Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 1/1 [ 3 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Valmet 604 -82 kytkin ei irrota
ViestiLähetetty: 02.03.2015 21:31 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2201
Paikkakunta: Laukaa
Valmetti oli ollut 2 viikkoa seisonnassa ja sillä aikaa kytkin tarttui kiinni. Kytkin ei siis irrota ja vaihdetta ei saa päälle. Teki jo syksyn aikana saman kerran. Silloin kytkinlevy lähti irti kun rytkyttelin traktorilla 3-vaihteella kytkin pohjassa ja perälevy maassa. Nyt kokeilin samaa, mutta eipä enää irronnut.
Onko kellään tarjota hyvää vinkkiä tähän probleemaan, en viitsisi ruveta kytkinremonttia tekemään tuon takia jos ei ole pakko. Ja luntakin saattaa vielä tänä keväänä sadella. :?



Citroen Bx 19 Millesime -92 aut., Bx 19 TZI farm -92.
Vw K70L -72 museorek., mopedi Crescent Topper -67 museorek., Yamaha 80 Ygs-1 -71 museorek.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Valmet 604 -82 kytkin ei irrota
ViestiLähetetty: 02.03.2015 21:59 

Viestit: 568
Paikkakunta: Akaa
Vähän samoja ongelmia on minulla ollut Simcan kanssa kun on useamman vuoden seissyt. Tähän asti on Simcassa tepsinyt kun on unohtanut joutokäyntimääräykset ja antanut käydä puolisen tuntia niin, että lämpö koneesta leviää kytkimeen ja kytkinakseliin. Ja lopulta on sitten alkanut kytkin irroittamaan. Tietoahan minulla ei Simcasta ole, että mikä siellä jumittaa (kytkinlevy vauhtipyörään, levy kytkinakseliin vai vauhtipyörän silmälaakeri). Mutta lämpö näköjään joskus auttaa. Tämä tietty ylipäänsä edellyttää, että saa sen vaihteen vapaalle :)



.~___~.
{[___]}
{°/^\°}
{/_^_\}

"Hyviä on vähän, pahoja vielä vähemmän, mutta meitä siunatusti hulluja laskematon määrä" - Aapeli.
HY, C5 2.2 hdi Break, BX GT, Berlingo, BX Van "GT", B11 proj. ja C4 2.0 16V:n yksinhuoltajuus
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Valmet 604 -82 kytkin ei irrota
ViestiLähetetty: 02.03.2015 23:13 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1557
Paikkakunta: Tampere
Nyt en ole varma, että onko rakenne samanlainen, mutta vähän myöhemmässä ja isommassa Valmetissa voimanoton akselin ja vaihteiston akselin välisen neulalaakerin hajoaminen aiheuttaa saman oireen. Ruostumalla juuttuneen levyn irtoamista voi helpottaa säätämällä kytkinmekanismia lähemmäs, jos mahdollista, niin että kytkin aukeaa enemmän. Sitten vaan ajoa kytkin pohjassa suurimman väännön kierroksilla kaasu pohjassa jarruttaen vaikka ylämäessä perälevy maassa.



Kommenttini sisältävät henkilökohtaisiin kokemuksiini ja yleiseen elämänkatsomukseeni perustuvaa tietoa, josta johtuen virheiden mahdollisuus ei ole poissuljettu, joskin kokonaisuuden huomioiden vähäinen.
Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/1 [ 3 viestiä ] 


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 0 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: