Eihän C4 ollut sopinut esittämiisi tilastoihin, joten ei ihan huono sijoitus. 11-vuotiaiden joukossa huonoimmankin Citroenin takse jäi sellaisia merkkejä kuten:
66. VOLVO
67. RENAULT
68. OPEL
69. PEUGEOT
70. MERCEDES-BENZ
71. FIAT
72. OPEL
73. VOLKSWAGEN
Renault Laguna on vakio listojen häntäpäässä.
Mainitsemasi viat, jotka johtuvat asentajan osaamattomuudesta, eivät tietenkään ole automerkin vika. Kyllä taitamaton asentaja saa Tojotaankin mainitsemiasi vikoja.
Vastahan jossain uutisoitiin, kuinka uudehkojen Volkswagenien ongelmia ovat öljyä vuotavat moottorit. Myös jakoketjuongelmat ovat Volkkarilla tuttuja. Saksalainen laatumerkki.
Ajoin talvella 2kk uudenkarhealla Nissan Notella ja kun pääsin takaisin 430tkm ajetun C5 rattiin, huomasin taas kerran, miksi ajan ja harrastan juuri Sitikoita. Ainakin vanha C5 tuntuu premiumluokan autolta verrattuna tähän Japanilaiseen merkkiin.
Jos etuakselistoon joutuu uusimaan joskus 15€:n pallonivelen, käsijarruvaijerin tai raidetangon pään, ei kustannukset ole kovin merkittäviä. Ja näistähän nuo katsastuksen yleisiimmät viat koostuvat.
Sähkövioista täytyy syyttää saksalaisia, sillä siellähän Sitikan useimmat sähköosat on valmistettu. Omalle kohdalle ei ole sattunut juurikaan "turhia" sähkövikoja.
Tämä kirjoitus ei ole Citroenia yli kaiken ylistävä, mutta piiitkän ajokokemuksen perusteella olen minä ainakin todennut eniten saavani rahalle vastinetta tällä merkillä
