Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 1/1 [ 7 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Xantia -97 1,9 turbo diesel syöttöpumpun sähkökytk
ViestiLähetetty: 22.03.2015 17:32 

Viestit: 55
Voisiko joku auttaa mistä saisin syöttöpumpun sähkökytkennän
kaavan että tietäisi miten on kytketty ohjaavasuutin,pysäytin,
käynnistyksenesto,ennakonsäätö ohjausyksikköön.Haluaisin selvittää
ensin onko joku yhteys poikki ennenkun menen ostamaan suutinta
on turhan kallis kokeilla.Kiitos tiedoista jo etukäteen.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia -97 1,9 turbo diesel syöttöpumpun sähkökytk
ViestiLähetetty: 22.03.2015 17:52 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2644
Paikkakunta: Päijät-Häme
No mikä se vika on? Tuossa on jo ajonesto, ilmeisesti? Boschin pumpulla?



2x C5HDi Break erikoppaset, 2x Xantia Bk 19TD Aut & 2.0HDi, 3x BX 19 TZi Vaninaihio (2xAut), BX Van 18TD, BX4WD Break, BX Van D projekt, InvaBX 16TRS Aut; 3x2CV6. 2xVisa14TRS; XM 2,5TD Break; BX 18TD Break Aut + BX Van D Aut+XM 2,5TD BK
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia -97 1,9 turbo diesel syöttöpumpun sähkökytk
ViestiLähetetty: 22.03.2015 18:47 
Käyttäjän avatar

Viestit: 4693
Paikkakunta: 05460 Hyvinkää
minä kokeilisin kytkeä akun + navasta karvan suoraan pysäytys solenoidille ja sitten kääntämään avaimesta.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia -97 1,9 turbo diesel syöttöpumpun sähkökytk
ViestiLähetetty: 22.03.2015 21:38 

Viestit: 55
Koneessa ei ole vääntöä ei jaksa vastamäessä kulkea
epäilen että säätävä suutin ei toimi kunnolla
Koneessa on testattu turpo toimii ajoitus on kohdallaan
ei ilmaa järjestelmässä ventiilit ei kanna puristukset kunnossa
tyhjäkäynti tasainen ilman kuormaa ottaa kierroksia normaalisti


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia -97 1,9 turbo diesel syöttöpumpun sähkökytk
ViestiLähetetty: 22.03.2015 22:29 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2644
Paikkakunta: Päijät-Häme
Miten se turbo on testattu? Onko turbon jälkeinen putkisto painetestattu? Nostaako ahdot (onko mittari?)? Oireet oli mulla samat, ahdot ei nousseet (on mittari), korjautui kulku vaihtamalla ehjä välijäähdytin (ja säätämällä hiukan ruuvista).



2x C5HDi Break erikoppaset, 2x Xantia Bk 19TD Aut & 2.0HDi, 3x BX 19 TZi Vaninaihio (2xAut), BX Van 18TD, BX4WD Break, BX Van D projekt, InvaBX 16TRS Aut; 3x2CV6. 2xVisa14TRS; XM 2,5TD Break; BX 18TD Break Aut + BX Van D Aut+XM 2,5TD BK
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia -97 1,9 turbo diesel syöttöpumpun sähkökytk
ViestiLähetetty: 22.03.2015 23:49 

Viestit: 287
"Helppo" tapa kokeilla sen sähköisen suuttimen toiminta on vetää kylmästi liitin irti koneen käydessä. Jos käyntiääni muuttu, kunnossa. Käyntiäänen muutos voi olla hyvin pieni jos perusajoitukset OK, lisäksi toimii ehkä vain kerran (jos ei käynnistä uudelleen konetta). Lexalla ei taida saada tuota ahtopainetietoa pihalle, mutta pumpun ajoituksen saa realiaikatietona pihalle.
Mutta kannattaa tosiaan mittarilla katsoa se ahtopaine, taisi olla 3. vaihde kevyesti jarru päällä kaasu pohjassa jotain toista baria.
Mitenkä puristuspaineet? Vaikka toisaalta jos hyvin lähtee kylmänä käyntiin, niin aika kunnossa pitäisi silloin olla.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia -97 1,9 turbo diesel syöttöpumpun sähkökytk
ViestiLähetetty: 26.03.2015 18:43 

Viestit: 55
Ropleema selvisi tankissa oleva imusiivilä runkoineen oli
hajonnut ja tukki aikaajoin imuputken pään ettei
polttoaine päässyt putkeen ja lisäksi huonosta imuputken
liittimestä meni ilmaa kun ei saanut polttoainetta.
Kiitos kaikille neuvojen antajille.


Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/1 [ 7 viestiä ] 


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: