Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 1/1 [ 9 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Vikakoodinlukijan kytkeminen
ViestiLähetetty: 07.03.2015 14:26 
Käyttäjän avatar

Viestit: 852
Paikkakunta: VT 2

Profiili WWW
Kädetön koittaa ohjata kyvytöntä.. Pitäisi lukea Transitin OBDII-portti Foxwell nt300:lla. Onko oikea järjestys kaapeli kiinni-sytytysvirta päälle-mittari päälle vai joku muu? Manuaali ei ottanut asiaan kantaa, ja itse en ole ikinä noin modernien vehkeiden kanssa pelannut.



Mitä pahempi paikka, sitä pitempi jenka.
http://mattila.puheenvuoro.uusisuomi.fi/
http://alstuttu.org/
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Vikakoodinlukijan kytkeminen
ViestiLähetetty: 07.03.2015 14:44 

Viestit: 1073
Paikkakunta: Turku
Jos homma ei ota sujuakseen niin vika voi olla myös siinä Transiitissa. Ainakaan appiukon matkailuautoa ei Torque ymmärtänyt ja muistan lukeneeni että siihen oli syynä joku Fordin dieselien omituisuus.

Mitäänhän en ymmärrä mutta länkyttää silti piti taas.



Ennen oli Sitikka, nyt vain Väärämmerkkinen Japaninmersu

Assumption is the mother of all fuck ups.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Vikakoodinlukijan kytkeminen
ViestiLähetetty: 07.03.2015 15:19 

Viestit: 1590
Paikkakunta: Tampere
Ford club finland foorumilla on fordien vianluvusta mutta ei ollut transitista pajon juttua ja isoin osa bluetooth palikoista, mutta vilkaise sieltä jos sattuis löytyyn tarinaa.



C5 1,8 Break -03 Peugeot Expert TD -00 Honda GL1800 -08 edesmenneet 2CV4 -72 2CV6 -82 Peugeot Satelis 500 -08
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Vikakoodinlukijan kytkeminen
ViestiLähetetty: 07.03.2015 17:14 
Käyttäjän avatar

Viestit: 7815
Paikkakunta: Eurajoki

Profiili WWW
Ei kai sillä niin merkitystä ole, itse olen aina laittanut ensin lukijan kiinni ja sitten virrat. Bluetooth-kikkare on aina paikallaan ja siihen saa puhelimella yhteyden vaikka autossa ei olisi virrat päällä (ehkei kuitenkaan economy modessa...), yhteys ecuun tulee vasta sytytysvirta päällä.

Omat kokemukset halvoista käsimallisista lukijoista ovat aika surkeita...



-=Citroën - Yhtä mukava kuin hyvä nojatuoli. Mutta parempi ajaa.=-
-=C-Crosser 2.2HDi '07|C4 Cactus BlueHDi100 ETG '16=-
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Vikakoodinlukijan kytkeminen
ViestiLähetetty: 07.03.2015 19:32 

Viestit: 1590
Paikkakunta: Tampere
Toi bluutuutti on itelläkin saa sillä vikaimot kuitattua ja jne.



C5 1,8 Break -03 Peugeot Expert TD -00 Honda GL1800 -08 edesmenneet 2CV4 -72 2CV6 -82 Peugeot Satelis 500 -08
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Vikakoodinlukijan kytkeminen
ViestiLähetetty: 07.03.2015 19:41 

Viestit: 1073
Paikkakunta: Turku
Oma kokemus on vähän sellainen että se onnistuu joko helposti tai ei ollenkaan.



Ennen oli Sitikka, nyt vain Väärämmerkkinen Japaninmersu

Assumption is the mother of all fuck ups.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Vikakoodinlukijan kytkeminen
ViestiLähetetty: 07.03.2015 19:59 
Käyttäjän avatar

Viestit: 852
Paikkakunta: VT 2

Profiili WWW
Ei tässä vielä mitään ongelmia ole kun ei ole ehditty kokeillakaan, kunhan yritin tiedustella että miten ohjeistan lukijan käyttäjää. Laite on Transit-palstan juttujen pohjalta valittu ja pitäis pelata yhteen auton kanssa. Liittämistä koskeva kohta vaan oli manuskassa erinomaisen epäselvä.



Mitä pahempi paikka, sitä pitempi jenka.
http://mattila.puheenvuoro.uusisuomi.fi/
http://alstuttu.org/
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Vikakoodinlukijan kytkeminen
ViestiLähetetty: 07.03.2015 23:52 

Viestit: 5124
Lainaa:
Onko oikea järjestys kaapeli kiinni-sytytysvirta päälle-mittari päälle

JJonkun värkin ohjeessa oli sytytysvirrat vasta viimeisenä, mutta kuvittelisin ettei mitään merkitystä kummalla järjestyksellä menee:
kaapeli kiinni-mittari päälle-sytytysvirta päälle
(mutta käynnistyyköhän kaikki mittarit jatkuvasta virrasta)

Mutta nuo kaksi vaihtoehtoa siinä on, kun yleensä ei suositella käynnissä tai virrat päällä liittämistä Ja tietysti vielä käynnistys viimeisenä jos jotain sellaista tietoa kaivelee


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Vikakoodinlukijan kytkeminen
ViestiLähetetty: 12.03.2015 00:19 
Käyttäjän avatar

Viestit: 852
Paikkakunta: VT 2

Profiili WWW
Kylläpä tuo rouva sen skannattua sai, ensin mittariin ja sitten autoon virrat oli käytetty järjestys.

Ainoa vikakoodi oli P1103 eli ilmamassamittarin arvo odotettua suurempi mutta haarukassa. Hiukan funtsituttaa: karstoittunut EGR-venttiili voisi tuon aiheuttaa, mutta äkkiä kuvittelisi että EGR-piireistäkin tulisi silloin joku vikaindikaatio.



Mitä pahempi paikka, sitä pitempi jenka.
http://mattila.puheenvuoro.uusisuomi.fi/
http://alstuttu.org/
Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/1 [ 9 viestiä ] 


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 7 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: