Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 1/1 [ 3 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Iidu -58
ViestiLähetetty: 07.03.2015 22:42 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1723
Paikkakunta: Parainen
Aloitetaanpa tälle iidurojektille oma kettinki, jos se vaikka edesauttaisi pirssin pääsemistä taas tien päälle. Tästä oli kyse:
Liitteet:
Idee2.jpg
Idee2.jpg [ 103.3 KiB | Katsottu 5407 kertaa ]

Auton keula on saanut pusun joskus 80-luvun alussa ja korjaus on tehty tuoreemmilla keulan osilla. Lokarit, konepelti, puskuri ja hiekkapelti menee vaihtoon, kunhan kaikki palikat on kasassa.
Rungon sarvet vaihtuu myös oikean malliseen. Oikeita osia onkin löytynyt jo aika läjä, mistä kiitoksia lähtee ainakin Virttaalle, Mäntyharjulle, Laukaaseen ja Paattisten Paronille :mrgreen: .
Kinkkisin osa hankkia taitaa olla hiekkapelti mutta ei vaivuta epätoivoon, se löytyy, kun on sen aika. Sitä odotellessa voi askarrella muuta.
Aiemmin tällä viikolla huuhtelin polttoainepuolen ja pyörittelin konetta ilman tulppia loraus öljyä
sylintereissä. Laitoin tulpat takaisin ja kaadoin kaasariin reilun desin bensaa. Kuudes starttinapin
painallus höräytti koneen tulille ja se kävi muutaman sekunnin ja riemu oli rajaton.
Tänään kaadoin tankkiin uutta bensaa ja täytin syylärin. Virrat päälle ja kone käyntiin. Hauliputket
ampui tallin lattialle ties monenko vuoden karstat
:
Liitteet:
Karstaa.jpg
Karstaa.jpg [ 92.37 KiB | Katsottu 5407 kertaa ]

Kone käydä hörpötti muutaman minuutin ja sitten alkoi nousta perä ja keula peesasi hetken
viiveellä. Käytin konetta vielä hetken ja sammutettuani konttasin lattialle katsomaan, mitä
kaikkea lattialle valuu. Ainoa vuoto oli vesipumpun akselitiivisteessä, joka tiputteli tipan muutaman
sekunnin välein. Kaivelin korjausopusta vesipumpun osalta ja pumpusta löytyi öljyttävä tiiviste
oikein omalla öljykupilla, joten ei stressata siitä sen enempää.
Kohdistin seuraavaksi tarmoni jarruihin. Sillipurkki oli aivan tyhjä ja poljin kolisi lattiaan.
Liitteet:
Lockheed silliä.jpg
Lockheed silliä.jpg [ 69.26 KiB | Katsottu 5407 kertaa ]

Täytin purkin, ei sillillä, vaan lhs:llä ja aloitin ilmauksen. Etujarrut saa ilmattua yhdestä nipasta
hanttarinpuolen satulasta, koska satulat on koplattu sarjaan. Eikä siihen kuskin puolen satulaan
olisi hevillä päässytkään käsiksi. Takajarruissa sentään omat nipat molemmin puolin ja kun takalokarit oli pois paikoiltaan, sai ilmauksen tehtyä auton vierestä sen enempiä konttailematta.
Polkimeen tuli ihan oikea tuntuma ja paineltuani poljinta aikani, tarkastin mahdolliset vuodot.
Kuskinpuolen takavanteessa oli havaittavissa kosteutta. Jatkamme siitä, kun aikaa taas järjestyy.



Cx Heuliez-87, Tre-87, Fami-90, IE Pallas -83, Prestige -88, Id-58, DSuper-70, 4xXm, Xantia, BxGti-86
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Iidu -58
ViestiLähetetty: 08.03.2015 13:48 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1723
Paikkakunta: Parainen
Tällainen pirssi on ollut uutena väriä myöten:
Liitteet:
capucine+rouille+59.jpg 2.jpg
capucine+rouille+59.jpg 2.jpg [ 111.43 KiB | Katsottu 5237 kertaa ]

Liitteet:
capucine+rouille+593.jpg
capucine+rouille+593.jpg [ 116.68 KiB | Katsottu 5237 kertaa ]

Liitteet:
capucine+rouille+597.jpg
capucine+rouille+597.jpg [ 77.51 KiB | Katsottu 5237 kertaa ]

Että pientä viilausta vielä..



Cx Heuliez-87, Tre-87, Fami-90, IE Pallas -83, Prestige -88, Id-58, DSuper-70, 4xXm, Xantia, BxGti-86
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Iidu -58
ViestiLähetetty: 08.03.2015 16:39 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2006
Paikkakunta: Tampere
Oho jaah D-malliakin on saanut noin komean värisenä, toivottavasti palautat Iidun tuollaiseen väriin :) . Mä tuon sitten oranssinpunaisen CX:n sen rinnalle :mrgreen: .


Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/1 [ 3 viestiä ] 


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 3 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: