Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]

Sivu 1/1 [ 9 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: LHM:n vaihto Xantiaan.
ViestiLähetetty: 13.04.2015 08:36 

Taitaa olla vaihtohetki liki. Kun jarruhuollon yhteydessä ilmailin. Piti laittaa n.1/2 ltr uutta lientä. Alkoi jousitus tulla pehmeämmäksi. Nyt vaan tuntuu paremmalta, kuin jumpan yhteydessäkin, kun sylinterit saavat nesteensä vaihdettua. Muutenkin sopiva vaihtohetki, n.60tkm. Ps. Edessähän on I.H.F.S:n comfortit, ne rei´iltään muokatut, vasta tämä teki niistä nimiensä mukaiset. Tästä muokkauksesta käytiin taannoin jopa "taikauskoon" perustuvaa keskustelua.

Poissa

Viestin otsikko: Re: LHM:n vaihto Xantiaan.
ViestiLähetetty: 13.04.2015 08:55 
Käyttäjän avatar

Profiili WWW
Miten muokkasit? Mulla oli 1.9TD AT breakissa 2,0mm reikä ja viisteet 4mm terällä. Oli mukavat mutta eivät silti CX:n palloille pärjänneet :)

-=Citroën - Yhtä mukava kuin hyvä nojatuoli. Mutta parempi ajaa.=-
-=C-Crosser 2.2HDi '07|C4 Cactus BlueHDi100 ETG '16=-
Poissa

ViestiLähetetty: 13.04.2015 13:08 

Pitäisköhän minunkin kohta vaihtaa kun säiliössä on vielä LHM:ää LDS:n joukossa :mrgreen:

Kunniajäsen ;) BX 1.9 GTi A -91 1/2 BX 1.6 GTi -91
Poissa

ViestiLähetetty: 13.04.2015 16:56 

Teuski kirjoitti:
Miten muokkasit? Mulla oli 1.9TD AT breakissa 2,0mm reikä ja viisteet 4mm terällä. Oli mukavat mutta eivät silti CX:n palloille pärjänneet :)

Juuri noin, 8mm terällä, tosin sillä väliä, kuin sillä, miten paljon reikä lyhenee. Parisen milliä lähti, ja vielä pikkureiän reunan pyöristys. Nyt voisin irtonaiset comf. takapallotkin porailla ja laittaa. Kun takana nyt 1,9D:n etupallot, ne tuntuvat liian löysiltä. Takapää notkuu vähän enemmän.

Poissa

ViestiLähetetty: 16.04.2015 08:35 

Kurkkasin "pallovarastooni", ei olekaan comf. takapallot tallessa, ovatkin Nakkilassa. Terveiset sinne porausoperaatiosta. :)

Poissa

ViestiLähetetty: 17.04.2015 14:37 
Käyttäjän avatar

Profiili WWW
Viikonloppuna edessä äitimuorin Xantiaan liemien ja koiranluun vaihto.

Nesteet on siinä kunnossa että jarrut tulivat ja vapautuivat viiveellä ja ratti pykältää niin perhanasti. Jarrut nyt paremmat kun kävin lirauttamassa litran dieseliä pari päivää sitten töihin ajaessa lähi huoltsikalla hydesäiliöön. Jousituskin pehmeni dieselillä huomattavasti.. Ruskeeta on neste säiliössä, eikös sen sellasta pitänyt ollakkin :D
Itsehän nuo nesteet olen kuulemma viimeeksi vaihtanut ja edellisen kerran jälkeen olen jo muuttanut pari kertaa. 7 vuottahan siitä taitaa olla tai jopa 8...

C5 HDi, XM Turbo C.T. Automaagi -94
Poissa

ViestiLähetetty: 18.04.2015 15:54 
Käyttäjän avatar

Profiili WWW
Saattoivat olla jo työnsä tehneet ja vaihdon tarpeessa :D
Kaikki kaksi tuntia meni rauhakseltaan tehdessä joten voisihan noita useamminkin vaihdella. Jarrujen valuttelu vielä renkaanvaihdon yhteydessä iltasella..

Liitteet:
lhm2.jpg
lhm2.jpg [ 69.71 KiB | Katsottu 4826 kertaa ]
lhm.jpg
lhm.jpg [ 44.72 KiB | Katsottu 4826 kertaa ]

C5 HDi, XM Turbo C.T. Automaagi -94
Poissa

ViestiLähetetty: 18.04.2015 16:44 

Suodattimet, ei tosin noin .........., siivonnut huljuttamalla bensassa, sitten loppusiivous jarrukliinerispraylla.

Poissa

ViestiLähetetty: 20.04.2015 12:22 

^^ Ja minä kun luulin, että about vuosi sitten tilapäisratkaisuksi ostamani halpa (onkos niitä muunlaisiakin) Xanttu oli ns. huoltamaton yksilö :lol:
No, tilapäisratkaisuksi hankitut ovat mulla aiemminkin olleet vaarassa jäädä pysyviksi. Olen ajanut käytännössä kaikki ajot Xantulla ja matkaa ilman mainittavia ongelmia tullut taitettua kohta 40 tkm :roll:

Poissa

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/1 [ 9 viestiä ]