Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 1/1 [ 16 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Xantiasta tuli D-I-S-C-O!
ViestiLähetetty: 16.03.2015 09:36 

Viestit: 62
Moi!

Xantiasta tuli siis disco: siihen, että sivuturvatyynyn valo palaa ajoittain ja korjaantuu liittimiä heiluttelemalla olen jo tottunut mutta nyt su-aamuna klo 06:15 ja -12 C alkoi Airbagin valo vilkkua ja vilkkuu edelleen - tämä on uusi ilmiö - miten korjaantuisi? Vähän mietitytti tien päälle lähteä...

Niin ja molemmat viat tuli samalla kertaa.

Xantia on -99 1,8 Exclusive Break jos sillä nyt on mitään merkitystä... Ajettu vain 230 tkm.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantiasta tuli D-I-S-C-O!
ViestiLähetetty: 16.03.2015 09:38 
Käyttäjän avatar

Viestit: 7819
Paikkakunta: Eurajoki

Profiili WWW
Usein airbag-valo sammuu hantin penkin alla olevia liittimiä heiluttelemalla. Jos diskoilu ei innosta, niin puhdista liittimet ja katso, että kontaktit on kunnossa.



-=Citroën - Yhtä mukava kuin hyvä nojatuoli. Mutta parempi ajaa.=-
-=C-Crosser 2.2HDi '07|C4 Cactus BlueHDi100 ETG '16=-
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantiasta tuli D-I-S-C-O!
ViestiLähetetty: 16.03.2015 14:08 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1977
Paikkakunta: Espoo
Veikkaan spiraalia ratin keskiössä. Kaput, finito, done, ns. valmis.



Berlingo 1.9D -04, Xantia V6 Break -00, Xantia 1.8 16v Exclusive Break -00, Xsara 1.6i -00, GS Pallas -77, 2cv6 AK??? -76, 2cv-Super -71, 2cv6 -77, Dyane Super -73, Dyane -68
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantiasta tuli D-I-S-C-O!
ViestiLähetetty: 16.03.2015 14:41 

Viestit: 62
Kas mikä sellainen spiraali siellä on :o ???

En oo rattia irrottanut muista kuin -72 Kadetista ja muutamasta Rättäristä.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantiasta tuli D-I-S-C-O!
ViestiLähetetty: 16.03.2015 15:02 

Viestit: 982
Jos apukuskin tyynylle on kytkin, sitä voisi kokeilla rämpätä aluksi vaikka 50 kertaa asentojen välillä. On auttanut bägivaloon 160tkm ajetussa Xantiassa ja helpompaa kuin ratin irrottelu. Tästä löytyy vanhoja keskusteluja arkistosta.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantiasta tuli D-I-S-C-O!
ViestiLähetetty: 16.03.2015 15:53 

Viestit: 261
Ratin alla on pyöreä "kosketuskehä", joka on kytköksissä johtosarjaan. Äänimerkin, radion painikkeiden ja kuskin airbagin kytkennät kulkevat sen läpi.

Edellä annettujen penkinalusliitinten ja airbag-kytkimen ohjeiden lisäksi voi tarkistaa myös pelkääjän airbagin liitoksen. Ota hanskalokero irti, löytyy sen takaa ylhäältä, oranssi liitin, päällä metallinen "lukitushämähäkki".
Mulla on kerran irronnut.



Citroën GSpecial -77 "Africa", DSuper -74, DSuper -71/72, XM V6 24 V Pallas -99.
(Henry J -53 x 2, Chrysler Coupe -36, K-55 1955 (mp), Škoda Octavia vRS -24)
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantiasta tuli D-I-S-C-O!
ViestiLähetetty: 16.03.2015 16:05 

Viestit: 62
Kiitos vinkeistä - pitää heilutella & tutkia.

RAtin irroitus on vissiin korjaamon hommia Airbagin vuoksi ettei tuu silmille?


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantiasta tuli D-I-S-C-O!
ViestiLähetetty: 16.03.2015 16:10 
Käyttäjän avatar

Viestit: 7819
Paikkakunta: Eurajoki

Profiili WWW
Tokihan noita bageja käpälöidään aina omalla vastuulla. Yleinen ohje on, että akunkenkä irti ja puoli tuntia odottelua ennen bageihin koskemista.

Sen spiraalin kanssa saa olla tarkkana. bagia ja rattia irti vetäessä varo, ettet vetäise liikaa kerralla ettei kaapelit katkea. Takaisin laittaessa ole tarkkana, että spiraali tulee oikeaan asentoon, ts. se on keskellä kun rattikin on keskellä. Asian varmistamiseksi spiraalissa on näppärä keskikohdan osoitin.

Ratin ympärysmuovit irti, sen jälkeen rattia kääntämällä pääsee käsiksi ratin takana oleviin airbagin kiinnitysruuveihin (taisi olla T27). Ruuvien avaamisen jälkeen vedä/kampea bagi irti varovasti. Jos ratti pitää irrottaa, sen kiinnitysmutteri on bagin alla käsillä.



-=Citroën - Yhtä mukava kuin hyvä nojatuoli. Mutta parempi ajaa.=-
-=C-Crosser 2.2HDi '07|C4 Cactus BlueHDi100 ETG '16=-
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantiasta tuli D-I-S-C-O!
ViestiLähetetty: 16.03.2015 16:43 

Viestit: 62
Toivottavasti vika löytyy penkin alta - muuten menee pajahommiksi :(


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantiasta tuli D-I-S-C-O!
ViestiLähetetty: 17.03.2015 09:59 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1977
Paikkakunta: Espoo
Yhdessä Xantiassa, jossa tuo spiraalihomma aloitti discon niin tapahtumasarja oli sellainen, että peruuttaessa ruutuun pyöräytin rattia äärilaidasta äärilaitaan ja samantein alkoi välkyttämään valoa. Se meni vielä uudestaankin rikki vuoden sisään ja maksoi tuolloin muistaakseni 150e laaki... Syytä rikkoutumisille en tiedä, eikä tuo kyseinen Xantia ole enää vaikutuspiirissäni, joten en tiedä tilannetta nyttemmin onko vielä hajoillut.



Berlingo 1.9D -04, Xantia V6 Break -00, Xantia 1.8 16v Exclusive Break -00, Xsara 1.6i -00, GS Pallas -77, 2cv6 AK??? -76, 2cv-Super -71, 2cv6 -77, Dyane Super -73, Dyane -68
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantiasta tuli D-I-S-C-O!
ViestiLähetetty: 17.03.2015 10:33 
Käyttäjän avatar

Viestit: 7819
Paikkakunta: Eurajoki

Profiili WWW
Mulla spiraalivika ei vilkutellut discovaloja, mutta komeat savuefektit se sai aikaan. Yhtäkkiä risteyksestä lähtiessä alkoi savua nousemaan ratin takaa. Rekka peräpeilissä kiinni eikä pariin kilsaan ollut edes levennystä meluvallien välissä. Ikkuna auki ja toisella kädellä huidoin savua sivuun. Seuraavalta rampilta alas kurvatessa torvi tuuttaili omiaan. Pysähdyin, tutkin asiaa ja totesin, ettei mitään pala enää. Ajelin tilanteen rauhoituttua vielä parikymmentä kilometriä töihin ilman muita ongelmia.

Lopputuloksena spiraalin kaapeli oli sulanut itseensä kiinni ja polttanut siihen kuppiinsa reiän. Torvi ei toiminut, mutta rattinapit kyllä eikä bägivalokaan palanut :D



-=Citroën - Yhtä mukava kuin hyvä nojatuoli. Mutta parempi ajaa.=-
-=C-Crosser 2.2HDi '07|C4 Cactus BlueHDi100 ETG '16=-
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantiasta tuli D-I-S-C-O!
ViestiLähetetty: 17.03.2015 10:39 

Viestit: 62
Paljonko näillä em. Xantioilla oli ajettu ennen kierukkaongelmia 8-) ?


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantiasta tuli D-I-S-C-O!
ViestiLähetetty: 17.03.2015 14:13 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1977
Paikkakunta: Espoo
Rapiat 150tkm, 1998vm ja 2007 sattui, eli vajaassa 10v iässä :evil:



Berlingo 1.9D -04, Xantia V6 Break -00, Xantia 1.8 16v Exclusive Break -00, Xsara 1.6i -00, GS Pallas -77, 2cv6 AK??? -76, 2cv-Super -71, 2cv6 -77, Dyane Super -73, Dyane -68
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantiasta tuli D-I-S-C-O!
ViestiLähetetty: 17.03.2015 14:38 
Käyttäjän avatar

Viestit: 7819
Paikkakunta: Eurajoki

Profiili WWW
Mulla n. 14 vuoden ja 450tkm ajon jälkeen :)

Väärin asennettu spiraali on kovilla juuri ratin ääriasennoissa.



-=Citroën - Yhtä mukava kuin hyvä nojatuoli. Mutta parempi ajaa.=-
-=C-Crosser 2.2HDi '07|C4 Cactus BlueHDi100 ETG '16=-
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantiasta tuli D-I-S-C-O!
ViestiLähetetty: 17.03.2015 14:46 

Viestit: 4467
Paikkakunta: Paimio
Ratin tyynyvika poistui irrottamalla tyyny ja liittimiä käpistellen. Mitään havaittavaa vikapaikkaa ei näkynyt. Jos ratti pitää irrottaa, avaa mutteria aluksi vain vähän, ettei ratti tule hampaille nykäisystä.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantiasta tuli D-I-S-C-O!
ViestiLähetetty: 18.03.2015 10:33 

Viestit: 62
Kas sieltähän se penkin alta johtoja heiluttelemalla ongelma poistui!

Kyllä nää Sitikat (pl. Rättäri) on mielenkiintoisia!

Kiitos kaikille ohjeista - tuo tulossa oleva spiraaliongelma kyllä vähän huolettaa...


Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/1 [ 16 viestiä ] 


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 5 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  

cron