ja normaalin vääntömomentin yhteinen vaikutus on voinut ylittää kytkinlevyn pidon, vaikka lepokitkan vääntömittaus antaisi normaalin arvon.
Kun kaikki kytkinkorjaukset on menneet loppuun niin nopeasti, on vaihteiston ja moottorin akselit pyörineet eri linjassa? Laakeri petti sen takia? Kytkin on mennyt loppuun ensimmäisen kerran normaalisti ja sitten on ensimmäisessä vaihdossa hukattu tai laitettu väärään aukkoon tms. sössitty toinen kytkinkopan ja moottorinrungon kohdistusholkki? Vaihteisto-moottori-liitos jäänyt vinoon? Kampiakselin tukilaakeri/holkki pudonnut tai rikkoutunut?
Mistä sais Sitikan? Ne viedään käsistä?
|
|
|
|
 |
kaselin
|
Viestin otsikko: Re: C4 1.6i 16V VTR 2005 kytkin luistaa. 120tkm ajettu Lähetetty: 10.07.2015 18:02 |
Viestit: 1590 Paikkakunta: Tampere
|
Miten saat vaihteiston ja tai kytkinakselin vika reikään , eihän siellä oo kun silmälaakeri tai sit uudemmissa on reikiä kun tahkojuustossa 
C5 1,8 Break -03 Peugeot Expert TD -00 Honda GL1800 -08 edesmenneet 2CV4 -72 2CV6 -82 Peugeot Satelis 500 -08
|
|
|
|
 |
kokemjne
|
Viestin otsikko: Re: C4 1.6i 16V VTR 2005 kytkin luistaa. 120tkm ajettu Lähetetty: 10.07.2015 18:13 |
Viestit: 4695 Paikkakunta: 05460 Hyvinkää
|
 niih 
|
|
|
|
 |
XM-Hannu
|
Viestin otsikko: Re: C4 1.6i 16V VTR 2005 kytkin luistaa. 120tkm ajettu Lähetetty: 10.07.2015 19:34 |
Viestit: 2764 Paikkakunta: Koria
|
Hottenotti84 kirjoitti: Oisko jotain neuvoja vielä tähän?
Kiitos! Kysäise täältä patongista, kuka vaihtaisi autoon käytetyn lootan. Ja ota käyttöön yksityisviestit, niin autosi tulee kuntoon niin halvalla, ettei sitä kehtaa julkisesti sanoa. Tämä EI ole vinoilua, vaan ihan oikea vaihtoehto. Minun  mielestäni 10 v vanhaan autoon voi jo hyvin harkita purkulaatikkoakin. Joka viidennellä sitikkaharrastajalla noita on nurkat täynnä  , tai ainakin joka kahdennellatoista...  ...eikä maksa maltaita. (itse olen kylläkin se joka seitsemäs  )
|
|
|
|
 |
catmatti
|
Viestin otsikko: Re: C4 1.6i 16V VTR 2005 kytkin luistaa. 120tkm ajettu Lähetetty: 10.07.2015 19:55 |
Viestit: 718 Paikkakunta: Naantalista kotoisin
|
kokemjne kirjoitti: :P niih  Helposti luiskahtaa siihen alimpaan 
VW Phaeton W12 6.0L Q -03 - X7 -14 nokivasara.
|
|
|
|
 |
XM-Hannu
|
Viestin otsikko: Re: C4 1.6i 16V VTR 2005 kytkin luistaa. 120tkm ajettu Lähetetty: 10.07.2015 20:54 |
Viestit: 2764 Paikkakunta: Koria
|
XM-Hannu kirjoitti: Ja ota käyttöön yksityisviestit, niin Olihan ne yv:t käytössä, itse en ollut sisäänkirjautuneena, kun asiaa tsekkasin 
|
|
|
|
 |
|
|