Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 1/1 [ 10 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: BX jarruventtiilin vaihto
ViestiLähetetty: 10.04.2015 09:52 

Viestit: 53
Vuorossa seuraavaksi.
Homman jälkeen varmaan jarrut pitää ilmata?
Näkyy olevan tossa varaosassa ilmausruuvi itse venttiilissäkin.
Kuusikanttinen avolenkki pitää hommata tietysti.
Tiivistekumeja liitoksiin on jo varalla.
Mitäs muuta kannattaa huomioida?
Tietysti se että kaikki on vaikeeta ja lujassa kiinni ja särkyy....



Saab 9-3 SE 2001
Citroën BX 1.6 GTI 1991
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: BX jarruventtiilin vaihto
ViestiLähetetty: 10.04.2015 12:04 

Viestit: 53
Näköjään normaali liitos tulee tuohon mitä sanoin ilmausruuviksi. Oli vaan ilmausruuvi siinä paikallaan.
Eihän tuo taas liian helpolta näytä kun katsoo sitä paikkaa. . . .



Saab 9-3 SE 2001
Citroën BX 1.6 GTI 1991
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: BX jarruventtiilin vaihto
ViestiLähetetty: 10.04.2015 12:55 
Käyttäjän avatar

Viestit: 4695
Paikkakunta: 05460 Hyvinkää
EI tule mikäli siinä on se ilm.ruuvi , takajarruille löytyy oma lähtö siitä venttiilin rungosta .


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: BX jarruventtiilin vaihto
ViestiLähetetty: 10.04.2015 13:14 

Viestit: 53
Eli siis siinä missä on tuo ilmausruuvi paikallaan tässä varaosassa on paikallaan olevassa osassa putki kiinni.
Kyseessä on se lähinnä keulaa oleva liitos siinä päällä.
Vai onko vaan lykätty tuo ilmausruuvi tulpaksi tuohon sattumalta ja muuten vaan.



Saab 9-3 SE 2001
Citroën BX 1.6 GTI 1991
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: BX jarruventtiilin vaihto
ViestiLähetetty: 10.04.2015 15:33 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2644
Paikkakunta: Päijät-Häme
Niitä jarruventtiilejä oli beksissä kahta mallia, ja Xantiasta löytyy vielä kolmaskin mikä sopii tilalle. Putkijärjestys on vähän eri, eli jos korvaava on vanhempaa mallia niin tutkipa ao. mallin putkikaaviota ettei tule kovin hassut jarrut ;) .



2x C5HDi Break erikoppaset, 2x Xantia Bk 19TD Aut & 2.0HDi, 3x BX 19 TZi Vaninaihio (2xAut), BX Van 18TD, BX4WD Break, BX Van D projekt, InvaBX 16TRS Aut; 3x2CV6. 2xVisa14TRS; XM 2,5TD Break; BX 18TD Break Aut + BX Van D Aut+XM 2,5TD BK
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: BX jarruventtiilin vaihto
ViestiLähetetty: 10.04.2015 16:36 

Viestit: 53
On kummassakin numerosarja 306570.
No pahimmassa tapauksessa vanha takasin paikalleen :evil:



Saab 9-3 SE 2001
Citroën BX 1.6 GTI 1991
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: BX jarruventtiilin vaihto
ViestiLähetetty: 10.04.2015 17:07 

Viestit: 53
Tuo venttiili tuli autokaupassa mukana. Edellinen omistaja sanoi kun kysyin että teknisesti on venttiilit samoja paitsi ABS malleissa.
Ja että joissakin ilmausruuvi ja joissain ei. Alkaa olla itekki jo niin sekasin että ei oikeen tiedä mikä on totta.



Saab 9-3 SE 2001
Citroën BX 1.6 GTI 1991
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: BX jarruventtiilin vaihto
ViestiLähetetty: 10.04.2015 19:10 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2644
Paikkakunta: Päijät-Häme
Se runkokin on erimallinen siinä vanhassa jossa takajarruputki tulee eri paikkaan kiinni. Eli jos ne on täysin identtiset niin siitä sitten vaan.



2x C5HDi Break erikoppaset, 2x Xantia Bk 19TD Aut & 2.0HDi, 3x BX 19 TZi Vaninaihio (2xAut), BX Van 18TD, BX4WD Break, BX Van D projekt, InvaBX 16TRS Aut; 3x2CV6. 2xVisa14TRS; XM 2,5TD Break; BX 18TD Break Aut + BX Van D Aut+XM 2,5TD BK
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: BX jarruventtiilin vaihto
ViestiLähetetty: 11.04.2015 17:10 

Viestit: 53
Noniin nyt kun homma pitää tehdä uudestaa niin voinkin kysyä miten paineet saa pois jarruventtiilistä myös?
Ekalla kerralla ruuttasi kivasti. :D
Joo eli kusee nyt autoon sisäpuolelle öljyt tää varaosa jonka laitoin. :twisted:
Olis pitäny tarkistaa sen suojakalvon kunto. :|
Pitää vaihtaa vanhasta kun on ihan ehjäkin.
Tavoite alkaa olla se että auto tulis samaan kuntoon edes kun ennen remonttia. :lol:
Livenä ei naurattanut tälleen kun huomasin . . . .



Saab 9-3 SE 2001
Citroën BX 1.6 GTI 1991
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: BX jarruventtiilin vaihto
ViestiLähetetty: 12.04.2015 15:30 

Viestit: 53
En tajunnutkaan heti että oli tuo ilmausruuvi yhdessä reijässä niin sitä kautta sai paineet pois kivasti.
Nyt pitää nesteet ja tuntuis tuo pumppaustiheys harventuneen tällä venttiilillä.



Saab 9-3 SE 2001
Citroën BX 1.6 GTI 1991
Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/1 [ 10 viestiä ] 


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 6 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: