Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]

Sivu 2/5 [ 105 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Re: Jos ei olisi Sitikkaa...
ViestiLähetetty: 19.08.2009 21:46 
Käyttäjän avatar

Jopas sattui, meinasin kanssa laittaa never ever listan ja nyt on ihan pakko koska se on sama kuin Lauralla (järjestys vain vähän eri), juuri noita ajattelin kun mietin karseimpia laitteita kulkineiksi joita ei sitten iki-ikimaailmassa:

1. Saab (kammottavaa muotoilua)
2. Renault (täydellisen epäonistuneet sähköt 2000-luvun malleissa)
3. Peugeot (hyper tylsä Ranskis)

Honda Valkyrie F6C, Plymouth Fury Custom Suburban ja Pontiac Firebird Trans Am.
Poissa

ViestiLähetetty: 19.08.2009 23:58 
Käyttäjän avatar

Olettaen ettei budjetti maailmanlopusta johtumatta venyisi, niin Peugeot olisi merkkinä luonnollisesti erittäin todennäköinen. Rellukin kävisi, mutta muotoilu on älyttömän tylsää, ellei sitten jotain oikeasti vanhaa ja karua jaksaisi käyttöautona. Alfa tulisi myös kyseeseen jos italialaisten kasaamaan laitteeseen uskaltaisi tässä hintaluokassa luottaa.

1991 XM 24V, 1964 Peugeot 404 SL
Poissa

ViestiLähetetty: 20.08.2009 02:32 
Käyttäjän avatar

Pögötillä sitä varmaan tulisi ajettua niinkuin kävikin, muita hyviä vaihtoehtoja Skoda ja VW.

Citroën BX 19 GTi 16V 1992
Citroën BX 16 TGi 1993 " keltamusta "

http://www.youtube.com/watch?v=UiCsisTDN5I ( Ei Heikkohermoisille )
Poissa

ViestiLähetetty: 20.08.2009 07:50 

Tällä hetkellä mikä vaan mikä olisi suht luotettava. Suunnitelmissa on ollut Daihatsun tai Opelin hankinta, kakkosautoksi. Nämä siksi, että nettiautossa on molemmista ilmoitus, suht siistit ja edulliset molemmat, ja saatan tarvita kakkosauton, jos Sitikka päättää rueta taas pissille kesken ajon. Eli melkein mikä vaan, jos kunnossa olevan, suht siistin, ja halvan löytäisi. Ei merkillä niin väliä, paitsi en ottaisi.......löytyyhän niitä, mutten viitsi luetella, tai ei niitä ole ehkä kun pari merkkiä, mitä en ottaisi, näistä yleisimmistä.

Tämä minun Sitikkaa ei voi millään sanoa nyt luotettavaksi, vaikka kuinka haluaisi. Aina kun se on korjattavana, olen aikeissa myydä sen, mutta nyt kun se toimii, ei siitä raskisi luopua, osittain sen käytännöllisyydenkin takia. Ei tarvitse pyytää kenenkään apua jos sattuu olemaan joku isompi kuljetettava. Ja onhan se mukava.

Poissa

ViestiLähetetty: 20.08.2009 08:28 
Käyttäjän avatar

Lainaa:
Loppuuko Sitikat, vai miksi vaihtoehto? Mulla ainakin Sitikat riittää loppuelämäksi.

Ihan samaa mieltä Sahtivaarin kanssa. Mutta olin silti äskettäin tämän kysymyksen äärellä, kun valokuvaajapoikani muutti Kaliforniaan töihin. Hän soitti sieltä hädissään, että mitä mä nyt teen, kun täällä ei ole Sitikoita myynnissä! Lohdutin, että jos Sitikat maailmasta mystisesti katoaisivat, ajaisin itse Jaguarilla. Poika meni ja osti '98-mallisen rättikattoisen XK8:n. 300 hv ja 7000 taalaa! En ole (kovin) kade!

[size=50]
DS19 58
DS21ieH 5v. 71
C8 V6 04
BX19GTi 16V 90
Xantia TCT Activa 96
Xantia V6 Break 98, 2 x 00
14 x Xantia 1.8-2.0 95-01
Traction avant B15H -54 (projekti)
Poissa

ViestiLähetetty: 20.08.2009 08:39 
Käyttäjän avatar

Huh! Tosiaan, maailmassa on paikkoja joista on toooodella vaikea saada Citikkaa. Onneksi poika löysi Jaggen, se sentään ON kissa.

Poissa

ViestiLähetetty: 20.08.2009 09:07 
Käyttäjän avatar

Hauska muuten huomata, että muillakin kuin vain minulla pullahtaa tuo Jaguar pinnalle. :) Kaitpa siinäkin on sitten jotain kieroutunutta...

C6 3.0 HDi ('09), C5 2.0 HDi Break ('05), CX 20 Pallas ('83)
Poissa

ViestiLähetetty: 20.08.2009 09:39 
Käyttäjän avatar

Jaa a. Ehkä Volvo? Niitä jo ollut kaksin kappalein tässä sitikkakeskittymän keskellä :)

Volvo V70 D4 -15 A
Citroen Xantia Berline 1,8-16V -95
Citroen Xantia Berline 1,8-16V -97 (purkuun)
Citroen Xantia Berline 1,8-16V -00
Peugeot 406 Coupe V6 Aut -99
Poissa

ViestiLähetetty: 20.08.2009 09:58 
Käyttäjän avatar

Olisi yksi "harmi" vähemmän :lol: :mrgreen: :lol: ja ajaisin tojotalla tahi pemarilla :twisted: :lol: :twisted:

Poissa

ViestiLähetetty: 20.08.2009 10:07 
Käyttäjän avatar

Amppman kirjoitti:
Olisi yksi "harmi" vähemmän :lol: :mrgreen: :lol: ja ajaisin tojotalla tahi pemarilla :twisted: :lol: :twisted:

Sit jäis aikaa naisiin, viiniin ja lauluun :lol:

http://www.youtube.com/watch?v=mvGWiBU-i5I

Volvo V70 D4 -15 A
Citroen Xantia Berline 1,8-16V -95
Citroen Xantia Berline 1,8-16V -97 (purkuun)
Citroen Xantia Berline 1,8-16V -00
Peugeot 406 Coupe V6 Aut -99
Poissa

ViestiLähetetty: 20.08.2009 10:41 
Käyttäjän avatar

Putkimies22 kirjoitti:

Sit jäis aikaa naisiin, viiniin ja lauluun :lol:

Onneksi ei mihinkään tyhjänpäiväiseen! :D

-------
Sitikka-kyytiä v:sta -58
nyt alla Xantia Activa TCT
Poissa

ViestiLähetetty: 20.08.2009 11:17 

Itse ajelin ennen tätä "uutta" sitruunakautta amerikanpeleillä (täyskoppasilla, paitsi yksi pila-auto mahtu joukkoon). Halpoja ja luotettavia sekä melkoisen letkeitä ajettavia jopa talvella (lukkoperä ja nastarenkaat).

Poissa

ViestiLähetetty: 20.08.2009 17:06 
Käyttäjän avatar

...niin ajaisin Cadillacilla 8-)

"Se mikä on määrätty tapahtuvaksi, tapahtuu. . . tai ehkei tapahdukaan."
Poissa

ViestiLähetetty: 20.08.2009 17:28 
Käyttäjän avatar

ei tuohon pysty vastaamaan. Sellaista mahdollisuutta ei ole etteikö sitikkaa olisi :lol:

Black Van BX 1.9D -90 Megane 1.9dci -10
Poissa

ViestiLähetetty: 20.08.2009 17:55 

Mossella ajelisin eli Moskwitzhillä 407ja/tai402. :mrgreen:

C5 1,8 Break -03 Peugeot Expert TD -00 Honda GL1800 -08 edesmenneet 2CV4 -72 2CV6 -82 Peugeot Satelis 500 -08
Poissa

ViestiLähetetty: 20.08.2009 18:14 

... tarkoittaisi se, että olisin ilman autoa. Silloin pikaisesti hommattava joku kuljin. Sen jälkeen katselisin markkinoilta, löytyisikö edes lähelle niin edullisia ja hyväkuntoisia mitä Beksejä on löytynyt. Ja niitä sitten. Merkillä sinänsä ei väliä.

Jonkin verran toistakymmentä merkkiä ja osasta niistä useita eri malleja aikoinaan olen omistanut. Kunhan auto antaa mahdollisimman mukavaa ja varmaa kyytiä kokonaistaloudellisesti - siinä se.

En oikein ymmärrä niitä "uskontunnustuksia" mitä automerkin puolesta annetaan. Nooh, useimmalla kait se täälläkin on hjumorimielellä lauottua.

Saattaisi muuten olla visainen tehtävä tuo etsintä. Nuo ehdot: ... löytyisikö edes lähelle niin edullisia ja hyväkuntoisia mitä Beksejä on löytynyt, rajoittanevat melkoisesti valikoimaa?

Viimeksi muokannut r_a_n_u päivämäärä 20.08.2009 18:24, muokattu yhteensä 4 kertaa

Tavallinen terve järki ei ole erityisen tavallista.
Poissa

ViestiLähetetty: 20.08.2009 18:20 

Itsekin olen joskus leikitellyt ajatuksella, että millä sitä ajaisi jos sitikkaa (tällä hetkellä C5 2.0 Aut) ei olisi. Alla jotain vaihtoehtoja ihan malliin asti mietittynä, ilman sen kummempaa järjestystä.

Alfa Romeo 157, 166
Saab 9-5
Volvo S60
Peugeot 607
Nissan Qashqai (tosin voi mieli muuttua jos kävisin koe-istumassa/ajamassa)
Skoda Superb
Renault (Grand) Espace

Seuraavia en usko ikinä ostavani, koen että kyseiset tehtaat eivät tee minun tyyppisiä autoja, tuskin noissa silti mitään vikaa on:
Mersu
Bmw
VW
Toyota
Honda

Poissa

ViestiLähetetty: 20.08.2009 18:52 
Käyttäjän avatar

Mikä ihme alfafiatissa miellyttää? Kyselkää käyttäjiltä. Sehän on vain muotoiltu Lada. Työkaverini sanoi, ettei huonompaa autoa ole ikinä omistanut, eikä kalliimpia varaosia ostanut.

Poissa

ViestiLähetetty: 21.08.2009 02:04 
Käyttäjän avatar

sahtivaari kirjoitti:
Mikä ihme alfafiatissa miellyttää? Kyselkää käyttäjiltä. Sehän on vain muotoiltu Lada. Työkaverini sanoi, ettei huonompaa autoa ole ikinä omistanut, eikä kalliimpia varaosia ostanut.

Oih... En oikein osaa edes vastata tähän, vaikka kokemusta ei ole koeajoja ja kaverin Alfalla ajettuja reissuja enempää. Mikä ihme PeugeotCitroënissa miellyttää? Varaosat taitaa olla kyllä tyyriitä. Alhvassa siis.

Kai se vaan lyö niin lujaa vasten kasvoja, ettei sen jälkeen ymmärrä muusta mitään. :twisted:

edit: Mikko narautti mut heti mielenmuutoksesta; Neljäs vaihtoehto oli BMW, vielä pari viikkoa sitten. Kävin viime viikolla elämäni ensimmäistä kertaa tutustumassa omakohtaisesti pimmereihin, 530d:hen ja 330d:hen. Eivät ole enää vaihtoehtoja.

ViestiLähetetty: 21.08.2009 10:52 

Kaikenlaisilla vuokravehkeillä (Audia, Mersua, Bemaria, uusinta Lagunaa, ym ym) on tullut työmatkoilla ajettua, ja jos ei olisi sitikkaa, tulisi kyllä Audi. Tai Hondan farmariaccord, kaveri vaihtoi C5-farkun sellaiseen ja tyytyväinen on ollut.

Ja typerin vempele jolla olen ajanut, oli sellainen taittokattopösö: tehoton kone, valtavat A-pilarit joiden takaa piti kurkkia. Huomioarvo oli kyllä kohdillaan, ja ehkä auton typeryys olisi hävinnyt, jos alla olisi ollut jotkut rantakadut eikä Ranska-Andorra vuoristotie.

Autot liisarilaguna ja kaksi projektiletukkaa, MP:t 3 kpl v4-Hondia
Poissa

ViestiLähetetty: 21.08.2009 12:08 

Vakavasti on tullut mietittyä että millä sitä voisi ajella. Ykköskoppaisen C5: n muotoilu ei oikein meikäläistä sykähdytä ja kun seuraavan kerran tulee auton vaihto ajankohtaiseksi niin luulen että uusikoppaisen C5: n HDi-koneiset mehujousitetut farmarimallit ovat taloudellisten resurssieni ulkopuolella. Olen siis tuumannut seuraavaa:

Skoda Octavia TDI nelivetofarkku kelpaisi vallan mainiosti
Myös Audi A6 samoilla määreillä (tosin kallis)
No ehkä se Passattikin sitten menisi...
Muita omistamisen halua herättäviä käyttöautoja en osaa tällä hetkellä kuvitella

Mercedes Benz ei istu imagoon.
Eikä BMW
Minkään merkkistä katumaasturia en tule ikipäivänä omistamaan. Jos omistan maasturin niin se on sitten oikea maasturi. Vaikka Lada Niva.

Mersulta voisin kuitenkin huolia 70-luvun coupe-mallin, esim 350 SLC
Ja Bemarilta myös 70-80 -lukujen taitteen 600 tai 700 -sarjalaisen coupen
Mutta nepä ei taidakaan enää olla käyttöautoja...

Ford Transit 2.0 TDCi AWD -17, XM V6 24V -99, Subaru Forester 2.0 -14
Poissa

ViestiLähetetty: 21.08.2009 12:31 

Rover 75 farmari on ollut minulla käyttöautona viimeiset 3 v. Voin suositella. Parempi kuin Jaguar X-type (laatu ihan toista luokkaa). Hyvännäköinen ja yksilöllinen auto - kun XM, mutta eri tavalla. Suosittelen 75:ta ja jos joku kiinnostuu niin minun autoni saattaa olla myytävänä ;)

Citroën XM 2,0i -90, Citroën Grand C4 Picasso -07, Morris Marina 1,3 Coupé (MA) -73, Honda Civic 1,5 GL -86, Toyota Prius -09
Poissa

ViestiLähetetty: 21.08.2009 14:50 

Tällä hetkellä alla 307 farkku ja saabisti olen luultavasti jo syntymästä asti..Kummasti nuo mielimerkit on samat mitä isäukolla oli -70 luvun alussa meikän ollessa pieni,varhaisin sitikka muistoni on kun mökille mennessä juopunut metsuri kaatoi puun auton päälle,auto oli tuliterä geesu ja vuosi oli-75..

Iso mies ja pienet sitruunat.
Poissa

ViestiLähetetty: 22.08.2009 00:40 
Käyttäjän avatar

sahtivaari kirjoitti:

Niin, kauheita paskoja nämä Citikatkin ovat, ihan järkyttävää roinaa siis ja Citroenin laatu, jos sitä on ikinä ollutkaan on vain romahtanut nykypäivinä. Sahtivaari puhuu varmaan jostain 60-70-luvusta jolloin kaveri ajoi Alfoilla?

Alfan muotoilu vetää paljon puoleensa + myöskin erikoiset ratkaisut. Olihan Alfoissa mm boxer-koneita. Minä taasen olisin/olen ihan hemmetin järkyttynyt viiksikansan ihastuksesta SAAPPIIN! Mitä hiivatti?! Milläs sitä perustellaan?

Poissa

ViestiLähetetty: 22.08.2009 01:13 
Cikatti kirjoitti:
sahtivaari kirjoitti:
Minä taasen olisin/olen ihan hemmetin järkyttynyt viiksikansan ihastuksesta SAAPPIIN! Mitä hiivatti?! Milläs sitä perustellaan?

No vaikka sillä perusteella, että Saappi oli todella hyvä talviajossa, tosin mulla ei ole kokemusta kovin monesta autosta, mutta jotain siinä vaan on, muotoilu esim. Ja myös saabharrastajat uskovat että autolla on sielu! Tämän on pakko olla totta, koska luin sen Turun Sanomista tänä vuonna!

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 2/5 [ 105 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5  Seuraava