Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 1/5 [ 109 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2, 3, 4, 5  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Yli 80.000 euron "saksalaisten" myynti loppuu?
ViestiLähetetty: 04.03.2015 01:01 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2666
Kun ihminen (mies) meni ennen ostamaan yli 80.000 euron (suomalaisittain yli 100.000 euron) sedan-luksusautoa, oli vaihtoehtoja muutamia, ja kullakin niistä oli omat "parhaat" puolensa:

- Mersun S-sarja
- Audin A8-sarja
- BMW:n 600- ja 700-sarjat
- Jaguarin XJ-sarja
- Lexuksen LS-sarja
- (Maserati Quattroporte)

Ja siinäpä ne melko lailla olivatkin. Kalliiden sedan-tyyppisten henkilöautojen markkinasta nuo ottivat Euroopassa ja Amerikassa 90% siivun.

Jotta aihe nyt jotenkin sivuaisi sitikkaakin, niin mainitaan että C6 pyrki kilpailemaan noiden kanssa(kin), kuitenkaan koskaan kynnelle kykenemättä. Toki C6 oli enemmän Audi A6 / BMW 5-sarjan hinnassa ja kilpailijana, mutta noiden kalliimpien ostajat ovat yleensä myös potentiaalisia sitikan ostajia. Sitikalla jäi vajaaksi se moottorirepertuaari eikä ollut tarpeeksi tingeltangelia, esimerkiksi hierovaa kuskin penkkiä ja tutkalla toimivaa vakionopeussäädintä.

Mitäs nyt on tapahtunut? Mikä on muuttunut?

No, markkinoille tuli (viimeinkin) nelivetoinen Tesla, tarkemmin sanottuna Tesla Model S P85D. Tuo neliveto on ehdoton meille ja muuallekin missä on joskus liukasta, takavetoautolla ei herrasmies viitsi tänä päivänä talveaan pelleillä. Niin, se nelivetotesla: 700 hevosvoimaa, 3.2 sekuntia sataseen, ilmajousitettu, yhdellä latauksella pahimmalla talvikelilläkin lähemmäs 400 km. Ei tarvi huoltaa koskaan, mitä nyt tuulilasinpyyhkijöitä ja renkaita vaihtaa. Kuluvia osia ei perinteisessä mielessä ole muuta kuin pyöräntuennan nivelet, erittäin yksinkertainen voimaketju sähkömoottoreineen on "ikuinen". Ja maksaa 88.000 Euroa, netistä tilattuna suoraan Tanskan tehtaalta!

Kävin eilen Inchcapella oikein kysymässä myyjältä, että kerro nyt miksi minä ostaisin 100.000 euron Jaguar XJ:n nelivedon jota ei saa kuin sillä epäluotettavalla 3.0-litraisella turbokoneella, kun saan Teslan joka on kaksi kertaa nopeampi ja kymppitonnin halvempi, sekä huoltokuluiltaan lähes ilmainen myös takuuajan jälkeen - ja jonka jälleenmyyntihinnat ovat uskomattoman korkeat? Mainitsin myös myyjälle, että 2004 XJ:n omistajana tiedän tarkkaan mitä näiden vehkeiden huollot maksavat. Jos selviää huoltokululla 100 eur / 100 km, se on aika hyvin... Kaikki osat pitää vaihtaa moduuleina jne, helvetin kallista leikkiä.

No, myyjä rykäisi ja sanoi: "tällaista tunnetta et saa Teslasta". Odotin hieman enemmän... kysyin jatkokysymyksen: "No tottakai tuollaista tunnetta juu, mutta onko MITÄÄN teknistä tai taloudellista syytä valita tämä Teslan sijaan?". Myyjä mietti pitkään ja sanoi: "No tällä voi ajaa tankillisella 600 kilometriä, kun Teslalla pääsee vain 400-500 ja sitten pitää odottaa pikalaturissakin se puoli tuntia.".

Eli AINOA syy valita jokin muu luksusauto kuin Tesla on yli 400 kilometrin kertamatkojen jatkuva ajaminen.

Teslan takavetoa kokeilleena (ja jo silloin nelivetoa havitelleena) en pysty kuvittelemaan, mitä muut saman hintaluokan autot voisivat tarjota mitä Teslassa ei ole. Se sijaan Tesla tarjoaa suorituskykyä, tiloja ja ominaisuuksia joita ei muilta saa millään rahalla. Menee ohi useimmista superautoistakin pikkunopeuksien kiihdytyksissä, jotka ovat juuri sitä käytännön suorituskykyä jota normaaliliikenteessä voi käyttää.

Niin, ystävät: Onko luksusautomarkkinoilla tilaa muille kuin Teslalle, ja jos on, niin millä teknisillä perusteilla?


Viimeksi muokannut ds-jekkeri päivämäärä 04.03.2015 01:05, muokattu yhteensä 1 kerran


Miehellä on elämässään yksi suuri valinta; harrastaako huonoja naisia vai huonoja autoja.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Yli 80.000 euron "saksalaisten" myynti loppuu?
ViestiLähetetty: 04.03.2015 01:05 

Viestit: 945
Paikkakunta: Vihti
Teslan suurinpuute on se että se ei haise eikä kuullosta polttomoottorilta, joten siksi sellaista ei voi hankkia.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Yli 80.000 euron "saksalaisten" myynti loppuu?
ViestiLähetetty: 04.03.2015 01:25 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2666
Tässä vielä esimerkkinä pätkä jossa juuri tuo mainittu nelivetotesla menee puolen miljoonan euron Lamborghini Aventadorista ohi niin että hujahtaa. Satasen jälkeen tietty tuo Lambo menee menojaan mutta sillä ei ole mitään merkitystä normaaliliikenteessä. Ja koitappa käydä tuolla Lambolla kapeaparkkipaikkaisessa marketissa kaksi lasta ja vaimo kyydissä...

https://www.youtube.com/watch?v=0e-jquwHKtI



Miehellä on elämässään yksi suuri valinta; harrastaako huonoja naisia vai huonoja autoja.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Yli 80.000 euron "saksalaisten" myynti loppuu?
ViestiLähetetty: 04.03.2015 01:29 
Käyttäjän avatar

Viestit: 3199
Paikkakunta: Tampere
Norjassa noita Tessuja oli paljon. Ja nimenomaan pahimpien korkeuserojen seuduilla. Parin omistajan kanssa vaihdoin pari sanaa ja olivat kovin tyytyväisiä. Toinen näistä oli rekisteröity pakettiautoksi, joka onnistunee suomessakin.



DS 9 E-Tense 4x4 360 Rivoli+ 2022, ZX Br -97 C5 Ber -17 C5 Ber -04 Xa V6 -98 C5 V6 -01 ZX Vlc -93 ZX -94 C5 Brk -02 C5 HDi -10 ZX -95 Cact -14 Xs VTS -00 ZX SP3 94 AX 10E -89 Xa Bk -96 BX -90 C5 -08 Xsa HDi -03 ZX Br -97
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Yli 80.000 euron "saksalaisten" myynti loppuu?
ViestiLähetetty: 04.03.2015 01:36 
Käyttäjän avatar

Viestit: 624
Paikkakunta: espoo
naulankantaan Jekkeriltä. Tämä on tilanne, Tesla on ainoa vaihtoehto kun aika jättää c6:sta. Toki 3-ltr versio tulee siinä välissä 8-)



GS break 1015 Convertisseur 1972 Jaune Primevere
CX25TRI break serie1 1985 Bleu Romantique
C6 3.0HDi exclusive 2010 Gris Thorium
MB C43 AMG Touring 2017

Volvo Amazon P220 Herrgårdsvagn 1969
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Yli 80.000 euron "saksalaisten" myynti loppuu?
ViestiLähetetty: 04.03.2015 09:24 

Viestit: 1496
ds-jekkeri kirjoitti:
Ja maksaa 88.000 Euroa, netistä tilattuna suoraan Tanskan tehtaalta!


Anteeksi yksityiskohtiin puuttuminen, mutta onko Teslalla Tanskassa tehdas? Eikö kaikki autot toistaiseksi kasata Yhdysvalloissa? Vai menikö nyt Fiskerin ja Teslan pääkonttorit mielessä sekaisin :? ?


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Yli 80.000 euron "saksalaisten" myynti loppuu?
ViestiLähetetty: 04.03.2015 09:37 

Viestit: 945
Paikkakunta: Vihti
ds-jekkeri kirjoitti:
Tässä vielä esimerkkinä pätkä jossa juuri tuo mainittu nelivetotesla menee puolen miljoonan euron Lamborghini Aventadorista ohi niin että hujahtaa. Satasen jälkeen tietty tuo Lambo menee menojaan mutta sillä ei ole mitään merkitystä normaaliliikenteessä. Ja koitappa käydä tuolla Lambolla kapeaparkkipaikkaisessa marketissa kaksi lasta ja vaimo kyydissä...

https://www.youtube.com/watch?v=0e-jquwHKtI


Linkitit vissiin vahingossa väärän videon laitatko sen missä missä menee ohi niin että hujahtaa.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Yli 80.000 euron "saksalaisten" myynti loppuu?
ViestiLähetetty: 04.03.2015 12:26 

Viestit: 352
Kyllä se järjellä ajatellen menee justiinsa niin, kuin DS-jekkeri kirjoittaa 8-)



" Pessimisti on vain huonosti informoitu optimisti"
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Yli 80.000 euron "saksalaisten" myynti loppuu?
ViestiLähetetty: 04.03.2015 13:27 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1557
Paikkakunta: Tampere
Olisiko faktatietoa esittää siitä ensimmäisestäkin järjellä ostetusta uudesta autosta?
Automerkin valinnan jälkeen keksityt perustelut eivät kelpaa. :lol:



Kommenttini sisältävät henkilökohtaisiin kokemuksiini ja yleiseen elämänkatsomukseeni perustuvaa tietoa, josta johtuen virheiden mahdollisuus ei ole poissuljettu, joskin kokonaisuuden huomioiden vähäinen.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Yli 80.000 euron "saksalaisten" myynti loppuu?
ViestiLähetetty: 04.03.2015 13:55 

Viestit: 5862
Paikkakunta: Lahti
Eihän Teslassa ole edes tavaratilaa, kyllä se Käkkylä wagon pitää olla, kuka pöljä nyt tavaratilatonta autoa ostaa :shock:
https://www.youtube.com/watch?v=yzxMcp00byU



Kunniajäsen ;) BX 1.9 GTi A -91 1/2 BX 1.6 GTi -91
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Yli 80.000 euron "saksalaisten" myynti loppuu?
ViestiLähetetty: 04.03.2015 15:57 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1203
Paikkakunta: Ilmajoki

Profiili WWW
Odotetaanpas nyt kunhan se iCar tulee markkinoille. http://time.com/3729911/apple-car-auto-executives/


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Yli 80.000 euron "saksalaisten" myynti loppuu?
ViestiLähetetty: 04.03.2015 16:10 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1719
Paikkakunta: Korpilahti
Sitikkapuoskari kirjoitti:
Odotetaanpas nyt kunhan se iCar tulee markkinoille. http://time.com/3729911/apple-car-auto-executives/


8-) :mrgreen: Sitä odotellessa.

(muutenkin olen sitämieltä, että sähkis olisi 90% meikäläisenkin ajoihin paras ajoneuvo... Harrastukset sitten erikseen :D )



CX 25 TRD Turbo2 Break "TummaTRD", CX 25 GTI Turbo2, XM V6 "MustaKuukka", MG ZS Luxury -22
Varalla: CX 25 Break "UA2", CX 25 GTI Turbo2, CX 25 TRD Turbo2 Break "UA"
Veturi: Discovery2
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Yli 80.000 euron "saksalaisten" myynti loppuu?
ViestiLähetetty: 04.03.2015 16:17 
Käyttäjän avatar

Viestit: 3199
Paikkakunta: Tampere
Les Excentriques kirjoitti:
Olisiko faktatietoa esittää siitä ensimmäisestäkin järjellä ostetusta uudesta autosta?
Automerkin valinnan jälkeen keksityt perustelut eivät kelpaa. :lol:


Mä ostin uuden dieselgolfin järjellä. Paska ostos.

Aiheeseen palatakseni, niin kyllä sieltä tulee kaikilta valmistajilta sähkötuolit sitten kun niille on riittävästi menekkiä.
S-mersusta on nytkin joku hybridi olemassa. Ei ne sentään luovuta markkinoita teslalle vaikka myöhässä ovatkin.



DS 9 E-Tense 4x4 360 Rivoli+ 2022, ZX Br -97 C5 Ber -17 C5 Ber -04 Xa V6 -98 C5 V6 -01 ZX Vlc -93 ZX -94 C5 Brk -02 C5 HDi -10 ZX -95 Cact -14 Xs VTS -00 ZX SP3 94 AX 10E -89 Xa Bk -96 BX -90 C5 -08 Xsa HDi -03 ZX Br -97
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Yli 80.000 euron "saksalaisten" myynti loppuu?
ViestiLähetetty: 04.03.2015 16:22 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2666
Lauri kirjoitti:
ds-jekkeri kirjoitti:
Ja maksaa 88.000 Euroa, netistä tilattuna suoraan Tanskan tehtaalta!


Anteeksi yksityiskohtiin puuttuminen, mutta onko Teslalla Tanskassa tehdas? Eikö kaikki autot toistaiseksi kasata Yhdysvalloissa? Vai menikö nyt Fiskerin ja Teslan pääkonttorit mielessä sekaisin :? ?


Kyllä se Teslalla on. Sellainen pikkukorjaus että tehdas on Hollannissa (Tilburgissa), ei Tanskassa, mulla aina menee ne kaksi sekaisin.

http://www.teslamotors.com/blog/tesla-m ... etherlands



Miehellä on elämässään yksi suuri valinta; harrastaako huonoja naisia vai huonoja autoja.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Yli 80.000 euron "saksalaisten" myynti loppuu?
ViestiLähetetty: 04.03.2015 16:24 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2666
Plagu kirjoitti:
ds-jekkeri kirjoitti:
Tässä vielä esimerkkinä pätkä jossa juuri tuo mainittu nelivetotesla menee puolen miljoonan euron Lamborghini Aventadorista ohi niin että hujahtaa. Satasen jälkeen tietty tuo Lambo menee menojaan mutta sillä ei ole mitään merkitystä normaaliliikenteessä. Ja koitappa käydä tuolla Lambolla kapeaparkkipaikkaisessa marketissa kaksi lasta ja vaimo kyydissä...

https://www.youtube.com/watch?v=0e-jquwHKtI


Linkitit vissiin vahingossa väärän videon laitatko sen missä missä menee ohi niin että hujahtaa.


Oikea video. Kohdassa 0.17-0.18 näkyy miten lamborghini tipahtaa taakse vaihteenvaihdossaan että hujahtaa.

Ja tässä verrataan markettikelpoista perheautoa vakiokunnossaan täysin käyttökelvottomaan "kilpa-autoon" normaaliliikennettä ajatellen.



Miehellä on elämässään yksi suuri valinta; harrastaako huonoja naisia vai huonoja autoja.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Yli 80.000 euron "saksalaisten" myynti loppuu?
ViestiLähetetty: 04.03.2015 17:58 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2666
Huikko kirjoitti:
Les Excentriques kirjoitti:
Olisiko faktatietoa esittää siitä ensimmäisestäkin järjellä ostetusta uudesta autosta?
Automerkin valinnan jälkeen keksityt perustelut eivät kelpaa. :lol:


Mä ostin uuden dieselgolfin järjellä. Paska ostos.

Aiheeseen palatakseni, niin kyllä sieltä tulee kaikilta valmistajilta sähkötuolit sitten kun niille on riittävästi menekkiä.
S-mersusta on nytkin joku hybridi olemassa. Ei ne sentään luovuta markkinoita teslalle vaikka myöhässä ovatkin.


Joudun kiistämään tämän vertailun. S-mersun hybridi on kompleksisempi ja vikaherkempi kuin se tavallinen bensamalli! Teslan pitkän tähtäimen etuna on nimenomaan se, että se on käytännössä täysin huoltovapaa eikä vikakohteita ole kuin kymmenesosa jonkun huipputeknisen hybridivirityksen moottori-ja vaihdelaatikkohässäkän tarjoamista.

Yleensäkin nuo hybridit ovat sellaisia virityksiä, joista puuttuu sähköauton välittömyys ja yksinkertaisuus. Kokemusta on, vaimolla kun on tuo Lexus RX400h, joka on ihan kiva auto mutta ei sillä mitään tekemistä oikean sähköauton kanssa ole.

Tesla on ensimmäinen automerkki, joka on onnistunut integroimaan riittävän akkukapasiteetin, nelivedon, siedettävän sedan-tyyppisen muotoilun ja aivan tolkuttoman suorituskyvyn autoonsa. Tähän lisättynä suoraan sanottuna halpa hinta (suhteessa suorituskykyyn) sekä tuo huoltovapaus, niin muut eivät kerta kaikkiaan pysty kilpailemaan millään teknisellä tai kaupallisella parametrillä.

Ainoaksi tekniseksi syyksi ostaa "joku muu" jää se yli 400 km päivittäisten ajojen jatkuva ajaminen. Muuten se on kuten Jaguar-myyjä sanoi: "tunne ratkaisee"... näinhän sanotaan kun muita perusteluja ei kertakaikkiaan enää ole.

Nyt tietysti voidaan ruveta spekuloimaan että kyllä mersuilta ja muilta tulee vastaavia autoja markkinoille. Mjaa. Ehkä, mutta milloin, ja millaisilla huoltokuluilla?

Tänä päivänä Tesla on ainoa vaihtoehto, eikä ole näköpiirissä ainakaan 2015/2016 että mitään todellista kilpailijaa sille tulisi.



Miehellä on elämässään yksi suuri valinta; harrastaako huonoja naisia vai huonoja autoja.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Yli 80.000 euron "saksalaisten" myynti loppuu?
ViestiLähetetty: 04.03.2015 18:04 

Viestit: 945
Paikkakunta: Vihti
Tuo toimintasäde on vain niin onneton ettei riitä niille useille lapinreissuillekkaan kuin murto-osan matkasta, jos pääsisi edes ouluun asti yhdellä latauksella niin sen voisi hyväksyä ja olla siinä yötä.

Saakos noilla vetää mitään, sekin on kynnyskysymys, ja miten lie käy toimintasätellee kun perään lyödään 2tonnin autotraileri?


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Yli 80.000 euron "saksalaisten" myynti loppuu?
ViestiLähetetty: 04.03.2015 18:36 
Käyttäjän avatar

Viestit: 3199
Paikkakunta: Tampere
Se hyötysuhde ja toimintasäde sähköautoissa paranee koko ajan, mutta huomennakin pääsisin melkein asiakkaalle saakka ja sieltä taas melkein hotellille saakka ja sieltä melkein kotiin...Toki pikalatauspiste jokaisen stopin kohdalla ratkaisisi jo nyt ongelman.



DS 9 E-Tense 4x4 360 Rivoli+ 2022, ZX Br -97 C5 Ber -17 C5 Ber -04 Xa V6 -98 C5 V6 -01 ZX Vlc -93 ZX -94 C5 Brk -02 C5 HDi -10 ZX -95 Cact -14 Xs VTS -00 ZX SP3 94 AX 10E -89 Xa Bk -96 BX -90 C5 -08 Xsa HDi -03 ZX Br -97
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Yli 80.000 euron "saksalaisten" myynti loppuu?
ViestiLähetetty: 04.03.2015 19:17 

Viestit: 725
Se on sitten hinattava peräkärryllä agregaattia, kuten HS:n artikkelissa joku Kinkki oli sähköautoaan virittänyt.
Kiinassa Kiinalaiset sähköautot ovat erittäin vahvasti tuettuja valtion toimesta ja ne saavat rekisteröinnin ilman "arpajaisia" mutta perusakkutekniikalla pääsi vain ~200km.

Edit: leike löytyi...
http://www.hs.fi/ulkomaat/a1422425787258


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Yli 80.000 euron "saksalaisten" myynti loppuu?
ViestiLähetetty: 05.03.2015 09:36 

Viestit: 1496
ds-jekkeri kirjoitti:
Sellainen pikkukorjaus että tehdas on Hollannissa (Tilburgissa), ei Tanskassa, mulla aina menee ne kaksi sekaisin.


Näin sitä oppii uutta. Linkittämältäsi sivulta ymmärsin, että ilmeisesti autot kootaan edelleen amerikan mantereella, mutta euroopan mallit viimeistellään Tilburgissa?

Tuo noin 400km toimintasäde riittäisi aivan hyvin suurinpaan osaan minunkin vapaa- ja työajan ajoihin. Toisinaan työnpuolesta tulee ajettua 500km päiväreissuja, mutta saisihan autoa esim. ruokatauolla ladattua, jotta toimintasädettä saisi pidettyä yllä. Joutuuhan bensa- ja dieselautojakin tankkaamaan ja harva kustannuksia lukuunottamatta sitä pitää hankalana toimenpiteenä. Toistaiseksi tämä latausjuttu pakottaisi ehkä ennalta suunnittelemaan ajoja aiempaa tarkemmin, mutta sehän on vain tottumuskysymys, tuskin lopulta kovinkaan suuri ongelma.

Heille, jotka ajavat jokapäivä noita "lapinreissuja" auto kattoon saakka lastattuna Kabe Royal Hacienda koukussa kiinni on edelleen muita autovaihtoehtoja tarjolla. Ei kaikkien ole pakko Teslasta haaveilla. Eihän kaikki pidä BX:stäkään :) .

Xari kirjoitti:
Eihän Teslassa ole edes tavaratilaa, kyllä se Käkkylä wagon pitää olla, kuka pöljä nyt tavaratilatonta autoa ostaa :shock:
https://www.youtube.com/watch?v=yzxMcp00byU


En ole luonnossa tuota Voltalta muotoiluaan lainaavaa farmari-käkkylää nähnyt (Xsara Picasson omistajana on varaa kommentoida toisten autojen ulkonäköä :lol: ), mutta internettiä selaamalla näyttäisi, että tavaratilaa on Teslassa yhtä paljon kuin tuossa Xarin linkittämässä vaihtoehdossakin. Muutenkaan Teslan ja S-Mercedesin luokassa tavaroiden kuljettaminen ei taida olla se autoilun ykkösjuttu. Miksei muuten kukaan tee "prestige-luokan" pakettiautoa? Esim. Lincoln Transit tai Maserati Scudo? Aston Martin Sherpa? :P

Ja miksikö minä myös tuota Teslaa hehkutan? Minusta on hienoa, että myös autoteollisuudessa joku välillä miettii ja tuo myyntiin jotain oikeasti uutta ja lähestyy asioita hiukan eri näkövinkkelistä kuin muut. Hybridiautotkin ovat periaatteessa mielenkiintoisia luomuksia, niitähän on ollut myytävänä jo reilusti yli kymmenen vuotta, mutta jotenkin en sen teknologian tuomasta hienoudesta ole aivan vakuuttunut.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Yli 80.000 euron "saksalaisten" myynti loppuu?
ViestiLähetetty: 05.03.2015 10:03 

Viestit: 1496
Eipä taas ehtinyt enää muokkaamaan viestia, mutta ei se haettoo mittään.
Tuossa vielä Teslan tavaratiloista huolestuneille vertailuna Käkkylä vs Tesla Model S (ja kaikkihan muistavat, että Teslassa on myös "konepellin" alla toinen tavaratila):

Cadillac CTS-V Sport Wagon

Tesla Model S

Mitatuista litroista en tiedä, mutta nehän ovat merkityksettömiä. Tavaratilan muoto ja lastausaukon koko ovat ratkaisevia, mikäli nämä asiat kovasti yöllä valvottavat.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Yli 80.000 euron "saksalaisten" myynti loppuu?
ViestiLähetetty: 05.03.2015 15:54 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1977
Paikkakunta: Espoo
Kyllä tuota "huoltovapautta" syö melkoisesti se fakta, että nykyisellä hybridi- ja täyssähköautojen akustoilla ei ole pitkää tulevaisuutta. Ennen ostopäätöstä suosittelisin kaivamaan hintatiedot esiin, mitä moisen akkupaketin uusiminen maksaa vaurio tai loppuunkulumistapauksessa? Tämä seikka on tulevaisuuden käytettyjen autojen tikittävä aikapommi niin kauan, kunnes pääsemme täysin uudentyyppisen akkuteknologian piiriin. Toki tämä ei ole mikään ongelma kertakäyttömaailmassa, jossa auto vaihdetaan uuteen vähintään 4 vuoden välein. Muissa tilanteissa en laittaisi huoltovapautta edes samaan lauseeseen... Polttomoottorin puuttuessa on edelleen muita kuluvia mekaanisia osia, kuten laakereita ja niveliä. Niitä menee nykyisissäkin malleissa kiihtyvään tahtiin. Ilmajousituksen komponenteista puhumattakaan.



Berlingo 1.9D -04, Xantia V6 Break -00, Xantia 1.8 16v Exclusive Break -00, Xsara 1.6i -00, GS Pallas -77, 2cv6 AK??? -76, 2cv-Super -71, 2cv6 -77, Dyane Super -73, Dyane -68
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Yli 80.000 euron "saksalaisten" myynti loppuu?
ViestiLähetetty: 05.03.2015 16:14 

Viestit: 945
Paikkakunta: Vihti
Akaile kirjoitti:
Kyllä tuota "huoltovapautta" syö melkoisesti se fakta, että nykyisellä hybridi- ja täyssähköautojen akustoilla ei ole pitkää tulevaisuutta. Ennen ostopäätöstä suosittelisin kaivamaan hintatiedot esiin, mitä moisen akkupaketin uusiminen maksaa vaurio tai loppuunkulumistapauksessa? Tämä seikka on tulevaisuuden käytettyjen autojen tikittävä aikapommi niin kauan, kunnes pääsemme täysin uudentyyppisen akkuteknologian piiriin. Toki tämä ei ole mikään ongelma kertakäyttömaailmassa, jossa auto vaihdetaan uuteen vähintään 4 vuoden välein. Muissa tilanteissa en laittaisi huoltovapautta edes samaan lauseeseen... Polttomoottorin puuttuessa on edelleen muita kuluvia mekaanisia osia, kuten laakereita ja niveliä. Niitä menee nykyisissäkin malleissa kiihtyvään tahtiin. Ilmajousituksen komponenteista puhumattakaan.


Etäisesti asiaan liittyen:
http://www.geek.com/news/toyota-dealer- ... 0-1616007/


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Yli 80.000 euron "saksalaisten" myynti loppuu?
ViestiLähetetty: 05.03.2015 16:17 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1940
Paikkakunta: Helsinki
On muuten aika wänkä tuo Tesla S: valmistusprosessi, videolla kun nähdään niin korin, kuin moottorinkin valmistaminen: https://www.youtube.com/watch?v=9mzV7Y9B0tk, moottorin käämityksen "ompelukone" mukaanlukien :D



Citroën Berlingo 1.5BlueHDi 130 Shine XL -20
Weinsberg CaraOne 550 UK -24
Suzuki GSF1250SA GT Bandit -08
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Yli 80.000 euron "saksalaisten" myynti loppuu?
ViestiLähetetty: 05.03.2015 17:16 

Viestit: 5862
Paikkakunta: Lahti
Lainaa:
Muutenkaan Teslan ja S-Mercedesin luokassa tavaroiden kuljettaminen ei taida olla se autoilun ykkösjuttu. Miksei muuten kukaan tee "prestige-luokan" pakettiautoa? Esim. Lincoln Transit tai Maserati Scudo? Aston Martin Sherpa? :P


Kuvahakuun vaan shooting brake ja katselemaan mitä tulee vastaan, en mä hitto jouda maailmalla odottelemaan Jumpperin kanssa tavaroita kuskaavia palvelijoita :lol:



Kunniajäsen ;) BX 1.9 GTi A -91 1/2 BX 1.6 GTi -91
Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/5 [ 109 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2, 3, 4, 5  Seuraava


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 8 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: